אקזיט ראשון ל-2018: StoreSmarts הישראלית נרכשת על ידי RetailIQ

הפתרון של SmartStores הופך חנויות פיזיות לחכמות יותר; החברה פיתחה מערכת המותקנת בחנויות ודוגמת באופן אנונימי את מכשירי הסמארטפון של המבקרים בחנות ומחוצה לה. כך, בעלי הרשתות או החנויות יכולים לקבל תובנות עסקיות ומידע סטטיסטי שלרוב זמין רק באונליין

StoreSmarts

צוות StoreSmarts

למרות העלייה הנרחבת בקניות אונליין, 95% מהמכירות עדיין מתנהלות בעולם ‘האמיתי’. הסטארטאפ הישראלי StoreSmarts (סטורסמארטס) מספק לקמעונאים המנהלים חנויות פיזיות כלים למדידה וניתוח ההתנהגות של הלקוחות שלהם. על סמך הנתונים הנאספים, המערכת מסייעת לעסקים להתייעל ולהשתפר, זאת בדומה לכלי אנליטיקס המוכרים לנו מעולם המסחר המקוון. המערכת בעצם מספקת למנהלים מידע משלים למכירות בקופה, עוזרת להם לראות את התמונה המלאה בחתך של חנות או כלל הרשת, ומאפשרת להם להגיב ולפעול בהתאם על סמך מידע אמיתי המתקבל בזמן אמת.

כעת מודיעה StoreSmarts כי היא קיבלה מתנה נחמדה במיוחד לשנה החדשה, ונרכשת על ידי חברה אמריקאית בשם RetailIQ. סכום הרכישה לא פורסם, אך הוא מוערך בכמה מיליוני דולרים בודדים.

הופכת חנויות ‘רגילות’ לחכמות

StoreSmarts פיתחה מערכת המבוססת על פרוטוקול WI-FI המותקנת בחנויות ודוגמת באופן אנונימי את הסמארטפונים של המבקרים בחנות ומחוצה לה. המידע הנאסף נשלח לשרתים של החברה בענן לצורכי איחסון, עיבוד והפקת תובנות במספר תחומים: תפעול, חווית לקוח, נאמנות לקוח ושיווק. הטמעת הטכנולוגיה לא דורשת פעולה או התקנה מצידם של המבקרים – הלקוחות הפוטנציאלים, והמידע שמתקבל הינו מצרפי וסטטיסטי בלבד. מצד החנות, תהליך ההתקנה, שיכול להתבצע על ידי צוות החנות, מסתכם במשהו כמו 10 דקות. ברגע שרשת מטמיעה את הטכנולוגיה, היא יכולה לקבל מידע בנוגע לכמות המבקרים נטו, כמות המבקרים הפוטנציאלים שעוברים מחוץ לחלון הראווה, זמן שהות ממוצע בחנות, פרופיל וחתך המבקרים (לקוחות חוזרים/חדשים).

החברה הוקמה ב-2013 על ידי אייל בן אליהו (CEO) ועילי פלח (CTO) ובשיאה העסיקה כ-11 עובדים. כיום, מועסקים בה סה”כ כ-5 עובדים, כולל היזמים. מאז הקמתה היא גייסה כמיליון דולר מלב לבייב ויצחק מירשבילי מייסדי Vkontakte (הפייסבוק הרוסי) ומקרן Maverick הישראלית, שהשקיעה בה סכום נוסף שלא נחשף בהמשך.

בעקבות הרכישה, המייסדים יהפכו ליועצים/דירקטורים בחברה הרוכשת. החברה הרוכשת RetailIQ, היא חברה אמריקאית שעיקר פעילותה במרכז אמריקה. היא מתעסקת בטכנולוגיות לעולם המסחר ומטרת הרכישה היא להרחיב את סל המוצריה שלה וליהנות מהלקוחות הקיימים של החברה הישראלית שכללו את PANDORA Jewlery, Totto ואחרים.

מייסד ומנכ”ל החברה, אייל בן אליהו התייחס לרכישה ואמר: “RetailIQ היו שותפים עסקיים לאורך מספר שנים. הם הפיצו את מוצרי החברה בהצלחה רבה בעולם, אנחנו שמחים על הקשר הנרקם ומאמינים ביכולת של RetailIQ להמשיך להפיץ ביבשת אמריקה את המוצר שלנו, בסינרגיה טכנולוגית ועסקית נכונה עם המוצרים שלהם״.

הילה חיימוביץ׳

כתיבה הייתה עבורי מאז ומתמיד הרבה מעבר לתחביב, אך את חיבתי העזה לגאדג׳טים וטכנולוגיה גיליתי יחסית באיחור. כנראה שהגיקית שבי הייתה חבויה זמן רב, ורק חיכתה לרגע הנכון לפרוץ. בכל מקרה – היא כאן, ובכל הכוח.

הגב

1 תגובה on "אקזיט ראשון ל-2018: StoreSmarts הישראלית נרכשת על ידי RetailIQ"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
אני
Guest

מה זה אומר שלא אומרים את סכום הרכישה אבל הוא מוערך בכמה מיליונים בודדים? שזה היה אקזיט עצוב או שלא רוצים להרים ראש?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: