לאן הלך הכסף? הסטארטאפים שגייסו ונרכשו בספטמבר 2015

לא הספקתם לעקוב אחרי כל מה שקרה החודש? בסיכום חודשי מיוחד, גיקטיים אסף עבורכם את כל ההשקעות, הרכישות והגיוסים של חודש ספטמבר

money

לא הספקתם לעקוב אחרי כל מה שקרה החודש? בסיכום חודשי מיוחד, גיקטיים אסף עבורכם את כל ההשקעות, הרכישות והגיוסים של חודש אוגוסט.

אומת הסטארטאפים צומחת ומצטיינת ברעיונות טכנולוגיים רבים, אך לא תמיד כולם מצליחים לקחת את הרעיון ולהפוך אותו למציאות בלי השקעה. בטור החודשי הזה נציג סיכום של חברות הסטארטאפ הישראליות שגייסו החודש השקעות מקרנות, אנג’לים ואפילו מהמדינה.

<<< הגיוסים של חודש אוגוסט

יש לכם סטארטאפ ואתם רוצים לספר לנו עליו? אתם מוזמנים לשלוח מייל אל info AT geektime.co.il

אקזיט ענק: Valtech Cardio הישראלית נרכשת על ידי Heartware תמורת כמיליארד דולר

חברת המכשור הרפואי Valtech Cardio הישראלית נמכרת לחברת Heartware האמריקאית. בהודעה שפרסמה החברה הרוכשת ציינה כי העסקה תתבצע במניות בלבד, מה שמשווה לעסקה שווי של כמיליארד דולר. Valtech Cardio, החברה הנרכשת, פיתחה טכנולוגיה מיניאטורית ולא פולשנית, שנועדה לתמוך ולטפל במחלת לב מסתמית. הפתרון שהחברה הציגה עשוי לחסוך ניתוחי לב פתוח במקרים של דליפה במסתם המיטרלי, ולסכם את כל הפרוצדורה הרפואית בצינתור בלבד. כאמור הסכם הרכישה הינו עסקת מניות שתימשך בשלבים ולאורך שנים, ומותנית בעמידה ביעדים, אישורים רגולוטרים והוכחת היעילות של הפיתוחים בניסויים בבני האדם.

Crosswise הישראלית מגייסת 3 מיליון דולר, מציגה פרסום מדויק יותר

חברת Crosswise הישראלית, אשר עוזרת לחברות מדיה לזהות את המשתמשים שלהן בין ההמון, במטרה להציע להם את הפרסום הרלוונטי ביותר, הודיעה החודש על השלמת סבב גיוס A בסך 3 מיליון דולר. את סבב הגיוס הובילה Pereg Ventures לצד ZhenFund, Emerge והמשקיעים הקיימים בהם Giza Venture Capital, OurCrowd ו-Horizons Ventures. הסכום שגוייס יסיע לחברה להרחיב את נוכחותה הבינלאומית, תוך כדי הגדלת מאמצי השיווק והמכירות.

הטכנולוגיה שפיתחה Crosswise מאפשרת לזהות את קבוצת המכשירים השייכים למשתמש מסוים (בהם טאבלט, סמארטפון או מחשב נייד), מבלי לסכן את פרטיותו או להשתמש בסממנים אישיים אודותיו. כך, בעוד שהמשתמש יכול להיות רגוע שאינו נחשף לחברות צד שלישי יתר על המידה, חברות המדיה יכולות להיות גם הן רגועות, שכן הקמפיינים שלהן מגיעים ליעד המתאים בצורה ממוקדת ביותר. הטכנולוגיה בעצם מסוגלת לקשר בין המשתמשים למכשירים בהתאם למידע רב, הכולל בין היתר את מיקום המכשיר, סוגי האפליקציות המותקנות בו, דפוסי השימוש, האתרים בהם ביקרו המשתמשים ואפילו עוצמת הלחץ שנוצרה על המסך בעת לחיצה.

TrenDemon הישראלית השלימה סבב גיוס ראשון בסך 800,000 דולר

הסטארטאפ הישראלי TrenDemon המפתח מערכת בינה עסקית ואופטימיזציה לשיווק מבוסס תוכן, הודיע החודש על השלמת סבב גיוס ראשון בסך 800,000 דולר. החברה מסייעת למותגים לנתח ולשפר את ביצועי התוכן באתר בצורה אוטומטית. בסבב הגיוס השתתפו קרן Blue Ocean מדרום אמריקה, קבוצת משקיעים פרטיים בהובלת רפי דנן, וחברת מדיה שייקרס. הסכום שגוייס ישמש להאצת פעילות המכירות והשיווק בחו״ל, תוך כדי המשך פיתוח המוצר.

הטכנולוגיה של TrenDemon מנתחת את מקורות הטראפיק ופעילות הגולשים באתר, וכך בעצם יכולה לספק למשווק מידע לגבי אפקטיביות הערוצים השונים, התכנים ומסלולי ההמרה באתר. באמצעות המידע שמספקת המערכת, המשווק יכול לבצע רכש מדיה בצורה חכמה יותר ולייצר תכנים שיניעו את הגולשים לפעולה. המערכת שפיתחה החברה יכולה גם להוביל לשיפור באופן אוטומטי בביצועי האתר, זאת באמצעות הנעות לפעולה והמלצות תוכן מותאמות אישית בזמן אמת. כמו כן, TrenDemon מתממשקת באמצעות API למערכות שיווק שונות בהן Silverpop ו-MailChimp, וכך מאפשרת למנף את אותן תובנות ומסקנות גם במערכות אלו.

Big Blue Parrot הישראלית נמכרת ל-Playtika

חברת Big Blue Parrot הוקמה ב-2009 על ידי גלעד אלמוג, גל ווייזנברג ודניאל רכטר ומאחוריה 2 משחקים, כשהמוכר ביותר ביניהם הוא Poker Friends, משחק קזינו חברתי פופולארי שזכה למאות אלפי הורדות. העסקה הנוכחית היא הרכישה החמישית שביצעה Playtika, ו-Big Blue Parrot היא החברה הישראלית השנייה שהיא רוכשת לאחר שבשנה שעברה רכשה את Pacific Interactive.

על פי ההערכות תשלם Playtika עבור Big Blue Parrot כ-10 מיליון דולר, ומדובר בעסקת-העסקה או Acqhire, במסגרתה משלמת החברה הרוכשת בעיקר עבור כוח האדם של החברה הנרכשת ופחות עבור נכסים כמו קניין רוחני או המשתמשים. מיום הקמתה גייסה החברה כ-2.5 מיליון דולר מכמה משקיעים מובילים ביניהם גיגי לוי, ספי שפירא ועוד אנג’לים. כיום מונה החברה 9 עובדים, בעיקר מפתחים, שעברו כבר למשרדי Playtika בתל אביב והצטרפו ל-200 העובדים במשרד הישראלי של החברה.

TVibes הישראלית מגייסת מיליון דולר, תעשה סדר בסרטוני הסמארטפון שלכם

TVibes הוא סטאראטפ ישראלי, שיגבה בענן, יסדר ויאנדקס את הסרטונים שלכם, ויאפשר לכם בקליק לקבוע מי יצפה בהם על ידי ערוצים ממוקדים לבן הזוג, למשפחה ולחברים. החודש הודיע הסטארטאפ על גיוס של מיליון דולר ממשקיעים פרטיים.

TVibes מציעה חווית צפייה המדמה צפייה בטלוויזיה; הסרטונים הקיימים במכשיר מתאגדים לכדי ערוץ ומתנגנים באופן אוטומטי אחד אחרי השני לפי זמן, נושא, והמיקום בו צולמו. באמצעות האפליקציה הסרטונים מועלים לערוץ הפרטי בענן וכך מפנים מקום בסמארטפון. בנוסף, הסרטונים זמינים ונגישים מייד ולא מתחבאים בין מאות תמונות וקבצים נוספים בגלריה שבמכשיר.

ניתן לשתף כל אחד בלינק לאותו ערוץ ולהציע לו להירשם אליו, ממש כפי שקיימים ערוצים ביוטיוב להם עושים ׳Subscribe׳. מי שמצלם או מעלה את סרטון הוידאו יכול לבחור מראש באחד מארבעת מעגלי הפרטיות השונים: חברים, משפחה, ׳נפש תאומה׳ או כולם. כך לדוגמא אם בוחרים במעגל המשפחתי, אז רק מי שעוקב אחר הערוץ של המשתמש, ואכן הוגדר על ידו כקרוב משפחה ייחשף לוידאו.

קרן 500Startups מוסיפה 2 שותפים ישראליים; תשקיע ב-20 חברות ישראליות בשנה

קרן 500Startups שבסיסה בעמק הסיליקון, מגיעה לישראל. הקרן, שכבר השקיעה במאות סטארטאפים הוקמה ב-2010 ומאז היא פעילה במספר מדינות בעולם. החודש הודיעה הקרן על צירופם של 2 שותפים ישראליים, אדם בניון ודיאנה מולדבסקי שיהיו אחראיים על ההשקעות הקיימות של הקרן וכן השקעות חדשות.

הקרן מתכננת להשקיע כ-5 מיליון דולר בשנה בשוק הישראלי, כשהיקף ההשקעה הממוצע שלה עומד על בין 100 אלף דולר ל-250 אלף דולר. מכאן, שהקרן תבצע בין 10 ל-20 השקעות בשנה בשוק הישראלי. אדם בניון יהיה אחראי על תחום ה-B2B, כלי פיתוח, Fintech, SaaS וסטאראטפים שמפתחים מרקטפלייסים; דיאנה מולדבסקי, שעבדה לפני כן ב-Zeptolab (מפתחת Cut the Rope), יאנדקס וגוגל, תהיה אחראית על תחום הקונסיומר, אפליקציות חינוכיות ומשחקים, אפליקציות, כלכלה-שיתופית, תקשורת, פרסום ו-SaaS. מעבר להשקעות הכספיות, מציינים בקרן כי חברות ישראליות הצליחו לפרוץ בהצלחה לשווקים בוגרים כמו השוק האמריקאי, אולם, בהיות הקרן גלובלית, היא תוכל לעזור לחברות ישראליות לפרוץ גם לכל שאר השווקים המתפתחים שקיימים.

אקזיט כחול לבן: AreaOne הישראלית נרכשת על ידי Marimedia

חברת Marimedia הישראלית (Taptica), המציעה פתרונות טכנולוגיים למודעות שיווק באינטרנט, הודיעה החודש כי חתמה על הסכם לרכישת AreaOne הישראלית גם כן, המציעה פלטפורמה לניהול השיווק ברשת, בין היתר בפייסבוק. סכום הרכישה עשוי להגיע לעד 17 מיליון דולר, במזומן ובמניות בתוך שנתיים. לפי ההסכם שנחתם Marmedia צפויה לשלם תחילה כ-10 מיליון דולר במזומן, ו-2 מיליון דולר על ידי הקצאת 2.1 מיליון מניות חדשות, המבוססים על מחיר מניה של 61%. הרכישה תאפשר ל-Marmedia לכלול בפתרונותיה גם את מרחב המדיה החברתית המצוי בצמיחה מתמדת ומהירה, ולהציג פלטפורמת שיווק מקיפה יותר לתעשייה.

AreaOne, בעברה SocialClicks, נוסדה בשנת 2011 על ידי אלון מיכאלי במטרה למנף את הטכנולוגיות הקיימות בתחום הפרסום ברשתות החברתיות. הפתרונות שמציעה עוזרת לחברות להגדיל את המכירות, להגיע אל יותר משתמשים ולהגדיר את החזר ההשקעה (ROI) באמצעות קמפיינים מדוייקים. בשנת 2011 חתמה החברה על הסכם שיתופי עם פייסבוק, המאפשר למפרסמים ברשת החברתית ליצור ולנהל קמפיינים אופטימאליים ולייעל את מסעות הפרסום בכל רגע נתון ובאופן אוטומטי. אחת הדרכים בהן המערכת מסייעת לניהול קמפיינים היא על ידי הצעת ׳בידים׳ באופן אוטומטי, בכדי ליצור קהל יעד מותאם אישית תוך כדי עמידה ביעדים המוגדרים.

FeeX, ׳הרובין הוד של העמלות׳, מגייסת 2.8 מיליון דולר

FeeX, שירות השוואת העמלות הפיננסיות, הודיע החודש על השלמת סבב גיוס בסך 2.8 מיליון דולר בהובלת Collaborative Fund. סבב הגיוס הנוכחי הינו השלישי במספר ומעמיד את סך גיוסיה של החברה עד כה על 12.3 מיליון דולר. מטרת השירות היא לסייע לצרכנים להפחית את דמי הניהול והעמלות שהם משלמים לגופים הפיננסיים השונים, על ידי השוואת העמלות והדרכה כיצד לנהל משא ומתן בכדי להתמקח ולהפחית אותן.

הפלטפורמה של Feex מאפשרת למשתמשים לשלוח את המסמכים הפיננסיים שלהם בתצורת מסמך PDF או כל מסמך אחר המגיע מהחברה או מהבנק, כאשר ניתן גם לצלם תמונה של המסמך הרלוונטי ישירות מהסמארטפון ולשלוח לאתר, דוגמאת דו”ח רבעוני של חברת ביטוח, דו”ח שנתי של קופת גמל ועוד. Feex מנטרת את המסמכים הללו בעזרת מנוע עיבוד תמונה, מוציאה את הנתונים הרלוונטיים מהמסמך ומעבירה אותם למאגר נתונים סטטיסטי המקבל את המקורות שלו מנתונים של משתמשים אחרים בשירות ומאגרי נתונים שונים הזמינים ברשת.

BidFlyer מגייסת מיליון דולר כדי להוזיל את כרטיסי הטיסה שלכם

תפוסת המטוסים היא עקב האכילס של חברות התעופה. על פי נתוני ארגון חברות התעופה הבינלאומי IATA, התפוסה של מטוסי הנוסעים עומדת על כ-80 אחוזים, מה שאומר מושבים ריקים ואובדן הכנסות של עשרות מיליוני דולרים לכל חברת תעופה. הסטארטאפ הישראלי BidFlyer מפתח מערכת למכירה פומבית של עודפי כרטיסי טיסה, כך שגם חברות התעופה יוכלו למכור את מלאי המושבים שלהן וגם הנוסעים ירוויחו כרטיסים מוזלים. החודש הודיע הסטאראטפ על גיוס של מיליון דולר.

הפתרון שפיתחה BidFlyer מתממשק עם מערכת ההזמנות של חברות התעופה השונות ומשתמש בביג-דאטה, כדי לנתח את המידע הקיים ולזהות את העודפים, כלומר, אותם מושבים שחברת התעופה מעוניינת למכור ב’בידינג’. המערכת של BidFlyer מציעה את המושבים האלו למכירה פומבית במחירים נמוכים יותר, כשהגשת ההצעות לקניית כרטיסי הטיסה היא חינמית והתשלום נעשה רק עבור הצעות זוכות.

Freightos מגייסת 14 מיליון דולר, כדי לייעל את התובלה בעולם

כיום, כשבעל מפעל או יבואן רוצה לשלוח או לקבל מוצרים, אין לו את הכלים על מנת להבין את שוק ההובלה הגלובלי. מדובר בשוק מורכב עם גורמים רבים שמשפיעים על המחירים ולוחות הזמנים, כך שבעל המפעל אינו יכול לדעת האם העסקה שהוצעה לו היא אכן טובה, הוא אינו יכול לקבל מחיר סופי שכן זה תלוי במיסי נמל ומכס שמשתנים ולא תמיד הוא יכול לדעת מתי בדיוק המוצרים יגיעו אליו, לאור שינויים הנובעים ממזג האוויר או ממצב כלי התחבורה שמשנע אותם. כדי לעשות קצת סדר בבלאגן פיתח הסטארטאפ הישראלי Freightos פלטפורמת השוואה בין מחירים ומועדים של שירותי תובלה שונים בים, באוויר וביבשה. החודש הודיעה החברה על גיוס של 14 מיליון דולר לשם כך.

המערכת שפיתחה Freightos משווה בין מחירי ההובלה והתובלה הבינלאומיים, כדי לאפשר למשתמשים לשלוח מטענים, מכולות ושאר מוצרים בצורה הזולה והמהירה ביותר. החברה עושה זאת באמצעות חישוב של כל הגורמים הרלוונטים, כך שהיא יכולה להציע ללקוחות תובנות בנוגע לנתיבים המהירים ביותר מהמקור ועד היעד, מי הן חברות השילוח עימן כדאי לעבוד וכמובן, מה היא הדרך העדיפה למשלוח עצמו. בשיחה עם גיקטיים, מסביר איתן בוכמן, מנהל השיווק של Freightos, שעד היום, תהליך של קבלת הצעת מחיר למשלוח הורכבה ממרכיבים רבים שמשתנים כל הזמן. כתוצאה מכך, היה צורך להמתין שלושה ימים להצעת המחיר ובנוסף לכל היא כללה גם חיובים סמויים, שרק לאחר מעשה התגלו ללקוח, כך שכל התהליך היה מתסכל עבורו.

Dronomy מגייסת 1.5 מיליון דולר, כדי לפתח את הרחפן האוטונומי

רחפנים ומכוניות אוטונומיות הם שניים מהתחומים הכי חמים בעולם הטכנולוגיה כיום. שוק הרחפנים (לשוק האזרחי) נאמד כיום ב-2.5 מיליארד דולר, אולם תוך 5 שנים הוא צפוי להגיע ל-11 מיליארד דולר. מכוניות אוטונומיות נמצאות בשלבי פיתוח מתקדמים על ידי גוגל וכמעט כל יצרני הרכב הגדולים. Dronomy הוא סטארטאפ שמשלב בין התחומים ומפתח את הרחפן האוטונומי הראשון, שיוכל לטוס ללא מגע יד אדם, תוך כדי הימנעות ממכשולים בדרך. החודש הודיע הסטארטאפ, שפעל עד היום מתחת לרדאר, על גיוס של מיליון וחצי דולר.

Dronomy מפתחת מה שהיא מכנה “מוח לרחפנים”. כלומר, מערכת שתאפשר לרחפנים לטוס בכוחות עצמם, ללא כל שליטה או התערבות של המטיס, תוך כדי המנעות מהתנגשות בחפצים, מבנים או אנשים. את היכולות האלו משיגה המערכת בזכות אלגוריתמים מתקדמים של ראייה ממוחשבת אותם מפתחת Dronomy. החברה הוקמה ב-2014 על ידי אורי אפק, שמשמש גם כמנכ”ל החברה וגיא רז, שמשמש כסמנכ”ל מחקר ופיתוח.

+Optimal הישראלית מגייסת 40 מיליון דולר

חברת התוכנה +Optimal, העוסקת בתחום ה-manufacture intelligence ופיתחה מוצר שבודק ומאתר תקלות בשבבים בזמן אמת, הודיעה על השלמת סבב גיוס שלישי בסך 40 מיליון דולר. את הסיבוב הובילה קרן ההשקעות האמריקאית KKR, ביחד עם המשקיעות הקיימות Carmel Ventures – Everygreen Venture Partners וקרן פיטנגו. סכום הגיוס יסייע לחברה להתרחב ולהתחיל ולעסוק גם בבדיקת שבבים המצויים בסמארטפונים וטאבלטים, וכך בעצם להגדיל את רווחייה פלאים.

המוצר של +Optimal בעצם מייצר מודיעין אשר משפיע על קבלת ההחלטות בזמן אמת וגם אלו לטווח הרחוק, שכן מספק תוצאות הניתנות למדידה עבור חברות קטנות וגדולות העוסקות בייצור שבבים. בעזרת הפיתוח שמציגה מאפשרת החברה ללקוחותיה לאסוף ולנתח את בסיס נתוני הייצור הגדולים (ביג דאטה) ולפעול בזמן אמת בכדי למקסם את התפוקה, האיכות ויעילות תהליך הייצור של השבבים. הפתרונות של +Optimal מותקנים ב-90% מהרצפות במפעלים לייצור שבבים, אשר בעזרת המערכת מתחברת לקווי הייצור ומבצעת ניתוח בכדי לאתר שבבים תקולים. כמו כן, למעלה מ-15 מיליארד שבבים מועברים מידי שנה לשוק דרך המערכות שפיתחה, כאשר בין לקוחותיה נמנות חברות כמו Marvell, Freescale ו-Nvidia Qualcomm.

חצי שנה אחרי שגייסה 40 מיליון דולר, מגייסת Fundbox עוד 50 מיליון דולר

חברת הסטארטאפ הישראלית Fundbox, ששמה לה למטרה לעזור לעסקים לנהל ולהסדיר את תשלום החשבוניות שלהם, הודיעה החודש על השלמת סבב גיוס שלישי בגובה 50 מיליון דולר. הסבב הגבוה מגיע כחצי שנה בלבד לאחר שהשלימה החברה סבב גיוס בגובה 40 מיליון דולר.

Fundbox פיתחה פלטפורמה המאפשרת לעסקים קטנים ובינוניים לקבל תשלום מיידי עבור החשבוניות השונות שלהם, ובכך להיפטר מאחד מהמנהגים המגונים ביותר הקיימים כיום בתחום זה: שוטף פלוס 30, 60, 90 וכך הלאה. כיום עשרות אלפי עסקים כבר מחוברים לפלטפורמת Fundbox שמאפשרת לבעלי עסקים קטנים לייעל את תזרים המזומנים שלהם, באמצעות הקדמת תשלומים עבור חשבוניות שלא שולמו.

בפועל, החברה משלמת לעסקים מייד עם קבלת החשבונית תמורת עמלות קבועות מראש, במחירים שלדבריה נמוכים משמעותית מאלה של חברות האשראי השונות. כמו כן, לדבריה, בניגוד לנותני אשראי מסורתיים או חברות פקטורינג, באמצעות השימוש בפלטפורמה שלה, בעל העסק ישאר בשליטה ויהנה מגמישות של מוצר הפשוט לשימוש, בעל עיצוב נקי המציע שקיפות מלאה וכמובן, במחירים נמוכים מאלה של חברות האשראי.

Argus הישראלית מגייסת 26 מיליון דולר; תגן על רכבים מתקיפות סייבר

חברת Argus הישראלית, העוסקת באבטחת סייבר לתעשיית הרכב, הודיעה החודש על השלמת סבב גיוס שני בסך 26 מיליון דולר. בסבב ההשקעה השתתפו המשקיעים החדשים בהם תאגיד Magna International הקנדי, Allianz הגרמנית, ו-SBI Group היפני, לצד המשקיעים הקיימים – קרנות ההון סיכון Magma Venture Partners ,Vertex Venture Capital והמייסד השותף של קבוצת רד, זהר זיסאפל. סכום הגיוס יוקדש להאצה ופיתוח מוצרי החברה להגנת סייבר על כלי רכב, כמו גם בהגדלת מצבת העובדים.

הטכנולוגיה שמציגה Argus מסייעת לשמור על בטיחות הנוסעים והבטחון בדרכים, על ידי כך שמגשרת על הפער שנוצר בשל העובדה שהם מחוברים לאינטרנט, לבין היותם פגיעים לאותן מתקפות. מוצרי החברה מספקים מעין חליפת הגנה מלאה לרכבים ולרכיבי קישוריות לאינטרנט המותקנים ברכב לאחר ייצורו. אותם פתרונות מגינים על מערכות הרכב הקריטיות ביותר בהם הבלמים, ההיגוי והמנוע מפני סייבר, והטמעתם מתבצעת ללא קושי בכל קו ייצור ומבלי שיש צורך לשנות משהו בעיצוב הרכב. יצרני רכב אשר משתמשים בפלטפורמת השליטה והבקרה של החברה (Argus Cyber Dashboard) מקבלים תמונת מצב עדכנית והתראות בנוגע לאיומי סייבר על צי הרכב שלהם, ויכולים להגיב בזמן אמת למצבים מסוג זה.

Compass של אורי אלון מגייסת 50 מיליון דולר

חברת הסטארטאפ הישראלית Urban Compass, המציעה פלטפורמה לחיפוש נדל״ן קצת שונה, הודיעה על השלמת סבב גיוס בסך 50 מיליון דולר בהובלת Institutional Venture Partners – IVP. בגיוס השתתפו גם המשקיעים הקיימים – Advance Publications, 406 Ventures, Founders Fund ו-Thrive Capital, לצד מארק בניוף (Marc Benioff) מייסד ומנכ״ל Salesforce.com וקנת שן, מנכ”ל אמריקן אקספרס. סבב הגיוס הנוכחי מציב את סך ההשקעות בחברה על כ-123 מיליון דולר.

הקונספט העומד מאחורי Compass נועד להפוך את תהליך החיפוש והמציאה של דירה באיזורים מבוקשים ברחבי ארצות הברית לזמינים ונגישים יותר מבעבר. השירות אותו מציעה החברה זמין באמצעות אתר האינטרנט שלה או אפליקציה ייעודית, בה יכולים המשתמשים לצפות בדירות הזמינות וכמובן, להתרשם מהתמונות הרלוונטיות להן.

בניגוד לשירותים אחרים הקיימים בשוק המציעים שימושיות דומה, החברה מבהירה כי היא מאפשרת למשתמשים למצוא את האיזור האידיאלי עבורם, בזכות אפשרויות סינון מפורטות יותר מאלה הקיימות אצל מתחרותיה. בנוסף, החברה שמה דגש משמעותי על שקיפות ומבטיחה כי התמונות אותן רואים המשתמשים באתר אכן תואמות לנכסים, ולא נועדו לייפות את המציאות או לבזבז לשוכרים הפוטנציאליים את הזמן.

אחרי הסערה: Hola מגייסת 17 מיליון דולר

חברת הטכנולוגיה הישראלית Hola (הולה), שמוכרת לקהל הרחב בעיקר כמפתחת שירות VPN, הודיעה החודש על גיוס של 17 מיליון דולר והשקת שירות CDN, שמבוסס על רשת P2P שלה. הגיוס, שהובל על ידי קרן Iris Capital בשיתוף משקיעים פרטיים, מציב את סך הגיוסים של החברה מאז הקמתה על 30 מיליון דולר. לפני מספר חודשים מחו גולשים רבים על כך שלטענתם החברה ‘מכרה’ את רוחב הפס שלהם.

השירות המוכר ביותר אותו פיתחה Hola הוא כמובן שירות ה-VPN החינמי, אותו היא מציעה כתוסף חינמי לדפדפן. השירות שנמצא בשימוש של יותר מ-53 מיליון משתמשים, מאפשר לכל משתמש לגרום לשרתים מסויימים לחשוב שהוא מגיע ממדינה אחרת וכך לחמוק מחסימות גיאוגרפיות של שירותים כמו נטפליקס ו-Hulu. התוסף מתבסס על רשת ה-P2P אותה הקימה החברה, כך שמשתמשים שמתקינים את התוסף גולשים למעשה דרך חיבור הרשת של משתמשים אחרים במדינה אותה הם בוחרים.

Panoply.io הישראלית מגייסת 1.3 מיליון דולר

חברת הסטארטאפ הצעירה Panoply.io הודיעה החודש על השלמת סבב גיוס סיד בסך 1.3 מיליון דולר בהשתתפות קרן ההון סיכון בלאמברג, Founders Guild ו-500 Startups. החברה מציעה שירות המספק מחסן נתונים אוטומטי (Data Warehouse) לפי דרישה המפשט את תהליכי הניתוח והאנליזה, והופך אותם לנגישים עבור חברות וארגונים בכל הרמות, ללא צורך בהתמחות בניהול נתונים. סבב הגיוס יסייע לחברה להכפיל את מצבת העובדים בה וכן להוציא לפועל גרסת בטא פתוחה כבר בתחילת שנת 2016.

Panoply.io מעוניינת להציג גישה חדשה לאחסון נתונים על גבי הענן, על ידי הפיכתו לפלטפורמה נגישה וגמישה מהמצב שבו הוא כיום – תשתית הניתנת לתפעול אך ורק על ידי מומחים. הפלטפורמה שפיתחה החברה נועדה לעשות לניהול הנתונים ולאנליטיקות מה ש-New Relic עשתה לעולם ניטור הביצועים ומה ש-Heroku עשתה לעולם פיתוח האפליקציות.

OriginGPS הישראלית מגייסת 1.75 מיליון דולר, כדי לפתח GPS בגודל גרגר אורז

תחום ה-IoT או האינטרנט של הדברים נחשב לאחד התחומים היותר צומחים בעולם הטכנולוגיה, כשבין המרוויחות העיקריות מהמגמה ניתן למנות את יצרניות המעבדים והחיישנים. OriginGPS היא חברת סטארטאפ ישראלית שמייצרת מודולים זעירים של GPS שמיועדים לשילוב במגוון רחב של מוצרים. החודש הודיעה החברה על גיוס של 1.75 מיליון דולר.

המודולים הממוזערים שפיתחה OriginGPS מכילים מספר רב של רכיבים המוגנים בארבעה פטנטים. הרכיבים הללו, שמכונים GNSS, הם אוטונומיים, בעלי קישוריות עצמאית ומתאפיינים בצריכת סוללה נמוכה, מאפיינים שמאפשרים להם להשתלב בצורה מוצלחת במוצרי מיחשוב זעיר רבים, כגון: מכשירים לניטור בריאות וכושר, שעוני ספורט, ציוד רפואי, מצלמות ספורט לבישות ומצלמות דיגיטליות. כל המודולים כוללים בתוכם את כל הרכיבים הנדרשים לטובת יחידת המיקום וסנכרון הזמן (משלבים SAW, LNA, TCXO, קריסטל RTC ו- RF-Shield). המודולים של OriginGPS מתאפיינים גם ברמת רגישות גבוהה, שבאה לידי ביטוי בזמני איכון קצרים (TTFF), ניווט יציב יותר ודיוק רב יותר בתנאי סביבה קשים. בעת בחינת המודול המשולב במצלמה, ביצועי האיכון השתפרו ב-30% בהשוואה לפתרונות אחרים. המודול גם מספק יכולת איכון של פחות מדקה אחת, בלמעלה מ-90% מהזמן (אתחול קר).

אקזיט חמוץ-מתוק: חברת Pursway נמכרת במחיר הפסד ורוב עובדיה יפוטרו

לחברת הסטארטאפ הישראלית Pursway (לשעבר Datanetis) היו שאיפות רבות, טכנולוגיה מוכחת ולקוחות מרוצים, אך כל זה לא מנע את מכירתה במחיר הפסד לענקית הפרסום האמריקאית IPG. על פי כלכליסט, פוטרו 15 מתוך 25 עובדי החברה, והשאר, כולל המייסדים, הוטמעו ב-IPG בישראל, שלה 2 נציגות מקומית בדמות משרדי הפרסום ראובני-פרידן ומקאן תל אביב.

הטכנולוגיה של Pursway התבססה על כריית מידע ופרטים של אנשי קשר וחברים של לקוחות קיימים של חברות. כך למשל יכלה חברת מוצרי אלקטרוניקה לספק ל-Pursway את רשימת הלקוחות שלה ולקבל ממנה בתמורה רשימה של אנשי קשר שקשורים אל הלקוחות. על פי החברה, ה-ROI של אותה חברה יזנק עד פי 5, בזכות הטכנולוגיה שלה ובזכות רשימת אנשי הקשר הממוקדים שהיא מעבירה. הטכנולוגיה של Pursway עשתה שימוש בפרופילי פייסבוק פומביים, כמו גם אתרי בוגרים למיניהם וכל מקום שבו אנשים נוהגים להשאיר את פרטיהם, שחשופים בפומבי.

החברה תוטמע בזרוע ה-MediaBrand של חברת IPG, כש-15 מתוך 25 העובדים, ביניהם עובדי פיתוח, שיווק, מכירות ואדמיניסטרציה, יפוטרו והשאר יעברו למשרדי מקאן תל אביב, משרד הפרסום ששייך לחברה האמריקאית, שנחשבת לאחרת מ-4 קבוצות האחזקה הגדולות של עולם הפרסום העולמי (ביחד עם Omnicom, WPP ופובליסיס). ל-Pursway ול-IPG כמה לקוחות משותפים ביניהם סוני.

errnio מגייסת 840 אלף דולר, כדי לשדרג את מחוות האצבע שלנו

רובנו עושים שימוש קבוע למדי במחוות השונות שבסמארטפון שלנו: סווייפ לימין, עוד אחת לשמאל, גלילה למטה ומדי פעם מחוות ‘צביטה’, כדי להגדיל או להקטין תמונה. חברת הסטארטאפ הישראלית errnio (ארניו) רוצה לקחת את המחוות הללו ולהפוך אותן לכלי, שמצד אחד משדרג את חוויית השימוש של הקוראים, ומצד שני, מאפשר לבעלי אתרים ליהנות ממקורות הכנסה נוספים. החודש הודיעה החברה על גיוס של 840 אלף דולר.

בעל אתר תוכן יכול לשלב את הקוד של errnio באתר, ולשנות כך את ההתנהגות של האתר. כך למשל כאשר משתמשים יבצעו תנועה של ‘זום’ על גבי תמונה, תצוץ חלונית פופ-אפ קטנה שתאפשר להם לשתף את התמונה ברשתות החברתיות או במייל למשל; תנועת סווייפ למשל מאפשרת דפדוף באתר בממשק כרטיסיות; סימון טקסט באתר מקפיץ למשתמשים חלונית עם ההגדרה הרלוונטית מויקיפדיה ועוד. התוסף גם מספק לבעל האתר דשבורד עם סטטיסטיקות על מספר המחוות השונות שבוצעו, בחיתוכים שונים

errnio הוקמה ב-2014 על ידי שלושה יזמים: טל גורביץ, אלון כדורי גיל טולדו, יוצאי קונדואיט, Wix ופריון. המוצר הראשון של החברה, אשר הושק לפני מספר חודשים, מאפשר לבעלי אתרים לעצב אינטראקציות מבוססות מחוות אצבע על גבי מכשירים ניידים, ולהתאים כלי פרסום חדשים לאתרי מובייל.

ElastiMed הישראלית מגייסת מיליון דולר, רותמת את המחשוב הלביש לריפוי

חברת ElastiMed הישראלית הודיעה החודש על גיוס הון בהיקף של כמיליון דולר, הכולל בין היתר השקעה אסטרטגית של קרן ההון סיכון הסינגפורית Pix Vine Capital. החברה מפתחת טכנולוגיה לבישה לטיפול במחלות ורידים ולימפה כרוניות, כמו גם למניעת פקקת ורידים עמוקה (DVT). ההון שגויס יסייע לחברה להשלמת הפיתוח, לאישורים רגולטורים ולהוכחות קליניות באמצעות ניסויים ראשונים בבני אדם.

הפתרון של ElastiMed הוא מערכת אקטיבית חכמה שנותנת מענה כולל ומתגברת על חסרונות המוצרים הקיימים כיום בשוק. החברה מציגה מערכת לחץ לבישה המאפשרת טיפול יעיל, המותאם למצבו של החולה, בטווח הלחצים הרצוי, תוך כדי שימת דגש על נוחות הלבישה והשימוש. הטכנולוגיה שמפתחת מציעה פתרון לשיפור הטיפול בחולים במחלות ורידים ולימפה כרוניות, למניעת החמרת המחלה ושיפור משמעותי באיכות חייהם. כמו כן, ביכולתה לסייע לשיפור הטיפול בחולים רבים, בהם חולי סכרת וחולים הנמצאים באשפוז ממושך, למניעת פצעי לחץ, טיפול בחולים הסובלים מבצקות ברגליים וכן, תסייע לשיקום מקטיעה ושיקום שרירים אצל ספורטאים, זירוז החלמת כוויות וצלקות ותצמצם משמעותית את הסיבוכים והעלויות הנובעים מטיפול שאינו מותאם לחולה.

Kyma הישראלית נרכשת על ידי Zoll תמורת יותר מ-35 מיליון דולר

יותר מ-6 מיליון אמריקאים סובלים מאי ספיקת לב, שאחד מהסימפטומים הקשים שלה הוא בצקת ריאות. מצב רפואי מורכב זה ניתן לטיפול על ידי תרופות, אולם רק אם תתקבל התראה בזמן אמת על בעיה. חברת הסטארטאפ הישראלית Kyma Medical Technologies מפתחת מוניטור לביש שבודק תפקודים שונים בגוף ויכול לעזור במניעה של בצקת הריאות. החודש הודיעה חברת המכשור הרפואי האמריקאית Zoll כי רכשה את Kyma הישראלית.

מערכות ה-µ-Cor, שמפתחת חברת Kyma Medical Technologies, מנטרות ואוספות מידע על מדדים פיזיולוגיים רבים כמו דופק, קצב נשימה, פעילות ויציבה. בעזרת אלגוריתמים מיוחדים יכולה המערכת לקבוע האם חל שינוי לרעה אצל מטופל כלשהו ובמידת הצורך להתריע בפני הגורם המטפל או הצוות הרפואי.

Billguard הישראלית נרכשת על ידי Prosper האמריקאית

חברת BillGuard הישראלית, המפתחת מוצרי אבטחה בתחום כרטיסי האשראי, הודיעה החודש כי חתמה על הסכם סופי לפיו נרכשת על ידי Prosper Marketplace, המציעה שוק מקוון המחבר בין לווים למלווים. על פי הערכות סכום הרכישה עומד על קצת פחות מ-50 מיליון דולרים במזומן ובמניות. בשיחה עם גיקטיים, נמסר לנו מהחברה הנרכשת כי הרכישה תאפשר ל-Prosper להציע למשתמשים בה חבילה מלאה של כלים שיסייעו להם לקבל החלטות פיננסיות חכמות ותאמץ לשורותיה את העובדים בחברה המונים כ-25 איש, ופרוסים במשרד המרכזי בתל אביב, ניו יורק וסן פרנסיסקו.

BillGuard הוקמה ב-2010 על ידי רפאל אוזן וירון סמיד, מתוך ההבנה כי אנשים לא עוקבים אחר החשבונות שלהם ועל הדרך מאבדים כסף רב, דרך הונאות ושירותים שנרשמו אליהם וממשיכים לשלם עליהם. בעזרת שימוש בחוכמת ההמונים, המורכבת מלמעלה מ-1.3 מיליון משתמשים רשומים יודעת האפליקציה לזהות שירותים שונים ולהתריע בפניהם, ועד כה התגלו למעלה מ-70 מיליון דולר של חיובים לא מורשים.

הפתרון מאפשר למשתמשים להתעדכן בנוגע לעמלות או חיובים מיוחדים המבוצעים בכרטיס האשראי וחשבון הבנק של המשתמש, על ידי שימוש באלגוריתם חכם הבודק את הההוצאות הסטנדרטיות, מאפשר למשתמש לסמן אילו מההוצאות הוא מכיר, אילו חשודות, ואילו הן בוודאות לא שלו. לאחר מכן, משווה המערכת את הסימונים של המשתמש עם סימונים של משתמשים אחרים, וכך היא יכולה לבנות מאגר של חיובים שגויים או חיובים שאינם תקינים.

Gecko Health Innovations נרכשת בידי טבע

ענקית התרופות הישראלית טבע הודיעה כי רוכשת את חברת Gecko Health Innovations הנמצאת בבעלות פרטית ומתמקדת בפיתוח פתרונות תוכנה לסיוע בניהול מחלות בדרכי הנשימה. הרכישה נועדה לחזק את מעמדה הלא מבוטל של טבע בתחום מוצרי מערכת הנשימה. סכום הרכישה לא פורסם.

הסכם הרכישה יאפשר לחברת טבע להטמיע את הפתרון מבוסס ענן שפיתחה Gecko Health Innovations, אשר נועד לפשט את ניהול המחלות הכרוניות בדרכי הנשימה. זאת היא עושה על ידי חיבור חולים ומטפלים מרחוק, תוך כדי ניטור ומעקב בזמן אמת, ועדכון המטפל במידך הצורך. הפתרון של החברה הנרכשת, המכונה CareTRx, הוא פתרון המורכב מהתקן חומרה אשר תואם למרבית המשאפים מודדי האוויר הקיימים בשוק (MDI), כמו גם תוכנה אשר מסנכרנת ומאחסנת את הנתונים באמצעות ממשק ייעודי (אפליקציה לאנדרואיד, ובקרוב גם ל-iOS).

Base הישראלית מגייסת 30 מיליון דולר, מציעה מערכת מכירות משוכללת

הסטארטאפ Base שבראשו עומד הישראלי עוזי שמילוביץ’, הודיע החודש על השלמת סבב גיוס C בסך 30 מיליון דולר בהובלת Tenaya Capital ובהשתתפות Index Ventures והמשקיעים הקיימים. הסכום המכובד שגוייס הגיע בעקבות התרחבות מוצלחת בשוק של שירותי החברה בשנה האחרונה. Base מספקת כלים לשכלול מכירות אשר מציגים את חוויית המכירה בצורה ויזואלית יותר, ונחשבת לאחת מהמובילות מתחומה בשוק. המימון החדש יאפשר לחברה לעמוד בקצב הביקוש הגובר, כמו גם להשקיע בהרחבת יכולות מודיעין המכירות של הפלטפורמה.

הפתרון של Base מציע כלי חוצה פלטפורמות פרודוקטיבי, אשר מעניק גישה לכל הכלים הנדרשים עבור צוותי המכירות בחברה. פתרונותיה מאפשרים גישה למידע הארגוני מתוך סמארטפון או מסופי מחשב מרוחקים, ללא תלות במערכת הפעלה. בשונה ממערכות CRM מבוססות ענן או מערכות מכירות Force Automation, הפתרון שמציגה ממנף ביג דאטה, ניידות ומחשוב בזמן אמת בכדי לסייע לצוותי מכירות לסגור יותר עסקאות וכמה שיותר מהר בעזרת חיזוי מדויק.

Teridion מגייסת 20 מיליון דולר כדי להאיץ לנו את האינטרנט

אין ספק שמשתמשי הרשת כיום דורשים וצורכים הרבה יותר רוחב פס מאשר לפני עשור. אולם תשתיות התקשורת לא תמיד עומדות בקצב ובתיאבון לרוחב פס של המשתמשים השונים. חברת Teridion מפתחת טכנולוגיה שיכולה להאיץ את העברת הנתונים ולקצר את זמני התגובה. החודש הודיעה החברה על השלמת סבב גיוס בגובה 20 מיליון דולר.

הפתרון של Teridion נמצא כרגע בשימוש של יותר מ-15 חברות, שעושות שימוש באפליקציות ובשירותים הידועים כ”זללני” רוחב הפס הגדולים ביותר כמו למשל חברות אירוח (Hosting) ושיתוף קבצים, אתרים שמציגים וידאו ופרסום. על פי החברה, לקוחות שהטמיעו את המוצרים שלה השיגו שיפור בביצועי האינטרנט ברמה של עד פי 20 הן בהורדה והן בהעלאה. הפתרון של החברה מתומחר על פי היקף הנתונים או מספר המשתמשים.

מלאנוקס רוכשת את EZChip תמורת סכום המוערך ב-811 מיליון דולר

מלאנוקס טכנולוגיות, המספקת פתרונות קישוריות מקצה לקצה עבור שרתי מרכזי נתונים ומערכות אחסון ו-EZChip הישראלית, המציעה פתרונות עיבוד עבור רשתות טלקום ומרכזי נתונים, הודיעו החודש על חתימת הסכם מיזוג שלפיו תרכוש מלאנוקס 100% ממניות EZchip. המניות מונפקות במחיר מזומן של 25.5 דולר למנייה, כאשר העסקה הכוללת מוערכת בכ-811 מיליון דולר, מהם 620 מיליון דולר בניכוי מזומנים. הרכישה האחרונה מהווה צעד באסטרטגיה של מלאנוקס בדרך להיות ספקית מובילה לפתרונות קישוריות חכמים עבור מרכזי נתונים מוגדרי תוכנה.

EZChip הנרכשת היא חברת מוליכים למחצה, והפורטפוליו הרחב של פתרונותיה כולל מעבדי רשת, מעבדים מרובי ליבות ומתאמי רשת חכמים. פתרונותיה מצטיינים במתן גמישות וביצועים גבוהים בשילוב עם אינטגרציה מוצלחת ויעילות בהספק. בעקבות המיזוג, המוצרים והמומחיות של EZChip בעיבודי אבטחה, בדיקה עמוקה של חבילות מידע, וידאו, ואחסון, מחזקים את מעמדה ויכולתה של מלאנוקס לספק פתרונות מלאים של קישוריות חכמה מקצה לקצה, כמו גם פתרונות עיבוד לפלטפורמות מרכזי נתונים וקצה מתקדמות. החברה הממוזגת תספק פתרונות מגוונים כדי לאפשר ללקוחות לעמוד בדרישות הגוברות של יישומים עתירי נתונים בשימוש במחשוב עתיר ביצועים, Web 2.0, ענן, מרכזי נתונים מאובטחים, אנטרפרייז, תקשורת, מסדי נתונים, שירותים פיננסיים וסביבות אחסון.

WeissBeerger הישראלית מגייסת 4 מיליון דולר, תמצאו אותה בבר השכונתי שלכם

WeissBeerger הישראלית, המפתחת מערכת לניטור משקאות, הודיעה החודש על השלמת סבב גיוס A בסך 4 מיליון דולר בהובלת ICV ובהשתתפות Innovation Endeavors, גיגי לוי ומשקיעים נוספים. המערכות של WeissBeerger מתחברות לצנרות המשקאות בברים ובמסעדות. מרגע התקנתן אוגרות מידע רלוונטי ושימושי אודות נקודות המכירה השונות, מידע המועבר ליצרניות המשקאות או מבשלות הבירה

סבב הגיוס הנוכחי יסייע לחברה להטמיע את מערכת ה-IoT והאנליטקה מבוססת ביג דאטה שלה, לצד בניית מערכת אקולוגית של התקנים מחוברים לרשת בעזרת הצינור שמוזג את המשקאות השונים. השאיפה היא להטמיע את הטכנולוגיה בכל מבשלת בירה או יצרנית משקאות קלים, ובעצם להוות את עמוד השדרה של המפעלים הללו.

Farmigo מגייסת 16 מיליון דולר כדי להביא מוצרים ישירות מהחקלאי

Farmigo הוקם על ידי בנצי רונן ויוסי פיק ב-2009, וכולל מרכז פיתוח בישראל ומטה בברוקלין, ניו יורק. Farmigo מאפשר לצרכנים לרכוש ירקות, דגים ואפילו בשר – ישירות מחוות הגידול הקרובות למקום מגוריהם, כך שהצרכן יכול לקבל אוכל טרי ובריא בעלות נמוכה, תוך כדי תמיכה בחקלאים קטנים ומקומיים. מכיוון שהאספקה היא ישירות מהיצרן, אין דמי תיווך המקפיצים את מחירי המוצרים והצרכנים יכולים להיות בטוחים שמקבלים את התוצרת הטריה ביותר. על פי רונן, מכל דולר שמשלמים הצרכנים החקלאים זוכים לקבל 60 סנט, זאת לעומת 28 סנט שהם זוכים לקבל בדרכים המקובלות כיום וכוללות סיטונאים וקמעונאים שגוזרים קופון בדרך.

סבב הגיוס הנוכחי בגובה 16 מיליון דולר הובל על ידי Formation 8 בשיתוף המשקיעות הקיימות של החברה Benchmark Capital ו-Sherbrooke Capital. מאז הקמתה גייסה החברה סך הכל 26 מיליון דולר ב-3 סבבי גיוס.

מערכת גיקטיים

גיקטיים, שהוקם בגלגולו הקודם כניוזגיק במרץ 2009, פונה לאנשי טכנולוגיה ואינטרנט בארץ הרוצים לקבל חדשות, עדכונים וכתבות בתחומים אלה בעברית. בנוסף לסיקור טכנולוגי לקח על עצמו גיקטיים לקדם את תעשיית ההיי טק בארץ.

הגב

2 תגובות על "לאן הלך הכסף? הסטארטאפים שגייסו ונרכשו בספטמבר 2015"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
רני
Guest

אני חייב לתת מילה טובה לכתב. כתבה מפורטת, מקצועית ומקיפה מאוד. כן ירבו…

מנחם
Guest

מליון דולר, עבור ניסויים בבני אדם ורגולציה. אם זה לא היה עצוב, זה היה מצחיק.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: