TabTale הישראלית מגייסת 12 מיליון דולרים [גיוס]

חברת המשחקים הישראלית שרוצה לפתח את הקנדי קראש הבא, TabTale, משלימה סבב גיוס שני בסך 12 מיליון דולרים.

מקור: יח"צ

מקור: יח”צ

חברת המשחקים הישראלית TabTale משלימה סבב גיוס שני בסך 12 מיליון דולרים. את סבב הגיוס הנוכחי הובילה קרן Magma ביחס עם חברת קוואלקום, Vintage Investment Partners ומספר משקיעים נוספים. עד היום גייסה החברה 1.5 מיליון דולרים, מה שמציב את סך הגיוסים על סכום בגובה 13.5 מיליון.

הקנדי קראש הבאים

TabTale הוקמה ב-2010 על ידי שגיא שליסר המכהן כמנכ”ל החברה, ביחד עם אורן קושניר (יו”ר) וניר בז’רנו. הרעיון לחברה הגיע מכך שהשלושה לא הצליחו למצוא אפליקציות איכותיות לילדיהם, מה שהוביל אותם להתחיל וליצור את האפליקציות הללו בעצמם.

החברה נכנסה להילוך גבוה בסמוך להכרזת האייפד, בעקבות ההבנה שלא מדובר רק במסך גדול במיוחד הנכנס לשוק המובייל, אלא בחווית משתמש חדשה שעתידה ליצור עולמות פנאי וצרכנות חדשים. כתוצאה מכך האפליקציות הראשונות שהוציאה החברה היו מיועדות עבור האייפד בלבד, כאשר רק בשלב מאוחר יותר התרחבו המוצרים אל מכשירים נוספים.

נכון להיום החברה מונה למעלה מ-240 אפליקציות ב-Google Play, Amazon Appstore, Windows Marketplace וכמובן בחנות האפליקציות של אפל, והיא מתכננת להעמיק את נוכחותה בחנויות נוספות בהתאם לדרישת השוק.

בכל הנוגע למודל העסקי של החברה, אלינור שפס, מנהלת הפיתוח העסקי ב-TabTale מסבירה כי “אם בעבר היה מקובל מודל של אפליקציות בתשלום, כיום ישנו מעבר למודל Freemium – הורדת אפליקציות בחינם ותשלומים בתוך האפליקציה”.

המשמעות בפועל היא שהחברה מאפשרת למשתמשים לקבל חווית משחקיות מלאה עבור חלק מהשלבים באפליקציה, כאשר שלבים מתקדמים יותר חסומים. על מנת לפתוח את השלבים הללו המשתמשים מתבקשים לשלם סכום סמלי, אשר אינו עולה על 5 דולרים. כמו כן, TabTale משתמשת במודל פרסום המנוטר לעולם הילדים ובמקביל בוחנת מודלים מסחריים נוספים (כגון מנויים).

ממשיכים את הצמיחה

על פי נתוני החברה, אשר מציגה רווחיות לאורך הזמן, בכל חודש ישנם כ-20 מיליון משתמשים פעילים במגוון האפליקציות שפיתחה, וכמות ההורדות של היישומים השונים עומד על כ-200 מיליון. עיקר המשתמשים מגיע מצפון אמריקה ומדינות דוברות אנגלית, לצד קהל משתמשים קבוע המגיע מארצות ערב. “אנו עושים מאמצים רבים בכדי להתרחב גם לשוק האסייתי”, מוסיפה שפס.

נכון להיום החברה מונה כ-60 עובדים היושבים במשרדיה של החברה בפתח תקווה ועובדים עם צוותי פיתוח וקריאייטיב הפזורים ברחבי העולם כמו מקדוניה, אוקראינה, בולגריה והודו. סבב הגיוס הראשון של החברה נועד בעיקר לרכישת חברות גיימיינג נוספות, כאשר סבב הגיוס הנוכחי יעזור לה להמשיך באופן הפעולה הנוכחי שלה, לצד הרחבת המותג והצעת יותר אפליקציות לשוק.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: