סטארטאפ ישראלי נעזר ב-NLP כדי לדעת היכן נמצא המידע הרגיש שלכם

הסטארטאפ Suridata.ai רוצה להקל על חיי ה-CISO ומאתר את המידע הרגיש של הארגון על ידי שימוש בלמידת מכונה ועיבוד שפה טבעית. עכשיו הוא מגייס לזה 2.1 מיליון דולר בסבב סיד

מייסדי סורידאטה, לי קאפון וחביב אוחיון | מקור: Suridata

הצורך של מנהלי אבטחת מידע (CISO) לדעת היכן נמצא כל המידע הרגיש של הארגון שבו הם עובדים על פני הפלטפורמות השונות הוא ממשי, ולא תמיד קל להשגה. סטארטאפ ישראלי חדש פיתח מערכת שרוצה לעזור להם בעזרת ML ועיבוד שפה טבעית.

לדעת איפה כל המידע הרגיש

אחת מבעיות האבטחה הגדולות בארגונים היא לדעת היכן נמצא כל המידע הרגיש שלהם, כי לכל ארגון יש מידע רגיש הייחודי לו, שכולל בין היתר מידע פיננסי, מידע על לקוחות, עסקאות, סודות מסחריים, מסמכים משפטיים ועוד.

המערכת של Suridata.ai ממפה את המידע הרגיש באמצעות קריאה והבנה של הטקסט בשילוב עם ההקשר העסקי, כך שהארגון יוכל לנהל ולאבטח אותו באופן מותאם לדאטה הארגוני ללא בזבוז משאבים מיותרים. הארגון יכול ללמד את המערכת בשפה טבעית מהו המידע הספציפי הרגיש שלו ותוך ימים המערכת תדע לזהות בעצמה מידע רגיש זהה ברמת התוכן.

לצורך כך משתמשת המערכת ביכולות אנושיות, המבוססת על אלגוריתמים של עיבוד שפה טבעית (NLP – Natural Language Processing) המנתחים באופן עצמאי את כל המידע הטקסטואלי בארגון וכך לומדים מהו המידע הרגיש הייחודי לו.

המערכת יודעת למפות באופן מדוייק ואוטומטי את אותו מידע רגיש ייחודי של הארגון, ללא תהליכים ארוכים או שימוש בתבניות קבועות מראש. בנוסף, המערכת סורקת ומנתחת באופן רציף את המידע בארגון כדי שאנשי אבטחת המידע יוכלו לדעת בכל רגע נתון היכן קיים המידע הרגיש, בין אם הוא מאוחסן מספר שנים או בין אם השתנה לאחרונה. בנוסף, תתריע האם הועתק, מי ניגש אליו והאם ישנה חריגה בהתאם לנהלי אבטחת המידע הארגוניים.

המוצר של סורידאטה הושק בפברואר 2020 והוא כבר מוטמע אצל חברות גדולות, בין היתר: חברות ביטוח, בנקים, חברות טכנולוגיה ועוד. מנכ”לית החברה לי קפון אומרת בשיחה עם גיקטיים כי המתחרים העיקריים לחברה הם פתרונות לסיווג מידע המבוססים על זיהוי דפוסים ותבניות, שלטענתה, דורשים התאמה רבה לכל ארגון וכתוצאה מכך, תהליך ההטמעה ארוך ומורכב והתחזוקה דורשת תהליכים ידניים ומשאבים רבים: “מוצרים אלו בעלי יכולת מוגבלת לזיהוי מידע באופן מדוייק עקב חוסר היכולת להתאים את הזיהוי לדאטה הארגוני ולהבין מה רגיש עבור הארגון” מסבירה קפון.

סורידאטה השלימה לאחרונה גיוס סבב Seed בסך 2.1 מיליון דולר שהובל על ידי הקרן האמריקאית-ישראלית ICI – קרן ההשקעות קולורדו-ישראל, והשתתפו בו גם הקרן הישראלית Sapir Venture Partners, האקסלרטור ICONYC ומשקיעים פרטיים. Suridata נוסדה ב-2019 על ידי לי קפון, מנכ”לית החברה וחביב אוחיון, ה-COO של החברה ומועסקים בה 10 עובדים.

רוצים לראות איפה החברים שלכם עובדים? רוצים לראות איפה החברים שלכם עובדים? ללוח מיתוג המעסיק גיקטיים אינסיידר לחצו כאן >

אושרי אלקסלסי

Your Friendly Neighborhood Geek. יש לכם סיפור טכנולוגי? דברו איתי: Oshry@geektime.co.il

הגב

5 תגובות על "סטארטאפ ישראלי נעזר ב-NLP כדי לדעת היכן נמצא המידע הרגיש שלכם"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
מסתקרן
Guest

מה ההבדל ביניהם ל-BIGID?

דיחה פרתה
Guest

מה ההבדל בין פפסי וקולה? סופטיפיי ואפל מיוזיק? אשמח לשמוע עוד שאלות נהדרות.

Architect
Guest

Suridata > BigId

Fff
Guest

BigID עם פתרון דומה כבר גייסה מעל 200 מיליון דולר

אנונימי
Guest

ממה שאני מבין, BIGID מתרכזים במידע רגיש על אנשים (ת.ז. למשל) כדי לעזור לחברות לעמוד בדרישות רגולציה (GDPR וכו), לעומתם שמתרכזים במידע רגיש עסקי שייחודי לחברה (כתבו בהתחלה – מידע פיננסי, סודות מסחריים…) כדי לעזור בהגנה עליו.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: