TabTale רוצה לפתח את הקנדי קראש הבא [Geektime Conference]

ילדים זה שמחה, ילדים זה ברכה, במיוחד כאשר הם מייצרים הכנסות יפות מאוד עבור מפתחי המשחקים בחנויות האפליקציות השונות.

מקור: יח"צ

מקור: יח”צ

עם 20 מיליון משתמשים מידי חודש ו-200 מיליון הורדות ליותר מ-240 אפליקציות בחנויות השונות, החברה שלפניכם היא ממזמן כבר לא שם אנונימי בסאגת המשחקים למובייל. עם שוק ממוקד של ילדים עד גיל 14, ולהיטים בחנויות האפליקציות כמו Baby Doctor ו-Puppy Dog Sitter, חברת TabTale מחפשת להפוך לענקית המדיה הבאה ולייצר את הקנדי קראש הבא.

בשביל הילדים

TabTale הוקמה במהלך 2010 על ידי שגיא שליסר (מנכ”ל), אורן קושניר (יו”ר) וניר בז’רנו (CTO), כאשר הרעיון הגיע מעצם העובדה שלדבריהם, באותה התקופה הם לא הצליחו למצוא אפליקציות איכותיות בשביל הילדים שלהם. בעקבות זאת, הם החלו לפתח אפליקציות לילדים ולהגדיל את החברה, כאשר כיום החברה מונה 60 עובדים בישראל, וכן צוותי פיתוח וקריאייטיב נוספים במקדוניה, אוקראינה, בולגריה והודו.

החברה קרמה עור וגידים כאשר הגיעה ההכרזה על האייפד, ואיתה ההבנה ש”לא מדובר רק בגודל מסך חדש, אלא בחוויית משתמש אשר תיצור עולמות פנאי וצרכנות חדשים”. על כן האפליקציות הראשונות שפיתחו בחברה היו עבור האייפד, כאשר רק בהמשך החלה לפתח החברה אפליקציות גם למכשירים נוספים. מאז ועד היום TabTale השיקה מעל 240 אפליקציות בחנויות האפליקציות השונות – iOS, Google Play Store, Amazon Appstore ו-Windows Marketplace כאשר לחברה תוכניות להעמיק נוכחות בחנויות נוספות בעתיד על פי דרישת השוק.

מקור: יח"צ

מקור: יח”צ

לא רחוקים מהשמות המובילים לפיתוח משחקים

מתחרותיה הבולטות של TabTale הן כמובן חברות התוכן הגדולות ומפיצות המשחקים, כגון Gameloft, EA, Disney, King ו-Rovio. נציגי החברה הפנו אותי לדירוג חודש יולי של AppAnnie, שם TabTale מופיעה במקום השביעי לצד החברות הללו, כאשר הנתונים מסתמכים על מספר הורדות. TabTale שונה מהן במובן הזה שנוכחת בחנויות האפליקציות בלבד, ונכון להיום שם גם מתרכזים מירב מאמצי השיווק שלה, בניגוד למתחרות אשר להן נוכחות רחבה יותר בשוק ובפלטפורמות נוספות (כגון דיסני לקולנוע וכו’) פרט למובייל. לחברה בסיס טכנולוגי המבוסס על פיתוח SDK, מה שמשליך על זמן קצר יותר של פיתוח אפליקציות חדשות והוצאתן לשוק.

“אם בעבר היה מקובל מודל של אפליקציות בתשלום, כיום ישנו מעבר למודל Freemium – הורדת אפליקציות בחינם ותשלומים בתוך האפליקציה.” סיפרה לי אלינור שפס, מנהלת הפיתוח העסקי ב-TabTale. החברה מאפשרת למשתמשים לקבל חווית משחקיות מלאה על חלק מהשלבים באפליקציה, כאשר שלבים מתקדמים חסומים ובכדי לפתוח אותם המשתמשים מתבקשים לשלם סכום סמלי אשר אינו עולה על 5 דולרים. כמו כן, TabTale משתמשת במודל פרסום המנוטר לעולם הילדים ובמקביל בוחנת מודלים מסחריים נוספים (כגון מנויים).

מקור: יח"צ

מקור: יח”צ

מודל הכנסות מגוון

אם בעבר TabTale הסתמכו על הטכנולוגיה הפנימית של החברה לפיתוח המשחקים, שפס מספרת כי בחברה לא מסתפקים בשווקים אליהם היא פונה כעת, ומספרת על מגעים מול ספקי תכנים מוכרים והתרחבות גם למודל של בניית אפליקציות עבור מותגים. “קודם העדפנו לבסס את המותג שלנו ולהתבסס על התוכן שלנו, אך כעת לאחר כמות המשתמשים שלנו אנחנו יכולים לפנות לספקי תכנים מוכרים ולייצר עבורם אפליקציות ממותגות”. כמו כן, החברה פועלת במישור של עזרה למפתחים עצמאיים למקד את האפליקציות שלהם, לשפר אותן ולסייע במעבר הבירוקרטיה עד להעלאת האפליקציה לחנות, בתמורה למודל חלוקת הכנסות מסויים מהאפליקציה.

עד היום, TabTale גייסה כ-1.5 מיליון דולר מקרן מאגמה, אשר חלקו יועד לרכישת חברות גיימיינג נוספות. כבר בימים אלו משלימה החברה סבב גיוס נוסף, שמטרתו לאפשר רכישות נוספות. על פי נתוני החברה, אשר מציגה רווחיות לאורך הזמן, כ-20 מיליון משתמשים חודשיים פעילים משתמשים באפליקציות שפיתחה כאשר מספר ההורדות של היישומים השונים שפותחו על ידה עומד על כ-200 מיליון. עיקר המשתמשים מגיעים מצפון אמריקה וממדינות דוברות אנגלית, אך בחברה מספרים על קהל משתמשים קבוע שמגיע מארצות ערב. “אנו עושים מאמצים רבים בכדי להתרחב גם לשוק האסייתי”, מספרת שפס.

אבישי בר

מנהל מוצר. מפתח Web ו-React Native, חולה גאדג'טים, הולך נגד הזרם ואוהב את כל מה שקשור לגוגל, לאנדרואיד ולקוד פתוח. עיסוקו העיקרי הוא לפרק לחלקים כל צעצוע חדש שמגיע למשרד ואז לכתוב עליו מדריך.

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: