T.Flight Hotas X: בלי להוריד את הידיים [סקירה]

בקר טיסה הוא פריט חובה לכל שחקן סימולטורים. בדקנו האם הבקר של Thrustmaster עושה את העבודה.

צילום: יח"צ

Hotas, למי שלא מכיר, היא תפיסה בתכנון בקרה למטוסים, בעיקר מטוסי קרב. ראשי התיבות, שפירושם Hands on Throttle and Stick, בעצם אומרים הכל – למקם את כל הכפתורים והמתגים על הסטיק והמצערת, כדי שכל דבר שהטייס צריך לעשות במטוס יהיה זמין בלי שהוא יצטרך להוריד ידיים מהבקרים העיקריים – תפיסה חשובה מאוד כשהטייס צריך להשתמש באותם בקרים במהלך קרב, או כשכוחות ה-G שפועלים עליו חזקים מאוד.

לא רק לטייסים

עם השנים חילחלה התפיסה לעוד מקומות מלבד מטוסי קרב – במכוניות פורמולה 1, למשל, החלפת ההילוכים מתבצעת באמצעות מנופים ולא עם ידית הילוכים אליה צריך להושיט את היד. בעבר היו הבקרות של מערכות שמע יקרות יותר ממוקמות על הגה הרכב, אבל היום ניתן למצוא את הבקרות הללו גם במכוניות זולות ופשוטות. גם לבקרי משחק הגיעה התפיסה הזאת, למרות שכאן היא נמצאת בצורתה הקונבנציונלית יותר – בקרים המיועדים למשחקי טיסה. אחד הבקרים הללו: T.Flight Hotas X של חברת Thrustmaster הגיע אלי לסקירה לאחרונה.

הבקר בנוי משני חלקים – סטיק ומצערת. על שניהם אפשר למצוא מגוון כפתורים ובקרים – הדקים, כפתורים, בורר רב כיווני ועוד. הסטיק, מלבד התנועה לפנים, לאחור ולצדדים, יכול גם להסתובב סביב צירו. על המצערת יש הגה נוסף, שבקונסולת הפלייסטיישן 3 מתפקד כמו סיבוב הסטיק, אבל במחשב יכול לקבל תפקיד משלו, מה שנותן מימד נוסף של שליטה. למי שסיבוב הסטיק מפריע, בורג הממוקם על הסטיק מאפשר לנעול את האפשרות הזאת. בורג נוסף בתחתיתו מאפשר לשנות את ההתנגדות.

מבחינת המבנה, שני הרכיבים נוחים מאוד. המצערת גדולה ויש מקום להניח עליה את היד ולהגיע לכל הכפתורים בנוחות. לסטיק בליטת פלסטיק גדולה בצד ימין, כדי להשעין את היד ולא לאמץ אותה יותד מדי – תוספת חשובה במשחקים שנמשכים שעות ארוכות. החלקים מגיעים נפרדים זה מזה, אבל ניתן לחבר אותם באמצעות שני ברגים, מה שהופך את המערכת ליציבה יותר, אבל לטעמי מעט פחות נוחה. לא שיש צורך לדאוג ליציבות – מדובר במערכת כבדה למדי, שלא תזוז בקלות מהמקום. בסך הכל, המערכת מרגישה מאוד יציבה וקשיחה, ולא סביר שתתפרק בקלות.

את הבקר בדקתי בעיקר עם הסימולטור DCS A-10C. כמובן שבשביל סימולטור מפורט כל כך, אין על הבקר הזה מספיק כפתורים ויש צורך להשתמש גם במקלדת, אבל לפונקציות החשובות יש מספיק כפתורים, וסביר להניח שלא תצטרכו להוריד את הידיים מהבקר בזמן קרב. אם הכוונה שלכם היא לשחק במשחק הזה ספציפית, והפרוטה מצויה בכיסכם, לחברה יש בקר Hotas נוסף שהוא העתק מדוייק של בקר ה-A-10C. למי שמתכוונים לשחק בסימולטורים פשוטים יותר, או במשחקים ארקיידיים, לא יחסרו כפתורים.

בגזרת הפלייסטיישן

עברתי לקונסולת הפלייסטיישן 3. לבקר רשימה של מספר משחקים שנתמכים על ידו בצורה טובה, אבל אני החלטתי לבדוק אותו דווקא עם משחק שאין בנוגע אליו הצהרות כאלה, והפעלתי את הדמו של Ace Combat החדש. בחירת הכפתורים של מפתחי המשחק שונה מאוד ממיקום הכפתורים על הבקר, וכך מצאתי את עצמי מאיט ומאיץ עם כפתורי הירי, משנה זווית מצלמה באמצעות המצערת ויורה באמצעות הכפתורים שעל המצערת. מאוד לא נח. אלא שכמו כמעט כל בקר של Thrustmaster, גם הבקר הזה מאפשר תכנות מהיר של הכפתורים. שתי דקות של לחיצות והחלפות, והכל עבד בצורה מושלמת. התכנות שיצרתי נשמר בזכרון הבקר, ובפעמים הבאות שהפעלתי את המשחק כבר לא הייתי צריך להתאמץ וקפצתי מיד לתוך המשחק.

בשורה התחתונה, מדובר בבקר מצויין. לחובבי משחקי טיסה בקר כזה הוא פשוט חובה, ונראה שכל המשחקים הרציניים לקונסולת הפלייסטיישן נתמכים על ידו. ב-PC הוא תומך ב Flight Simulator X, ותוכלו להשתמש בו גם עם סימולטורים מורכבים יותר. הוא אמנם חוטי, אבל כנראה שלא תצטרכו לנפנף בו יותר מדי, כך שזאת לא באמת בעיה, וזה גם יחסוך לכם את השימוש בסוללות.

Thrustmaster T.Flight Hotas X
מחיר מומלץ: 339 ש”ח

איתי חורב

אני איתי, וביליתי למעלה מ80% מחיי במשחקים. משחקי מחשב כשהייתי ילד, משחקי תפקידים (לא כאלה!) בגיל מאוחר יותר, ועכשיו משחקי קונסולות. יש לי PS3 ו XBOX360 ואני לא חושש להשתמש בהם!

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: