הסטארטאפ של יעל אליש מ-Waze גייס 9 מיליון דולר, כדי למצוא טיפולים יעילים למחלות כרוניות

החברה, שבין מייסדיה יעל אליש, לשעבר מנהלת השיווק של ווייז, פיתחה מערכת לאיסוף מידע מחולים, כדי לייצר תובנות על הטיפולים האפקטיביים ביותר

מייסדי StuffThatWorks | צילום: טלרן בן אבי

מחלות כרוניות יכולות לנוע על סקאלה רחבה, ממשהו שכיח יחסית שאיתו ניתן לחיות לאורך זמן – לכזה המסכן חיים. הסטארטאפ הישראלי StuffThatWorks (סטאףד’אתוורקס) רוצה לרתום את חוכמת ההמונים לתחום הטיפולים במחלות כרוניות, כדי לנסות ולמצוא את הטיפולים המוצלחים ביותר לכל מחלה. הסטארטאפ הוקם על ידי יעל אליש, אחת מראשונות העובדים של ווייז ומנהלת השיווק של החברה לפני המכירה לגוגל; רון הלד ויוסי סינט.

בחברה אומרים כי כיום מידע על האפקטיביות של הטיפולים השונים למחלות הכרוניות אינו זמין וגם אם הוא זמין, קשה מאוד למצוא אותו, על כן הקימו את הפלטפורמה החדשה שלהם – שהיום (ה’) הופכת לזמינה ברחבי העולם. חשוב לציין שנכון לעכשיו הפלטפורמה זמינה באנגלית בלבד, כשבעתיד מתכננים בחברה לתרגם אותו לשפות נוספות.

בשיחה עם גיקטיים מסבירה יעל אליש כי בחברה משתמשים ב-ML בשלבים השונים לניתוח השאלונים, החל משימוש ב-NLP (ניתוח שפה טבעית) כדי לקרוא את תשובות הטקסט החופשי שכתבו המשתמשים; ניתוח סנטימנט באותם הטקסטים; ושימוש ב-Deep Learning, כדי לנתח את השאלון כיחידה והערכת התאמתו לקהילה של החולים במחלה מסוימת.

כך נראית הפלטפורמה של החברה | מקור: StuffThatWorks

על פי כמות העונים על השאלונים המערכת של StuffThatWorks מפרסמת מידע בהיקפים שונים: כשיש 100 משתתפים החולים במחלה מסוימת וענו על השאלון נוצרת בפלטפורמה “קהילה” של אותם חולים ומופק מידע ראשוני על המחלה הכולל את רשימת הטיפולים המלאה, סימפטומים, גורמים המחמירים את המחלה, ומחלות נוספות מהם סובלים המשתתפים.

כשהקהילה מונה מאות משתתפים מדרגים האלגוריתמים את הטיפולים לפי מידת האפקטיביות שדווחה. לאחר שמונה הקהילה אלפי משתמשים, המערכת מנתחת את אפקטיביות הטיפולים לתת-קבוצות ייחודיות בקהילה, עד שלבסוף מציגה, ברמת המשתמש הבודד, מה עשוי להיות הטיפול האפקטיבי ביותר עבורו. למרות שהחברה פעלה עד עכשיו מתחת לרדאר, חברים בפלטפורמה שלה יותר מ-180 אלף חברים ביותר מ-100 מחלות שונות.

“לא נמכור מידע, רק תובנות”

קשה שלא להשוות בין StuffThatWorks לבין ווייז. שתיהן מבוססות על אותו רעיון של חוכמת ההמונים והתגייסות שלהם ליצירת מאגר ידע גדול.

כשאנחנו מנסים לברר איזה מידע נאסף על המשתמשים, אליש לא נוקבת במידע ספציפי ואומרת כי “המידע מנותח על ידינו באופן אוטומטי, ומשותף באלגוריתמים ייעודיים למציאת מידע כללי על אפקטיביות ומידע מותאם אישית. אבל הפלטפורמה כולה מיועדת למחקר PRO (מחקרים המבוססים על דיווחי מטופלים, א.א.)”.

אליש מסבירה עוד כי כל המידע שמוזן לפלטפורמה על ידי המשתמשים מאובטח בהתאם להנחיות מחמירות ותקנים להגנת פרטיות כמו GDPR. אבל בתשובה לשאלתנו האם המידע של המשתמשים בפלטפורמה לא יימכר הלאה (ראו מקרה ווייז והמפות), אליש אומרת: “אנחנו לא נמכור מידע של משתמשים, אלא רק תובנות מבוססות מידע אגרגטיבי”.

StuffThatWorks נוסדה ב-2018 על ידי אליש, רון הלד ויוסי סינט. סבב הגיוס האחרון של החברה, שנחתם בדצמבר, היה בגובה 9 מיליון דולר והוא נעשה בהשתתפות הקרנות 83north, Bessemer Ventures ו-Ofek Ventures. בחברה 30 עובדים ומשרדיה ממוקמים בתל אביב.

כל העדכונים מחכים לכם בערוץ הטלגרם של גיקטיים כל העדכונים מחכים לכם בערוץ הטלגרם של גיקטיים להצטרפות לערוץ הטלגרם שלנו לחץ כאן

אושרי אלקסלסי

Your Friendly Neighborhood Geek. יש לכם סיפור טכנולוגי? דברו איתי: Oshry@geektime.co.il

הגב

10 תגובות על "הסטארטאפ של יעל אליש מ-Waze גייס 9 מיליון דולר, כדי למצוא טיפולים יעילים למחלות כרוניות"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
בלבוש
Guest

קשקוש בלבוש

מחלות נגרמות מתרופות, חיסונים, קרינה, חומרים מסוכנים, חוסר חשיפה לשמש, וישיבה על התחת רוב היום

בזבוז זמן לחפש תרופה לנזקים ברוב המקרים בלתי הפיכים שבני האדם גרמו לעצמם

מישהו
Guest

וואלה כי לפני מאות ואלפי שנים, לפני שכל מה שרשמת היה קיים, אנשים מעולם לא חלו

בלבוש
Guest

יש לך תיעוד מלפני אלפי שנים?
שמתו אנשים מהמחלות שיש היום
(לפני 100-200 שנה זה לא נחשב, כי כבר אז היו חיסונים ותרופות)
פעם מתו בעיקר ממלחמות, רעב ומסעות ארוכים

שגיא
Guest

היה חשוב להכניס את השם שלה בכותרת כמו שעושים עם כל כתבה שבה סטראטפ מגייס כסף. במיוחד אם יש עוד 2 מייסדים אחרים שאפשר להתעלם מקיומם בכותרת

איכס
Guest

ככה זה אצל אנשי שיווק.
שיווק עצמי לפני הכל.

יצחק כהן
Guest

ב”ה

נראה רעיון מצויין, ואין לי ספק שיצליח, הנסיון שנרכש ב waze יאפשר לחברה להגיע גבוה
בהצלחה גדולה.

לגבי השם של החברה לדעתי כדאי משהו יותר cool וקליל.

כריס
Guest

ב”י

(בעזרת ישו)

עוזי
Guest

בעזרת מי????????
רק בעזרת השם יתברך שמו לעד

מישהו
Guest

נשמע כמו חיקוי של קלינקראווד / CliniCrowd

יעל
Guest

והטיות ע”י אינטרסנטים זדוניים?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: