8 אקזיטים ועשרות גיוסים: מסכמים את החודש הראשון של 2018

לא הספקתם לעקוב אחרי כל מה שקרה החודש? (זה בסדר, אתם לא לבד) הנה כל השקעות, הרכישות והגיוסים של חודש ינואר בסצנת הסטארטאפים הישראלית

אומת הסטארטאפים צומחת ומצטיינת ברעיונות טכנולוגיים רבים, אך לא תמיד כולם מצליחים לקחת את הרעיון ולהפוך אותו למציאות בלי השקעה. בטור החודשי הזה נציג סיכום של חברות הסטארטאפ הישראליות שגייסו החודש השקעות מקרנות, אנג’לים ואפילו מהמדינה.

<<<הגיוסים של חודש דצמבר

יש לכם סטארטאפ ואתם רוצים לספר לנו עליו? אתם מוזמנים לשלוח מייל אל info AT geektime.co.il

StoreSmarts נרכשה על ידי RetailIQ

למרות העלייה הנרחבת בקניות אונליין, 95% מהמכירות עדיין מתנהלות בעולם “האמיתי”. הסטארטאפ הישראלי StoreSmarts (סטורסמארטס) מספק לקמעונאים המנהלים חנויות פיזיות כלים למדידה וניתוח ההתנהגות של הלקוחות שלהם. על סמך הנתונים הנאספים, המערכת מסייעת לעסקים להתייעל ולהשתפר, זאת בדומה לכלי אנליטיקס המוכרים לנו מעולם המסחר המקוון. המערכת בעצם מספקת למנהלים מידע משלים למכירות בקופה, עוזרת להם לראות את התמונה המלאה בחתך של חנות או כלל הרשת, ומאפשרת להם להגיב ולפעול בהתאם על סמך מידע אמיתי המתקבל בזמן אמת.

החודש הודיעה StoreSmarts כי היא קיבלה מתנה נחמדה במיוחד לשנה החדשה, ונרכשת על ידי חברה אמריקאית בשם RetailIQ. סכום הרכישה לא פורסם, אך הוא מוערך בכמה מיליוני דולרים בודדים.

SuperMeat גייסה 3 מיליון דולר

ישראל נחשבת לאחת ממעצמות הצמחונות בעולם ו-13 אחוז מהישראלים מצהירים על עצמם כצמחוניים או טבעונים. לכן אולי לא מפתיע שסטארטאפ ישראלי בשם SuperMeat (סופרמיט), נחשב לאחד המובילים בעולם בייצור של בשר במעבדה. החודש הודיע הסטארטאפ על השלמת סבב גיוס בגובה 3 מיליון דולר.

הפיתוח של SuperMeat מתבסס על ידי דגימת רקמות מתרנגולות – בתהליך שאינו גורם סבל לחיה וגידולם בביו-ריאקטור. תאים אלו, יכולים להפוך לתאי שריר ולתאי שומן והם למעשה אינסופיים, כלומר, אחרי לקיחת התאים הראשונית ניתן לשכפל אותם שוב ושוב מבלי להטריד שוב חיות נוספות. תהליך הגידול נעשה עד אשר התאים הופכים לפיסות זעירות של בשר בגודל של מספר מילימטרים. עם זאת, למרות שהתהליך נשמע מבטיח, חשוב לזכור שהחברה עוד לא הציגה אבטיפוס וכספי הגיוס מיועדים בדיוק לצורך זה.

Promisec נרכשה על ידי קבוצת MER

חברת הסייבר הישראלית Promisec (פרומיסק) מפתחת מערכת לאיסוף מידע מתחנות הקצה – תחנות עבודה ושרתים ברשת הארגונית, לצורך איתור, ניתוח טיפול בחולשות ופרצות המצויות בהן. בעזרת הפתרון, יכול אחראי אבטחת המידע בארגון לאתר סיכונים ושימוש לא הולם במשאבי המחשב בקרב העובדים, ולמנוע גניבת מידע חיוני לארגון והפצתו, זאת ללא צורך בהתקנת סוכן (Agent).

החודש הודיעה קבוצת מר (MER Group) הישראלית גם כן, כי היא תרכוש את פעילותה של Promisec. הרוכשת עוסקת במתן פתרונות בתחומי הביטחון, המודיעין, הסייבר והתקשורת ומועסקים בה למעלה מ-1,000 עובדים. פרטי העסקה לא נמסרו, אך פעילות Promisec תצטרף לחטיבת הסייבר והמודיעין של קבוצת מר, ותוסיף לרוכשת עשרות לקוחות חדשים.

Optimob נרכשה על ידי HasOffers

טכנולוגיית אוטומציה לרשתות וערוצי פרסום. בעזרת התוכנה שלה, משווקים ומפרסמים מקוונים יכולים לטייב את תנועת הרשתות (traffic), ולהחיל תהליכי אוטומציה למזעור עלויות ושיפור ביצועים, בנוסף לאיתור וחסימת מקורות טראפיק לא רצויים, סינון הונאות (fraud) ומתן התראות בזמן אמת.

כנראה שהרעיון מצא חן בעיניי חברת Tune האמריקאית, שכן היא הודיעה על רכישת הנכסים האינטלקטואליים של Optimob ועל הטמעת הטכנולגיה במוצר שלה – HasOffers. על ידי שילוב הטכנולוגיה של החברה הישראלית ב-HasOffers, משווקים יוכלו למקסם את שיעורי ההמרות שלהם, לייעל את התנועה באופן אוטומטי ולזהות מקורות ביקוש פוטנציאליים באופן חסכוני יותר.

Toya מגייסת מיליון דולר

חברת Toya מפתחת משחקים המיועדים בעיקר לילדות ולנערות, אשר מנגישים סיפורים של מדעניות ונשים שהגיעו להישגים משמעותיים, וגם עוזרים לפתח יכולות כגון מנהיגות, חשיבה אסטרטגית, יוזמה ועניין בטכנולוגיה ומדע. החודש הכריזה החברה כי השלימה גיוס Seed בגובה מיליון דולר ממשקיעים פרטיים ומפלטפורמת גיוס ההמונים Fundit.

טויה מפתחת את משחקיה על גבי הפלטפורמה של Minecraft, אחד המשחקים הפופולארים ביותר בעולם, אשר פונה בעיקר לילדים ונוער. בחודש אוגוסט הצטרפה טויה כשותף תוכן רשמי לחנות של מיינקראפט, כאשר לאחרונה חלק מפיתוחיה הוצגו על ידי מיקרוסופט בחנות הרשמית של מיינקראפט וזכו למאות אלפי הורדות

BISEC נרכשת על ידי UST Global

CyberProof, זרוע הסייבר של חברת שירותי ה-IT האמריקאית UST Global, הודיעה על רכישת הסטארטאפ הישראלי BISEC מחולון, תמורת כ-5.5 מיליון דולר.

BISEC (ביסק) מפתחת פלטפורמה מתקדמת לניהול ואוטומציה של חדרי מצב סייבר (Security Operations Centers – SOC) ושירותי אבטחה מנוהלים (MSSP) בתחום הסייבר. הטכנולוגיה של BISEC מסייעת לצוותי אבטחה לשתף פעולה, לחלוק מידע, ולבצע אוטומציה להיבטים המבצעיים של תהליכי גילוי ותגובה (Incident Response) לאירועי תקיפה, וזאת באמצעות שימוש בממשק של תשתית ChatOps. הפיתוח של החברה מאפשר לפתור את הקושי התפעולי שנגרם בארגונים רבים כתוצאה מריבוי של כלים לא מקושרים ומחסור בכוח-אדם מיומן, אשר גוררים אי עמידה בעומס ההתרעות וטיפול לא יעיל באירועי סייבר.

FieldIn גייסה 4 מיליון דולר

הסטארטאפ הישראלי FieldIn (פילד-אין) פיתח פתרון הדברה חקלאי חכם המאפשר לנטר ולנתח מידע מחיישנים מבוססי IoT, תוך כדי הצגה של תובנות רלוונטיות בזמן אמת. לטענת החברה, הטכנולוגיה שהיא פיתחה מספקת מענה ראשון מסוגו לניהול הסיכונים הכרוכים בשימוש בחומרי הדברה, ומאפשרת לחקלאים לשלוט ולעקוב אחר הפעולות החקלאיות בחווה תוך ייעול תהליכים, חיסכון בעלויות והגברת התפוקות. כמו כן, מה שרלוונטי עבור כולנו – הצרכנים, הוא שבעזרת המערכת ניתן לשפר את איכות התוצרת החקלאית, ולצמצם את השפעת חומרי ההדברה על הסביבה.

החברה הודיעה על השלמת סבב גיוס בהיקף של כ-4 מיליון דולר, מה שמציב את סך גיוסיה עד כה על 6 מיליון דולר. את סבב ההשקעה הנוכחי הובילו גל ונצ’רס וג’רמין 8 ונצ’רס, יחד עם קרן טרה ונצ’ר פרטנרס, שהשקיעה גם בסבב הראשון. עם משקיעי החברה נמנים גם אנג’לים מרחבי העולם ורשות החדשנות של ישראל.

SuperQuery גייסה 3 מיליון דולר

עם כמות המידע ההולכת ותופחת, חברות BigData מחפשות פתרונות אחסון לכל המידע הנאגר, שלאחר מכן אנליסטים צריכים לנתח. פתרונות אלה גובים לרוב תשלום בעבור נפח המידע המועבר בהם, כאשר ככל שכמות השאילתות ומורכבותן עולה, כך גם התשלום בעבור השירות. רוב השאילתות שנבדקות, הן בגדר מידע כפול או לא נחוץ, שחברות עדיין משלמות עליו. חברת SuperQuery (לשעבר EVALUEX), אשר מפתחת מערכת שמסוגלת לחתוך משמעותית את כמות השאילתות המיותרות, ובכך לחסוך כסף רב לחברות, הודיעה על השלמת סבב גיוס בגובה 3 מיליון דולר בהובלת Magma ו-F2. כספי הגיוס עתידים לסייע להגדלת צוות הפיתוח, הגדלת היקף השיווק של המוצר ולשפר את התמיכה במשתמשים הקיימים.

המערכת שפיתחה SuperQuery מיועדת לחברות אשר עושות שימוש ב-Serverless BigData ומשתמשת בבינה מלאכותית ובעצם מבצעת אופטימיזציה לשאילתות. החברה טוענת שאנליסטים ומנתחי BigData סורקים יותר שאילתות ממה שהם אמורים לסקור. בין אם מדובר בשאילתות כפולות, שאילתות לא נחוצות ושאילתות בעייתיות. כולן עולות בכסף ובזמן רב שיכול להחסך מראש. המערכת של סופרקוורי מסוגלת לנתח שאילתות בזמן אמת, ללמוד אותן, להבין את מטרותיהן, לפרק אותן, לשפר אותן ולהרכיב אותן לכדי מחרוזת חדשה ויעילה. החברה אף הדגימה כיצד שאילתא פשוטה ולא מנוסחת היטב, תעלה לחברה כ-9,300 דולר, ולאחר האופטימיזציה של הפתרון שלה, תעלה כ-200 דולר.

 Pipl גייסה 19 מיליון דולר

בשקט בשקט פועלת חברת Pipl (פיפל) ממשרדיה בפתח תקווה כבר משנת 2005, ולמעלה מעשור שהיא מתקיימת במודל של מימון עצמי וללא גיוסי הון. החברה מפתחת מנוע חיפוש קצת אחר, אשר לדבריה סורק באופן יסודי יותר את המידע הגלוי הנמצא ברשת האינטרנט, ממנו דולה את התוצאות הרלוונטיות, העדכניות והמפורטות ביותר שניתן למצוא. לקוחותיה, דוגמת BBC, Twitter ומיקרוסופט, נעזרות בשירותיה למגוון שימושים בהם אימות זהויות, העשרת נתונים, גיוס כח אדם, ביטחון מדיני, מסחר מקוון ושירותים פיננסיים.

החודש, הודיעה Pipl על סגירת סבב גיוס ראשון בהיקף של 19 מיליון דולר מקרן הצמיחה IGP – Israel Growth Partners. למרות שהחברה רווחית, נמסר לגיקטיים כי הגיוס יהווה עבורה ״כרית ביטחון״, שתאפשר התרחבות וגיוס עובדים משמעותי לאור צרכיה והביקוש למוצר שלה. גיוס ההון ישמש אותה להאצת צמיחתה לשווקים חדשים ולהרחבת השווקים הקיימים, כמו גם להגדלת היצע המוצרים שלה.

Namogoo גייס 8 מיליון דולר

אתם נכנסים לאתר סחר כלשהו כדי לרכוש נעליים. לפתע אתם רואים באתר פרסומת של נעליים מדגם אחר או חדש יותר. אתם לוחצים, מגיעים לאתר ומבצעים שם את הרכישה. הבעיה? הפרסומת הזו, שגרמה לאתר המקורי להפסיד אתכם כלקוחות, “הוזרקה” אליו ללא ידיעתו. עכשיו תכפילו את המקרה במאות ואלפי מקרים באתרים גדולים ותקבלו בעיה שגורמת לאובדן הכנסות של מיליוני דולרים. כאן בדיוק נכנס לתמונה הסטארטאפ הישראלי Namogoo (נמוגו), שמפתח טכנולוגיה שמזהה תוכן פרסומות והסחות דעת שמוחדרות לדפדפן של המשתמש, שהודיע על גיוס בגובה 8 מיליון דולר.

הפיתוח של Namogoo מאפשר לאתרי מסחר לשמר חווית קנייה נקייה מהפרעות והסחות בכל נקודות הממשק מול הלקוחות. הטכנולוגיה של החברה מזהה וחוסמת פרסומות של מתחרים ותוכן לא רצוי המוחדר אל הדפדפן של הגולש בזמן הביקור באתר, פוגע בתהליך הרכישה ומנתב אותו אל מחוץ לאתר, מה שפוגע באופן ישיר במותג ובמכירות.

על ידי חסימת התכנים האלו אצל הלקוחות, Namogoo משמרת למעשה את המבקרים באתר ומונעת זליגה של ההכנסות לאתרים מתחרים. המוצר של החברה נמצא כיום בשימוש אצל מותגים וקמעונאים גדולים בעולם, כשעל פי החברה, השימוש במוצר שלה גורם לעליה של כ-12 אחוזים ביחס ההמרה בקרב הלקוחות ‘הנגועים’ ושיפור משמעותי בכל המדדים העסקיים. ועל פי נתוני החברה, שמבוססים על יותר מ-500 מיליון סשנים בשבוע, קיימת עלייה של התופעה בעיקר בתקופות החגים בארצות הברית. על פי Namogoo, מקרי “החטיפה” האלו יכולים להגיע בתקופות הסיילים לעד 30 אחוזים מכלל הסשנים של אתר.

Bringg גייסה 12 מיליון דולר

אחד היתרונות הבולטים שגורמים לאמזון לבלוט על פני כל שאר אתרי הסחר הוא יכולות השילוח והלוגיסטיקה המתקדמות שלה. חברת Bringg (ברינג) מתל אביב מאיימת לפגום בהגמוניה של הענקית האמריקאית ולאפשר לכל חברה ליהנות מיכולות שילוח ומעקב מתקדמות. החודש הודיעה החברה על גיוס של 12 מיליון דולר מד”ר שמואל חרל”פ, אייל עופר ו-Salesforce Ventures, זרוע האחזקות של ענקית התוכנה הארגונית.

הפלטפורמה שפיתחה החברה מאפשרת גם לעסקים קטנים וגם לחברות גדולות לנהל את המשלוחים שלהם בצורה מדויקת ואופטימלית ובמקביל לאפשר ללקוחות שלהם לעקוב בזמן אמת אחר מיקום המשלוחים. כדי לעשות את זה, המערכת של החברה יכולה להתממשק למערכות ה-CRM של הארגון, מערכות ניהול המלאי שלו, מערכות הסחר האלקטרוני ומערכת השליחויות הקניינית שלו או של חברת השליחויות שלו. כך למעשה נהנים הלקוחות מממשק אחד ששולט בכל שלבי השילוח – מאיתור המלאי, דרך איתור והפעלת השליח הפנוי וכלה בתיאום השליחות ועדכון הלקוח בזמן אמת על מיקום המשלוח. המערכת פועלת בענן במודל SaaS.

Centerity גייסה 10 מיליון דולר

חברת Centerity (סנטריטי) הישראלית מאפשרת לארגונים המחזיקים בסביבות טכנולוגיות מורכבות (האינטרנט של הדברים, ביג דאטה) לקבל חיווי בזמן אמת אודות ביצועי כלל המערכות, לצד זמינות השירותים העסקיים והתפעוליים של הארגון. הפלטפורמה לדבריה מסייעת לארגונים לשפר את תפעולם, לחסוך עד כ-80% מעלויות ניהול מערך הבקרה, לקצר באופן משמעותי את זמני התגובה והטיפול באירועים, כמו גם לתרגם מידע טכנולוגי מופשט לתובנות עסקיות ותפעוליות.

כעת מודיעה Centerity על סגירת סבב גיוס (Round A) בהיקף של 10 מיליון דולר מחברת Merlin International. ההשקעה תאפשר שיתוף פעולה בין החברות לצורך פיתוח והפצה גלובלית של פתרונות אבטחה, ניטור וניהול שירותים עסקיים בארגונים. כמו כן, החברה מתכננת להגדיל את מצבת העובדים שמונה כיום כ-30 איש, ל-50 עוד במהלך השנה הקרובה. סבב הגיוס הקודם של החברה היה בשנת 2011, אז היא גייסה כמיליון וחצי דולר במסגרת סבב סיד בהובלת חברת ההשקעות מולדן.

VDOO גייסה 13 מיליון דולר

מוצרים מחוברים המשתייכים לטרנד “האינטרנט של הדברים” הם בהחלט מגניבים והופכים את החיים שלנו לנוחים יותר, אבל לא מעט מתקפות סייבר מנצלות את החולשות שלהם; אחד האתגרים המרכזיים של שוק ה-IoT נובע מהיצע המוצרים הרחב, שלכל אחד מהם מערך שונה של מאפייני אבטחה שנועדו להגן על הצרכן.

הסטארטאפ הישראלי VDOO מספק פתרון מקצה לקצה, אשר מאפשר ליצרניות לזהות את דרישות האבטחה הנחוצות עבור מוצריהן, להטמיע אותם, ולספק להם תעודה שמבטיחה את אבטחתם לאחר ההטמעה. הפתרון מתבסס על מנוע טקסונומיה (סיווג של עצמים מאותו התחום) שמנתח ומסווג עשרות אלפי מכשירים מחוברים כדי לקבוע את רמת האבטחה הנדרשת על בסיס גורמי הסיכון, איומים נפוצים ומאפיינים טכנולוגיים של כל מוצר ומכשיר. במילים אחרות: החברה מאפשרת ליצרניות מכשירי IoT להוסיף את שכבת האבטחה הנחוצה למכשיר שלהן, תוך ניצול מינימלי של משאביו.

החודש הודיעה חברת אבטחת הסייבר על השלמת סבב גיוס ראשון בהיקף של 13 מיליון דולר. את סבב הגיוס הובילה קרן 83North (לשעבר GreylockIL) והשתתפו בו Dell Technology Capital ומשקיעים אסטרטגיים נוספים בהם Joe Tucci, Victor Tsao ו-David Strohm). המימון ישמש את החברה לפיתוח ושיווק הפלטפורמה שלה.

Veeam רכשה את N2WS תמורת 42.5 מיליון דולר

חברות רבות מעבירות את מאגרי המידע שלהן ושירותים נוספים אל טכנולוגיית הענן. הטכנולוגיה חוסכת להן לעיתים לא מעט כסף, ומאפשרת להן גישה גמישה יותר למידע, התממשקות אל מול מערכות רבות וגיבוי יעיל ונוח של כל המידע הנחוץ, אך כאשר תקלה מתרחשת, גם הענן לא תמיד מספיק מוגן, ושחזור המידע בו עשוי לארוך זמן מה.

חברת N2WS, אשר נוסדה על ידי אורי וולך, מפתחת כלי גיבוי למערכות הענן, שגם במקרה של אסון למידע במערכת הענן, מסוגל לשחזר את המידע תוך כמה שניות ולאפשר חזרה לשגרה. החודש הכריזה ענקית פתרונות הגיבוי והענן, Veeam, כי היא רוכשת את N2WS תמורת 42.5 מיליון דולר במזומן.

הפתרון אותו מפתחת N2WS נקרא Cloud Protection Manager, אשר מיועד למערכות הענן של אמזון, AWS. הפתרון מאפשר גיבוי ושחזור של מידע במקרה של אסון, בין אם בעקבות טעות אנוש, תקלה או מתקפה זדונית. בניגוד לפתרונות נפוצים אחרים, הפתרון של N2WS מאפשר שחזור בקליק אחד ובתוך שניות. בין לקוחות החברה ניתן למצוא שמות גדולים כמו קוקה קולה, סיסקו, דייסון, אורקל ואוניברסיטת הארוורד.

אלוט רכשה Netonomy 

בעת האחרונה, תחום ה-IoT (האינטרנט של הדברים) זוכה לצמיחה אדירה, כאשר יותר ויותר מכשירים הופכים למחוברים לאינטרנט, חכמים יותר. החדירה של המוצרים הללו מולידה לא מעט רעיונות שימושיים, אך גם איומי סייבר חדשים. חברת ציוד התקשורת Allot מודיעה כעת על רכישת חברת Netonomy הישראלית, תמורת סכום לא ידוע.

Netonomy מפתחת פתרון מבוסס תוכנה, אשר מסוגל לסייע ליצרניות ראוטרים ו-Gateways נוספים לחסום מתקפות פנימיות וחיצוניות. זאת באמצעות טכנולוגיית ענן ובינה מלאכותית אשר מסתנכרנת אל מול מאגר האיומים המתעדכן של נטונומי. בכך אמורה לסייע נטונומי להגנה על הרשת הביתית אל מול האיומים הגוברים מתחום האינטרנט של הדברים.

Sigmento הישראלית נרכשת על ידי Akeneo הצרפתית

הסטארטאפ הישראלי Sigmento (סיגמנטו) מאפשר למוכרים באתרי מסחר או בעלי חנויות מקוונות לחסוך בזמנים יקרים (תרתי משמע) בכתיבה של תיאורי מוצרים ייחודיים. המוצר המרכזי של החברה, PIAAS – Product Information as a Service הופך תהליכים ידניים שגוזלים המון זמן ודורשים קריאייטיביות מתמדת, לאוטומטיים.

החודש הודיעה Sigmento כי היא נרכשה על ידי Akeneo הצרפתית, אשר פיתחה פלטפורמה מבוססת קוד המשפרת ומייעלת את התהליכים בכל הקשור לקטלוג מוצרים באתרי מסחר אלקטרוני. פרטי העסקה לא נחשפו, אך בעקבות הרכישה המייסדים של החברה הישראלית יצטרפו לדרג הניהולי של הרוכשת, וימשיכו לפעול מהמשרדים שלהם ברמת השרון.

הפתרון של סיגמנטו מתבסס, איך לא, על למידת מכונה ובינה מלאכותית; הוא מאפשר לסוחרים אלקטרוניים להעשיר את תיאור המוצרים שהם מוכרים באמצעות כמה לחיצות, מה שבא לידי ביטוי בשיפור ההמרות, הנראות ו-SEO, ובכך שהם יכולים להציג מידע רלוונטי שלאו דווקא מופיע באתרים מתחרים. על מנת שזה יקרה כל שעל הסוחרים לעשות הוא להעלות לפלטפורמה קובץ CSV הכולל את המותג ביחד עם מק”ט היצרן, הברקוד או ה-ASIN (מספר זיהוי שרלוונטי למסחר באמזון). בשלב הבא המערכת של סיגמנטו סורקת את כל הנתונים שנמצאים ברשותה על המוצרים הללו ומוציאה פלט עשיר ורלוונטי עבור כל מוצר. כך למשל, אפשר להוסיף למוצרי אלקטרוניקה מפרט טכני מפורט עד לרמת המשקל והרוחב שלהם, או לקבל את הקטגוריה המומלצת ביותר לפרסום באיביי, אמזון או גוגל שופינג.

חברת Trax הישראלית רוכשת את Quri

קמעונאים רבים מחפשים אחר פתרונות שיאפשרו להם לנתח מידע ולקבל תובנות על ביצועי החנויות וחוויות הלקוחות שלהן בכל אחד מסניפי הרשת. זוהי משימה אפשרית כשיש לכם מספר מועט של סניפים, אך רשת שמחזיקה בעשרות, מאות ואלפי סניפים המפוזרים על פני שטח גדול יחסית, מתקשה לאגד את המידע ולהשיג בחזרה את השליטה על הסניפים.

כאן נכנסת לתמונה חברת Trax הישראלית, המציעה פתרון ליצרנים וקמעונאים, שמעוניינים להגדיל את מכירותיהם על ידי סידור נכון של מוצריהם על מדפי הסופרים והחנויות ברחבי העולם. החברה פיתחה פלטפורמה לראייה ממוחשבת, שמאפשרת ללקוחותיה לצלם את המדפים בחנויות ולקבל נתונים וניתוח של אופן סידור המוצרים והשפעתו על המכירות הצפויות. כך, בזמן אמת ניתן לבצע פעילויות מיידיות על בסיס תובנות אלה. החודש, הודיעה החברה הישראלית על רכישת Quri האמריקאית, תמורת סכום משוער של 30-40 מיליון דולר.

APG מגייס 3 מיליון דולר

חברת הסטארטאפ הישראלית APG (איי.פי.ג’י) מנתניה הודיעה על השלמת סבב גיוס בגובה 3 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים. החברה, שהוקמה על ידי 3 יוצאי התעשייה האווירית הודיעה כי תשיק בעוד מספר שבועות מטוס זעיר ללא טייס (מל”ט) – שיהיה לדבריה הראשון מסוגו בעולם.

APG לא חשפה פרטים על המל”ט החדש והמסקרן. במקום זאת בחרו בחברה להסתפק בתיאור שלו כ”פריצת דרך טכנולוגית, מבצעית ולוגיסטית” ו”הראשון מסוגו בעולם”.

עד עכשיו לא גייסה החברה כספים מקרנות או משקיעים פרטיים והיא פעלה בזכות הכנסות מאספקה של שירותי הנדסה ותוכן אווירונאוטי למשרד הביטחון ולמספר חברות פיתוח כלי טיס בארץ. במקביל לפיתוח של המל”ט החדש, השתתפה APG בפרויקט פיתוח של מל”ט סולארי עבור חברת Light & Strong הישראלית, שמתבסס כולו על אנרגיית השמש לצורך טיסה, ואף ביצעה טיסת ניסוי לפני כשנה וחצי.

D-ID מגייסת 4 מיליון דולר

הודות לטכנולוגיית Deep Learning, אלגוריתמים לזיהוי פנים הפכו למדויקים יותר; הטכנולוגיה מאפשרת לארגונים להשתמש בפנים שלנו כאמצעי זיהוי במעברי גבולות, לביצוע תשלומים, לפתיחת סמארטפונים ובמדינות מסוימות אפילו לדירוג התנהגות אזרחים או מעקב אחרי מתנגדי ממשל. אמנם מדובר בפתרון נוח ומתקדם מבחינה טכנולוגית, אבל הנגישות הגבוהה לתמונות שלנו מאפשרת לכל אחד להשתמש בהן על מנת לזהות אותנו ולעקוב אחרינו בכל מקום ובכל עת.

הסטארטאפ הישראלי D-ID (קיצור של De-Identification) פיתח פתרון להגנה על זהותם של אנשים מפני טכנולוגיות זיהוי פנים, שכן בשונה מסיסמאות – את הפנים שלנו לא כל כך פשוט לשנות. כעת מודיעה החברה על סגירת סבב גיוס סיד בהיקף של 4 מיליון דולר בהובלת קרן ההון סיכון פיטנגו, יחד עם Fenox Venture Capital, Y-Combinator, Maverick Ventures ושני משקיעים פרטיים.

נקסר מגייסת 30 מיליון דולר

הסטארטאפ הישראלי Nexar (נקסר) שם לו למטרה לבנות את “רשת הנהיגה הבטוחה הגדולה בעולם”; החברה פיתחה פתרון הכולל אפליקצית מצלמת רכב חינמית שמנטרת, מתעדת, ומזהירה נהגים מפני סכנות על הכביש בזמן אמת. כמו כן, החברה מספקת מוצרי דאטה לחברות ביטוח, כמו דוחות שחזור התנגשות והודעה ראשונית על התנגשות (FNOL), מה שנועד לזרז את הטיפול בתביעות ביטוח ולמנוע הונאות.

על מנת להמשיך לפתח את הטכנולוגיה הודיעה החברה על השלמת גיוס של 30 מיליון דולר, במסגרת סבב B. את הגיוס הובילה Ibex Investors ולקחו בו חלק Alibaba Innovation Ventures, קבוצת Nationwide Insurance והמשקיעים הקיימים: Aleph, True Ventures, Slow Ventures, Mosaic ו-Tusk Ventures. ההשקעה החדשה תסייע ל-Nexar להרחיב את משימתה להפחית את מספר תאונות הדרכים, להגדיל את רשת התקשורת בין רכבים שלה (V2V) ולעבוד עם חברות ביטוח, ערים ויצרניות רכב נוספות ברחבי העולם.

Fiverr רוכשת And Co

חברת Fiverr (פייבר) הישראלית שמפעילה את זירת המסחר האלקטרונית הגדולה בעולם לשירותים דיגיטליים עבור פרילנסרים ועסקים קטנים, הודיעה כי רכשה את פלטפורמת שירותי הפרילנס  And Co. השירותים של החברה הנרכשת, שהוצעו עד כה בתשלום במודל ה-SaaS, יוצעו ללא עלות למשתמשי Fiverr.

המערכת שפיתחה And Co מספקת למשתמשים מערכת ניהול ומעקב אחר לוחות זמנים, חשבוניות, תשלומים, חוזים, ניהול משימות ומעקב אחר הוצאות והכנסות. הסטארטאפ נוסד בשנת 2015 בניו יורק על ידי ליף אברהם ומרטין שטרוץ וגייס כספים ממספר קרנות הון סיכון אמריקאיות.

Hysolate גייסה 8 מיליון דולר

בלא מעט ארגונים קיימים מחשבים שמחוברים לרשת הארגונית ולכל התוכנות והמשאבים הסודיים של הארגון, אבל מצד שני מנותקים מרשת האינטרנט ולא מאפשרים חיבור של התקני זיכרון ניידים. הרעיון ברור והוא בידוד מוחלט של הרשת והמשאבים הארגוניים מהאיומים שבחוץ. מספר עמדות קצה אחרות מאפשרות חיבור לרשת ולהתקני זיכרון אחרים, אבל מצד שני, הן לא מחוברות לרשת הארגונית. התוצאה: רמת אבטחה גבוהה שעולה בפרודקטיביות וביעילות של העובדים. חברת Hysolate (הייסולייט) הישראלית שנחשפה החודש פיתחה מה שמכונה Virtual Air Gap.

מדובר בארכיטקטורה היברידית, שנעזרת בטכנולוגיה של וירטואליזציה, המקובלת בשרתים, ומריצה  מאחורי הקלעים של תחנות הקצה שתי מערכות הפעלה וירטואליות (virtual machines) ברמות אבטחה שונות, זו לצד זו. למרות זאת, הפעולה שקופה עבור המשתמש, והוא לא מודע לכך.

סבב הגיוס הנוכחי של Hysolate בגובה 8 מיליון דולר הובל על ידי Team8 וקרן הון הסיכון Innovation Endeavors של יו”ר ומנכ״ל גוגל לשעבר, אריק שמידט.

Cylus גייסה 4.7 מיליון דולר

כמו כמעט כל שאר התשתיות והעסקים, גם תעשיית הרכבות מתפתחת ומאמצת טכנולוגיות חדשות. הטכנולוגיות האלו מאפשרות לקטרים לפעול ללא נהגים, מספקות דיוק רב יותר של תחזיות, סנכרון בין קווים ובאופן כללי, תפעול שוטף יעיל יותר מאשר בעבר. אך הטכנולוגיות הללו גוררות עימן איומים חדשים על הרכבות, ובשנים האחרונות אנחנו עדים ללא מעט מתקפות סייבר על תעשיית הרכבות, אשר גוררות בין השאר השבתה של תחנות, ונזקים לא מועטים לתעשייה. החודש, הודיעה סיילוס (Cylus), המפתחת פתרונות הגנת סייבר על רכבות, על השלמת סבב גיוס Seed בגובה 4.7 מיליון דולר בהשתתפות זוהר זיסאפל וקרנות הון הסיכון מאגמה, ורטקס ו-SBI Group היפנית. כספי הגיוס ישמשו להאצת פיתוח המערכת של סיילוס.

המערכת של סיילוס מאפשרת לגלות תוקפים בתוך הרשתות התפעוליות של הרכבת. לטענת החברה, המערכות התפעוליות של הרכבת לא פותחו עם מחשבה על אבטחת סייבר. המערכות התפעוליות הללו מאפשרות בין השאר שליטה אוטומטית מרחוק על פעילות הרכבות, ואם התוקף מצליח להשתלט על המערכת, הוא יכול פשוט לשלוט ברכבת. ככל שעובר הזמן יותר טכנולוגיות נכנסות לעולם הרכבות, והן יוצרות סוג חדש של איומים ממשים על התשתיות הללו. המערכת מאפשרת גילוי של התוקף בשלבים המוקדמים של התקיפה, וברגע שהתוקף מתגלה, אפשר למנוע את התקיפה.

CreditStacks גייסה 4 מיליון דולר

זה לא משנה אם אתם יזמים שמכרו חברה במיליוני דולרים או מתכנתים עם משכורת חלומית, ברגע שתגיעו לארצות הברית ותרצו להצטייד בכרטיס אשראי, תתחילו שם מאפס, מכיוון שלא תהיה לכם היסטוריית אשראי. כאן נכנס לתמונה סטארטאפ הפינטק הישראלי CreditStacks (קרדיט סטאקס), שמציע שירות להנפקת כרטיסי אשראי בארצות הברית בשיתוף עם מאסטרקארד, ללא צורך בהיסטוריית אשראי של הלקוח. החודש הודיע הסטארטאפ על גיוס סיד בגובה 4 מיליון דולר.

השירות שמציע CreditStacks נועד לענות על הבעייתיות בקבלת אשראי בארה”ב מבנקים מקומיים. בניגוד למדינות רבות, ההחלטה האם להעניק אשראי למבקש אינה מתבססת בארצות הברית על רמת השכר, ההון שצבור בחשבון הבנק או חוזה עבודה. מרבית הבנקים לא מספקים אשראי למבקש ללא ותק בנקאי בארצות הברית, מה שלא רלוונטי לעובדים שעשו למשל רילוקיישן והעתיקו את חייהם לארה”ב. ללא אשראי מתקשים המהגרים גם להשיג מוצרים פיננסיים שונים כמו הלוואה לרכב או משכנתא. לצורך פעילותה השיגה החברה גיבוי בנקאי של עד 500 מיליון דולר לטובת מסגרות האשראי שהיא מעניקה ללקוחותיה.

חברת QuantumRGB​ גייסה 4 מיליון דולר

הסטארטאפ הישראלי QuantumRGB מאפשר ליצור חתימה ייחודית לכל אדם בהתבסס על פרמטרים ביומטריים אישיים שלו, הנלכדים במצלמות וידאו צד שלישי סטנדרטיות. מרגע שתוגדר לאדם חתימה, היא תשויך אליו ותהפוך למעין תעודת זהות שלו שתתויג תחת “QuantumID-XXXX” בכל פעם שהוא יופיע במצלמות. מכיוון שהתעודה מתבססת על מאפיינים ביומטרים ייחודיים, המראה החיצוני, זווית הצילום ותנאי התאורה לא אמורים להשפיע על הזיהוי. לטענת החברה, הפתרון שלה מיועד למגוון רחב של תעשיות, החל מאבטחה, למודיעין, קמעונאות ועד לניהול תוכן וידאו בקנה מידה גדול. החודש, נודע כי החברה סגרה סבב גיוס ראשון בהיקף של 4 מיליון דולר מקרן Moonbow של עמית בוהנסקי ומשקיעים פרטיים נוספים.

WeissBeerger נרכשה על ידי יצרנית הבירה הגדולה בעולם

הסטארטאפ הישראלי שנשמע כמו מותג בירה לכל דבר, WeissBeerger (וייסבירגר) מפתח מערכת אנליטיקה ייעודית למשקאות שמסייעת למבשלות בירה או יצרנית משקאות קלים ללמוד על הרגלי השתייה של הלקוחות שלהם בזמן אמת. המוצר של החברה מתחבר לצנרת הבירה בברים או למערכות השתייה הקלה ברשתות המזון המהיר באמצעות חיישן, ומרגע ההתקנה נאגר מידע אודות נקודות המכירה, מידע המועבר למבשלת הבירה או יצרנית המשקאות הקלים. כל המידע מוצג בלוח בקרה מקוון, המאפשר ליצרניות לוודא שהבירה נמזגת באיכות המקסימלית, להגדיל מכירות, לייעל את שרשרת האספקה ולמקסם את יעילות הוצאות השיווק שלהן. בסופו של דבר, הפתרון משרת הן את יצרן המשקאות, והן את נקודות המכירה השונות.

החודש, נודע כי החברה הישראלית נרכשת על ידי Anheuser-Busch InBev – AB InBev , יצרנית משקאות ומבשלת בירות מובילה בעולם שעומדת מאחורי מותגים מוכרים כמו באדוויזר, קורונה וסטלה. מידע אודות היקף העסקה לא נמסר, אבל בעקבותיה המייסדים וצוות העובדים יצטרפו לפעילות החברה הנרכשת.

Tyto Care גייסה 21 מיליון דולר

חברת Tyto Care הישראלית, מפתחת מכשיר חכם שעשוי לחסוך לכם את הצורך לרוץ בבהלה לחדר המיון באמצע הלילה כי הילד רותח מחום. מדובר במכשיר קומפקטי שנראה כמו מצלמת אקסטרים משודרגת, שתכליתו היא לבצע בדיקות רפואיות שגרתיות וחיוניות, ולשתף את הנתונים עם רופא רלוונטי באופן ווירטואלי. כעת, לפי מידע שהגיע לכלכליסט, השלימה החברה גיוס בסך 21 מיליון דולר בהובלת משקיע סיני אנונימי ובהשתתפות המשקיעה הקיימת פוסון הסינית גם כן. ההשקעה מתווספת לסבב הגיוס האחרון של החברה מלפני שנתיים וחצי, אז גייסה כ-11 מיליון דולר מחברת ביטוח אמריקאית וקרן תעוזה.

המכשיר שפיתחה Tyto Care מאפשר לאבחן דלקות אוזניים, גרון, ריאות, גירויים בעור, בעיות בלב ובמערכת העיכול מכל מקום. בעצם מדובר בפתרון המפגיש בין רופא וחולה באופן דיגיטלי, וכך מזרז את הטיפול במצבים בהם לא ניתן לתאם פגישה פנים מול פנים או שפשוט מעדיפים להימנע ממנה (בין היתר כדי לא להידבק במחלות נוספות בחדר המיון). ניתן לבצע את הבדיקות בעזרת הדרכה מקוונת של רופא בזמן אמת, או לבצע אותן באופן עצמאי ולהעביר את הממצאים לרופא.

hoopo גייסה 1.5 מיליון דולר

ערים וארגונים רבים משתמשים במהפכת “האינטרנט של הדברים” כדי להפוך את הערים והתשתיות ליותר חכמות באמצעות פיזור של אלפי חיישנים אשר ישלטו, ינטרו ויעקבו אחרי לא מעט אלמנטים בעיר כמו תשתיות מים, ביוב, רמזורים ועוד. על פי הערכות, עד שנת 2022 יפרסו כ-2.7 מיליארד חיישנים שכאלו ברחבי העולם, כאשר רבים מהחיישנים הללו לא משתמשים בטכנולוגיית GPS, כיוון שהיא פוגעת באורך חיי הסוללה של המוצרים השונים. אף על פי זאת, הארגונים צריכים לעקוב אחרי מיקומי החיישנים ומחפשים חלופות לטכנולוגיה. הסטארטאפ הישראלי hoopo, המפתח פתרון איכון ללא שימוש ב-GPS, הודיע על השלמת סבב גיוס בגובה 1.5 מיליון דולר, בהשתתפות זוהר גילון, משפחת לגזיאל, Fusion LA ובן מרקוס (מנכ”ל Airmap).

הטכנולוגיה אשר פותחה על ידי hoopo מאפשרת לאכן שידורי תקשורת מסוג Low-Power, Wide-Area (הידוע גם כLPWA), אשר הופכים להיות נפוצים ביותר בעיקר בשל העלות הנמוכה יחסית והכיסוי הרב שהם מציעים. הפתרון שהופו פיתחו מאשר להתממשק אל הרשתות הללו, ולהטמיע בהן חיישני מעקב בעלי חיי סוללה ארוכים יחסית, ללא צורך בטעינה או החלפה של הסוללות. בכך, ארגונים יוכלו לעקוב אחרי החיישנים המוטמעים ברחבי העולם, מבלי להוסיף להם רכיבי GPS יקרים ובזבזניים יחסית.

BigID הישראלית מגייסת 14 מיליון דולר

עם הזינוק המדהים בכמות המידע שחברות וארגונים אוספים על כל אחד ואחת מאיתנו, גדלים גם הסיכונים סביב המידע. בשנים האחרונות, מחוקקים מתחילים לשים לב למגמה המדאיגה, ופתחו בחקיקה כנגד הדרכים בהן חברות מנהלות את המידע שהן אוספות, ומכירים בזכות של אדם למחוק את זהותו הוירטואלית. החקיקות המשמעותיות הללו מציבות לא מעט אתגרים בפני החברות שצריכות לנהל כמויות מידע בלתי אפשריות, תוך כדי שמירה על פרטיות הלקוחות, ולאפשר להן למחוק את המידע הזה.

חברת BigID, אשר מפתחת טכנולוגיה המאפשרת לחברות לעמוד בתקנות המחמירות החדשות בנוגע למידע לקוחות של האיחוד האירופי, הודיעה על השלמת סבב גיוס A בגובה 14 מיליון דולר בהשתתפות ClearSky Security, Comcast Ventures וקרן SAP.iO, זאת לצד משקיעים קודמים כמו BOLDstart Ventures.

Origami Logic גייסה 15 מיליון דולר

חברת Origami Logic מפתחת פלטפורמה שמסייעת למותגים למקסם את מהלכי השיווק שלהם ולמדוד את ביצועיהם בעזרת אנליטיקה מתקדמת יותר ולמידת מכונה, מה שנועד לשפר את השקיפות ואת זמן התגובה לשינויים בשוק והתנהגות הצרכנים שלהם. החודש, הודיעה החברה על השלמת סבב גיוס שלישי בהיקף של 15.2 מיליון דולר בהובלת הקרנות Saban Ventures ו-Viola Ventures, לצד משקיעים קיימים.

חברת האנליטיקה השיווקית Origami Logic (אוריגמי לוגי’ק) מסייעת לארגונים להבין ולשלוט בביצועי פעילויות השיווק שלהם, תוך גילוי והצגת תובנות המצביעות על מה עובד טוב יותר ומה פחות. הידיעה הזו מאפשרת לארגונים למקסם את תוצאות מהלכי השיווק שלהם, מבלי לבזבז בדרך הון עתק. הפתרון של אוריגמי לא נועד להתחרות במערכות המנהלות קמפיינים פרסומיים הפועלים בשוק, אלא להשלים אותן ולהעניק להן את הצד הניתוחי שישמש את אנשי השיווק. בין לקוחותיה של החברה ניתן למנות את המותגים AB InBev (שרכש השבוע את הסטארטאפ הישראלי WeissBeerger),קלוגס ו-P&G.

Pcysys גייסה 2.75 מיליון דולר

המהפכה הטכנולוגית של המאה החדשה מובילה לשיפורים באיכות החיים של כולנו, ומאפשרת לעסקים וארגונים לייעל את פעילותם. אך אם פעם עסק היה צריך לדאוג לשמירה בעיקר על הנכסים הפיזיים שלו, הרי שעכשיו לכל מערכת וארגון ישנם נכסים וירטואליים ומערכות טכנולוגיות שונות שעומדות בפני סיכונים. ההאקרים הופכים להיות מתוחכמים יותר, ואכזריים יותר, עם עלייה מתמדת בסוגי ועוצמת ההתקפות כמו מתקפות כופר, נוזקה ושאר מזיקין. לפעמים, בשביל לעצור האקר, צריך לחשוב כמו האקר, וזה בדיוק מה שעושה המערכת של Pcysys, חברת הסייבר הישראלית, שהודיעה החודש על גיוס של 2.75 מיליון דולר מקרן הון הסיכון הקנדית AWZ הומלנד סיקיורטי.

הפתרון שפותח על ידי Pcysys יוצר מעין האקר וירטואלי אשר משתמש במגוון יכולות של האקרים אמיתיים כדי לנסות ולפרוץ את מערכות הארגון, מבלי לפגוע בבטיחות או המידע השמור במערכת. לאחר ניסיונות חדירה, המערכת מנפיקה תובנות בנוגע לאבטחת המידע ומצביעה על ליקויים בבטיחות המערכת, כך שהארגון יכול לתקן אותם, לשפר את מערך האבטחה, ולזהות סיכונים ודרכי התמודדות מפני מתקפות האקרים.

 

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: