לאן הלך הכסף? הסטארטאפים שגייסו ביוני 2013

לא הספקתם לעקוב אחרי כל מה שקרה החודש? בסיכום חודשי מיוחד, גיקטיים אסף עבורכם את כל ההשקעות והגיוסים של חודש יוני 2013

אומת הסטארטאפים צומחת ומצטיינת ברעיונות טכנולוגיים רבים, אך לא תמיד כולם מצליחים לקחת את הרעיון ולהפוך אותו למציאות בלי השקעה. בטור החודשי הזה נביא סיכום של חברות הסטארטאפ הישראליות שגייסו החודש השקעות מקרנות, אנג’לים ואפילו מהמדינה.

<<< הגיוסים של חודש מאי

יש לכם סטארטאפ ואתם רוצים לספר לנו עליו? אתם מוזמנים לשלוח מייל אל info AT geektime.co.il

מקור: Flickr, cc-by 401(K) 2013

מקור: Flickr, cc-by 401(K) 2013

בבילון רכשה את סטארטאפ החיפוש המותאם Woolik

חברת התוכנה הישראלית בבילון, הידועה כספקית תוכנות תרגום רב-לשוניות, הודיעה על השלמת הרכישה הראשונה שלה – הסטארטאפ הישראלי Woolik, העוסק בתחום מונטיזציית החיפוש. במסגרת העסקה, רכשה בבילון את מלוא מניות ווליק לפי שווי של 8 מיליון שקל, במזומן ובמניות.

Woolik, שנוסד ב-2010 ע”י עידו שר סבר, איתן פישמן ועידן אלגר, פיתח פתרון ליצירת מנועי חיפוש מותאמים המאפשרים למשתמשים לעצב אותם בהתאמה אישית. בין היתר, ניתן להוסיף רקעים, קיצורי דרך לאתרים פופולאריים ואף ווידג’טים שונים, על מנת לעודד את המשתמשים לבלות זמן רב יותר בדף החיפוש, מה שלמעשה הופך אותו לדף בית נוח עבור המשתמש. עבור אתרים מספקת הטכנולוגיה אפשרות להגדיל את הכנסותיהן בזכות חלוקת הרווחים מחיפושים שנעשים מהדף המותאם. לאחר רכישת הסטארטאפ, צפויים עובדיה להשתלב בבבילון, והמנכ”ל שר סבר ימונה לתפקיד מנהל בכיר בחברה.

Connesta מגייסת 1.2 מיליון דולר, מציעה שידורים חיים מזן אחר באינטרנט

יחד עם המעבר לשידור תכנים באיכות גבוהה, על הוריאציות השונות של איכות ה-HD וה-4k ההולך ומתקרב, ישנו מחסור משמעותי ופער בתחום השידורים החיים. המצב כיום דורש מכל חברה שמעוניינת להעביר שידורים חיים באופן רציף מערכת מורכבת ביותר המאפשרת לה לשדר שידורים חיים הכוללים ניידות שידור, ציוד צילום יקר, מיקרופונים, כבלים לרוב ועוד. זאת, אגב, על פי רוב, הסיבה העיקרית בגינה ערוצים רבים אינם מסוגלים לרכוש ציוד חדש על מנת לבצע את המעבר לשידורים באיכות HD, בעיה שברשת האינטרנט אינה קיימת.

את התעשייה הזו של השידורים החיים מנסה להניע חברת קונסטה (Connesta) הישראלית, הפונה בעיקר לשוק השידורים החיים באינטרנט וללקוחות בעלי תוכן אשר מעוניינים להעביר תוכן אינטרנטי לקוראים, או לצופים שלהם, בשידור חי. לדברי מנכ”ל החברה, אלי דורון התעשייה נמצאת בתוך תהליך בלתי נמנע שכבר החל לפני מספר שנים, בסיומו כל שידורי הוידאו יהיו מעל רשת האינטרנט, כאשר ניתן לראות את המגמה הזו אצל ערוצים כגון CCTV ואחרים שעברו לשדר על גבי רשת האינטרנט באופן בלעדי.

YouAPPi מגייסת מיליון דולר מגלילות קפיטל

חברת הסטארטאפ הישראלית YouAPPi, המפתחת פלטפורמה להפצת אפליקציות מובייל וניטור תוכן, הודיעה על השלמת סבב גיוס בגובה מיליון דולרים. את סבב הגיוס הובילה קרן ההון סיכון גלילות קפיטל של קובי סמבורסקי ואריק קליינשטיין והיא מצטרפת חדשה לגורמים המשקיעים בחברה, כאשר בנוסף לגלילות השתתפו בסבב הגיוס משקיעים פרטיים (אנג’לים) נוספים.

עבור החברה, אשר נוסדה בסוף שנת 2011 ויושבת ברעננה, זהו סבב הגיוס הראשון, לאחר שביולי 2012 גייסה מיליון דולרים נוספים במסגרת סבב גיוס סיד ממשקיעים פרטיים אשר שמותיהם לא נחשפו. מייסדי החברה הם משה ועקנין, עופר גרנט וגור לביא.

Askem מגייסת 550 אלף דולר

חברת הסטארטאפ הישראלית Askem, המפתחת פלטפורמה לשאלת שאלות ויזואליות במובייל ומשתמשת בחוכמת ההמונים ברשת לצורך קבלת תשובות, השלימה סבב גיוס בסך 550 אלף דולרים. את גיוס ה-Seed הוביל טל ברנוח ביחד עם משקיעים נוספים, הכוללים את ג’ואי לואו ומינג-מינג הוואן. הגיוס הנוכחי נועד בעיקר על מנת ולעזור לחברה לייצב ולהפיץ את האפליקציה שלה לשוק הרחב.

אפליקציית החברה המיועדת למשתמשי האייפון מאפשרת לא רק לשאול שאלות בצורה מהנה ו-ויזואלית, אלא גם לדעת מהי התשובה החד משמעית לשאלה ששאלתם. האפליקציה מאפשרת לכם לצלם או להעלות תמונה קיימת מהאלבום, לבחור את סוג השאלה הרלוונטי עבורכם ולהעלות את התמונה לרשת החברתית הפנימית הקיימת באפליקציה. בנוסף, תוכלו לשתף את השאלה על גבי הפלטפורמות החברתיות אליהן אתם מחוברים באמצעות דף HTML5, שיאפשר גם למשתמשים ללא אייפון או ללא האפליקציה להביע את דעתם.

Telesofia מגייסת מיליון דולר, תציג מידע רפואי באמצעות סרטוני וידאו

אחת מהבעיות הנפוצות ביותר כיום ברפואה המודרנית אצל הצרכנים, בעיקר מבחינת הלקוחות, היא שרוב האנשים (ליתר דיוק 87 אחוזים) לא מבינים או לא יודעים לעשות שימוש נכון במידע הרפואי שהם מקבלים. הדוגמא הקלאסית היא בתחום התרופות, כאשר רופא או רוקח מנחים את הפציינט לקחת שני כדורים פעמיים ביום, רק 50 אחוז מהאנשים יבינו שהם צריכים לקחת שני כדורים בבוקר ושני כדורים בערב, כאשר השאר יבינו שהם צריכים לקחת שני כדורים בלבד או יהפכו את המשפט בדרכים שונות.

את הבעיה הזו, המגלגלת בארצות הברית מעל ל-200 מיליארד דולרים בשנה, מפאת טעויות בתרופות והנזקים הנגרמים כתוצאה מכך, מגיעה לפתור חברת Telesofia Medical הישראלית, אשר פועלת באופן כללי להנגיש מידע רפואי ללקוחות. החברה מנסה למעשה להנגיש ללקוחות מידע רפואי הקשור לא רק לתרופות, אלא גם בתחומים רפואיים אחרים כמו לפני ניתוח, כיצד להתארגן לניתוח, מה הולכים לעשות בניתוח באופן ספציפי, והכל באמצעות סרטוני וידאו.

Idomoo מגייסת 9 מיליון דולר

איידומו (Idomoo) הישראלית, המפתחת פלטפורמה לפתרונות וידאו אוטומטיים, הודיעה על השלמת סבב גיוס על סך 9 מיליון דולרים, בהובלת קרן Marker LLC. סכום הגיוס הנוכחי יעזור לחברה להרחיב את פעילותה בצפון אמריקה, דרום אמריקה ואירופה, לצד תמיכה באסטרטגיית הצמיחה הבינלאומית של החברה, הרחבת מעגל הלקוחות וכמובן המשך פיתוח המוצר הקיים.

איידומו הוקמה במטרה לעזור לארגונים וחברות בבניית קשרי לקוחות, שימור הלקוחות וכמובן בהגדלת הרווחים של החברה. החברה מאמינה כי מערכת היחסים עם הלקוחות היא החשובה ביותר עבור כל בעל עסק, אך כיום קבלת תשומת לב מלאה מהמשתמשים היא משימה מאתגרת, במיוחד כשהמידע המוצג להם מסובך במיוחד.

Desalitech מגייסת 5 מיליון דולר

דסליטק הישראלית עומדת מאחורי פיתוח של מערכת התפלה במעגל סגור, המסוגלת להפוך מי ים למי שתייה לכל דבר. החברה מתגאה בכך שהיא יכולה להפחית את עלות התהליך ב-20 ועד 60 אחוזים באמצעות ייעול אופן השימוש במים. עוד מוסיפה החברה כי מסוגלת להפחית את צריכת האנרגיה בעד 30 אחוזים ולהפחית את הפסולת הנוצרת מהתהליך ב-70 אחוזים ובכך למעשה להגביר את האמינות של המערכת שפיתחה.

זהו סבב הגיוס השלישי של החברה בסך 5 מיליון דולרים, כאשר את את סבב הגיוס הנוכחי הובילה קרן Liberation Capital של יוצאי ג’נרל אלקטריק, שהובילה גם את סבב הגיוס השני של החברה, בסך 6.25 מיליון דולרים.

Vodio מגייסת 800 אלף דולר ומשיקה אפליקציית אנדרואיד

Vodio מעוניינת לעזור למשתמשים לעשות סדר בכמות האדירה של הסרטונים הנמצאים כיום ברשת האינטרנט ולהביא את התכנים המעניינים אותם ישירות אליהם. החברה עצמה הוקמה בתחילת 2011 על ידי יהונתן מסיקה, אורי טוויג וישי וינשטוק, אשר הכירו כאשר עבדו יחדיו ב-IncrediMail. מאז נוצרה האפליקציה שצומחת בהדרגה וקוצרת לא מעט מחמאות.

לשם ההתרחבות מפלטפורמת iOS לאנדרואיד, סגרה החברה מימון Breach Funding בגובה 800 אלף דולרים בהובלת מספר גורמים בינלאומיים: RSL Venture Partners – קרן ההשקעות הטכנולוגית של רון לאודר, BTG Pactual – בנק ברזילאי, Empire Angels – קבוצת משקיעים הממוקמת בניו יורק ומשקיעים פרטיים (אנג’לים) נוספים. בסבב הסיד, שנסגר באוגוסט 2011 גייסה החברה כ-300 אלף דולרים מקרן ההון סיכון Kima Ventures אשר מתמקדת בעיקר בהשקעות סיד.

Whitesource מגייסת מיליון דולר; תנהל את ספריות הקוד הפתוח שלכם

בסביבה העסקית התחרותית של השוק היום, הצורך בבניית קוד במהירות כמעט ומחייבת את השימוש בקוד פתוח ברוב המקרים. עם זאת, הזיהוי והמעקב אחרי כל ספריות הקוד הפתוח הנמצא בשימוש בחברה, יכול להפוך למשימה קשה ומייגעת ביותר, הכוללת בין היתר גם הוצאה כספית לא קטנה. כל העניין של רישיונות הקוד הפתוח וההשלכות כתוצאה מהשימוש בו יכול להגיע בזמנים הכי פחות נוחים עבור חברות סטארטאפ שלחוצות להוציא מוצר עובד אל השוק, לגייס כספים או אפילו לצאת לאקזיט.

את הבעיה הזו מגיעה לפתור חברת הסטארטאפ הישראלית Whitesource, אשר הוקמה במאי 2011 על ידי המייסדים רמי סאס, רון רימון ואזי כהן. החברה שמה לה למטרה להציע ללקוחותיה ניהול פשוט ואינטואיטיבי של ספריות הקוד הפתוח בהן היא משתמשת, כולל הרישיונות שלהן, הסיכונים בשימוש בספריות הללו ודרישות הרישיון, כאשר היא עושה זאת ללא הכבדה על המפתחים.

Dispop מגייסת 600 אלף דולר

חברת הסטארטאפ הישראלית Dispop, המציעה פלטפורמה לעיצוב ובחירת מודעות, השלימה סבב גיוס Seed בסך 600 אלף דולרים. את סבב הגיוס הנוכחי הובילה קרן ההון סיכון Inimiti, ומדובר בחברה השלישית בה משקיעה לאחר שהשקיעה ב-TinyTap ב-2011, ובחברת Scringo בחודש מרץ האחרון.

הפלטפורמה שפיתחה Dispop תציע למפרסמים סוג של One Stop Shop בכל הנוגע לבאנרים ומודעות אותם מעוניינים לפרסם ברחבי הרשת, ומציעה להם עזרה בכל אחד מהשלבים הכרוכים בכך. תחילה, האתר מבקש מהמפרסמים להסביר מה בדיוק מעוניינים להעביר במודעה – ואת המידע מציעים למעיין “מכירה פומבית”, כאשר מעצבי האתר יכולים לנסות את מזלם ולעצב את המודעה המתאימה.

ScaleIO נמכרת לענקית פתרונות האחסון והמידע EMC

חברת הסטארטאפ הישראלית ScaleIO, המפתחת תוכנה לאחסון מידע על פני שרתים מרובים, נרכשה על ידי EMC בסכום המוערך בין 200 ל-300 מיליון דולרים, בעסקה שנחתמה מוקדם יותר החודש. הרכישה הנוכחית מגיעה כחצי שנה בלבד לאחר השלמת סבב הגיוס הראשון של החברה, בסך 12 מיליון דולרים שהובל על ידי קרן Norwest Venture Partners, ביחד עם קרן גריילוק ומשקיעים פרטיים נוספים, הכוללים גם את פרנק סלוטמן (Frank Slootman), מנכ”ל Data Domain שנמכרה גם היא לחברת EMC.

ScaleIO נוסדה ב-2011 על ידי בועז פלגי וארז ובמן, ומונה נכון להיום כ-20 עובדים המתחלקים בין מטה החברה הממוקם בפאלו אלטו לצד מרכז הפיתוח הממוקם במשרדי החברה בבנימינה. לא מדובר באקזיט הראשון של צמד היזמים, שעבדו יחדיו בחברת Topio אותה מכרו ב-2006 ל-NetApp, המתחרה הגדולה והעיקרית של EMC, תמורת כ-160 מיליון דולרים.

סטרטסיס הישראלית רוכשת את MakerBot תמורת 403 מיליון דולר

חברת סטרטסיס (Stratasys) הישראלית, המייצרת מדפסות תלת מימד וחומרים לייצור מודלים בתלת מימד הודיעה על רכישתה של חברת MakerBot האמריקאית, המתמחה בתחום מדפסות תלת מימד שולחניות. העסקה נסגרה תמורת כ-403 מיליון דולרים במניות, והיא תעזור להרחיב את פורטפוליו המוצרים של סטרטסיס בשוק הדפסות תלת המימד.

השילוב בין שתי החברות צפוי להאיץ את האימוץ של מערכות הדפסה בתלת מימד עבור יישומים ותעשיות רבות בהתאם למגמה בשווקים, המתאפיינת בעלייתן של מדפסות תלת מימדיות ככלי מרכזי בקרב מגזרים, חברות וארגונים רבים. במסגרת העסקה הנוכחית תפעל MakerBot כחברת בת נפרדת, כך שתשמור על זהותה, מוצריה וכמובן אסטרטגיית השוק שלה. סטרטסיס מצידה, תוכל להנות מקו מוצרים נוסף של מדפסות תלת מימד שולחניות, שיוצעו במחירים מוזלים ונגישים יותר מבעבר.

Cortica מגייסת 6.4 מיליון דולר

חברת הסטארטאפ הישראלית Cortica, העוסקת בפיתוח טכנולוגיות זיהוי תמונות הודיעה על השלמת סבב גיוס בגובה 6.4 מיליון דולרים. את סבב הגיוס הובילה Horizons Ventures – קרן ההון סיכון של המיליארדר לי קה-שינג, Mail.ru המשקיעה בעיקר בסטארטאפים ישראלים ומשקיעים פרטיים (אנג’לים) נוספים.

זהו סבב הגיוס השני של החברה, לאחר שבשנת 2007, זמן קצר לאחר הקמת החברה, גייסה Cortica סבב סיד בגובה 4.5 מיליון דולרים שהגיעו בעיקר ממשקיעים פרטיים ומהטכניון, שם למעשה נוסדה החברה. באוגוסט 2012, סבב הגיוס הראשון (Series A) של החברה עמד על 7 מיליון דולרים בהובלת Horizons Ventures וינון קרייז, אשר עמד מאחורי קבוצת אנדמול, שנמכרה לאחר מספר שנים. הסבב הנוכחי, בגובה 6.4 מיליון דולרים מעמיד את סך כל ההשקעות שבוצעו בחברה על סכום של קרוב ל-18 מיליון דולרים.

Invi מגייסת 3 מיליון דולר

חברת Invi הישראלית, המפתחת פלטפורמה לשליחת הודעות אישיות והודעות SMS בין משתמשי הסמארטפון, מודיעה היום (ג’) על השלמת סבב גיוס Seed בסך 3 מיליון דולרים. מדובר למעשה בסגירתו של סבב גיוס ה-Seed של החברה שהחל בנובמבר 2012, אז גייסה 750 אלף דולרים.

המטרה העומדת מאחורי אפליקציית Invi היא להפוך את פעולת שליחת ההודעות לחוויה אינטרקטיבית, מהנה ואינטואיטיבית הרבה יותר. כך, במידה ותרצו לשתף תכנים ויזואלים כגון תמונות, סרטונים ואפילו קישורים – תוכלו לצפות בהם ישירות בחלון השיחה, מבלי לפתוח אפליקציות אחרות או חלונות שיחה נוספים.

My6Sense מגייסת 2 מיליון דולר

My6Sense הישראלית, האחראית על פיתוח טכנולוגיה המסוגלת ללמוד את הרגלי צריכת התוכן של המשתמש ולסנן עבורו את התכנים שיתאימו לתחומי העניין שלו, מודיעה על השלמת סבב גיוס שלישי על סך 2 מיליון דולרים ממשקיע פרטי. בעוד שהחברה אינה מעוניינת לחשוף את זהותו של המשקיע היא מבהירה כי מדובר באנג’ל שכבר השקיע בחברה באחד מסבביה הקודמים.

החברה החליטה לנצל את סבב הגיוס הנוכחי על מנת להציג את המוצר החדש שלה: Content Discovery Bar. מדובר בכלי היושב באתר התוכן ומאפשר לבעלי האתרים להציג תכנים רלוונטים בעת הגלישה, ובכך למעשה לשמור על Engagement גבוה מצידם. בפועל, מדובר בכפתור קטן היושב בצידו של האתר הסלולרי, כאשר לחיצה עליו תפתח תצוגה חדשה של כתבות רלוונטיות למשתמש הספציפי.

RumbleTalk מגייסת 110 אלף דולר בכדי לשדרג את חווית הצ’אט שלכם

צ’אט הוא לפעמים אחת מהדרכים הקלות ביותר עבור הלקוחות לפנות אל הגורמים בעסק, כאשר המגמה החלה בעיקר בשירות לקוחות של חברות שונות בחו”ל והתגלגלה לאחרונה גם לעסקים מסויימים בישראל, דרך צ’אט עם נציגי שירות לקוחות או אפילו פתרון בעיות דרך דף הפייסבוק.

את הרעיון הזה מנסים לשכלל אייל מיסק, רונית בורר-הילל ויניר שחק מחברת RumbleTalk, שהוקמה ב-2012 וגייסה עד כה יותר מ-110 אלף דולרים במסגרת סבב גיוס סיד מ-Friends & Family ומהכנסות החברה. בנוסף, מספרים ב-RumbleTalk כי בימים אלו החברה נמצאת בתחילת סבב גיוס ראשון שיאפשר להם לחזק את המודל העסקי של החברה ולהשקיע בפיתוח נוסף. חברות גדולות ופלטפורמות לבניית אתרים כגון WiX, Jimdo ו-Tabatoo מציעות ללקוחות להטמיע את המערכת של RumbleTalk באתרים שלהן כאפליקציה חיצונית.

ScoreOid הישראלית תתחרה ב-Google Games

חברת הסטארטאפ הישראלית ScoreOid, בוגרת תוכנית האצת הסטארטאפים של מיקרוסופט, המפתחת פלטפורמה לסיוע מפתחי משחקים לשמר ולבצע אינטראקציה עם המשתמשים שלהם, הודיעה על השלמת סבב גיוס סיד בגובה 100 אלף דולר. בסבב הגיוס השתתפה קרן ההון סיכון Innodo, המתמקדת בעיקר בהשקעות בשלבים מוקדמים בכלל ובהשקעות סיד בפרט. כחלק מהסכם ההשקעה, ינקי מרגלית, שותף בקרן Innodo יתפקד מעתה כיושב ראש מועצת המנהלים של החברה.

ScoreOid למעשה מהווה פלטפורמת SaaS המציעה למפתחים מגוון שירותי Backend במגוון פלטפורמות. החברה, אשר נוסדה בסוף שנת 2012 על ידי אלמוג קורן, נולדה מהצורך הבסיסי של מפתחי משחקים ומאפשרת להם להכליל פיצ’רים כגון טבלאות של שחקנים מובילים ונתוני Analytics שונים בתוך המשחק, מכירת סחורה וירטואלית בתוך המשחק וכו’. החברה מציעה למפתחים שכבה נוספת של שירותים דרך הענן שלה בתוך ה-Azure, ומאפשרת להם להתחבר דרך API ייעודי. בנוסף, החברה מציעה מערכת CRM ייעודית המאפשרת למפתחים לנהל את המשתמשים באפליקציה.

אנחנו מאחלים לכל החברות המגייסות המון בהצלחה. יש לכם סטארטאפ ואתם רוצים לספר לנו עליו? אתם מוזמנים לשלוח מייל אל info AT geektime.co.il

מערכת גיקטיים

גיקטיים, שהוקם בגלגולו הקודם כניוזגיק במרץ 2009, פונה לאנשי טכנולוגיה ואינטרנט בארץ הרוצים לקבל חדשות, עדכונים וכתבות בתחומים אלה בעברית. בנוסף לסיקור טכנולוגי לקח על עצמו גיקטיים לקדם את תעשיית ההיי טק בארץ.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: