סופרבול 2012: מקבץ פרסומות טכנולוגיות

עוד שבועיים תחגוג הטלויזיה האמריקנית את הסופרבול עם חלון זמן של 30 שניות שיעלה למפרסמים יותר מ-3 מיליון דולרים. קבלו הצצה לפרסומות הטכנולוגיות שיוצגו שם ואלו שהוצגו בשנים הקודמות

תמונה: צילומסך, הפרסומת של ולסווגן לסופרבול השנה

ארה”ב נערכת למשחק ההכרעה של אליפות ליגת הפוטובול האמריקנית, שתערך ב-5 לפברואר הקרוב. המשחק המתקיים מידי שנה בחודשים ינואר או פברואר הפך לרבות הימים לחג לאומי שמלווה באחוזי רייטינג חסרי תקדים שהפכו את האירוע גם לחלון זמן אטרקטיבי למפרסמים.

למעשה, הסופרבול הוא שידור הטלויזיה הנצפה ביותר בארה”ב וצופים בו קרוב ל-100 מיליון בני אדם בארה”ב לבדה, ועוד רבים ונוספים מעבר לים. בשנה שעברה, שבר השידור את שיא כל הזמנים מבחינת מספר הצופים ועמד על למעלה מ-110 מיליון בני אדם, השנה הוא עשוי לשבור אותו שוב.

30 שניות ב-3 מיליון דולר

אחוזי הרייטינג הגבוהים הפכו את הסופרבול לחלון הזמן היקר ביותר לתשדירי פרסומת. בשנת 2009, מחירן של 30 שניות עלה למפרסמים 3 מיליון דולרים שהזרימו לרשת הטלויזיה האמריקנית NBC למעלה מרבע מיליארד דולר. על המהפך שמיתג את הסופרבול כחלון זמן אידיאלי לפרסומות אחראית ענקית טכנולוגית ותיקה שפרסמה בשנת 1984 את אחת הפרסומות הזכורות ביותר בעולם, בהשראתו של ג’ורג’ אורוול בבימויו של רידלי סקוט.

וידאו: פרסומת הסופרבול של אפל מ-1984

ענקיות הטכנולוגיה מצליחות להתברג בכל שנה בחלון הזמן השמור לפרסומות הסופרבול ומשתדלות כמה שניתן למשוך את תשומת לב הצופים שמורכב ככל הנראה ממספר גברים רב יותר מאשר נשים. אז איך אפשר בכלל אפשר לעורר עניין במכירת דומיינים באינטרנט במהלך משחק הכרעה מותח? Go Daddy משתמשת כבר שנים בנוסחה קבועה שכוללת נשים חצי עירומות בפרסומות נוטפות מיניות.

וידאו: Go Daddy בפרסומת שתוצג בסופרבול הקרוב

המערכה בשוק הסמארטפונים הובילה השנה את סמסונג לבחור בסדרת פרסומות אגרסיבית נגד המתחרה הגדולה ביותר שלה: אפל. זו תהיה הפרסומת שתציג הענקית הדרום קוראינית בסופר בול הקרוב:

וידאו: סמסונג נגד אפל, הפרסומת שתוצג בסופרבול הקרוב

חברה נוספת שמצליחה לייצר פרסומות מפתיעות ויצירתיות במיוחד איננה טכנולוגית אמנם, אבל משתדלת לקרוץ לקהל הגיקי באמצעות שימוש קבוע במוטיבים הקשורים למלחמת הכוכבים. זו הפרסומת של Volkswagen לשנה הקרובה, ולאחר מכן הפרסומת המוצלחת של שנה שעברה.

וידאו: Volkswagen, הפרסומת לסופרבול הקרוב

וידאו: הפרסומת של Volkswagen לסופרבול 2011

 

רועי לטקה

גיק טכנולוגי עם נגיעות של תפוח, עדיף שיגיע נגוס. חי נושם וצורך טכנולוגיה באופן אובססיבי אך מדוד. קרימינולוג בהשכלתו, לוחם בפשע ובממסד באופן סימולטני. חובב כתיבה וקריאה, ונהנה לבחון באופן מדוקדק כל דבר שניתן לפרק לגורמים, ממוצרי טכנולוגיה ועד נפש האדם.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: