טאבולה מציגה כלי חדש שמייצר עשרות גרסאות שונות לאותו אתר

חברת המלצות התוכן הישראלית Taboola חותמת על חוזה עם USA TODAY בהיקף 55 מיליון דולר, ומשיקה כלי שיכול לייצר עשרות גרסאות של האתר והכתבות, המותאמות לכל גולש

מקור: Taboola

מקור: Taboola

חדש בגיקטיים: לוח משרות הייטק שמתמקד רק במשרות מתחום ההייטק, מתעדכן באופן קבוע ופתוח למגייסים ולמחפשי עבודה.


חברת המלצות התוכן הישראלית Taboola חתמה על הסכם שיתוף פעולה בלעדי עם רשת Gannett האמריקאית, שבבעלותה כ-110 אתרי תוכן שונים, כשהמוביל שבהם הוא כמובן USA TODAY. לצד החשיבות בחתימת החוזה הבלעדי של החברה, בגובה 55 מיליון דולר, הציגה Taboola גם פעילות חדשה שפיתחה בשיתוף פעולה עם האתר.

אדם סינגולדה: בעתיד, יהיו לאינטרנט 10 גרסאות

Taboola כבר אינה החברה שרק מציגה המלצות תוכן בתחתית הכתבה. מעתה, החברה הופכת להיות שותפה פעילה בהתאמה האישית של האתר והתכנים שלו לקוראים השונים. בשיחה עם גיקטיים מסביר אדם סינגולה, מייסד Taboola, כי לא רק שלאנשים שונים יש הרגלי קריאה שונים, גם הם עצמם צורכים תוכן בצורה שונה בבוקר ובערב, כשהם בלפטופ וכשהם במובייל ובשעות שונות של היום. בשנה האחרונה פעלה Taboola עם אתר ה-USA TODAY, העיתון הפופולארי ביותר בארצות הברית, כדי לפתח טכנולוגיה שתתאים את האתר לטיפוסים שונים של קוראים. לצורך כך, מנתח האלגוריתם שבנתה החברה מאות פרמטרים שונים ביניהם מיקום גיאוגרפי, קונטקסט, מהיכן הגיע הקורא לכתבה ועוד.

בין השאר חשף סינגולדה שכמעט רבע מהאנשים כלל לא מגיעים לתחתית הכתבה, כך שאחוז לא קטן מהקוראים לא נחשפים לתגובות לכתבות ולהמלצות התוכן של Taboola ושל המתחרים מ-Outbrain ו-Gravity. לכן, המערכת החדשה תתאים את האתר ותציג לנו את הפסקה הראשונה בכתבה בלבד, כשאחריה תוצג האפשרות ללחוץ על More לקריאת שאר התוכן, כמו גם המלצות התוכן ותגובות, במקום המיקום הקבוע שלהן בתחתית הכתבה.

דוגמה נוספת נוגעת לכפתורי השיתוף שנפוצים כמעט בכל אתר. על פי סינגולדה, רק כ-8 אחוזים מהאנשים נוהגים לשתף כתבות ולכן, אם הקורא אינו נוהג לשתף, לא יוצגו בפניו כפתורי שיתוף, כך שיתפנה ‘נדל”ן יקר’. על פי סינגולדה, “העתיד של האינטרנט הוא שיהיו 10 גרסאות לאינטרנט”.

פייסבוק עושה הכל כדי להשאיר את הקוראים בתוך האפליקציה שלה, ושהם לא יגיעו לאתר. האם זה משפיע? “זה מפחיד. פייסבוק מהווה אתגר אמיתי לאתרי התוכן. קוראים רבים לוחצים על לינק שהם קראו בפייסבוק ובכלל לא יודעים באיזה אתר הם גולשים. לכן, אנחנו יודעים לזהות גולשים שמגיעים מפייסבוק ונוכל למשל להציע להם אחרי 4 פסקאות להירשם לניוזלטר של האתר, כדי לקבל עוד עדכונים שמעניינים אותם”.

מדובר פה בשינוי לא קטן. כבר לא ההמלצות שבתחתית העמוד, אלא כזה שהופך אתכם לשותפים להתאמה של האתר. אתם חושבים שגם חברות המלצות התוכן האחרות ינהגו כמוכם? “אנחנו עובדים על הפרויקט כשנה וזה לא תהליך פשוט. צריך הרבה דאטה, צריך מנוע חזק שייצר גרסאות שוות, לדעתנו, זה העתיד של הפרסונליזציה”.

לצורך הפיתוח של המנוע החדש השתמשה Taboola בטכנולוגיה שפיתחה חברת Perfect Market האמריקאית, אותה רכשה לפני כשנה.

Related Post

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

להגיב

תגובה אחת

  1. בוב הגיב:

    עוד חרטא.
    אולי תתחילו לחשוב על משהו מקורי.
    בואו נדחוף למשתמש תוכן שהוא לא רוצה ולא צריך.

תגיות לכתבה: