תעלול או ממתק: הסטארטאפים האלה רוצים להמציא מחדש את המתוק

ליל כל הקדושים (Halloween בעברית) ולכבוד מנהג ה”תעלול או ממתק”, הנה 5 סטארטאפים שמנסים להמציא מחדש את הממתקים והמתוק – כל אחד בדרכו

מקור: Pixabay

בתקופת ליל כל הקדושים, אשר חל מדי שנה בסוף השבוע האחרון של חודש אוקטובר, צפוייה הוצאת הצרכנים האמריקאים על ממתקים בלבד להיות קצת יותר מ-2.5 מיליארד דולר, מתוך סך כל ההוצאות הכולל גם תחפושות וקישוטים שצפוי להגיע ל-9 מיליארד דולר.

כולנו מכירים את השחקנים הגדולים בתעשייה עם מותגים מתוקים דוגמת סניקרס, טוויקס, M&M’s שגם השנה צפויים לשלוט בה ביד רמה. אך בו זמנית, בעולם בו כל יום ניתן לשמוע על חדשנות המשבשת שוק קיים, גם שוק הממתקים אינו נשאר מאחור ומביא איתו מספר חברות אשר אינן רוצות לשנות את הרגלי הצריכה המתוקים שלנו, אלא רק להפוך אותם לבריאים יותר לנו וידידותיים יותר לסביבה. לכבוד סוף השבוע המתוק הזה, הנה סקירה קצרה של 5 חברות המתדפקות על דלתן של החברות הגדולות ללא סלסלה לממתקים בידם.

UnReal Candy

הוקמה בבוסטון בשנת 2010 ע”י האחים ניקי וכריסטופר ברונר, אשר ביחד עם אביהם, היזם מיכאל ברונר, שאפו ליצור אלטרנטיבה לשוקולדים הממותקים מלאכותית אשר היו זמינים בחנויות. מאז הקמתה גייסה החברה 18.7 מיליון דולר, עיקר מוצרייה נמכרים אונליין וברשתות הסופרים הטבעיים בארה”ב וכיום היא מתמחה ביצור מוצרים ללא חומרים מהונדסים גנטית או חומרים משמרים, ללא גלוטן, סויה או תירס וכמות סוכר מופחתת ביחס למתחרות הגדולות. בנוסף, מציעה החברה מגוון רחב של מוצרים טבעוניים.

DouxMatok


אומנם ילדיהם לא יצאו בסוף השבוע הקרוב להתדפק על דלתות השכונה כי בפתח תקוה לא מציינים (עדיין) את המועד במלואו, אך לחברה הישראלית הזו שהוקמה בשנת 2014 ישנה טכנולוגיה (בשם השאול מעולם הרפואה) הנקראת “שיגור מרכיבי טעם”  (Targeted Delivery of Flavor Ingredient), המאפשרת צריכה מופחתת של מלחים וסוכרים (ביותר מ30%) ללא הבדלי טעם. לאחר גיוס של 8.1 מיליון דולר בספטמבר אשתקד ושנים של פיתוח, צפויים לצאת מוצרי החברה הראשונים בסוף השנה.

Snap Infusion

החברה אשר הוקמה בבוסטון בשנת 2010 וגייסה עד כה 4 מיליון דולר, מייצרת את ה”סופר קנדי” (לא תושב המדינה השכנה, אלא החלופה הלועזית ל’ממתק’). את ה”סופר קנדי” ניתן למצוא במספר צורות- סוכריות קרמל, סוכריות מציצה, ג’לי בינס וסוכריות גומי מתוקות וחמוצות.

המיוחד במוצריה של החברה הוא העושר שלהם בויטמינים ממשפחת B, אשר יעזרו לצרכן להפוך ליותר אנרגטי, עם נוגדי חמצון אשר מסייעים לשמירה על המערכת החיסונית ואלקטרוליטים אשר מעכבים התייבשות.


! ממתק או תעלול – גרסת 18+ !


Plus Products

החברה מקליפורניה, אשר הוקמה ב-2015 וגייסה 19.2 מיליון דולר ב-4 סבבי גיוס ועוד 15.2 מיליון דולר בהליך הנפקה שנחתם לפניי שבוע, מתמחה ביצור מוצרי מזון המשולבים עם קנאביס. מוצרי החברה הינם דלי קלוריות, פועלים מהר ודיסקרטיים – תכונות חשובות ובעלות השפעה גדולה על חולים הצורכים את התרופה. מוצר הדגל של החברה הינו גומי לעיסה נטול טעם של קנאביס עם פטנט המאפשר ספיגה של THC (החומר הפעיל בקנאביס) דרך חלל הפה ומשפיע פי 5 יותר מהר משאר מוצרי האכילה המשלבים קנאביס.

Bouvery

החברה מניו ג’רסי, אשר גייסה חצי מיליון דולר בנובמבר אשתקד, הינה הראשונה לייצר וודקה בטעם שוקולד שהיא נטולת גלוטן, עשוייה מפולי קקאו אורגניים ועם חומרי טעם טבעיים בלבד. נכון לכרגע, מוצריי המזקקה ניתנים להשגה בארצות הברית בלבד, אך אחת ממטרות החברה לשנה הקרובה הן התרחבות בינלאומית.

 

Avatar

ירדן הלחמי

Ce n'est pas un Geek

הגב

2 תגובות על "תעלול או ממתק: הסטארטאפים האלה רוצים להמציא מחדש את המתוק"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אהרון
Guest

וודקה מהטבע, איזה שם נוראי, סך הכל רעל מסמם וקטלני אורגני, כמו ארס נחשים.

גדי
Guest

אבל לא כולם ממש נכנסים להגדרה של סטארט-אפ, לא?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: