דובי פרנסס משקיע ב-Sunbit הישראלית – והופך אותה לחד-קרן

הסטארטאפ הישראלי סאנביט, שפיתח מערכת אשראי לרכישת מוצרים הכרחיים, מגייס 130 מיליון דולר בשווי של 1.1 מיליארד דולר. פרנסס: הם יהיו שווים 10 מיליארד דולר תוך 5 שנים

המייסדים של Sunbit | מקור: יחצ

 

הסטארטאפ הישראלי Sunbit, המפתח מערכת המאפשרת למשתמשים קבלת קו אשראי לרכישת מוצרים הכרחיים, הודיע היום (ה’) על השלמת סבב גיוס D בסך 130 מיליון דולר. את סבב הגיוס הובילה Group 11 של דובי פרנסס והשתתפו בו Zeev Ventures של אורן זאב, מגדל חברה לביטוח, קבוצת הראל, AltalR Capital, בית ההשקעות מור ומשקיעים נוספים. ב-Sunbit מצטרפים למועדון חדי הקרן לאחר הגיוס – שנעשה על פי הערכת שווי של 1.1 מיליארד דולר.

נותנים אשראי לרכישת מוצרים הכרחיים

Sunbit (סאנביט) הישראלית פועלת בשוק האמריקאי, שבו רק לכמחצית מהאוכלוסייה יש כרטיס אשראי – וגם אז, מחזיקי כרטיסי האשראי לא יכולים לחורג ממסגרת האשראי שלהם, עקב ריביות שנתיות גבוהות ביותר. כאן נכנס הסטארטאפ הישראלי לתמונה, שפיתח מערכת המאפשרת לרוכשים אשראי עם ריביות בשיעורים נמוכים יותר מאלו שהם מקבלים ופריסה ל-3, 6 או 12 תשלומים על הרכישות שהם רצו לבצע.

בסאנביט פיתחו אלגוריתם המבוסס על בינה מלאכותית שיודע למתח את היסטוריית האשראי של כל לקוח בזמן אמת ולהתאים את הצעת התשלומים עבורו לקנייה ספציפית. “תוך פחות מ-30 שניות מרגע הגשת הבקשה אנחנו כבר יודעים לתת הצעה פרסונאלית לפריסה לתשלומים ל-9 מתוך 10 מהלקוחות. כך, הלקוח יכול להגדיל את כוח הקניה שלו, ובעל העסק, מרוויח בכך שהוא מגדיל את קהל הלקוחות שלו”, אומר בשיחה עם גיקטיים ארד לברטוב, מנכ”ל החברה ואחד ממייסדיה.

אורנית מיזל, אחת ממייסדות החברה וה-CTO שלה, מסבירה כי האלגוריתם שפיתחו בודק אלפי נקודות מידע פיננסיות הנשלפות ממאגרי נתוני אשראי שונים, ויודע להערך את רמת הסיכון של הלקוח כדי לקבוע את סכום ההלוואה שאפשר להעניק לו, מספר התשלומים, סכום כל תשלום וכו’.

עוד ועוד חברות בוחרות בגיקטיים אינסיידר עוד ועוד חברות בוחרות בגיקטיים אינסיידר רוצים לראות את ההייטק הישראלי מבפנים? היכנסו עכשיו

“כדי לקבל את ההחלטות הנכונות לאלגוריתמי החלטה יעילים, אלגוריתמי למידת מכונה מודרניים משתמשים בפונקציות לא ליניאריות שמייצרים החלטות שלוקחות בחשבון קורלציות רבות מתוך הנתונים הפיננסיים של הלקוח. מערכת זו מאפשרת להעריך את סיכון באופן מדויק”, הוסיפה מיזל.

לדבריה, בסאנביט משתמשים בלמידת מכונה גם לנבא את התנהגות הלקוח לאורך זמן ואת היכולת שלו להתאושש מאירועים פיננסיים שונים. בנוסף, בסאנביט פיתחו מודל המנבא את ההתנהגות של מוכרים בחנויות, “מה שמאפשר לנו לרכז את המאמצים התפעוליים בחנויות רלוונטיות וכך, להביא לחסכון בעלויות האופרציה ולהגדיל את הרווחיות תוך שמירה על מחירים נמוכים”.

במה המוצר שלכם שונה ממוצרי “אשראי בנקודת המכירה” של סטארטאפים ישראליים אחרים – כמו ChargeAfter למשל?

לברטוב: “יש מספר חברות שנותנות אשראי בנקודת המכירה, אבל כולן מתרכזות בנקודת המכירה באונליין ובמוצרים כמו חופשה או בגדים. בנינו את סאנביט כך שתתמקד במוצרים ושירותים הכרחיים, שלרוב מתרכזים בנקודות מכירה פיזיות. הגישה הזאת יותר מורכבת מכיוון שיש  אינטראקציה בין-אישית בתהליך התשלום, הלקוח מגיע לקבל שירות ופוגש את הטאבלט שלנו שם פיזית. לכן, הטכנולוגיה שלנו חייבת גם לתמוך במתן אשראי עם שיעור אישורים גבוה ובעלויות נמוכות ללקוח, וגם לתמוך בחנויות ובמוכרים בנקודות המכירה, ולספק להם שירות ברמה גבוהה”.

דובי פרנסס, מייסד Group 11 – שהובילה את הסבב, אמר: “כמשקיעים המוסדיים הראשונים של החברה, ראינו בהם חברה שמגדירה קטגוריה, חברה שמשנה את התפיסה המסורתית של איך ואיפה מתאפשר מימון. צמיחת הלקוחות האקספוננציאלית של סאנביט יוצרת שפע הזדמנויות להתרחבות, ואני מאמין שסאנביט תגיע לשווי של 10 מיליארד דולר ב-5 השנים הבאות”.

סאנביט, שהוקמה ב-2016 על ידי לברטוב, מיזל, טל ריזנפלד ופרופ’ תמיר חזן, מעסיקה 200 עובדים ברחבי העולם – כ-40 מהם במרכזי הפיתוח שלה בבנימינה ובתל אביב. עד היום גייסה החברה 210 מיליון דולר. הגיוס יאפשר לחברה להרחיב את פעילותה, לצד פיתוח מוצרים חדשים.

אושרי אלקסלסי

Your Friendly Neighborhood Geek. יש לכם סיפור טכנולוגי? דברו איתי: Oshry@geektime.co.il

הגב

2 תגובות על "דובי פרנסס משקיע ב-Sunbit הישראלית – והופך אותה לחד-קרן"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
כעע
Guest

עוד בלון נפוח וסתום שהשתן עלה לו למוח

חנן בועזי
Guest

לבחור המכונה כעע:
פנה לטיפול נפשי בדחיפות.
באם מצבך מאפשר רק פעולות מטורפות כמו תגובתך הנ”ל ואין אתה מסוגל לארגן את עצמך בקשר להשגת טיפול אזיי פנה לע”רן או פנה אליי בתגובה חוזרת.
בנתיים, יפה תעשה אם תתנצל על דבריך ותבקש סליחה מדובי פרנסס, דובי עובד קשה, מוכיח עצמו יום יום, עושה רבות למען המדינה גם בפרט וגם בכלל, שירבו כמותו, שהד’ יצליח אותו בכל אשר יפנה. בחור מוכשר שכלל לא שומר את כישרונותיו לעצמו, יש הרבה מה ללמוד ממנו ותודה שהוא מאפשר.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: