לאן הלך הכסף? הסטארטאפים שגייסו באפריל 2014

לא הספקתם לעקוב אחרי כל מה שקרה החודש? בסיכום חודשי מיוחד, גיקטיים אסף עבורכם את כל ההשקעות והגיוסים של אפריל 2014.

אומת הסטארטאפים צומחת ומצטיינת ברעיונות טכנולוגיים רבים, אך לא תמיד כולם מצליחים לקחת את הרעיון ולהפוך אותו למציאות בלי השקעה. בטור החודשי הזה נציג סיכום של חברות הסטארטאפ הישראליות שגייסו החודש השקעות מקרנות, אנג’לים ואפילו מהמדינה.

<<< הגיוסים של חודש מרץ

יש לכם סטארטאפ ואתם רוצים לספר לנו עליו? אתם מוזמנים לשלוח מייל אל info AT geektime.co.il

מקור: Flickr, cc-by 401(K) 2013

מקור: Flickr, cc-by 401(K) 2013

Walkme הישראלית שתהפוך את האתר שלכם למזמין יותר, מגייסת 11 מיליון דולרים

חברת הסטארטאפ הישראלית Walkme, המפתחת פלטפורמת הכוונה דרכה בעלי אתרים יכולים ללמד את המשתמשים שלהם כיצד לבצע פעולות באתר, הודיעה על השלמת סבב גיוס הון בגובה 11 מיליון דולר.

המערכת של WalkMe באה לפתור בעיה כאובה ומוכרת עמה מתמודדים גולשים רבים, פחות טכנולוגיים – לבצע פעולות שונות ומשונות באתרי האינטרנט. הפתרון של Walkme מאפשר לבעלי האתרים ליצור בקלות הדרכות אינטראקטיביות, שעוזרות למשתמשים להשלים את המשימות עמם הם מתמודדים באתר.

קנשו מגייסת 20 מיליון דולר מקרן של מיט רומני

חברת טכנולוגיית הפרסום הישראלית קנשו (Kenshoo) גייסה 20 מיליון דולר מקרן ההשקעות הפרטית ביין קפיטל בבעלותו של המועמד לנשיאות ארה”ב לשעבר מיט רומני. סבב זה, שקנשו טרם הכריזה עליו באופן רשמי, מביא את סכום הגיוסים של החברה הישראלית לכ־64 מיליון דולר.

קנשו פיתחה מערכת אוטומטית לבדיקת יעילות הפרסום, והיא מאפשרת למפרסם לדעת בדיוק מה קורה בכל רגע במקומות החשובים ברשת – גם במנועי חיפוש דוגמת גוגל, בינג ויאהו וגם ברשתות החברתיות דוגמת פייסבוק, טוויטר ופורסקוור. החברה מנטרת בזמן אמת את התנועה ברשת, בוחנת מה הגולשים מחפשים במנועי החיפוש, אילו פרסומות זוכות לפופולריות בפייסבוק ומהם הנושאים החמים ברשת.

Neura מגייסת 2 מיליון דולרים

חברת הסטארטאפ הישראלית ניורה (Neura), המפתחת פלטפורמה חכמה לאינטרנט של הדברים (Internet of Things), הודיעה על השלמת סבב גיוס ראשון (Seed) בסך 2 מיליון דולרים.

החברה פיתחה טכנולוגיה המאפשרת למוצרים להתחבר לא רק לאינטרנט או לסמארטפונים, אלא גם לתקשר אחד עם השני. התקשורת מתבצעת באמצעות רשת של אינדיקטורים הפועלים בהקשר רלוונטי ומאחורי הקלעים מסוגלת החברה להציג ניתוח דפוסי התנהגות ומשמעות סמנטיים. כך, יוצרת “הבנה” עמוקה יותר של המכשירים המחוברים עם המשתמש, כך שיכולים להסתגל ולהגיב בהתאם לשימוש.

GreenSQL מגייסת 7 מיליון דולרים

חברת הסטארטאפ הישראלית GreenSQL, המפתחת פתרונות אבטחת מידע הודיעה על השלמת סבב גיוס בהיקף של 7 מיליון דולר. זהו סבב הגיוס השלישי של החברה, אשר גייסה עד כה, כולל סבב הגיוס הנוכחי כ-14.4 מיליון דולר.

הפתרון אותו מציעה GreenSQL הינו פתרון תוכנה, המציע שילוב של Database Security יחד עםDatabase Activity Monitoring (DAM), המאפשר לבעלי העסק לדעת מה בדיוק עושים המשתמשים המורשים לצד המשתמשים שאינם מורשים וחדרו למערכת, כך שיכולים לדעת איזה מידע נחשף. בנוסף, מציעה החברה שירות Dynamic Data Masking, מיסוך רכיבי נתונים ספציפיים בתור מאגר הנתונים, כך שגם משתמשים בעלי הרשאות רחבות לא יהיו נגישים לכל המידע.

Flayvr מגייסת 2 מיליון דולרים; תארגן את הגלריות שלכם

חברת הסטארטאפ הישראלית פלייבר (Flayvr), המפתחת פלטפורמה לסידור וארגון התמונות והסרטונים של המשתמשים, הודיעה על השלמת סבב גיוס בסך 2 מיליון דולרים.

לדברי החברה, אפליקציית פלייבר נועדה לעזור למשתמשים להפוך את התמונות והסרטונים שצילמו לחווית וזכרונות. בפועל, מדובר על אפליקציה המסוגלת לארגן את אוסף המדיה במכשיריהם של המשתמשים בהתבסס על נתונים שונים, כגון המיקום בו צולמו, התאריך ואפילו האירוע המדובר – במידה וקיים בלוח השנה במכשיר.

Beamr מגייסת 9.5 מיליון דולרים

חברת הסטארטאפ הישראלית בימר (Beamr), המספקת שירותי אופטימיזציה לכיווץ תמונות וסרטונים, הודיעה על השלמת סבב גיוס בסך 9.5 מיליון דולרים.

חברת בימר הישראלית (שנקראה בעבר ICTV) עומדת מאחורי פיתוח טכנולוגיה המסוגלת לדחוס תמונות וסרטונים, על מנת להפחית את רוח הפס הנדרש להעברתם, מבלי לאבד מאיכות המדיה. טכנולוגיית הדחיסה עובדת על תקן H.264, הנמצא בשימוש רחב על ידי שני הפורמטים הראשיים ל-DVD הכוללים את HD-DVD ובלו ריי ואומץ על ידי הארגון האירופאי לשידור וידיאו דיגיטלי, לשימוש בשידורי הטלוויזיה באירופה.

Slidely מגייסת 7.3 מיליון דולרים; חוצה את רף 40 מיליון המשתמשים

חברת הסטארטאפ הישראלית Slidely, העומדת מאחורי פלטפורמה המאפשרת למשתמשים להפוך תמונות למצגות מוזיקליות, הודיעה על השלמת סבב גיוס בסך 7.3 מיליון דולרים. הפלטפורמה של חברת Slidely מיועדת לטענתה להיות “האופיס” של יצירתיות הביטוי העצמי של המשתמשים, באמצעות התמונות האישיות שלהם.

לצד ההודעה על הגיוס הודיעה החברה על אבן דרך משמעותית אותה חצתה, שכן הפלטפורמה שלה מונה למעלה מ-40 מיליון Unique Users. עוד הוסיפה החברה כי למעלה מ-3 מיליארד תמונות שותפו והועלו לפלטפורמה, כאשר המשתמשים יוצרים Slidely בכל שלוש שניות בממוצע ושוהים 7.5 דקות בממוצע באתר.

Fundbox מגייסת 17.5 מיליון דולרים

חברת הסטארטאפ הישראלית פאנדבוקס (Fundbox), אשר עוזרת לעסקים לנהל ולהסדיר את תשלום החשבוניות שלהם, מודיעה על השלמת סבב גיוס ראשון בסך 17.5 מיליון דולרים.

פאנדבוקס הישראלית פיתחה פלטפורמה המאפשרת לעסקים קטנים ובינוניים לקבל תשלום מיידי עבור החשבוניות השונות שלהם ולהפטר מאחד מהמנהגים המגונים ביותר הקיימים כיום בתחום זה: שוטף פלוס 30, 60, 90 וכך הלאה. לדברי החברה, מדובר באחת מהבעיות המשמעותיות של עסקים אלה, שלמעשה מונעת ומגבילה את הצמיחה של העסק שלהן.

לי קאשינג מוביל סבב גיוס ב-Tipa הישראלית בהיקף של 10 מיליון דולרים

חברת הסטארטאפ הישראלית Tipa, הפועלת בתחום הקלינטק ומפתחת אריזות מחומרים מתכלים למוצרי מזון ומשקאות, הודיעה על השלמת סבב גיוס בהיקף של 10 מיליון דולרים. את הכסף תשקיע החברה בפיתוח מוצרים נוספים, לצד האצת הטמעת המוצרים הקיימים של החברה בשוק.

מהחברה נמסר בהודעה הרשמית על השלמת סבב הגיוס, כי תחום אריזות המזון ובקבוקי המשקאות מהווים שני גורמים משמעותיים ביותר ביצירת אשפת פלסטיק – 66 אחוזים מהנפח הכולל ו-50 אחוז ממשקל האשפה. על פי החברה, כל אדם זורק בממוצע 3 אריזות פלסטיק ביום – כאשר 30 אחוזים בלבד מאשפת הפלסטיק עשויה מחומרים שניתן למחזר. במקום האריזות הללו, Tipa מפתחת אריזות העשויות מחומרים מתכלים, ולמעשה ״הגיעו מהטבע״ – לדברי החברה.

Sentinel Labs מגייסת 12 מיליון דולרים לשמירה על הרשת הארגונית

חברת אבטחת הסייבר הישראלית סנטינל לאבס (Sentinel Labs), הודיעה על השלמת סבב גיוס ראשון בסך 12 מיליון דולרים. החברה מתכננת להשתמש בסכום הגיוס הנוכחי על מנת להרחיב את היצע שירותיה, כמו גם במטרה להשיק את הדור הבא של חבילת אבטחת ה-Endpoint שלה.

סניטינל לאבס עומדת מאחורי מערכת הגנה, המסוגלת להגן מפני מתקפות ממוקדות על מחשבי שולחן, מכשירי מובייל ושרתים, באמצעות זיהוי איומים וחסימתם בזמן אמת. בניגוד לפתרונות הקיימים כיום בשוק, המערכת אותה פיתחה החברה אינה דורשת שינויים למערכת ההפעלה, כך שהופכת את עצמה לכמעט בלתי נראית על ידי התוקפים השונים.

OurCrowd מגייסת 25 מיליון דולרים

פלטפורמת ההשקעות במימון הההמונים OurCrowd, העוסקת בגיוס כספים עבור סטארטאפים בישראל וברחבי העולם, הודיעה על השלמת סבב גיוס בגובה 25 מיליון דולר. את הכסף תשקיע החברה בהרחבת הפעילות של OurCrowd בארץ ובעולם, ולספק למשקיעים אפשרות להשתתף בכל סבב השקעה ישירות מאתר האינטרנט של החברה.

הפלטפורמה מתבססת על חוק שעבר בבית המחוקקים האמריקאי באפריל 2013, ולפיו חברות יכולות לגייס כספים ממספר גדול של משקיעים, בסכומים המתחילים ב-100 דולר בלבד, בתמורה כמובן למניות או לאופציות בחברה. הפלטפורמה עושה שימוש בחכמת ההמונים (CrowdFunding) אותה אתם מכירים מאתרים כמו Kickstarter או Indiegogo בכדי להפוך את הסטארטאפ המושקע לטוב יותר.

פיתוח רפואי כחול-לבן: Gordian Surgical מגייסת 1.1 מיליון דולרים

חברת הסטארטאפ הישראלית גורדיאן סרג׳יקל (Gordian Surgical), המפתחת מכשור רפואי המאפשר תפירה קלה של חתכים במהלך ניתוחים לפרוסקופיים, הודיעה על השלמת סבב גיוס של כ-1.1 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים.

המכשור שפיתחה החברה הוא למעשה פיתוח כפול במכשיר אחד – טרוקר להחדרת מצלמה וכלים נוספים באמצעותם מתבצע הניתוח הלפרוסקופי. הטרוקר משמש כ״כלי עבודה״ לכל דבר, אך כאשר מוציאים אותו החוצה מקבל המנתח לידיו את חוטי התפירה. תכונה נוספת שמאפשר הטרוקר היא סגירה יעילה, מהירה ופשוטה של החתך הפנימי, לאחר הוצאת המכשור.

MOBurst הישראלית מגייסת 500 אלף דולרים

חברת MOBurst הישראלית, המתמחה בשיווק במובייל, מודיעה על השלמת סבב גיוס ראשון בסך 500 אלף דולרים. החברה מתכננת להשתמש בסכום ההשקעה הנוכחי על מנת להכנס אל שווקים נוספים, כשהדגש העיקרי והנוכחי שלה הוא על כניסה לשוק האמריקאי.

החברה מציעה כלי שיווק לאפליקציות, משלב האפיון ועד לשיווק הגלובלי. הכלים הללו כוללים קידום ASO (הגדלת החשיפה למוצרים בחנויות האפליקציות השונות), איפיון מוצרים מורכבים, פיתוח אסטרטגיית שיווק ארוכת טווח ורכישת מדיה. מלבד ישראל, החברה עוסקת באפיון ושיווק אפליקציות גם במדינות נוספות, שכן מבינים כי סטארטאפים רבים מבוססים על אפליקציה בלבד וזקוקים להגיע לקהל יעד משמעותי וגדול במטרה להצליח.

Datumate מגייסת 5 מיליון דולרים בהובלת קרן באטרי ונצ’רס

חברת המיפוי דאטומייט מנצרת גייסה 5 מיליון דולר מקרן הון הסיכון האמריקאית באטרי ונצ’רס. בסבב הגיוס השתתפה גם קרן הון הסיכון אל בוואדר, שמתמחה בהשקעות בחברות מהמגזר הערבי. החברה מתכוונת להשתמש בכספי הגיוס להרחיב את קו המוצרים והמכירות שלה.

החידוש העיקרי של החברה הוא האפשרות להשתמש במצלמות דיגיטליות פשוטות על מנת לייצר מפות ומדידות הנדסיות ברמת דיוק גבוהה במיוחד. בנוסף, החברה פיתחה מנגנון שמתאים חישובים הנדסיים לכל תקן בכל מדינה בצורה אוטומטית.


אנחנו מאחלים לכל החברות המגייסות המון בהצלחה. יש לכם סטארטאפ ואתם רוצים לספר לנו עליו? אתם מוזמנים לשלוח מייל אל info AT geektime.co.il

מערכת גיקטיים

גיקטיים, שהוקם בגלגולו הקודם כניוזגיק במרץ 2009, פונה לאנשי טכנולוגיה ואינטרנט בארץ הרוצים לקבל חדשות, עדכונים וכתבות בתחומים אלה בעברית. בנוסף לסיקור טכנולוגי לקח על עצמו גיקטיים לקדם את תעשיית ההיי טק בארץ.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: