עוד חודש מאחורינו: כל הסטרטאפים הישראליים שגייסו או נרכשו בספטמבר

לא הספקתם לעקוב אחרי כל מה שקרה החודש? (זה בסדר, אתם לא לבד) הנה כל השקעות, הרכישות והגיוסים של חודש ספטמבר בסצנת הסטארטאפים הישראלית

לא הספקתם לעקוב אחרי כל מה שקרה החודש? בסיכום חודשי מיוחד, גיקטיים אסף עבורכם את כל ההשקעות, הרכישות והגיוסים של חודש ספטמבר.

אומת הסטארטאפים צומחת ומצטיינת ברעיונות טכנולוגיים רבים, אך לא תמיד כולם מצליחים לקחת את הרעיון ולהפוך אותו למציאות בלי השקעה. בטור החודשי הזה נציג סיכום של חברות הסטארטאפ הישראליות שגייסו החודש השקעות מקרנות, אנג’לים ואפילו מהמדינה.

<<<הגיוסים של חודש אוגוסט

יש לכם סטארטאפ ואתם רוצים לספר לנו עליו? אתם מוזמנים לשלוח מייל אל info AT geektime.co.il

Via הישראלית גייסה 220 מיליון דולר

שירות שיתוף הנסיעות הישראלי Via (ויה), שמציע לאמריקאים את מה שמוכר לנו בארץ כמוניות שירות, ממשיך לצמוח. החודש הודיעה החברה על שיתוף פעולה אסטרטגי עם ענקית הרכב הגרמנית דיימלר, שכולל גם השקעה ב-Via. החברות לא פרסמו את סכום ההשקעה, אולם לגיקטיים נודע כי מדובר ב-220 מיליון דולר וכי הסבב כולל גם את המשקיעות הקיימות כמו קרן Pitango. בנוסף, השיקו החברות חברה משותפת שתפעיל שירות נסיעות דינמי בלונדון, ובה הושקעו עוד 50 מיליון דולר.

Via פיתחה טכנולוגיה שמאפשרת לנוסעים להגיע מנקודה לנקודה בעיר בצורה מהירה ומשתלמת יחסית. כדי להשתמש בשירות יש להזמין נסיעה באמצעות האפליקציה, והמערכת מתאמת בזמן אמת בין אנשים הנוסעים באותו כיוון כללי ומאפשרת להם לחלוק נסיעה ברכבי הסעות נוחים ומרווחים. זמני האיסוף הממוצעים קצרים מ-10 דקות ומשך הנסיעה דומה למשך הנסיעה במונית. האלגוריתם הייחודי שפיתחה החברה פותר בעיות מתמטיות, חישוביות ותפעוליות מורכבות, כדי להתאים את מסלוליהם של כלי הרכב באופן מיטבי לצורכי הנוסעים, תוך התחשבות במצב התנועה. כיום פעילה החברה בניו יורק ובשיקגו, בהן היא מפעילה גם שירותי הסעה לשדות התעופה, וכן בוושינגטון די.סי. בסך הכל החברה מספקת יותר ממיליון נסיעות בחודש.

Wizer גייסה 4 מיליון דולר

חברת Wizer הישראלית, המספקת שירות מחקרי שוק מבוססי בינה מלאכותית, הודיעה על השלמת סבב גיוס A בהיקף של 4 מיליון דולר. את הסבב הובילה SOMV – State of Mind Ventures, קרן המתמקדת בהשקעה בחברות תשתית טכנולוגיות, והשתתפה בו גם Nielsen Innovate, קרן ההשקעות של ענקית המחקר האמריקאית Nielsen שהשקיעה כבר בחברה. המימון האחרון יסייע להאיץ את מכירות החברה בארצות הברית ובאירופה, וכן להגדלת ההשקעה במחקר ופיתוח, בין היתר באמצעות גיוס עובדים לצוותים בארץ ובחו”ל.

Wizer מספקת למחלקות שיווק של ארגונים ולמכוני מחקר פתרון קצת אחר לניהול וביצוע מחקרי שוק בתחומי מעמד המותג, מחקרי משתמשים למוצר ובדיקות קונספט, כמו גם מדידת אפקטיביות הפרסום באופן אוטומטי, יעיל ומהיר יותר.

המערכת מנתחת את תוצאות המחקר באופן אוטומטי ויוצרת דוח שבו הממצאים החשובים ביותר לכל לקוח מודגשים ובולטים על פני השאר. בצורה זו המערכת מנסה לדמות את עבודתו של אנליסט אנושי, באמצעות בינה מלאכותית שיודעת לעשות זאת. בנוסף, המערכת מקצרת את הזמן הנדרש לביצוע מחקר מלא – מכתיבת השאלון ועד לקבלת התוצאות – ממספר שבועות למספר ימים או שעות בודדות.

זנסיטי גייסה 1.7 מיליון דולר

חברת זנסיטי (ZenCity) רוצה לשנות את האופן שבו עיריות לומדות על הליקויים שלהן, התפקוד שלהן, ולעזור להן להבין בדיוק מה התושבים שלהן חושבים עליהן בזמן אמת. החודש הודיעה החברה על השלמת סבב גיוס ראשוני (seed) של כ-1.7 מיליון דולר בהובלת Canaan Partners ובהשתתפות i3 Equtiy Partners, אוניברסיטת ת״א, GE Ventures, קרן פיטנגו ואחרים.

המערכת של זנסיטי אוספת ומנתחת בזמן אמת מידע המגיע מהרשתות החברתיות, ממוקדי השירות של העירייה ומערוצים רלוונטים נוספים כדי לתת לעירייה תמונת מצב מלאה על הנעשה בעיר והשיח על אודותיה. המידע מאפשר לעירייה לצפות במידע על פי חלוקה לקטגוריות (כמו ניקיון, תחבורה ציבורית, בטחון, שירותים ציבוריים ועוד), להבין מה הנושאים הכי בוערים על סדר היום, ואת אופי השיח (חיובי או שלילי). כל המידע הזה יכול להיות מוצג גם בצורה של מפה שמאפשרת להבין גם את המקורות והשטחים מהם נובע השיח.

Elastifile גייסה 16 מיליון דולר

ארגונים נאלצים להתמודד עם כמויות דאטה עצומות המגיעות ממקורות רבים ושונים. הסטארטאפ הישראלי Elastifile (אלסטיפייל) פיתח גישה המכונה Cross cloud data fabric המאפשרת לארגונים ליהנות ממערכת אחת ואחידה לאחסון נתונים, גם אם הארגון מחזיק במספר מערכות שונות כמו למשל שרתים שמבוססים על פלאש ופתרונות ענן שונים.

החודש הודיעה החברה על השלמת גיוס בהיקף של 16 מיליון דולר בהובלת Western Digital ובהשתתפות Dell Capital, Cisco וקרנות ההון סיכון LightSpeed Ventures, Battery Ventures וקרן ההון סיכון הישראלית-סינית CE Ventures. המימון האחרון ישמש את החברה להרחבת פעילותה בארה״ב ואירופה, כמו גם לגיוס עשרות עובדים נוספים למרכז הפיתוח בישראל.

הפתרון של Elastifile נהנה מתמחור אטרקטיבי בהרבה, השווה ואף נמוך ממערכות היברידיות או כאלו שמבוססות על דיסק מגנטי. הפתרון של החברה תומך ב-OpenStack/KVM, VMware vSphere וכן בקונטיינרים בלינוקס.

אקסוניוס גייסה 4 מיליון דולר

השימוש המואץ של ארגונים במספר רב של מכשירים המחוברים לרשת הארגונית, בצורה שאינה מבוקרת ומנוהלת, מהווה סיכון משמעותי ומעלה חשש כי מכשירים אלה ינוצלו על מנת לפרוץ לרשת הארגונית, לגנוב מידע סודי ולשבש את פעילותם התקינה. הסטארט-אפ הישראלי Axonius (אקסוניוס), שמפתח מערכת לניהול והגנה על מכשירים המחוברים לרשתות הארגוניות, הודיע על השלמת סבב גיוס בגובה 4 מיליון דולר. את ההשקעה בחברה הובילה YL Ventures.

הפלטפורמה של Axonius מטפלת באותם “שטחים מתים” ברשת הארגונית ומספקת מקום אחד לניהול, שליטה ואבטחת מידע של מכשירי קצה, סביבות מחשוב ומכשירי IoT (האינטרנט של הדברים) – כך שארגונים יוכלו ליהנות בצורה מהירה ובטוחה מהיתרונות שבשימוש במכשירים מתקדמים המחוברים.

TalkSpace גייסה 31 מיליון דולר

חברת TalkSpace שפיתחה פלטפורמה למתן טיפולים נפשיים ברשת, הודיעה על השלמת סבב גיוס שלישי בהיקף של 31 מיליון דולר. הסבב הובל על ידי קרן קומרה קפיטל ובהשתתפות Spark Capital, Venture Partners ומשקיעים נוספים, ביניהם משקיעי עבר בחברה. סך ההשקעות בחברה הגיע לכ-60 מיליון דולרים. לדברי החברה, ההון שגוייס בסבב הגיוס הנוכחי ישמש אותה לגיוס עובדים חדשים, שיווק, הגדלת פעילות החברה בארה”ב והנגשת השירות שלה לאוכלוסיות נוספות.

הפלטפורמה שפותחה ב-TalkSpace מאפשרת למשתמשים לקבל טיפולים נפשיים על ידי פסיכולוגיים מוסמכים שהותאמו אישית למטופל, דרך אפליקצייה ייעודית ואתר האינטרנט של החברה, על ידי שימוש בהתכתבות או וידאו-צ’אט. זאת מתוך מטרה להנגיש את הטיפול הפסיכולוגי והתמיכה הנפשית לכל דורש, בכל מקום, בכל עת ואפילו ללא יציאה מהבית. במהלך חמש שנות הפעילות של החברה, השתמשו בשירות למעלה מחצי מיליון לקוחות לייעוץ אישי וטיפולים זוגיים. הטיפול ניתן בתשלום של החל מ-40 דולרים לשבוע לגישה לשירות ההודעות בלבד, ועד 100 דולרים לתוכנית המאפשרת וידאו צ’אט פעם בשבוע בנוסף להודעות לא מוגבלות בין פגישה לפגישה. לטענת החברה, מדובר בתעריף נמוך מטיפול מסורתי של “פנים מול פנים”.

 Siga גייסה 3.5 מיליון דולר

חברת SIGA הישראלית מפתחת טכנולוגיות אבטחת סייבר למערכות בקרה ותפעול קריטיות בעולם ה-OT (טכנולוגיות התפעול). המוצר המרכזי של החברה, SigaGuard, מאפשר לזהות בזמן אמת שינויים בהתנהגות הנורמלית של מערכות הבקרה, אשר הינן פגיעות לתקיפות סייבר ורגישות לתקלות. בעזרת המערכת ניתן לקבל התראה מבעוד מועד על תקלות, בין שהן נגרמות מבעיות תפעול ובין שנגרמו מתקיפות סייבר למיניהן. בעזרת הפתרון ניתן לספק הגנה לכלל מערכות הבקרה והתפעול בתחומים של התשתיות הקריטיות, כמו חשמל, גז, נפט, גרעין, מים, תחבורה, ניהול בניינים וניהול קווי יצור כמו פרמצבטיקה ומזון. החודש הודיעה החברה על סגירת סבב גיוס בהיקף של 3.5 מיליון דולר מקרן ההון סיכון הקנדית AWZ HLS Investment fund.

מאחורי הקלעים הפתרון של SIGA עוקב אחר אותות חשמליים, אשר מהווים חיווי חד ערכי לסטטוס הנכסים (כגון טורבינות, מגופים ותהליכים) במערכות הבקרה, והוא עושה שימוש בלמידת מכונה ובניתוח אנליטי לזיהויי אנומליות בזמן אמת, במקרה של מתקפת סייבר או כשל טכני.

אינוויז גייסה 65 מיליון דולר

חלום הרכב האוטונומי מתקרב אלינו בצעדי ענק, אך נכון לעכשיו מדובר בחזון יקר ומורכב. בינתיים חברות רבות מחפשות פתרונות אפשריים להפיכת החלום לנגיש יותר עבור כולנו. אינוויז טכנולוגיות (Innoviz Technologies), המפתחת סנסורי חישה ומערכות המאפשרות נהיגה אוטונומית של רכבים, הכריזה על השלמת סבב גיוס שני בסך 65 מיליון דולר. בסבב השתתפו שתי חברות מוכרות בתחום: דלפי (Delphi) ומאגנה. שתיהן ספקיות מערכות רכב מהגדולות בעולם. בין שאר החברות אשר השתתפו בגיוס ניתן למצוא את Capital 360 Partners, Glory Ventures, Naver, צ’מפיון מוטורס ועוד. סבב הגיוס הנוכחי מציב את סך ההשקעות בחברה על 74 מיליון דולר. זאת לאחר שבשנה שעברה גייסה החברה כ-9 מיליון דולרים.

הפתרון של אינוויז מבוסס על חיישן לידאר מצב-מוצק בהפרדה גבוהה (High Definition Solid State LiDAR) שאמור לספק תמונה מדויקת של סביבת הרכב. לדברי החברה, בהשוואה לטכנולוגיות קיימות, החיישן של החברה אמור לספק ביצועים משופרים בטווח וברזולוציה, מזעור פיזי של מוצר והוזלה משמעותית בעלויות הייצור. המוצר של החברה מבוסס על ארכיטקטורה הכוללת גלאי בעל מאפיינים ייעודים ורכיבי MEMS, ומאפשר לפעול ביעילות גם במצבי אור ומזג אוויר משתנים. כל האלמנטים הללו אמורים להשתלב לכדי מוצר שניתן לייצר בייצור המוני, במחיר נמוך יותר ולשלב במערכות ורכבים בצורה טובה יותר.

 RapidUI גייסה מיליון דולר

הסטארטאפ הישראלי RapidUI מאפשר למעצבים גרפיים העובדים עם פוטושופ ו-Sketch (תוכנות העיצוב הפופולריות בתעשייה) להפוך את העיצובים שלהם לאתרים חיים בלחיצת כפתור, מבלי להתעסק בקוד. כמו כן, הפלטפורמה מציעה גישה מלאה לעריכה וכתיבת קוד, מה שמאפשר שיתוף פעולה עם מתכנתים במידת הצורך.

בחודש מאי האחרון השיקה החברה את גרסת הבטא של המוצר לשוק הישראלי, וההשקה הגלובלית של המוצר מתוכננת לחודש דצמבר הקרוב. כעת היא מודיעה על השלמת סבב גיוס סיד מקבוצת משקיעים פרטיים בהובלת ד״ר אייל קישון, שותף ומייסד של קרן ההון סיכון ג׳נסיס פרטנרס.

WAY2VAT גייסה 3.5 מיליון דולר

הסטארטאפ הישראלי WAY2VAT משלב בין עולם התיירות ועולם הפינטק באמצעות מערכת ניהול הוצאות לעובדים אשר טסים לנסיעות עבודה בחו”ל. כדי לעשות זאת על העובד לצלם באמצעות הסמארטפון שלו את החשבוניות השונות שהוא צובר במהלך הנסיעה – ממונית משדה התעופה, למלון שבו הוא לן ועד למסעדה.

לאחרונה השלימה החברה סבב גיוס A בהיקף של 3.5 מיליון דולר בהובלת Da Vinci Capital ו-i-Angels ביחד עם המשקיעים הקיימים – Poalim Ventures (זרוע ההשקעות של בנק הפועלים), סטנדרט בנק דרום אפריקה ו-Moneta Seeds. המימון האחרון מתווסף לסבב הסיד שהשלימה WAY2VAT ב-2016 בסך 1.5 מיליון דולר.

מבחינה טכנית המוצר מתבסס על למידת מכונה ועיבוד תמונה חכם, המאפשר לזהות את כל שדות החשבונית עד אחרון הפרטים, תוך שילוב מידע ממקורות נוספים כגון GPS או מערכת מידע ארגוניות ומידע שהצטבר מניתוח חשבוניות קודמות. המודל העסקי של החברה מתבסס על חלוקת רווחים מתוך החזרי המע״מ המתקבלים בפועל על ידי הלקוח, ולא נגבה תשלום בגין השימוש במערכת ניהול הנסיעות.

XVTEC גייסה כ-5 מיליון דולר

חברת XVTEC (אקסויטק) הישראלית המפתחת מוצרי דחיסה ופריסת וידאו ברזולוציית 4K בזמן אמת ועם השהייה מינימלית, הודיעה על קבלת השקעה בהיקף של 5 מיליון דולר מ-Socionext היפנית (שנוצרה ממיזוג חטיבות ה-LSI של פוג’יטסו ופאנסוניק). זהו שיתוף הפעולה הראשון של החברה היפנית עם חברה ישראלית, והשקעתה הראשונה בישראל. בעקבות ההשקעה XVTEC תרחיב את פעילותה, תגייס עובדים נוספים לשורותיה ותהפוך למרכז הפיתוח והמחקר של Socionext בישראל. Socionext נחשבת לאחת מספקיות השבבים המובילות בעולם ומועסקים בה כ-2,800 עובדים באירופה, אסיה, ארה”ב וכעת כאמור גם בישראל.

XVTEC פיתחה טכנולוגיה המאפשרת לדחוס תוכן וידאו באיכות אופטימלית. מוצריה מתאימים למגוון שימושים, ובהם העברת וידאו באיכות HD על תשתיות ה-IP או באופן אלחוטי ושמירת וידאו דחוס על גבי התקן אחסון (DVR). תכונות נוספות של מוצריה הן הפחתת רעשים תלת מימדית, מנגנונים לשליטה בקצב הוצאות המידע הדחוס והגדרה דינמית של עד 16 אזורי עניין בתמונה שיקודדו בצורה האיכותית ביותר.

MyndYou מגייס חצי מיליון דולר

אחת השאלות שמטרידות משפחות של חולי אלצהיימר היא מהי רמת התפקוד של החולה ועד כמה הוא זקוק לעזרה. הסטארטאפ הישראלי MyndYou (מיינדיו) פיתח מערכת שיכולה לנטר את התקדמות המחלה ולעדכן בזמן אמת את הקרובים של החולה. החודש הודיע MyndYou על גיוס חצי מיליון דולר.

המערכת שפיתחה MyndYou מתבססת על 3 חלקים: אפליקציה שבודקת מדדים פיזיים וקוגנטיביים שונים אצל החולה כמו קול, תנועה ומיקום; אלגוריתם שפיתחה החברה, שמנתח את המדדים הללו ומאתר שינויים או התדרדרות במצב החולה; ולבסוף, מערכת התראה ומידע למשפחה, שמעדכנת את הקרובים של החולה על מצבו ועל שינויים ברמת התפקוד שלו, אם אלו התרחשו.

ZeitGold גייסה 12 מיליון דולר

ניהול חשבונות הוא אחת מהמשימות המעיקות ביותר על קמעונאים ובעלי עסקים קטנים. הסטארטאפ הישראלי-גרמני Zeitgold (צייטגולד) רוצה להוריד את הדאגה הזו מהראש שלהם, בעזרת פלטפורמת הניהול הפיננסי שפיתח. החודש הודיעה החברה על השלמת גיוס בגובה 14.5 מיליון דולר.

Zeitgold מספק ללקוחותיו קופסה ממותגת שבה עליהם לשמור את כל הקבלות, חשבוניות ומסמכים. מדי שבוע יגיע שליח של החברה ויאסוף את הקופסאות עמוסות המסמכים מבית העסק. לאחר סריקת כל המסמכים, העברתם לארכיון ושילובם עם המסמכים הדיגיטליים שהתקבלו מהעסק, יעביר Zeitgold דו”ח מפורט שיכלול ריכוז של כל הדרישות לתשלום, ואותם יוכלו המשתמשים לאשר או לדחות. בנוסף, יוכלו המשתמשים לצפות דרך האפליקציה בתלושי שכר ובכל שאר המסמכים והקבלות, ובזכות מנגנון ה-OCR (זיהוי כתב אופטי) הם יוכלו לאתר מסמכים מכל תקופת זמן בשניות.

Clinch גייסה 3 מיליון דולרים

ככל שתוכן הווידאו נהיה נפוץ יותר, כך מפרסמים מזהים את הפוטנציאל ואנחנו רואים פרסומות וידאו ביותר ויותר מקומות ברשת. מלבד טירגוט (Targeting) בסיסי, מדובר בדרך כלל בפרסומות וידאו גנריות שלא בהכרח מותאמות בדיוק לצרכים שלנו. חברת Clinch, שמאפשרת למפרסמים להתאים את תוכן הפרסומות באופן אישי לפי תחומי העניין הספציפיים של המשתמש, מודיעה על השלמת סבב גיוס A בסך של 3 מיליון דולרים, בהובלת ריצ׳ארד גטי (Richard Gati), ראש BXR Partners בסינגפור. לדברי עוז עציוני, מנכ״ל החברה, סבב הגיוס הנוכחי אמור לסייע להרחבת צוות המכירות של Clinch בארצות הברית.

Clinch מאמינה שכל אחד מהלקוחות צריך לקבל פרסומת מותאמת אישית על פי מה שמעניין אותו ספציפית במוצרים מהסוג הזה. כך למשל, אם לקוח א׳ ולקוח ב׳ מעוניינים ברכישת מכונית, אך לקוח א׳ מעוניין בביצועי המכונית ולקוח ב׳ מעוניין במאפייני הבטיחות שלה, כל אחד מהם יוכל לראות את הפרסומת שמדגישה את המאפיינים שהוא מחפש. לכל לקוח ניתן להתאים הצעת מחיר אישית, להפנות אותו אל החנות שקרובה אליו ובעצם ליצור את הפרסומת הכי רלוונטית עבורו. החברה טוענת שהיא יכולה ליצור אינספור גרסאות לאותה פרסומת.

Fantasy Advantage גייסה מיליון דולר

סטארטאפ הישראלי Fantasy Advantage (פנטאזי אדוונטג’) שהוקם על ידי שני יזמים ישראליים יוצאי גוגל הודיע על גיוס של מיליון דולר.

למרות העניין הרב שמשחקי הפנטזי ספורט מייצרים, ב-Fantasy Advantage (פנטזי אדוונטג’) זיהו כי מדובר בתחום שנשלט על ידי מקצוענים: על פי הערכות החברה, כ-91% מהזכיות במשחקים אלו הולכים אל 1.3% מהשחקנים בלבד. הנתון הזה נובע בראש ובראשונה מכך שליכולות השחקן יש השפעה קריטית, וידע וניתוח סטטיסטי מיצרים יתרון מובהק. הפלטפורמה שפיתחה החברה מספקת למשתמשים ניתוחים מורכבים ומידע אונליין, ומציגה אותם בממשק נוח ופשוט, שמסייעים למשתמשים בקבלת החלטות. כתוצאה מכך יכולים שחקנים רבים לשחק ברמה מקצועית יותר, מה שינגיש את התחום עוד יותר ויביא לכניסה של יותר שחקנים לתחום.

Augmedics גייסה 8.3 מיליון דולר

הסטארטאפ הישראלי Augmedics (אוגמדיקס) מפתח מערכות המחשה כירורגיות המבוססות על מציאות רבודה, כדי לסייע למנתחים במהלך עבודתם באמצעות הצגת אינפורמציה “מלאכותית” אך רלוונטית לניתוח. בעזרת המערכת שלה, ViZOR, מנתחים יכולים לראות דרך המבנה האנטומי של המנותח לרבות דרך העור והרקמות, מה שמסייע להם להפחית את שיעור הסיבוכים האפשריים ולהגדיל את אחוזי ההצלחה. כיום המערכת רלוונטית לשימוש בעיקר בניתוחים זעיר פולשניים של על עמוד השדרה.

החודש הודיעה החברה על השלמת סבב גיוס A בהיקף של כ-8.3 מיליון דולר בהובלת AO Invest, השוויצרית ובהשתתפות המשקיעים הקיימים בחברה – קרן טרה ביחד עם רשות החדשנות ומשקיעים נוספים. המימון האחרון יסייע לחברה להשלים את עבודת המחקר והפיתוח, לניסויים קדם-קליניים וקליניים במערכת, כמו גם להקמת שותפויות הפצה אסטרטגיות ולקבלת אישור למערכת ממנהל המזון והתרופות האמריקאי.

חברת דוּמָתוֹק גייסה 8.1 מיליון דולר

המעבר לאורח חיים בריא יותר הוא כבר מזמן לא טרנד. אנחנו רואים מדי יום יותר ויותר פרסומים למוצרים ומשקאות שמפחיתים את השימוש בחומרים שנחשבים פחות בריאים כמו מלח או סוכר, ומעבר לחומרים טבעיים ובריאים יותר. בדרך כלל, יש לשינוי הבריאותי הזה מחיר בטעם הסופי של המוצר. חברת דוּמָתוֹק (DouxMatok) הודיעה על השלמת סבב גיוס A בסך של 8.1 מיליון דולרים, בהובלת קרן פיטנגו ובהשתתפות בעלי מניות קיימים, ביניהם גיל הורסקי ופודלאב קפיטל. הכספים עתידים לסייע במסחור הטכנולוגיה שפותחה בדומתוק להובלה ממוקדת של טעמים, שעתידה להביא להורדה דרמטית בכמויות הסוכר במוצרים שונים, תוך שמירה על הטעם המתוק האהוב על רבים.

דומטוק מפתחת פלטפורמה טכנולוגית של הובלה ממוקדת ומדויקת של טעמים אל קולטני הטעם. הפתרון הראשון שהחברה מציגה הוא להפחתת סוכר, אשר מאפשר הובלה יעילה יותר של מולקולת הסוכר באמצעות מינרל שנושא אותו אל קולטני הטעם המתוק, ובכך מתאפשרת הפחתה של עד 40% בכמות הסוכר במוצר, מבלי לפגוע במתיקותו. בזכות ההפחתה בסוכר, נגררת כמובן גם הפחתה בערך הקלורי של המוצר.

Panoply גייסה 5 מיליון דולר

הסטארטארפ הישראלי Panoply (פנופלי) מציע דרך חדשה לאחסון נתונים על גבי הענן, באמצעות הפיכתו לפלטפורמה נגישה וגמישה מזו שבה מוצע כיום – תשתית הניתנת לתפעול בעיקר רק על ידי מומחים. מטרת העל של הפלטפורמה היא לעשות לניהול הנתונים ולאנליטיקות מה ש-New Relic עשתה לעולם ניטור הביצועים ומה ש-Heroku עשתה לעולם פיתוח האפליקציות.

כדי להמשיך ולפתח את המוצר הודיעה החברה על הרחבת סבב הגיוס האחרון שלה ב-5 מיליון דולר נוספים, מה שמעמיד את סך גיוסיה עד כה על 13 מיליון דולר. האחרונה להצטרף כמשקיעה היא C5 Capital שהתווספה אל המשקיעים הקיימים – Intel Capital, Blumberg Capital ו-500 Startups. המימון האחרון יאפשר לחברה להאיץ באגרסיביות את מאמצי המכירות, השיווק ופיתוח מוצרים נוספים, כמו גם הרחבת צוות העובדים.

Aqua Security גייסה מיליון דולר

חברת אבטחת הקונטיינרים אקווה סקיוריטי (Aqua Security) מאפשרת לארגונים לאבטח את סביבות הקונטיינרים הוירטואליות שלהם בשלב הפיתוח ובזמן ההרצה, ולזהות ולמנוע פעילות חשודה והתקפות בזמן אמת. כדי להמשיך ולעשות זאת, הודיעה החברה על השלמת סבב גיוס שני (Series B) בהיקף של 25 מיליון דולר. את ההשקעה הובילה Lightspeed Venture Partners ולקחו בה חלק גם המשקיעים הקיימים – Microsoft Ventures, TLV Partners ושלמה קרמר. סך גיוסיה מאז הקמתה עומד כעת על 38.5 מיליון דולר.

פלטפורמת אבטחת הקונטיינרים של Aqua נועדה לספק שקיפות מלאה על פעילות הקונטיינרים, ולאפשר לארגונים לזהות ולמנוע פעילות חשודה והתקפות בזמן אמת. באמצעות שילוב עם כלים לניהול מחזור חיי הקונטיינר, הפלטפורמה של Aqua מספקת אבטחה אוטומטית ושקופה, תוך סיוע באכיפת מדיניות אבטחה ועמידה ברגולציה.

Aqua תומכת בקונטיינרים של Docker על Windows ולינוקס, וזמינה להפעלה על מרכז דאטה מקומי או בענני Azure, AWS ו-Google. היא מספקת הגנה לאורך מחזור חיי הקונטיינר, מהפיתוח ועד להרצה בסביבת ייצור, באמצעות שילוב פרופילים חכמים של אבטחה, אנליטיקה של התנהגות, ומחקר פנימי של אבטחת סייבר. כמו כן, היא מסייעת להאיץ את השימוש בקונטיינרים ולגשר על הפער שבין DevOps ואבטחת מערכות מחשוב.

MeMed גייסה 30 מיליון דולר

חברת MeMed (מימד) הישראלית מתמקדת במחקר, פיתוח ושיווק מוצרים לניטור פעילות המערכת החיסונית של הגוף. פתרונותיה מפענחים את התגובות השונות של מערכת החיסון על מנת להבחין בין מצבים שונים של חולי ובריאות, כאשר התמקדותה כרגע היא מתן פתרונות אבחון מהירים ומדויקים לטיפול במחלות זיהומיות והפרעות דלקתיות. כעת חושפת החברה לראשונה כי מאז הקמתה גייסה למעלה מ-30 מיליון דולר במספר סבבי גיוס מקרנות בינלאומיות, השקעות שהתווספו ל-20 מיליון דולר שקיבלה במענקים ופרסים. בין המשקיעים בחברה נמנים Horizon Ventures, זרוע ההשקעות של לי קא-שינג, עו”ד חנינא ברנדס, יאן טלין ממייסדי סקייפ, והקרנות Social Plus Capital ו-WTI.

EdenShield גייסה 2 מיליון דולר

חברת האגריטק הישראלית EdenShiled (עדן שילד) המפתחת חומר טבעי להרחקה מלאה של חרקים מזיקים מחממות, הודיעה על סגירת סבב גיוס נוסף בהיקף של 2 מיליון דולר. את סבב הגיוס הוביל קיבוץ יטבתה, ביחד עם OurCrowd, קרן הון סיכון הפועלת בשיטת מימון המונים.

מרבית חומרי ההדברה הקיימים כיום בשוק מבוססים על כימיקלים רעילים בעוד שאלו אשר מבוססים על חומרים ״אורגניים״ טבעיים, לא מתאימים לשימוש לכל אורך תקופת הגידול. EdenShiled מצאה פתרון והצליחה לשלב בין השניים, על ידי כך שהחומר הטבעי שפיתחה אמור לספק הגנה אפקטיבית מפני מזיקים ולאורך זמן, מבלי לפגוע בגידולים ובמזיקים עצמם.

המימון האחרון ישמש את החברה להאצת מאמצי המכירות, הרחבת הפעילות החקלאית בקיבוץ יטבתה ולהרחבת היקף המוצרים הטבעיים שלהם. מאז הקמתה בשנת 2012, גייסה החברה סך כולל של כ-3 מיליון דולר.

Playbuzz גייסה 35 מיליון דולר

פלייבאז (Playbuzz), אחת מהפלטפורמות המובילות בעולם ליצירת תוכן חוויתי דיגיטלי, הכריזה על השלמת סבב גיוס C בגובה 35 מיליון דולר, בהובלת Viola Growth ובהשתתפות משקיעים קיימים כמו דיסני, סבן ונצ’רס, 83North, כרמל ונצ’רס, Firstime ועודד ורדי. הגיוס הנוכחי מציב את סך ההשקעות בחברה על 66 מיליון דולר.

לדברי החברה, ההשקעות החדשות נועדו לשלוש גזרות מרכזיות: כלי יצירת תוכן וידאו, מערכות מבוססות Machine Learning שיסייעו למפיצי תוכן ליצור תוכן בצורה יותר יעילה, ודרכים נוספות לשימוש במידע שהחברה אוספת על מנת לטרגט בצורה יעילה יותר תוכן ופרסומות לקוראים שלה. בנוסף, החברה מוסרת כי היא תשתמש בכספי הגיוס כדי להמשיך את ההתרחבות הגלובלית שלה.

הפלטפורמה של פלייבאז משמשת מפרסמים, מותגים ויוצרי תוכן ליצירה והפצה של תכנים בפורמט המגביר מעורבות קהל והפצה חברתית. החדשנות אשר מביאה עימה פלייבאז מאפשרת שימוש בתכנים מסוג מצגות, flip cards, גלריות, שאלונים, רשימות וקטעי וידאו. בעוד מדדי המעורבות לתכנים מסוג זה עולים במידה ניכרת על אלו המוצעים בפורמטים דיגיטליים מסורתיים, דוגמת מאמרים וסרטוני וידאו באורך מלא, התוכן המונע על ידי פלייבאז מייצר שיעורי השלמה (צריכת הפריט עד תומו) ממוצעים לפריט של עד 94% ושיעורי שיתוף של כ-15%.

Magenta Medical גייסה 15 מיליון דולר

חברת המכשור הרפואי Magenta Medical (מג’נטה מדיקל) הישראלית, הפועלת בתחום של טיפולים מבוססי צנתר לאי-ספיקת לב, הודיעה על השלמת סבב גיוס שני בסך 15 מיליון דולר. את הסבב הובילה חברת Abiomed האמריקאית – המתמחה במשאבות לב מבוססות צנתר ביחד עם קרן הון הסיכון פיטנגו, והשתתפו בו גם JAFCO – קרן הון סיכון יפנית, וקבוצה של קרדיולוגים ומומחים מהתעשיה בהובלת פרופסור ז’אק סגאן. סבב הגיוס הקודם של החברה הושלם לפני כ-5 שנים, אז גייסה החברה כ-4 מיליון דולר בהובלת פיטנגו, מה שמעמיד את סך גיוסיה עד כה על 19 מיליון דולר.

אי-ספיקת לב פוגעת בכ-6.5 מיליון איש בארה”ב לבדה, ומידי שנה מתגלים קרוב למיליון מקרים חדשים. לפי איגוד הלב האמריקאי, למעלה ממיליון מהאשפוזים בשנה הם בגין אי ספיקת לב כאבחנה עיקרית, כאשר למעלה מ-90% מהאשפוזים הללו נובעים ממצב של צבירת נוזלים, מה שמעלה את הלחץ הורידי המערכתי ומכביד על הלב והכליות. הטיפול הניתן להם כיום הוא לא אידיאלי, שכן חולים אלו סובלים משיעור גבוה של הידרדרות בתפקוד הכלליתי ושל אשפוזים חוזרים. כאן נכנסת לתמונה מג’נטה הישראלית, המציעה טיפול מבוסס צנתר שמטרתו להפחית את הגודש המצטבר באמצעות פינוי מהיר ובטוח של נוזלים ומלחים, תוך כדי שימור ואף שיפור התפקוד הכלייתי.

חברת קולוספן גייסה 7.7 מיליון דולר

קולוספן (Colospan), חברת סטארטאפ בתחום הציוד הרפואי, הודיעה על השלמת סבב גיוס בהיקף של 7.7 מיליון דולר, בהובלת קרן ההון סיכון טרייונצ’רס וחברת ציוד רפואי בינלאומית. בגיוס השתתפו גם משקיעים קיימים בחברה ביניהם: מכון אמית בטכניון, דוקור וקרן אנטומיה. החברה מפתחת מוצרים בתחום ניתוחי המעי הגס שיכולים לפתור את הבעיות הגדולות ביותר שמטופלים נתקלים בהם לאחר ניתוח. החברה מתכננת להשתמש במימון החדש בכדי להתחיל מחקר נוסף שיתמוך בקבלת אישור של מנהל המזון והתרופות האמריקאי (ה-FDA).

הבעיה החמורה והשכיחה ביותר בתחום ניתוחי המעי הגס נקראת דליפות מהשקות. השקה הינה המונח המקצועי לחיבור בין שני מקטעים בריאים של המעי הגס לאחר כריתה של המקטע החולה. אם וכאשר מתרחשת דליפה, תוכן המעי מגיע לחלל הבטן ומגדיל את הסיכון לפגיעה חמורה אצל המטופל. במקרים מסוימים הבעיה הזו יכולה לפגוע קשות באיכות החיים של המטופל, ולעיתים אף למוות.

ElastiMed גייסה מיליון דולר 

חברת ElastiMed​ (אלסטימד), שפיתחה גרב חכם לשיפור זרימת הדם ברגליים, הודיעה על השלמת סבב גיוס שני בהיקף מיליון דולר. הגרב של החברה מיועד לסובלים מנפיחויות ברגליים ומבצקות כרוניות ולמניעת היווצרות קרישי דם. בגיוס האחרון לקחו חלק קבוצת טרנדליינס ממשגב, קרן ההון סיכון הסינגפורית PIX Vine Capital ורשות החדשנות במשרד הכלכלה. הגיוס הנוכחי ישמש לצורך ניסוי קליני, קבלת אישורים רגולטורים והרחבת היצע המוצרים של החברה.

ההתקן של אלסטימד משפר את זרימת הדם ברגלים על ידי שימוש בטכנולוגיה מתחום “החומרים החכמים”. הגרב החכם שלהם מתהדק על רגל המטופל ומעסה אותה בהתאם לאות חשמלי המגיע מסוללה. הטכנולוגיה שמפתחת מציעה פתרון לשיפור הטיפול בחולים במחלות ורידים ולימפה כרוניות, למניעת החמרת המחלה ושיפור משמעותי באיכות חייהם. כמו כן, ביכולתה לסייע לשיפור הטיפול בחולים רבים, בהם חולי סכרת וחולים הנמצאים באשפוז ממושך, למניעת פצעי לחץ, טיפול בחולים הסובלים מבצקות ברגליים וכן, תסייע לשיקום מקטיעה ושיקום שרירים אצל ספורטאים, זירוז החלמת כוויות וצלקות ותצמצם משמעותית את הסיבוכים והעלויות הנובעים מטיפול שאינו מותאם לחולה.


קרן StageOne השיקה קרן חדשה בגובה 110 מיליון דולר

קרן הון הסיכון הישראלית StageOne (סטייג’ וואן) השלימה גיוס בגובה 110 מיליון דולר לקרן החדשה שלה – השלישית במספר. על פי הקרן, יעד הגיוס המקורי היה 100 מיליון דולר, אולם עקב ביקוש יתר, הקרן נסגרה בפועל על 110 מיליון דולר.

StageOne היא אחת מקרנות ההון הוותיקות בשוק, שהוקמה ב-2001 על ידי יובל כהן ואדורם געש. לפני כשלוש שנים הצטרף לקרן טל סלובודקין, בעברו בכיר בתחום ההשקעות בסיסקו ישראל וב-2016 הצטרף גם יואב סאמט, שכיהן לפני כן גם הוא בתפקיד בכיר בסיסקו, ופועל מהסיליקון ואלי.

בין חברות הפורטפוליו הנוכחיות שלה ניתן למצוא חברות כמו Shoppimon, שמציעה שירות SaaS שמנטר ומתריע על תקלות באתרי ecommerce, חברת Minerva, שמפתחת פתרונות לאבטחת תחנות קצה, Avanan, שמפתחת פתרון אבטחה לענן הארגוני, SafeDK, שפתחת פלטפורמה לניהול כלי פיתוח צד שלישי (SDKs) באפליקציות מובייל, otonomo, שמאפשרת ליצרניות רכב להפוך את נתוני הנסיעה של הנהגים השונים למידע שניתן לעשות לו מוניטיזציה, DBmaestro, שמאפשרת לייעל את ניהול תהליך הפיתוח עבור צוות ה-DevOps ו-vHive. שמפתחת מערכת לשליטה אוטונומית בציי רחפנים.


EatWith הישראלית נרכשה על ידי VizEat

EatWith, אשר פיתחה קהילה חברתית המאפשרת ליהנות מחוויה קולינארית אותנטית בבתים של מארחים פרטיים מרחבי העולם, הודיעה על רכישתה על ידי VizEat, הנחשבת לפלטפורמה הגדולה ביותר באירופה לאירוח קולינרי חברתי. סכום הרכישה לא פורסם על ידי החברות. המיזוג ירחיב את ההיצע העולמי של VizEat ויגדיל את מגוון חוויות האוכל שמוצעות לאורחי הפלטפורמה. EatWith מצידה תמשיך את השותפות הקיימת עם TripAdvisor במסגרת הקטגוריה: “התארח אצל שף מקומי”, והקהילה תמשיך לפעול כרגיל. מבחינת העובדים, מנהלות הקהילה בישראל דיה טולקציר ומיה לוסטיג יעברו לנהל את הפעילות בישראל ויחליפו את הילה שמיר.

Insert של שחר קמיניץ נמכרה ל-Pendo האמריקאית

חברת Pendo האמריקאית, המפתחת כלי אנליטיקס ושיפור חוויית המשתמש, הודיעה על רכישת חברת Insert (אינסרט) הישראלית. הקשר נוצר בזכות קרן Battery Ventures שהשקיעה בשתי החברות, כשבזכות הרכישה תיהנה החברה הרוכשת מיכולות שלא היו לה קודם לכן במובייל.

Insert פיתחה קטלוג מגוון של כלים אותם יכול איש שיווק להכניס לאפליקציית המובייל הקיימת שלו תוך דקות, ללא כל פיתוח ומבלי לעבור תהליך אישור מחדש בחנות האפליקציות. המיקוד של המוצר הוא בהעצמת נאמנות המשתמשים לאורך זמן וגידול ההכנסות מן האפליקציה. הכלים המוצעים על ידי החברה מאפשרים לבעל האפליקציה להתאים את התקשורת עם המשתמש על בסיס מאפייניו האישיים, וכן התנהגותו באפליקציה בעבר ובזמן אמת. כך למשל מאפשרת Insert לקבוע באופן דינמי תהליך קליטת משתמש חדש, להציג הצעות מותאמות אישית, להריץ סקרים, סרטוני וידאו ועוד. בין הלקוחות של החברה הישראלית ניתן למנות כמה מהבנקים והקמעונאים הגדולים בעולם, ביניהם בנק ברקליס הבריטי.

בוקינג.קום רכשה את הסטארטאפ הישראלי Evature

בארי וולינסקי וטל וייס הקימו ב-2009 את הסטארטאפ הישראלי Evature במטרה להכניס לעולם התיירות שהפך מרביתו לוירטואלי קצת יותר אנושיות. באופן אירוני, רצון זה מקבל מענה בעזרת טכנולוגיה, באמצעות מעין צ’אט בוט-עוזר וירטואלי שיסייע ללקוחות חברות תעופה ותיירות להזמין טיסות ומלונות ולבדוק מה הסטטוס של ההזמנות שלהם באמצעות התכתבות בצ’אט או בשיחה קולית.

כנראה שהפתרון מצא חן בעיני Booking.com שהחליטה לרכוש את החברה הישראלית, ככל הנראה בעיקר בזכות אנשי הצוות שלה (acqui-hiring) ולגייס אותם לשורותיה. סכום הרכישה לא פורסם, אך מאז הקמתה גייסה החברה הישראלית כ-5 מיליון דולר. מבוקינג.קום נמסר שהרכישה האחרונה תתמוך בפתיחת מרכז הפיתוח החדשה שלה שהיא מקימה בישראל.

טדי שגיא רכש את הסטארטאפ JustAd

טדי שגיא לא עוצר, אחרי שביוני האחרון רכשה חברת Glispa (גליספה) שבבעלותו את RelevanTech (רלוונטק) הישראלית, הודיעה החודש החברה על רכישה נוספת – החמישית במספר – של סטארטאפ ישראלי. הפעם מדובר בחברת JustAd, שמפתחת פלטפורמה לשילוב אלמנטים אינטראקטיביים בוידאו.

סטארטאפ האדטק הישראלי JustAd (ג’אסט-אד) מפתח פלטפורמה ליצירת תוכן אינטראקטיבי בצורה פשוטה וללא ידע בתכנות. התוצר הסופי של פלטפורמת ה-Creative Factory ניתן להטמעה על גבי מסכי טלוויזיה, סמארטפונים, טאבלטים, קונסולות וממירים חכמים ומקליטים. JustAd הוקם ב-2008 על ידי יריב אראל ושחר תלמי והספיק לגייס מאז 5 מיליון דולר. עתה, לאחר עסקת המכירה ל-Glispa תעסיק החברה הרוכשת כ-300 עובדים ב-10 המשרדים שלה בעולם.

ענקית התוכנה SAP רכשה את Gigya הישראלית במאות מיליוני דולרים

ענקית התוכנה העולמית SAP רכשה את חברת Gigya (גיגיה) הישראלית, שפיתחה מערכת לאיפיון וניהול פרופילים של משתמשים. החברות לא מסרו פרטים על העסקה, אולם סכום הרכישה מוערך ב-300 מיליון דולר במזומן.

חברת Gigya (גיגיה) מפתחת טכנולוגיה לניהול זהויות של משתמשים. הטכנולוגיה של החברה מאפשרת לחברות לנהל פרופילים של משתמשים, כשהמידע על כל לקוח מגיע ממספר אפיקים ביניהם מידע שהמשתמש הזין באתר וכן פרטים שהגיעו מחשבונות הסושיאל שלו. המערכת אף יוצרת מעין דירוג ‘משפיענים’ ללקוחות בהתבסס על רמת המעורבות, מספר העוקבים והפעילות בסושיאל של הלקוח, וכך מאפשרת לחברות לטרגט לקוחות משפיענים יותר. בנוסף, המידע שהמערכת אוגרת גם יכול לשמש את הלקוחות עצמם לצורך התאמה אישית של השירות והמוצר שהם מקבלים.

IBM רכשה את הסטארטאפ Cloudigo

הסטארטאפ הישראלי Cloudigo (קלאודיגו), אשר פעל עד היום במעטה חשאיות, הודיע באופן רשמי על רכישתו על ידי IBM. הרכישה, אשר הושלמה כבר בתחילת חודש ספטמבר, היא בעיקר ״רכישת כשרונות״ (Aqui-hire), במסגרתה הצוות הישראלי ישתלב בחברה הרוכשת. החברה הישראלית מפתחת טכנולוגיה המאפשרת להעביר את משימות הרשת מן השרת – אל שולי הרשת, תוך שיפור יעילות התפקוד של מרכז עיבוד הנתונים.

ג׳ון קינסיידין, מנהל תחום שירותי תשתיות הענן בקבוצת ווטסון ופלטפורמת הענן של IBM התייחס לרכישה בבלוג האישי שלו, וציין כי הצוות הישראלי מביא לחברה כישורים וטכנולוגיות הרלוונטיות לכיווני ההשקעה של IBM בתחום עיבוד הרשת המתקדם, כחלק מפלטפורמת הענן של החברה. הצוות ישתלב במעבדת חידושי הענן של החברה הרוכשת, הפועלת כחלק מקבוצת תשתיות הענן של החברה.

Avatar

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

1 תגובה על "עוד חודש מאחורינו: כל הסטרטאפים הישראליים שגייסו או נרכשו בספטמבר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
קידום אתרים
Member

כתבה מדהימה. ממש נהניתי לקרוא. בזמני הפנוי אני קורא וכותב. כתבתי על התחום הרחב בהייטק. אני חושב שממש השכלתי מהכתבה הזאת. תודה רבה!

wpDiscuz

תגיות לכתבה: