טפינגו הישראלית מגייסת 3.5 מיליון דולרים [גיוס]

חברת הסטארטאפ הישראלית טפינגו משלימה סבב גיוס שני, ומעמידה את סך ההון שגייסה עד היום על 5.5 מיליון דולרים.

מקור: תמונת מסך, עיבוד תמונה

חברת הסטארטאפ טפינגו (Tapingo) מודיעה על השלמת סבב גיוס בגובה 3.5 מיליון דולרים, בהשתתפות כרמל וונצ’רס. ההשקעה החדשה מביאה את סך הסכום שגייסה החברה מאז שנוסדה, ב-2009, ל-5.5 מיליון דולרים.

אמור לי היכן אתה, ואומר לך לאן אתה הולך

טפינגו פועלת באחד התחומים החמים של עולם המובייל, על התפר שבין עולם הקמעונאות הקלאסי לבין עולם המובייל החדש. את החיבור עושה החברה באמצעות אפליקציה שפיתחה, המאפשרת לכל משתמש להזמין מוצרים ושירותים מבתי עסק שנמצאים בטווח גיאוגרפי ממנו.

בדומה לחברות רבות אחרות, גם בטפינגו מתרכזים ביכולת המיוחדת של הסמארטפונים לספק לנו מידע גיאוגרפי. מידע על מיקומו המדויק של המשתמש ניתן לניצול במגוון רחב של דרכים. אחת מהן היא אספקת מידע עדכני ורלוונטי למיקומו הנוכחי של המשתמש.

אחד המאפיינים הייחודיים של טפינגו היא היכולת של האפליקציה להתחבר אל מערכות המסחר של בתי העסק השונים. כך, יכולה החברה להציע למשתמשים להשלים את תהליך ההזמנה והתשלום מתוך האפליקציה שלה, מבלי שהם יצטרכו לעבור בין אפליקציות או להתקין אפליקציה ספציפית של בית העסק, אם יש לו כזאת בכלל.

מקור: תמונת מסך, עיבוד תמונה

האפליקציה של החברה זמינה כיום להורדה ל-iOS ולאנדרואיד. עובדה זו חוסכת לעסקים רבים את הצורך בפיתוח אפליקציות ייעודיות לכל אחת מהזירות, כל עוד הם יכולים לתת לטפינגו להתחבר למערכת המסחרית שלהם.

ענף ההסעדה מוביל את השוק

קישורים ישירים לחנויות האפליקציות של גוגל ושל אפל

קהל היעד הטבעי לאפליקציות מן הסוג הזה הוא כמובן ענף ההסעדה. ענף זה מתמודד עם אתגרים שיווקיים רבים, בארץ ובחו”ל, ובעלי עסקים רבים מנסים למנף את המרחב הקיברנטי כדי להביא יותר לקוחות אל בית העסק. חלק מהיזמים משתמשים בפיזור קופוני קוד QR שמעניקים הנחה על מוצרים מסוימים. אחרים משתמשים בקמפיינים במנועי החיפוש, ויש גם כאלה שמשתמשים ברשתות החברתיות כדי לקדם את העסק.

אחת החברות הבולטות בתחום, שגם היא נסובה סביב המידע לגבי מיקום המשתמש היא פורסקוור. החברה בנתה רשת חברתית שלמה המבוססת על מיקום, ומעניקה למשתמשים (או השחקנים) פרסים ותגים על הגעה להישגים משמעותיים.

מבחינת טפינגו, גיוס השקעה מאסיבית שכזאת יכול לעזור לחברה לא רק לפתח את השירותים שהיא מציעה היום, אלא גם לפרוץ לשווקים חדשים.

נדב דופמן-גור

עו”ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: