חינם? freemium? הסטארטאפ הזה עוזר לכם לשנות את התמחור של המוצר שלכם

המערכת של Stigg הישראלית מאפשרת לחברות לשנות בצורה דינמית וללא קוד את התמחור של השירותים השונים שלהן, ולראות בזמן אמת את השינויים באתר החברה, האפליקציות, מערכות הסליקה ולעקוב אחרי ההשפעות על הלקוחות

הצוות של סטיג | צילום: רועי שור

מאז שנכנסו לחיינו חברות ושירותים שונים כמו סטרימינג או תוכנה כשירות, אנחנו רגילים כבר שמציעים לנו מדרגות מחיר שונות, שכוללות פיצ'רים שונים. כך למשל נטפליקס מציעה בכל מדרגת תשלום איכות צפייה שונה ומספר מכשירים שונים שיכולים להתחבר במקביל לשירותיה. אבל חברות SaaS רבות נתקלות כיום בשאלה כיצד לתמחר לקוחות שונים? וכיצד לתמחר דינמית שירותים שונים שבוחר כל לקוח? ובכלל, הרי כל שינוי בתמחור דורש כיום שינויים ועבודה של מספר מחלקות בחברה. סטארטאפ ישראלי חדש שנחשף היום (ד') חושב שהשיטה שבה רוב החברות עובדות כיום דווקא פוגעת בהן, והוא מציע להן מערכת שתעזור להן במשימה המורכבת הזו.

"הבעיה בתמחור כיום היא הקוד, לא הגבייה"

הסטארטאפ הישראלי Stigg פיתח מוצר שמסייע לחברות SaaS בתחומי B2B לייצר מודל תמחור דינמי שמתעדכן בכל רגע. בשיחה עם גיקטיים מספר דור ששון, שותף-מייסד ומנכ"ל Stigg, שלצורך הפיתוח בחנו בחברה מודלי תמחור של יותר מ-250 חברות SaaS שונות – צעירות ובוגרות – ויצרו דאטה-בייס עם תובנות על מגמות התמחור, מה שיכול לסייע לחברות אחרות לקבל החלטות בנוגע למודלי התמחור שלהן ומצבן ביחס לשוק. בנוסף דיברו המייסדים עם יותר מ-150 מייסדי חברות, CXO (מנהלי חוויית המוצר של חברות), מנכ"לים, מנהלי צמיחה ומוצר – כדי להבין את ההשלכות בשינוי של מודל התמחור מבחינתם.

לדברי ששון, בלי המוצר של Stigg, כל שינוי קטן במודל מצריך שינויים מהותיים ומשפיע על כל התחומים בחברה: החל מהאתר, דרך תוכנית המכירות, מערכת ה-CRM, המוצר, ההכנסות וכמובן החיוב של הלקוחות. הצורך בהקצאת המשאבים הרבים כדי לתחזק שינוי במודל התמחור מניא אותן, לפחות חלק מהפעמים, מביצוע השינוי. המוצר של סטיג לעומת זאת מאפשר לחברות לבצע את השינוי בתמחור המוצרים שלהן בלי לחשוש מהתהליכים הרבים שהן היו צריכות לבצע in-house. בכלל, בחברה אוהבים לדבר על כך שהבעייה המרכזית כיום בנושאי התמחור היא "הקוד, לא הגבייה".

בפועל, מדובר ב-API שפיתח הסטארטאפ הישראלי עבור חברות, שאותו מטמיעים המפתחים ומתחבר מצד אחד לאפליקציה ולחוויית משתמש הקצה, ומהצד השני למערכות הסליקה, ניהול הלקוחות ולעמוד התמחור של החברה באתר. לאחר שהמפתחים ביצעו את האינטגרציה של ה-API של סטיג למערכות שלהם – אנשי המוצר וה-Growth בחברות כבר שולטים במוצר – מבלי שיצטרכו לפנות שוב לאנשי הפיתוח. המוצר של סטיג מאפשר לחברות לא רק לבצע שינויים לטווח ארוך במודל התמחור שלהן, אלא גם להתנסות במודלים שונים לאורך תקופה מסוימת כדי לבחון מה השינוי הכי טוב עבורן.

כל מפתח יכול בעצם להתחיל להשתמש ב SDK וב-API של סטיג כדי ליצור התנסויות בחינם חומות תשלום ומסלולי Freemuim ייעודיים, מערתכת הדלקה וכיבוי של פיצ'רים והגבלות דינמיות עבור אותם פיצ'רים בתוך המוצר עצמו ומחוצה לו (כמו ה- Pricing page הפומבי), בהתאם למסלול של הלקוח בלי להכיר בדקויות של המערכות החיוב והסליקה.

"ככה בעצם נוצרת הפרדה נקייה בין הקוד האפקליקטיבי שמכיר אך ורק את המזהה של הפיצ'ר עצמו והקונפיגורציה שלו ולבין המבנה 'המכירתי' של המסלולים, החבילות והתוספים שלקוח יכול לרכוש. סטיג גם חוסך את האינטגרציות שבדרך כלל נדרש לבנות כדי לסנכרן את המידע של הלקוחות והמסלולים עם שאר המערכות. מהרגע שמתקינים סטיג אין צורך להתעסק יותר עם APIs של מערכות חיוב (Stripe לדוגמא) ומערכות CRM (כגון Hubspot), הפלטפורמה פשוט דואגת לכך שהנתונים יזרמו למקומות הנכונים בלי שהמפתחים צריכים לשבור את הראש על זה", אומר לנו ששון.

מרעננים? רוצים להשתדרג? מרעננים? רוצים להשתדרג? עשרות משרות שוות מחכות לכם עכשיו ב-Akamai

"בגלל שהמערכת מתחברת לכל הנקודות החשובות בארגון, היא מאפשרת ללקוחות לבצע ניסויים ושינויים ולחבר בצורה טובה יותר בין הערך שהמשתמשים שלהם מקבלים מהמוצר בהתאם למחיר. סטיג נותנת לחברות SaaS את כל אבני הבניין הדרושות כדי להציע למשתמשים שלהן מגוון אפשרויות קנייה, תוך מינימום השקעה של שעות פיתוח", אומר ששון.

טוב, עכשיו השאלה הכי מתבקשת, האם אתם נעזרים במערכת שלכם כדי לתמחר את השירות שלכם?

"בטח שאנחנו משתמשים. זה מודל שהוכיח את עצמו, וככל שהחברה תגדל, זה מה שיעזור לנו לצמוח בסקייל".

Stigg, שהוקם ע"י דור ששון ואנטון זגרלבני, נחשף היום עם גיוס Seed בסך 6.4 מיליון דולר בהובלת Unusual Ventures – הקרן שהשקיעה בעבר ברובין הוד, webflow ו-Carta – והשתתפו בו גם קרן Emerge ומשקיעי אנג'ל נוספים. מטה החברה ממוקם בתל אביב ובו מרוכזת פעילות המחקר והפיתוח. גיוס ההון הנוכחי יאפשר ל-Stigg להמשיך ולהאיץ את תהליכי הפיתוח והצמיחה של החברה.

אושרי אלקסלסי

Your Friendly Neighborhood Geek. יש לכם סיפור טכנולוגי? דברו איתי: [email protected]

הגב

9 תגובות על "חינם? freemium? הסטארטאפ הזה עוזר לכם לשנות את התמחור של המוצר שלכם"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
מיטב
Guest

נשמע מעניין

TTD
Guest

עומד להיות מרהיב

איציק האדום
Guest

אדוני הוא בעל עניין בחברה / אוכל חומוס בדוך ולא בסיבוב?

הופמן
Guest

הצוות הכי תותח שיש!
מחכה להנפקה

מהנדס
Guest

כלומר יש פה איזושהי פלטפורמה שמטעימים באתר(קומפוננטה כזו או אחרת) והיא אחראית לכל נושא הרישוי והתמחורים? ואז לצוותי מכירותשיווק יש דאשבורד ומערכת אדמין לניהול של הדבר הזה?

יניב
Guest

נשמע לי שהיו צריכים להציע שירות סליקה, ואז להציע את השירות בדיקת התמחור כפיצ'ר – שימשוך לקוחות לשירות הסליקה.

כרגע השירות שלהם הוא nice to have .
אם יתנו סליקה יהיו יותר רלוונטיים (דעתי)

Guesty
Guest

הכי תותחים שיש

kibbutznik
Guest

אז הם עשו את מה שכל חברה נורמלית צריכה לעשות, להחביא יכולת מאחורי APIשיהיה קל להטמיע בכל מקום מבמערכת,
האינטגרציות עם כלי CRM זה נחמד, אבל בסופו של יום לא משנים את התמחור כל כך הרבה, יש הרבה חשיבה שנעשת לפני שמחליטים לבדוק אפילו כיוון כזה.
גם אם יתנו שירותי סליקה, אני לא רואה את היתרון המשמעותי. בסופו של יום, אפשר להתחיל עם שירותי הסליקה של ה-CRM כמו hubspot

רעיון נחמד, לא רואה איך זה מצליח בטווח הארוך

kibbutznik
Guest

אז הם עשו את מה שכל חברה נורמלית צריכה לעשות, להחביא יכולת מאחורי APIשיהיה קל להטמיע בכל מקום מבמערכת,
האינטגרציות עם כלי CRM זה נחמד, אבל בסופו של יום לא משנים את התמחור כל כך הרבה, יש הרבה חשיבה שנעשת לפני שמחליטים לבדוק אפילו כיוון כזה.
גם אם יתנו שירותי סליקה, אני לא רואה את היתרון המשמעותי. בסופו של יום, אפשר להתחיל עם שירותי הסליקה של ה-CRM כמו hubspot

רעיון נחמד, לא רואה איך זה מצליח בטווח הארוך

wpDiscuz

תגיות לכתבה: