סווטש תציג בשבועות הקרובים את השעון החכם שלה

תשכחו מהפלסטיקים הצבעוניים: סווטש תשיק בשבועות הקרובים שעון חכם משלה, שיכלול חיבור חופשי לרשת ושירות תשלומים. האם תצליח החברה להתגבר על מסורת הכשלונות הטכנולוגיים שלה? רק הזמן יגיד

שעון מסדרת ה-Touch של החברה. מקור: Swatch AG

שעון מסדרת ה-Touch של החברה. מקור: Swatch AG

אחד מסימני ההיכר של שנות ה-90 היו השעונים של סווטש. שעוני הפלסטיק הצבעוניים של החברה השוויצרית כיכבו על פרקי הידיים של מיליונים ברחבי העולם, ואפילו אספנים החלו לאסוף ולסחור בדגמים השונים. עתה, נראה שהחברה משלימה סוף סוף את המעבר למאה ה-21 ומציגה שעון חכם, אך האם זה לא יהיה מאוחר מדי עבור החברה?

השעון מאחר?

החברה לא חשפה עדיין את הפרטים המלאים על השעון, אולם בראיון שנערך איתו ב-Bloomberg חשף מנכ”ל סווטש, ניק הייק, מספר פרטים. ראשית, כדי לתקשר וכדי להציג מידע למשתמש, השעון החכם של סווטש יהיה מחובר כל הזמן לאינטרנט. אולם, המשתמשים לא יחוייבו בתשלום עבור השירות. פיצ’ר נוסף של השעון הוא האפשרות לבצע תשלומים בעזרתו, בדומה לשעון של אפל, שמאפשר לשלם ב-Apple Pay, שירות התשלומים של החברה. החברה כבר חתמה על הסכמי שיתוף פעולה עם 2 מרשתות הקמעונאות הגדולות בשוויץ, Coop ו-Migros. על פי הייק, השעון יהיה תואם הן לסמארטפונים שמריצים אנדרואיד והן לסמארטפונים שמריצים Windows Phone. באשר לתאריך ההשקה, הייק חשף שהשעון החכם יגיע לשוק תוך חודשיים-שלושה. לטעמנו לפחות מדובר בתזמון תמוה, שלא לומר גרוע. כידוע, באפריל תשיק אפל את השעון המדובר שלה, שיתחיל להימכר מסביב לעולם. לסווטש אין סיכוי להתמודד מול אפל, הן מבחינת הציפייה של הלקוחות, הן מבחינת המכירות, והן מבחינת הרעש התקשורתי.

שעונים חכמים כיום סובלים ממחלות ילדות קשות דוגמת תפעול לא נוח, אורך חיי סוללה קצר, מחירים לא אטרקטיביים (למעט ה-Asus ZenWatch) ועיצוב לא מושך. לכן, נותר לנו לראות אילו בשורות תביא סווטש.

מסורת מפוארת של כשלונות טכנולוגיים

השקת השעון החכם מהווה מהפכה של ממש עבור הייק, שרק לפני שנתיים היה סקפטי לגבי הפוטנציאל של השעונים החכמים וטען שהמסכים שלהם קטנים מדי לתקשורת והם יצטרכו טעינה מרובה. לטענתו, שעוני Blancpain, מותג אחר של החברה, הם שעונים חכמים, כי “הם גורמים למי שעונד אותם להראות חכם“. אולם הסקפטיות של הייק מובנת. לחברה היו מספר התנסויות רעות עם שעונים חכמים או כאלו ששילבו טכנולוגיה עם עיצוב: ב-1991 השיקה החברה דגם עם ביפר, הסבא של הסמס; ב-2000 השיקה החברה שעון דיגיטלי עם זמן אוניברסלי חדש שיצרה, אבל כשלה בהחדרתו וב-2004 השיקה החברה בשיתוף מיקרוסופט את שעון ה-Paparazzi שהציג עדכוני חדשות ומזג אוויר, אבל נזנח לאחר מכן. 

 

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים. יש לכם רעיון לכתבה? טיפ סודי? הדלפה? מחכה לכם ב-yaneev@geektime.co.il

הגב

1 תגובה על "סווטש תציג בשבועות הקרובים את השעון החכם שלה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
שמוליק
Guest
דיוק של שעון הפפראצי – יש לי אחד כזה מההשקה שלו בCES בלאס וגאס: הוא הוצג לעולם בינואר 2015, והתיימר להציג יותר מאשר “עדכוני חדשות ומזג אויר”. הרעיון היה שכל שעון מחזיק מספר יחודי, אשר מקושר לחשבון מיקרוסופט. תמורת תשלום שנתי, הם התכוונו להעביר אל מסך השעון מידע לפי בחירת המשתמש – החל ממניות, קבוצות כדורסל, אירועי בידור ועוד – הכל בהתאמה אישית לפי הבחירה של המשתמש. אפילו הודעות מסנג’ר וכותרות אימייל, לוח שנה אישי עם פגישות וכו’. אפשר היה גם לקבל ערכת נושא (THEME) לשעון, כאשר מי שקיבל את השעון בתערוכת CES בלאס וגאס היה טעון מראש עם ערכות… Read more »
wpDiscuz

תגיות לכתבה: