בדרך לסופרמרקט ללא קופות וקופאים: SuperSmart מגייסת מיליוני דולרים

חמוש בגיוס חדש של מיליוני דולרים וחוזה הפצה עם רשת מטרו הגרמנית, הסטארטאפ הישראלי סופרסמארט רוצה לצמצם את הזמן שלכם בקופות ל-10 שניות בלבד ולהציע חלופה לחנויות החדשות של אמזון

עמדות האימות של SuperSmart. צילום: גיקטיים

בשנים האחרונות יותר ויותר רשתות שיווק מפעילות קופות שמאפשרות ללקוחות לסרוק ולשלם עבור המוצרים באופן עצמאי, במטרה לזרז את העניינים ולחסוך הוצאות כח אדם עבור הסופרמרקטים. אלא שבפועל – לא פעם מצטברים גם שם תורים בשל העובדה שבמקום קופאי מנוסה שיודע את העבודה, אלו שאחראים על התהליך הם אנשים ממגוון גילאים, שלאו דווקא מבצעים את הקנייה באופן היעיל ביותר.

הסטארטאפ הישראלי Supersmart (סופרסמארט) מציע אלטרנטיבה שמצמצמת את כל חווית הקנייה לממוצע של 10 שניות כולל תשלום, כשהפתרון מתבסס על אפליקציה ומוצר חומרתי המותקן בסופר. כעת, מודיעה החברה כי גייסה מיליוני דולרים מחברת Bizerba הגרמנית, יצרנית חומרה בולטת בתעשיית ה-Retail. בעקבות ההשקעה, Supersmart העבירה את כל אחריות הייצור, התמיכה והאספקה ל-Bizerba, והיא תשווק את המוצר ברחבי העולם.

 SuperSmart

Mini Wave. מקור: SuperSmart

95% אחוזי התאמה

הטכנולוגיה של החברה משלבת בין אפליקציה ומתקן המשמש כסורק חכם. יאיר קלפר, מייסד ומנכ״ל החברה הסביר לגיקטיים כיצד מתבצע התהליך, לאחר התקנת האפליקציה של החברה: ״בסוף הקניה, במקום ללכת לקופה הרגילה ולעמוד בתור, הוא מכניס את המוצר למתקן שם הטכנולוגיה של סופרסמארט סורקת את תוכן העגלה ב-3 שניות, כדי לערוך עבורו חשבון וגם כדי לבחון שאכן כל המוצרים בעגלה נסרקו. הטכנולוגיה מאפשרת ללקוח לשלם באפליקציה, לקבל חשבונית, ולצאת״, אומר קלפר.

היי-טק, סטארטאפים וטכנולוגיה - רוצים להקדים את כולם? היי-טק, סטארטאפים וטכנולוגיה - רוצים להקדים את כולם? להורדת אפליקציית גיקטיים לאייפון ולאנדרואיד לחצו כאן

המערכת שפיתחה SuperSmart מתבססת על 2 מצלמות ואלגוריתמים מורכבים של עיבוד תמונה בשילוב משקל שנמצא בתחתית העמדה. בבדיקות שעשתה החברה היא הצליחה לגלות בוודאות של כ-95 אחוזים את ההתאמה בין המוצרים שנסרקו לבין אלו שנמצאו בפועל בעגלה. במקרה של חוסר התאמה שכזה, המערכת תשאל את הלקוח בנימוס האם יתכן שהוא שכח מוצר כלשהו ואף ‘תציע’ לו את המוצר שנשכח. יש לציין כי המערכת אינה דורשת שנסדר את המוצרים בצורה מסויימת, להעמיד אותם או להשכיב אותם – ניתן להמשיך להעמיס את העגלה כרגיל.

לצד היתרון הברור – קיצור משמעותי של זמן התורים, המערכת מבטיחה להיות פשוטה להטמעה, שכן הדבר היחיד שהחנות צריכה לעשות היא להתקין את המכשיר בחנות ולבקש מהלקוחות להוריד אפליקציה. כלומר, אין צורך להחליף את העגלות, תשתיות או אפילו את הברקודים של המוצרים, ובתוך שעות ספורות אפשר לצאת לדרך. בנוסף, בעזרת המערכת, לקוחות יכולים לקבל עדכונים בזמן אמת בנוגע למבצעים ומידע רלוונטי, כשבהמשך התכנון הוא להוסיף התאמה אישית כך שכאלו שרגישים לארגנים מסוימים יוכלו לקבל התרעה ברגע שיעמיסו לעגלה מוצר שמעניין אותם.

יאיר קלפר, מייסד החברה

כרגע מפתחת החברה 3 מוצרים, בהם ה-Wave הרגיל (המכשיר אליו מכניסים את העגלה לסריקה), ה-Mini Wave המיועד לסלסלאות ו-Pass Through Wave – מכשיר הממוקם בשביל היציאה של החנות שהלקוח עובר דרכו ויוצא מהחנות.

Supersmart הוקמה בשנת 2014 על ידי יאיר קלפר, מהנדס מחשבים בוגר הטכניון, שעומד גם מאחורי חברת Octopai שגייסה לאחרונה 4.5 מיליון דולר ו-Ogmenti. משקיעה נוספת של החברה היא אושר עד, שהיא גם הראשונה להציע את המערכת ללקוחותיה, וכיום מותקנת המערכת ב-6 סניפים של הרשת. לאחרונה יצאה החברה בפיילוט עם רשת מטרו הגרמנית, וחתמה על הסכם גלובלי לפריסה בחנויות ב-27 מדינות. Supersmart מעסיקה 16 עובדים במשרדיה בראש העין.

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

12 תגובות על "בדרך לסופרמרקט ללא קופות וקופאים: SuperSmart מגייסת מיליוני דולרים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
חובב
Guest

פיתוח נראה מגניב. לא יהיה להם קל מול amazon go אבל הפלוס שלהם זה ההטמעה והתשתית הזולים כולה משקל ומצלמה

איציק
Guest

איך הם מתמודדים עם עגלות עמוסות מאוד שהן אין סיכוי שהמצלמה תצלם הכל, ובכלל אי אפשר להכניס כלום לשקיות מראש.

חיים
Guest

הם לא מתמודדים, וגם אי אפשר לצלם מוצרים מתחת למוצרים אחרים, רעיון הוא לצלם מה שאפשר ולאמת את זה עם הרשימה של המוצרים שהעברת באפליקציה
ומנגנון אימות נוסף הוא המשקל
הכיוון פה הוא מספר מנגנוני אימות שמנסים כל אחד עם היתרונות שלו לוודא שאכן מה שסרקת עם האפליקציה הוא אכן מה שיש בעגלה.
ברור שאין בעייה לתחמן את המערכת אבל גם אין בעייה לתחמן כל מערכת

רפי
Guest
אני עדיין חושב ומאמין שעתיד השופינג(קניות) הוא מהבית. הזמנה מאתר/אפליקציה וקבלת המוצרים עד לבית עם שליח. יש פיצוץ אוכלוסין בארץ ובעולם בפרט. תחשבו שבעוד כמה שנים טובות מרוב שהסופרים יהיו מפוצצים באנשים(דבר שאותו הסטארטאפ הזה לא פותר ולא יוכל לפתור) לא נוכל לזוז ממקום למקום/ממחלקה למחלקה/מאגף לאגף. כל המעברים יהיו חסומים ע״י אנשים ופשוט לא יהיה אפשר לעשות קניות בצורה נוחה ונורמלית. דבר שיגרום להרבה כעס, עצבים, תסכול ומריבות בין אנשים. שלא נדבר על התורים הארוכים בקופות שיימשכו שעות ארוכות ויגרמו לעוד עצבים ותסכול . בקיצור, סיוט וסבל מתמשכים! הפתרון הכי טוב, קל ונוח זה להמשיך ולפתח את מערך ההזמנות… Read more »
אבי
Guest

צודק! עד לפני כמה זמן היה אפשר לעשות thumbs up לתגובה…. מוזר שהסרתם את זה…

ari
Guest

חזון אחרית הימים שלך לא רלוונטי ל20 שנה הקרובות (לפחות) אז מה הפוינט?
מציע לך לבקר בסופר מרקטים באמריקה הם מסתדרים מצוין עם אלפי לקוחות

אני
Guest

איזה שטויות. 95% אחוז הצלחה אומר 5% טעות וזה יכול להיות מתורגם להרבה מאוד כסף.

יאיר
Guest

הרעיון מבוסס על כך ש-95% מהצרכנים לא ישקרו ויוסיפו לאפליקציה את מה שקנו ו-95% מהזמן (לטענתם) המכשיר יוודא שזה נכון, לדעתי המכשיר יוודא שזה נכון אולי 30% מהזמן בלבד והעניין מבוסס על הרתעה.. אז במקום הקופות ללא קופאי המשתמש יוסיף לאפליקציה במקום לקופה האוטומטית.. העתיד הוא בכך ש-95% מהקניות יהיו דרך האינטרנט..

לךדשחגכךל
Guest

להוסיף הכל באופן ידני זה כאב ראש רציני ואז נאמר ששכחת בטעות לסרוק מוצר אחד מתוך עגלה עמוסה, תגיע לקופה ואז תצטרך להוציא את כל המוצרים ולסרוק אותם מחדש (כי מן הסתם לא תדע איזה מוצר שכחת)

גמבה
Guest

ללקוחות, שקילה עצמאית של ירקות ואז התעסקות בקופה אומרים עבודה נוספת מיותרת.
הרבה לקוחות יעדיפו ללכת לסופרמרקט אחר בו זה לא נדרש…

גונן
Guest

אני חושב שהרעיון טוב אבל הביצוע לא מתאים לקהל הישראלי.. הקהל הישראלי חסר סבלנות, תחמן, יהיו מלא אנשים שינסו לתחמן את המערכת ב”תום לב”.. דודה שלי עובדת בשופרסל בעמדות של השרות העצמי ומספרת על מלא מלא ישראלים ששוכחים ב”טעות” להעביר מוצרים ולשלם עליהם.. הבעיה היא שאתה לא יכול להעניש. לא לפי הנהלים הקיימים כיום ברשת שופרסל.

moti
Guest

התנסיתי באושר עד. עובד מעולה ומאוד נוח.

wpDiscuz

תגיות לכתבה:

נותרו עוד
00
ימים
:
00
שעות
:
00
דקות
:
00
שניות
לכנס המפתחים הגדול בישראל