מטא מקריפה, קוינבייס קורסת והחברות הישראליות: אלו היו פרסומות הטכנולוגיה של הסופרבול

עוד שנה, עוד "משחק גדול" ועוד הרבה פרסומות של חברות הטכנולוגיה – כשהפעם מצטרפות גם כמה חברות ישראליות. אה, וגם כמה טריילרים מעניינים

צילום מסך

הסופרבול אמנם מושך אליו בעיקר חובבי פוטבול, כנפיים, גוואקמולי ובירה – אבל גם את ענקיות הטכנולוגיה, ששופכות הון עתק על הפקות יקרות במיוחד וכמובן על זמן הפרסום – במה שמוכר גם בתור "המשחק הגדול". השנה, הצטרפו אליהן גם שלוש חברות ישראליות.

מטא פינת מראה שחורה

מאז שהחליפה את שמה לפני כמה חודשים עם דגש על הרצון שלה להיות "חברת מטאברס" ולא "חברת מדיה חברתית", מטא לא מפסיקה לנסות ולהציג לנו עוד ועוד רעיונות לעולם הווירטואלי שבו לדעתה נחיה בעתיד. הפעם היא החליטה לעשות את זה בדרך הכי מקריפה שיש, עם חבורת בובות פרווה גדולות – וספציפית בובת כלב שמתגלגלת ממקום למקום עם עיניים גדולות שלא מפסיקות להסתכל עליכם. רגע לפני ה"מוות", הוא ושאר החברים שמהם הופרד זוכים ל"חיים שניים" בזכות ה-Meta Quest 2 – כמו בפרק ההוא של "מראה שחורה", שבו קשישים מקיימים אינטראקציות עם התודעות של אנשים שמתו בעולם וירטואלי.

קוינבייס: זוכרים את זה?

בפינת המינימליזם של הסופרבול, קוינבייס החליטה לפרוט לנו על מיתרי הנוסטלגיה עם קוד QR שריצד לאורכו ורוכבו של המסך כשהוא מחליף צבעים בכל פעם שהוא פוגע באחד מצידי המסך – כמו שומרי המסך של מכשירי ה-DVD הותיקים. האם הוא יפגע בסוף בפינה? לא נגלה. מה שכן נגלה זה שהפרסומת עבדה כ"כ טוב שעמוד הנחיתה ללינק – קרס. לא יודעים אם בגלל הקריאייטיב או בגלל שקוינבייס הציעה 15 דולר בביטקוין מתנה.

מי שהזדרזה להגיב היא דווקא מטא – ששמה לינק בקוד QR משלה שרץ על המסך בציוץ שפרסמה – והוביל להופעת VR של הפו פייטרז שזמינה לבעלי ה-Quest 2.

אמזון ממשיכה לדחוף את אלכסה בכל הכוח

אמזון ממשיכה לנסות ולמצב את עצמה בשוק הסייעות הקוליות עם אלכסה, כשהשנה זכתה הסייעת הקולית לשתי פרסומות שונות. בפרסומת הראשונה שפורסמה עוד לפני הסופרבול תוהים סקרלט ג'והנסון ובעלה הקומיקאי קולין ג'וסט איך ייראו החיים אם אלכסה תוכל לקרוא מחשבות. בפרסומת שעלתה הלילה במשחק אלכסה מאבדת את הקול שלה, וזוכה למחליפים מפורסמים כמו גורדון ראמזי, קארדי בי וסר אנתוני הופקינס. באופן מוזר, אמזון בחרה לשים על המסך את המייסד, המנכ"ל לשעבר ואחד האנשים שהאינטרנט קולקטיבית לא אוהב – ג'ף בזוס – כחלק מהפרסומת על פני המנכ"ל הנוכחי אנדי ג'אסי.

ההברקה של GM

טסלה היא אמנם שם נרדף לרכבים חשמליים, אך מי שבמשך שנים הייתה שחקנית ענקית בתחום מנועי הבעירה – GM – מנסה לדחוף את עצמה בכל הכוח לעולמות הרכב החשמלי. בפרסומת שלה לסופרבול היא ניסתה לעשות זאת עם טיול נוסטלגי – כמו קוינבייס – כשהביאה לנו את ד"ר איוול, רק שהפעם הוא ד"ר EV-il (הבנתם? קריצה קריצה). כל הבדיחות המטומטמות של סדרת הסרטים עדיין עובדות, אבל אולי זה רק אני, ולכן זו הברקה בעיניי.

כולם מכים בגונג

חד-הקרן הישראלי Gong הצטרף השנה לראשונה לחבורה המצוצמת של חברות ישראליות שפתחו את הארנק והוציאו כסף על פרסום בזמן היקר ביותר בטלוויזיה האמריקאית. בבדיחה משעשעת אם כי מתבקשת על השם – נראה אדם עובר במשרד שבו כל עובד קיבל גונג כדי להכות בו אחרי שסגר עסקה – בזכות המערכת של גונג. כן, קצת חובטים בכם (סליחה) עם המסר – אבל זה עדיין משעשע.

וקצת פחות מילולי

לצד גונג הצטרפה השנה חברה ישראלית נוספת – אחת שגם הנפיקה בשנה האחרונה – מאנדיי. בניגוד לפרסומת המאוד מילולית והמשעשעת של גונג, במאנדיי הלכו דווקא על כיוון אחר לגמרי – כזה שמציג מה לכאורה אפשר להשיג על ידי שימוש במערכת של החברה.

עוד סיפורים כאלו מחכים לכם עכשיו עוד סיפורים כאלו מחכים לכם עכשיו בערוץ העדכונים הרשמי של גיקטיים

מכוונים לירח

חברת הפינטק הישראלית מנסה כנראה לרכוב על גל הקריפטו, ה-NFT והשיח המתעורר על Web3 ובפרסומת עם פסקול די מוכר ניסתה למכור את הרעיונות של "קהילתיות" לצד היכולות של המערכת שלה – המאפשרת מסחר בקריפטו ובמניות, לצד פיצ'רי סושיאל ושיח בין משתמשים.

אחרי השם, יש גם טיזר לסדרת שר הטבעות

לפני כשלושה שבועות חשפה אמזון סוף סוף את שם הסדרה מיקום "שר הטבעות"ש עליה היא עובדת בשנים האחרונות, "טבעות הכוח". הלילה חשפה גם טיזר ראשון לסדרה שאמנם לא מספר לנו יותר מדי על העלילה – אך כאן מציגה לנו חלק מהדמויות ומראה לא מעט מהאקשן שצפוי לנו, וזה נראה לא רע בכלל אם תשאלו אותנו.

אחרי הטריילר המוזר, טריילר מוזר קצת פחות לדוקטור סטריינג'

למי מכם שראו את "ספיידרמן: אין דרך הביתה" וחיכו לא מעט לסצינת הפוסט-קרדיט השנייה, גיליתם שחיכה לכם שם טריילר מוזר ודי מבולגן ל"דוקטור סטריינג' ומולטיברס השיגעון" – שהוא בפועל המשך ישיר למעלליו של סטיבן סטריינג' בסרט ספיידרמן האחרון. הפעם מארוול שחררה טריילר שנראה קצת יותר מהודק, עם מידע חדש ודמויות חדשות שצפויות להגיע למסך הגדול בתקווה להמשיך את האנרגיות החיוביות שהכניס ספיידרמן האחרון ליקום הקולנועי המדשדש של מארוול.

אושרי אלקסלסי

Your Friendly Neighborhood Geek. יש לכם סיפור טכנולוגי? דברו איתי: [email protected]

הגב

3 תגובות על "מטא מקריפה, קוינבייס קורסת והחברות הישראליות: אלו היו פרסומות הטכנולוגיה של הסופרבול"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
ASD
Guest

הפרסומת של אלקסה היא מ-2018………………..

ASD
Guest

(התכוונתי לפסקה השלמה של הפרסומת של אלקסה מלפני 4 שנים ששמתם שם ואז מחקתם :) )

הרסר המזמר
Guest

הפרסומת של אלכסה שכתבתם עליה שודרה לפני שלוש שנים…. אולי כדאי שתתקנו את זה. זה מביך.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: