גיוס: StoreSmarts הישראלית גייסה מיליון דולר, הופכת חנויות לחכמות יותר

הפתרון של החברה הופך את החנויות של ׳פעם׳, הפיזיות, לחכמות יותר, בעזרת תובנות המגיעות מהסמארטפון של הנוכחים במקום בעזרת WiFi

מקור: StoreSmarts

מקור: StoreSmarts

הסטארטאפ הישראלי StoreSmarts (לשעבר Analoc) הוקם בשנת 2013 במטרה להעניק לקמעונאים המנהלים חנויות פיזיות כלים למדידה וניתוח התנהגות לקוחותיהם, ועל בסיס זה לעזור להם לייעל ולשפר את תפעול העסק, באופן דומה לכלי אנליטיקה הקיימים בעולם הקמעונאות הוירטואלי (e-Commcerce). כעת נודע כי החברה גייסה מיליון דולר מהמשקיעים לב לבייב, מייסד Vkontakte (הפייסבוק הרוסי) ומקרן Maverick הישראלית.

זיהוי לקוחות באמצעות WiFi

מסתבר שלמרות הפופולאריות הרבה שצוברות הקניות דרך רשת האינטרנט, 95% מהמכירות עדיין מתרחשות בעולם הפיזי, ולכן הפתרון של החברה מתמקד דווקא בסקטור זה. בעזרת המוצר מספקת StoreSmarts מענה לבעיה של חוסר במידע אמיתי ורציף של רשתות על התנהלות החנויות שבבעלותן. המערכת מספקת למנהלים מידע משלים למכירות בקופה, עוזרת להם לראות את התמונה המלאה בחתך של חנות ספציפית או כלל הרשת, ומאפשרת להם להגיב על סמך המידע שנאסף בזמן אמת.

החברה פיתחה מערכת המבוססת על פרוטוקול WiFi המותקנת בחנויות ודוגמת באופן אנונימי את מכשירי הסמארטפון של המבקרים בחנות ומחוצה לה. כמובן שכאן עולה סוגיית החדירה לפרטיות של המשתמשים, גם אם המידע נאסף באופן אנונימי.

שאלנו את שגיא כץ, מנהל הפיתוח העסקי של החברה ובתגובה הוא ענה כי לא קיימת בעיה כזו; ״אנחנו עוקבים אחרי Mac Address של הטלפון. דרך ה-ID הזה אין לנו באמת שום יכולת לדעת מי בעל הטלפון ומה מספר הטלפון. כלומר – איננו יכולים ליצור קשר עם מחזיקי הטלפון. הלקוחות שלנו (דהיינו הקמעונאים והקניונים) בכל אופן מקבלים רק מידע אגרגטיבי לגבי התנהגות הלקוחות, ולא ספציפי פר לקוח. הפתרון שלנו הוא פתרון סטטיסטי אשר מזהה טרנדים והתנהגויות במצטבר וע”י כך עוזר לקמעונאים לקבל החלטות אופרטיביות מבוססות מידע. לא מדובר בפתרון שפונה ללקוחות עם הצעות ספציפיות״.

מידע מצרפי וסטטיסטי בלבד

אותו מידע שנאסף נשלח לשרתים של החברה בענן לצורכי אחסון, עיבוד והפקת תובנות בתחום התפעול, חווית הלקוח, נאמנות לקוח ושיווק. מצד הלקוח, לא נדרשת שום פעולה או התקנה, והמידע שמתקבל הינו מצרפי וסטטיסטי בלבד. בעזרת StoreSmarts הקמעונאים מקבלים אומדן לגבי כמות המבקרים, כמות המבקרים הפוטנציאלים שעוברים מחוץ לחלון הראווה, זמן שהות ממוצע בחנות, פרופיל וחתך המבקרים (לקוחות נאמנים/חוזרים, חדשים, תכיפות הביקורים, וכד’), מידת האטרקטיביות של חלון הראווה וכו׳.

לטענת החברה, מה שמייחד את הפתרון שלה הוא שילוב הפשטות של ההתקנה, והעובדה שאין תלות בתשתית הקיימת בחנות. את ההתקנה שאורכת בין 10-15 דקות יכולים לבצע גם הצוות בחנות, כשכל השאר מתבצע על ידי המערכת באופן אוטומטי.

StoreSmarts שהוקמה על ידי אייל בן אליהו (CEO) ועילי פלח (CTO) ממוקמת במתחם MindSpace בת”א ומועסקים בה סה״כ כ-9 עובדים. כיום למעלה מ-500 חנויות עושות שימוש במערכת שפיתחה, בהן רשת התכשיטים פנדורה ו-Cook&Bake בארץ.

הילה חיימוביץ׳

כתיבה הייתה עבורי מאז ומתמיד הרבה מעבר לתחביב, אך את חיבתי העזה לגאדג׳טים וטכנולוגיה גיליתי יחסית באיחור. כנראה שהגיקית שבי הייתה חבויה זמן רב, ורק חיכתה לרגע הנכון לפרוץ. בכל מקרה - היא כאן, ובכל הכוח.

הגב

2 Comments on "גיוס: StoreSmarts הישראלית גייסה מיליון דולר, הופכת חנויות לחכמות יותר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
Idan
Guest

Great job guys! Go Atidim 7!!!

Josh
Guest

I met these guys and they are an amazing team!
Good luck!

wpDiscuz

תגיות לכתבה: