לאן הלך הכסף? הסטארטאפים שגייסו ביולי 2013

לא הספקתם לעקוב אחרי כל מה שקרה החודש? בסיכום חודשי מיוחד, גיקטיים אסף עבורכם את כל ההשקעות והגיוסים של חודש יולי 2013

אומת הסטארטאפים צומחת ומצטיינת ברעיונות טכנולוגיים רבים, אך לא תמיד כולם מצליחים לקחת את הרעיון ולהפוך אותו למציאות בלי השקעה. בטור החודשי הזה נביא סיכום של חברות הסטארטאפ הישראליות שגייסו החודש השקעות מקרנות, אנג’לים ואפילו מהמדינה.

<<< הגיוסים של חודש יוני

יש לכם סטארטאפ ואתם רוצים לספר לנו עליו? אתם מוזמנים לשלוח מייל אל info AT geektime.co.il


מקור: Flickr, cc-by 401(K) 2013

מקור: Flickr, cc-by 401(K) 2013

ניוטרון מגייסת 2 מיליון דולר

חברת ניוטרון (Nyotron) הישראלית, המתעסקת בתחום אבטחת המידע, הודיעה על השלמת סבב גיוס בסך 2 מיליון דולרים. חברת ניוטרון הוקמה ב-2008 על ידי האחים ניר ועופר גייסט, כאשר האח הצעיר – ניר – מצא דרך “להמציא את האנטי וירוס מחדש”. לאחר שהחליט לפרוש מהלימודים, לגייס השקעה ולחבור אל אחיו על מנת לפתח את המוצר, השיק את האבטיפוס הראשוני של Paranoid, תוכנת אנטי וירוס אותה משווקת החברה עד היום.

Altair מגייסת 25 מיליון דולר

חברת אלטאיר (Altair Semiconductor) יצרנית השבבים והתוכנה הישראלית הודיעה על השלמת סבב גיוס בגובה 25 מיליון דולרים. מאז 2006, מפתחת אלטאיר את מוצריה כששתי הנחות יסוד עיקריות מובילות אותה: הראשונה היא שכסטארטאפ לעולם לא יהיה לה סיכוי במאבק מול יצרניות השבבים הגדולות ולעולם לא תצליח לשלוט בשוק זה.

הבנה זאת הובילה את החברה אל הנחת היסוד השניה שלה, שטכנולוגיית 4G נמצאת בצמיחה ועתידה להיות “הדבר הבא בשוק”. החברה עוסקת בפיתוח והתמקדות בייצור שבבי ה-4G, שמציעים טכנולוגיה זולה יותר, בעלת טביעת פחמן קטנה יותר המציעה קיבולת פס רחבה מבעבר.

V-Wave מגייסת 2 מיליון דולר

חברת הביו-מד הישראלית V-Wave, העוסקת בפיתוח מכשור רפואי, הודיעה על סיום סבב גיוס בסך 2 מיליון דולר, בו השתתפו משקיעים קיימים וחדשים, במטרה לקדם את ניסוי המוצר הראשון שלה – מכשיר לויסות לחץ הדם בלב של הסובלים מאי-ספיקת לב – על בני אדם.

המוצר עליו עובדת החברה הוא מסתם זעיר, המיועד עבור הסובלים מאי-ספיקת לב. הוא מוחדר לגוף באמצעות נוהל רפואי של צנתור וממוקם בין שתי עליות הלב. המסתם מסייע להפחתת לחץ הדם בצידו השמאלי של הלב ע”י ויסות זרימת הדם בין שתי העליות ומאפשר לחולים לצמצם משמעותית את מספר האשפוזים וע”י כך משפר רבות את איכות חייהם.

אינסייטרה מגייסת 6.5 מיליון דולר

חברת הסטארטאפ הישראלית אינסייטרה (Insightera), המתמחה בפיתוח טכנולוגיות בתחום השיווק והמודיעין העסקי הודיעה על השלמת סבב הגיוס השני שלה בגובה 6.5 מיליון דולרים. אינסייטרה הישראלית עומדת מאחורי פיתוחה של מערכת המאפשרת לחברות בתחום ה-B2B להאיץ באופן משמעותי את תהליכי המכירות שלהן, באמצעות ניתוח הפעילות העסקית באתר האינטרנט שלהן. המערכת שהושקה ב-2012 מסוגלת להתממשק למערכות השיווק והמכירה של לקוחותיה, ולאפשר להם לנצל בצורה מיטבית את כל הנכסים השיווקים, כגון אתר האינטרנט, חומרים שיווקים ומידע קיים במערכות CRM.

אדן שוחט ומייקל אייזנברג מכריזים על קרן חדשה של 140 מיליון דולר

טובים השניים מן האחד: אדן שוחט ומייקל אייזנברג, דמויות מוכרות בשוק ההייטק הישראלי הכריזו על הקמתה של קרן הון סיכון חדשה של 140 מיליון דולרים להשקעה בסטארטאפים. הקרן החדשה קיבלה את השם אלף (Aleph) ותתמקד בהשקעות סבב גיוס ראשון (אחרי סיד) בגובה 2-5 מיליון דולרים להשקעה. לגיקטיים נמסר כי החברה מקווה לצרף בין 15-20 חברות בתחום ה-Software וה-Big Data לפורטפוליו שלה, אך מועד ההשקעה הראשון או מידע כלשהו אודות חברות הנמצאות על הכוונת של החברה עדיין לא נמסר.

סמסונג רוכשת את בוקסי הישראלית

לפני זמן מה נודע כי בוקסי (Boxee) נמצאת במגעים מתקדמים במטרה למכור את החברה, וכעת מתברר כי החברה שתרכוש את הסטארטאפ הישראלי היא לא אחרת מאשר סמסונג. העסקה הוערכה בשווי נמוך שאינו מכסה את הסכום שהושקע בחברה, העומד על 26.5 מיליון דולרים.

בוקסי הינה החברה הישראלית השניה אותה רוכשת סמסונג, כאשר במסגרת העסקה הנוכחית מתכננת להמשיך ולהעסיק את כל צוות העובדים, היושבים במשרדי החברה בישראל. הרכישה הנוכחית מגיעה לאחר שב-2006 רכשה סמסונג את טראנסצ’יפ, שפיתחה מצלמות דיגיטליות למכשירי סלולר.

קרמבולה מגייסת מיליון דולרים

חברת הסטארטאפ הישראלית קרמבולה (Carambola) הודיעה על השלמת סבב גיוס סיד בגובה מיליון דולרים. המוצר של קרמבולה למעשה מהווה פלטפורמה לסרטוני וידאו היוצרת באופן אוטומטי עבור בעל התוכן שכבה המכילה מידע רלוונטי לוידאו. לדוגמא, בסרטון וידאו בתחום האוכל יוצגו מתכונים רלוונטיים, ובסרטוני טריילר יוצג מידע המדבר על השחקנים המשתתפים בסרט, סרטים נוספים עם אותו השחקן ואפילו אפשרות לרכוש כרטיסים לסרט ישירות מסרטון הוידאו. למעשה, קרמבולה “מבינה” את תכני הוידאו ויוצרת על גבם שכבה של העשרת תוכן הכוללת משחקים, כתבות, מוצרים – כולם קשורים לווידאו הספציפי עליהם הם מופיעים.

Mobileye מגייסת 400 מיליון דולרים

חברת מובילאיי (Mobileye) הישראלית, העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מערכות סיוע לנהג, הודיעה על השלמת סבב גיוס בגובה 400 מיליון דולרים, בסבב שהוגדר כ-Oversubscribed Financing Round. כלומר, בסבב הגיוס הנוכחי היו יותר משקיעים שרצו להשקיע בחברה, מאשר סכום הכסף שהייתה מעוניינת לגייס.

מובילאיי הישראלית נוסדה ב-1999 על ידי פרופסור אמנון שעשוע, צבי אבירם ויצחק ליטמן, כאשר מתמקדת על פיתוח מערכות המבוססות על טכנולוגיות עיבוד תמונה. המערכת שפיתחה החברה מורכבת ממצלמה המותקנת על השמשה הקדמית של הרכב, לצד שבב ה-EyeQ, הפועלים ביחד על מנת לסרוק ולפענח את הכביש במהלך הנהיגה.

Seculert מגייסת 10 מיליון דולרים

סקיולרט (Seculert), חברת הסטארטאפ הישראלית העוסקת בפתרון אבטחה מבוסס ענן, Security-as-a-Service, הודיעה על השלמת סבב גיוס שני בגובה 10 מיליון דולרים. החברה פיתחה מערכת מבוססת ענן המאפשרת לארגונים לזהות איומים והתקפות, העלולים להשפיע על הרשת הפנימית שלהם. השירות שמציעה החברה מסוגל להלחם בצורה יעילה נגד מזיקים ואיומים שונים, באמצעות שימוש בטכנולוגיית ענן, חוכמת ההמונים ואנליטיקות Big Data הנאספות ממשתמשיה שלה, במטרה לזהות ולחסום איומים שונים במהירות, עוד לפני שמספיקים לפגוע בארגון או במידע הרגיש שלו.

Hybrid Security מגייסת 500 אלף דולרים

חברת הסטארטאפ הישראלית הייבריד סקיוריטי (Hybrid Security), המתמחה בתחום האבטחה, השלימה סבב גיוס בסך 500 אלף דולרים. החברה עומדת מאחורי פיתוח טכנולוגיית אבטחה המבוססת בינה מלאכותית ומסוגלת בצורה אוטומטית ובזמן אמת לבדל בין פעילות חשודה לפעילות ווב סטנדרטית. המערכת של החברה, המסוגלת לנטר Web Services, תעבורת ווב ושאר פעילות המתבצעות בדפדפן יכולה להתאים, ללמוד ולנתח את התנהגותו של משתמש או התנהגותה של קבוצה.

Re-Sec מגייסת 750,000 דולרים

חברת הסטארטאפ הישראלית רי-סק (Re-Sec), העוזרת לארגונים להתמודד מול איומי אבטחת מידע, הודיעה על השלמת סבב גיוס בסך 750,000 דולר. החברה עומדת מאחורי פיתוח פלטפורמת הגנה התוכנה הארגונית MachineSafe, המאפשרת לארגונים להתגונן מפני התקפות סייבר באופן רב שכבתי, לצד התגוננות מפני איומים מודרניים כגון Advanced Persistent Threats, התקפות Zero Day, והתקפות ממוקדות.

עומק אינטראקטיב נרכשת על ידי אינטל תמורת 40 מיליון דולרים

ענקית החומרה אינטל, אשר ניהלה בזמן האחרון מגעים קדחתניים לרכישת חברת הסטארטאפ הישראלית עומק אינטראקטיב, השלימה את עסקת הרכישה. סכום הרכישה לא גבוה במיוחד,ועומד על קרוב ל-40 מיליון דולרים בלבד. רכיב התוכנה המפותח בחברה, הנקרא Shadow Development Suite, מקשר בין מערכות החומרה ומצלמות העומק עליהן מבוססת מערכת השליטה ובין האפליקציות והמשחקים שאמורים להשתמש ביכולות של המערכת.

PTC האמריקאית רוכשת את אניגמה הישראלית

חברת PTC האמריקאית הודיעה על רכישתה של חברת אניגמה הישראלית, העוסקת בפיתוח תוכנה לניהול ואחזקה של מאגרי רכיבים טכניים. בעוד שהחברות לא הצהירו על סכום העסקה, היא מוערכת בכ-10 מיליון דולרים, סכום נמוך מזה שהושקע בחברה עד כה. אניגמה עומדת מאחורי פיתוח תוכנה לניהול ואחזקה של מאגרי רכיבים טכניים הכוללים ציוד תעשייתי כבד, חלפי מטוסים ורכבים, ציוד מכני וכדומה, בעוד ש-PTC עוסקת בפיתוח תוכנה לניהול התכנון הפיתוח והייצור של מוצרים הנדסיים, (PLM), פיתוח תוכנות בתחום התיב”ם (CAD), ניהול מחזור חיי פיתוח תוכנה (ALM) וניהול מחזור חיי השירות (SLM).

Taykey מגייסת 6 מיליון דולרים

חברת הסטארטאפ הישראלית טייקי (Taykey), הודיעה על השלמת סבב גיוס שלישי בסך 6 מיליון דולרים. הטכנולוגיה של החברה מסוגלת לבצע התאמה בין פרסום לטרנדים ונושאי שיחה חמים ברשת, באמצעות אלגוריתמים מיוחדים ומנוע הסורק למעלה מ-150 מקורות מידע ורשתות חברתיות דוגמת פייסבוק, טוויטר, יוטיוב ועוד. באמצעות מקורות המידע הללו מסוגלת החברה לאתר את נושאי השיחה החמים ברשת ולרכוש עבור המפרסמים את מילות החיפוש הרלוונטיות במנועי החיפוש וברשתות הפרסום השונות, באופן דינאמי.

Chekkt מגייסת מיליון דולר כדי לעזור לעסקים למצוא את התוכנה הנכונה ברשת

חברת הסטארטאפ הישראלית Chekkt, המפתחת Marketplace למוצרי SaaS לעסקים השלימה סבב גיוס Seed של 1.25 מיליון דולר. Chekkt נוסדה ב-2012 במטרה לספק פתרון לאחת מהבעיות המרכזיות בשוק ה-Small Business בעידן האינטרנט. בשנים האחרונות, כשמגוון פתרונות ה-SaaS גדל באופן משמעותי, עסקים קטנים המעוניינים להשתמש בכלים שונים דוגמת שירותי הנהלת חשבונות, שירותי ניהול קמפיינים באינטרנט, שירותי אנליטיקס ועוד, לא ממש יודעים כיצד למצוא אותם וכיצד לדעת מה השרות שהכי מתאים לצרכים שלהם.

קרן אדיסון וכרמל ונצ’רס מובילות סיבוב של 7 מיליון דולר ברילמטץ’

קרן הון הסיכון האמריקאית אדיסון ונצ’רס הובילה סבב השקעה של 7 מיליון דולר בחברת רילמטץ’, שפיתחה טכנולוגיה חדשנית ומובילה לתחום של גיוס עובדים דרך האינטרנט. חברת רילמטץ’, שהוקמה על ידי היזם הסדרתי גל אלמוג ב-2007, מתיימרת לשנות את הדרך על פיה מתנהלת התעשייה של גיוס עובדים ברשת, בכך שפיתחה טכנולוגיה המבוססת על אלגוריתמים מורכבים המאפשרים לבצע אופטימיזציה של פרסום מודעות דרושים והתאמת מועמדים למשרות. בכך מאפשרת לאתרי תוכן למנף את הקהלים שלהם באמצעות פרסום משרות דרושים.

Commerce International רוכשת את Kupoya הישראלית

חברת הסטארטאפ הישראלית Kupoya, המפתחת פלטפורמה להפצה חברתית של הטבות וקופונים נרכשה על ידי חברת המדיה הפרטית Commerce International. הפתרון שמספקת Kupoya בעצם הגיע מהרעיון שלמשתמשי קצה יש כוח גדול מאוד ברשת החברתית מבחינה פרסומית. הקיר החברתי של המשתמשים מהווה סוג של שטח פרסום שלא מנוצל בצורה מספקת, ובחברה חשבו כיצד לייעל את התהליך בכדי להציע לבעלי עסק חשיפה ממוקדת ויעילה למשתמשים.

Beyond Verbal מגייסת מיליון דולרים

חברת הסטארטאפ הישראלית Beyond Verbal, המפתחת טכנולוגיית זיהוי קולי, אשר לפי החברה, מסוגלת גם לזהות רגשות, הודיעה על השלמת סבב גיוס בסך מיליון דולרים. Beyond Verbal השיקה את המוצר שלה בחודש מאי, ומדובר בטכנולוגיה המסוגלת לפענח את קולו של המשתמש ולקבוע את רגשותיו ומחשבותיו בזמן אמת. הטכנולוגיה אותה מפתחת החברה נולדה לפני 18 שנים, ונשענת על מחקרים של פיזיקאים ונוירופסיכולוגים שבחנו יותר מ-60,000 נבדקים ב-26 שפות מסביב לעולם.

MobileSpaces מגייסת 8.6 מיליון דולרים

חברת הסטארטאפ הישראלית MobileSpaces, המפתחת פתרונות אבטחה לאפליקציות מובייל בארגונים, הודיעה היום (ד’) על השלמת סבב גיוס שני (Series B) בגובה 8.6 מיליון דולרים. הפתרון של MobileSpaces מאפשר לארגונים לשלוט באופן מלא על מכשירי מובייל חכמים השייכים לעובדי החברה, באופן שלא יפגע מצד אחד בשימוש האישי והפרטי שלהם במכשירי הסמארטפון או הטאבלט שברשותם, ומנגד ישמור על המידע הנוגע לחברה מאובטח ומסווג. ההפרדה נעשית באמצעות סביבה וירטואלית המסופקת על ידי MobileSpaces, אך נשלטת ומוגדרת באופן ספציפי על ידי הארגון עצמו.

Eyeview מגייסת 8.1 מיליון דולרים

חברת הסטארטאפ הישראלית Eyeview, המפתחת טכנולוגיה לדיוור פרסומות וידאו מפולחות ומותאמות אישית, הודיעה על השלמת סבב גיוס בסך 8.1 מיליון דולרים. הטכנולוגיה אותה פיתחה Eyeview מאפשרת למפרסמים ומשווקים ליצור סרטוני פרסומת המותאמים אישית למשתמשים. היא עושה זאת באמצעות המרת סרטוני פרסומת בסיסיים לכאלה המפולחים על פי מיקום המשתמש, מידע אישי שהחברה מחזיקה אודותיו ואפילו לפי מזג האוויר באיזור בו הוא נמצא וכמובן, היסטוריית הרכישות שלו באתר בו הוא גולש.

Jifiti מגייסת 2.5 מיליון דולר

חברת ג’יפיטי (Jifiti) הודיעה על סיום סבב גיוס סיד בגובה של 2.5 מיליון דולר ועל ההשקה הרשמית של הגרסה החדשה של אפליקציית המובייל של החברה, אשר לוקחת את הרעיון של רשימות, מתנה משותפים (gift registry) והופכת את המושג לרלוונטי עבור הקונים היום-יומיים בקניונים. את הכסף לא גייסה החברה מקרנות או מאנג’לים, אלא דווקא מקבוצת חברות בתחום הנדל”ן והקמעונאות כגון Simon Property Group, חברת נכסים אמריקנית המפעילה מעל ל-333 קניונים ברחבי צפון אמריקה ואסיה ונחשבת לחברת הנדל”ן הגדולה ביותר בארצות הברית, חברת Schottenstein Stores corp, הבעלים של מותגי אמריקן איגל ו-DSW וקבוצת Jesseison.

Superfish מגייסת 10 מיליון דולרים

חברת הסטארטאפ הישראלית Superfish, המפתחת אלגוריתמים ופלטפורמה למיפוי ויזואלי באינטרנט, הודיעה על השלמת סבב גיוס בגובה 10 מיליון דולרים. Superfish יצרה מנוע חיפוש ויזואלי, המאפשרת ללקוחות המשתמשים בו להעצים את חווית הקנייה שלהם והוא ניתן לשילוב באתרי קניות שונים. מה שמיוחד במנוע החיפוש, על פי החברה היא היכולת למצוא מוצרים הזהים למוצר שאנו מעוניינים בו, אך למצוא מוצרים דומים או קרובים אליו בנוסף. לדוגמא, אם חיפשתם בגד או זוג נעליים מסויים, תוכלו לקבל לא רק את התוצאות הספיציפיות שחיפשתם, אלא גם אלטרנטיבות דומות.

Qwilt מגייסת 16 מיליון דולר

חברת הסטארטאפ הישראלית Qwilt, המפתחת תשתיות וידאו עבור ספקיות שירותים כגון חברות כבלים, הנאלצות להתמודד עם הביקוש הגובר להעברת התכנים וצריכתם דרך רשת האינטרנט, הודיעה על השלמת סבב גיוס בגובה 16 מיליון דולר. החברה נוסדה כאשר מטרתה העיקרית הייתה להציע פתרון עבור ספקיות האינטרנט העושות שימוש בתעבורת תכני וידאו, המהווים מעמסה על רוחב הפס בעקבות הצריכה הקיימת והגדלה.

Latto מגייסת 4 מיליון דולרים

חברת הסטארטאפ הישראלית Latto, המפתחת ומספקת פתרונות שיווק ופרסום מבוססי ענן, משלימה סבב גיוס בסך 4 מיליון דולרים. Latto הוקמה במטרה להעניק פתרון White Label לחברות תקשורת, רשתות שידור ומפיצות תכנים שרוצות להכנס לתחום הסטרימינג ולהעצים את חווית “המסך המפוצל” של המשתמשים, בה מתעסקים עם מכשיר הסמארטפון או הטאבלט תוך כדי צפייה במסך הטלוויזיה.

אנחנו מאחלים לכל החברות המגייסות המון בהצלחה. יש לכם סטארטאפ ואתם רוצים לספר לנו עליו? אתם מוזמנים לשלוח מייל אל info AT geektime.co.il

מערכת גיקטיים

גיקטיים, שהוקם בגלגולו הקודם כניוזגיק במרץ 2009, פונה לאנשי טכנולוגיה ואינטרנט בארץ הרוצים לקבל חדשות, עדכונים וכתבות בתחומים אלה בעברית. בנוסף לסיקור טכנולוגי לקח על עצמו גיקטיים לקדם את תעשיית ההיי טק בארץ.

הגב

1 תגובה על "לאן הלך הכסף? הסטארטאפים שגייסו ביולי 2013"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
the minik
Guest

sadasdsadsadsad

wpDiscuz

תגיות לכתבה: