החודש האחרון של 2017: סטארטאפים ישראלים גייסו למעלה מ-700 מיליון דולר

לא הספקתם לעקוב אחרי כל מה שקרה החודש? (זה בסדר, אתם לא לבד) הנה כל השקעות, הרכישות והגיוסים של חודש דצמבר בסצנת הסטארטאפים הישראלית

לא הספקתם לעקוב אחרי כל מה שקרה החודש? בסיכום חודשי מיוחד, גיקטיים אסף עבורכם את כל ההשקעות, הרכישות והגיוסים של חודש אוקטובר.

אומת הסטארטאפים צומחת ומצטיינת ברעיונות טכנולוגיים רבים, אך לא תמיד כולם מצליחים לקחת את הרעיון ולהפוך אותו למציאות בלי השקעה. בטור החודשי הזה נציג סיכום של חברות הסטארטאפ הישראליות שגייסו החודש השקעות מקרנות, אנג’לים ואפילו מהמדינה.

<<<הגיוסים של חודש נובמבר

יש לכם סטארטאפ ואתם רוצים לספר לנו עליו? אתם מוזמנים לשלוח מייל אל info AT geektime.co.il

 Aurora Labs גייסה 2.7 מיליון דולר

בכל רגע, המכוניות שלנו הופכות להיות חכמות יותר ויותר וכוללות הרבה מאוד פיצ’רים שמתבססים על מעבדים, קישוריות ותוכנה. במובנים רבים המכוניות הופכות לגאדג’ט או מחשב משוכלל שכולל גם ארבעה גלגלים. Aurora Labs (אורורה לאבס) הוא סטארטאפ שפיתח מערכת לזיהוי ולתיקון תקלות תוכנה מרחוק. החודש הודיע הסטארטאפ הישראלי על השלמת סבב גיוס בגובה 2.7 מיליון דולר. סבב הגיוס הנוכחי נעשה בהשתתפות קרן Maniv Mobility, קרן MizMaa Ventures, קרן xpansion Venture Capital וקרן Trucks Venture Capital.

על פי הנתונים של Aurora Labs, עלויות הקריאה-לתיקון (ריקול) שנובעות מתקלת תוכנה עלו ב-2016 על העלויות שנבעו מבעיות מכניות בכלי הרכב והסתכמו ב-14 מיליון ב-2017 – עלייה של 100 אחוזים ביחס לשנה הקודמת. המערכת שפיתחה Aurora Labs מזהה תקלות תוכנה ב-ECU או ‘מחשב המנוע’ ומאפשרת לתקן אותן מרחוק בעזרת עדכון OTA (דרך האוויר), כך שנחסך הצורך בהכנסת כלי הרכב למוסך. כך יוכלו חברות הרכב לקצץ בעלויות הריקולים, שהסתכמו בשנה שעברה ב-10 מיליארד דולר. לצורך כך נעזרת הטכנולוגיה של החברה בלמידת מכונה, מנוע אנליטיקס חזק שמבצע אבחונים מרחוק וכלי להתקנת טלאי התיקונים מרחוק במערכות הפעלה מבוססות לינוקס ו-AutoSar – מערכת שפיתחו כמה מיצרני הרכב הגדולים בעולם כמו BMW, פולקסווגן, מרצדס, פורד, סיטרואן, טויוטה ועוד.

StemRad מגייסת 6 מיליון דולר

אסטרונאוטים, חיילים, כבאים ורופאים הם רק חלק מאנשי המקצוע הנחשפים לקרינה מסוכנת במשימותיהן השונות. אותם אנשים זקוקים להגנה מפני הקרינה הקטלנית, כאשר הפתרונות הקיימים בשוק הם מגושמים ובעייתיים. StemRad הישראלית, אשר מפתחת פתרונות הגנה חדשניים מפני קרינה מניינת והרסנית, הודיעה החודש על השלמת סבב גיוס C בסך 6 מיליון דולר בהובלת המשקיע ג’ף ויניק (Vinik), ובהשתתפות משקיעים קטנים נוספים.

כבאים שנכנסים לאירוע רדיואקטיבי נחשפים לקרינה מרובה, והפתרון של סטמראד, מקטין משמעותית את הסיכון שהכבאים הללו לוקחים על עצמם. המוצר משווק גם לחיילים שעשויים להכנס לשדות קרב קורנים (כמו למשל במקרה בו המשבר עם צפון קוריאה יחמיר). מילשטיין מציין כי נאס”א עומדת לשלוח אסטרונאוטים לעומק החלל, ועל כן זקוקים להגנה טובה יותר מאי פעם נגד קרינה מסוכנת.

Guardian Optical Technologies גייסה 5.1 מיליון דולר

החיישן שפיתחה Guardian מייצר נתוני וידאו, מפת עומק ומסוגל לזהות מיקרו-תנועות ברזולוציה של עד מיליונית המטר וכך להבדיל בין נוסע ובין חפץ. בין היתר עושה שימוש החיישן בקונפיגורציות אופטיות ייחודיות, חלקן בהליך מתקדם של רישום פטנט, ומייצר מידע עשיר על הנעשה ברכב. הנתונים הללו מאפשרים ליצרניות הרכב לחסוך בעלויות ולייעל את הרכבים והשירותים אותם הן מציעות כערך מוסף בכל הרכב שלהן. על פי הערכות Guardian, התקנה של חיישן מתוצרת החברה עשוי לחסוך כ-20 דולר בייצור של כל רכב, כך שליצרניות רכב מסוימות, עשוי הסנסור של Guardian לחסוך כ-200 מיליון דולר בכל שנה.

Guardian הוקמה בשנת 2015 על ידי גיל דותן וגדעון כרמון וגייסה מאז כ-5.5 מיליון דולר, כולל סבב גיוס זה וסבב סיד בגובה 374 אלף דולר. בין המשקיעים בחברה ניתן למנות את קרן ההשקעות Mirai Creation , זרוע ההשקעות של טויוטה, המנוהלת על ידי SPARX Group. בנוסף השקיעו בחברה קרן Maniv Mobility ואנג’לים בעלי ניסיון בתחום הרכב החכם. אלון עצמון, לשעבר סמנכ”ל אסטרטגיה בחברת HARMAN, משמש כיו”ר הדירקטוריון.

Earny גייסה 9 מיליון דולר

בארצות הברית, להלן “גן העדן הצרכני”, מפעילים גופים כמו אתרי סחר וחברות אשראי תוכנית הגנה מירידת מחיר (Price Protection). התוכנית מאפשרת לכם לקנות בראש שקט ולא לדפוק את הראש בקיר, כשאתם מגלים שיום אחרי שקיבלתם את המוצר, נחתך מחירו בחצי. הסטארטאפ Earny (ארני), שמבצע את בדיקות המחיר ודורש את ההפרש אוטומטית עבור המשתמש, הודיע על השלמת גיוס בגובה 9 מיליון דולר.

מרגע שהמשתמש מתקין את Earny ומאפשר לה לגשת למייל שלו, הוא אינו צריך לעשות דבר על מנת שהמערכת תחזיר לו כסף על הרכישות, בצורה של ״שגר ושכח״. המערכת סורקת במייל שלו ומאתרת כל קבלה שנשלחת לתיבת המייל. ברגע שנמצא מוצר כלשהו שהמשתמש רכש ומחירו ירד, תעשה המערכת את כל העבודה עבור המשתמש ותדאג לפנות אל החברות, על מנת להחזיר למשתמש את ההפרש מהמחיר הנמוך יותר.

IronScales גייסה 6.5 מיליון דולר

הסטארטאפ הישראלי IronScales (איירונסקיילס) מפתח פתרון אוטומטי למניעה, גילוי ותגובה להתקפות אימייל ממוקדות (Phishing), בעיקר על חברות וארגונים. החברה מציעה כלים מובנים ונגישים לדיווח על התקפות אימייל ממוקדות, דיווחים אשר מוצגים בזמן אמת לצוות אבטחת המידע תוך התממשקות לפתרונות ניטור ומניעה קיימות.

החודש הדיעה החברה על סגירת סבב גיוס שני בהיקף של 6.5 מיליון דולר בהובלת K1 Investment Management ובהשתתפות RDC, מיזם משותף של רפאל ואלרון. ההשקעה האחרונה תשמש להאצת תוכנית השותפים שלה, הרחבת צוות המכירות העולמי וקידום המחקר והפיתוח של הטכנולוגיות שלה.

Alcide גייסה 5.2 מיליון 

עם המעבר של חברות רבות לטכנולוגיות ענן, איומי הסייבר הופכים להיות יותר רציניים, יותר תכופים ויותר מסוכנים לחברות אשר משתמשות יותר ויותר בטכנולוגיה זו. על כן החברות צריכות להיות יותר עירניות לאיומים אלו, לנטר אותם, ולהגן על פלטפורמות הענן שלהן באופן אקטיבי. החודש הודיעה Alcide, חברה המפתחת פלטפורמת אבטחה למאגרי מידע ושירותי ענן, על השלמת גיוס Seed בסך 5.2 מיליון דולר, בהובלת אינטל קפיטל ואלרון.

הטכנולוגיה שפיתחה Alcide (אלסיד) מאפשרת למנהלי האבטחה והטכנולוגיה לקבל תמונה מלאה של כל הדאטה-סנטרים, שירותי הענן והאפליקציות הארגוניות (כולל קונטיינרים Dockers וטכנולוגיות וירטואליזציה), שבהם עושה שימוש הארגון, וכמובן להגן עליהם בפשטות ובנוחות – ללא שום קשר לפלטפורמה או טכנולוגיית ענן שבה הם משתמשים (Bare-Metal, VM, Container, Serverless). הפתרון של אלסיד הוא בעל יכולת ניתוח בזמן אמת, וכלים המגנים על המשתמשים מפני התקפות זדוניות הכוללות בין השאר איומים פנימיים וגניבת מידע רגיש. לדברי החברה, מחקרים אחרונים בנושא מצביעים על כך שהסיכוי של ארגון ליפול קורבן למתקפת סייבר אשר תפגע בנתוניו עומד כעת על 1 ל-4. מספר מדאיג לכל הדעות אשר עשוי וצפוי לצמוח בשנים הקרובות עם המשך אימוץ טכנולוגיות שונות ונוספות.

Graduway גייסה 12.7 מיליון דולר

חברת Graduway (גראדווי) הישראלית פיתחה פלטפורמה לשמירת קשר רציף בין מוסדות חינוך ואוניברסיטאות לבין הבוגרים והסטודנטים שלהם. באמצעותה, ניתן ליצור קהילה של הבוגרים, הסטודנטים והסגל, בה ניתן לפרסם עדכונים, משרות עבודה רלוונטיות ובכלל לטפח קשרים שעשויים להיות רלוונטים בהמשך הדרך. כמו כן, בוגרים יכולים גם לשמור על קשר רציף עם שאר הסטודנטים בסביבה סגורה ואקסקלוסיבית להם ולאחרים המשתייכים לאותו מוסד חינוכי, ארגון או אוניברסטה שבו הם למדו.

החודש הודיעה החברה על סגירת סבב גיוס בהיקף של 12.7 מיליון דולר מקרן ההשקעות האמריקאית ססקוהאנה (Susquehanna International Group). ההשקעה האחרונה מתווספת לסבב הסיד של החברה, במסגרתו גייסה מגיגי לוי, SaaS Capital ו-Elevator Fund. סך ההשקעות של החברה עד כה עומד על 19.5 מיליון דולר.

עיצוב: גיקטיים

Magdent גייסה 1.75 מיליון דולר 

חברת הסטארטאפ הישראלית Magdent (מגדנט) שמפתחת מכשיר זעיר שמאיץ את צמיחת העצם מסביב לשתלים דנטליים, הודיעה כי גייסה 1.75 מיליון דולר משורה של אנג’לים ישראליים.

Magdent מפתחת מכשיר מיקרו-אלקטרוני, שמייצר שדות אלקטרו מגנטיים, שמאיצים מאוד צמיחת עצם מסביב לשתלים דנטליים. המכשיר של החברה מוברג מעל השתל הדנטלי, במקום כיפת הריפוי הרגילה, ויכול לקצר בשני שליש את תקופת הצמיחה של העצם מסביב לשתל, וגם לשפר את איכותה. בנוסף, עלותו לרופא השיניים היא נמוכה יחסית.

Compass גייסה עוד 450 מיליון דולר

חודש בדיוק לאחר שגייסה 100 מיליון דולר הודיעה החודש חברת הסטארטאפ הישראלית Compass (קומפאס) של היזם אורי אלון על השקעת ענק בגובה 450 מיליון דולר שביצעה Softbank היפנית שנחשבת לאחת מההשקעות הגדולות ביותר שנעשו אי פעם בארצות הברית בחברת טכנולוגיה פרטית. הגיוס נעשה על פי הערכת שווי של 2.2 מיליארד דולר. הסטארטאפ של אלון, המוכר גם כבעלי קבוצת הכדורסל הפועל ירושלים, מפתח פלטפורמה טכנולוגית אשר הופכת את תהליך חיפוש הדירה בארצות הברית לאמין ונגיש יותר.

הפיתוח של Compass הופך את תהליך החיפוש והמציאה של דירה באזורים מבוקשים ברחבי ארצות הברית לזמינים ונגישים יותר מבעבר. החברה פיתחה פלטפורמה שמאפשרת למשתמשים ולסוכנים לקבל החלטות מושכלות יותר בתחום הנדל”ן על ידי הצגת מידע מפורט על מגמות תמחור ותנודות השוק בזמן אמת. בנוסף, הפלטפורמה מציגה מידע מפורט על אזורים, שכונות, עסקאות אחרונות שבוצעו, מקומות הבילוי והחינוך ועוד. על פי החברה, סוכנים שמשתמשים בטכנולוגיה שלה, נהנים מעליה של 25 אחוזים בהכנסות מעמלות כבר בשנה הראשונה, כשהלקוחות של הסוכנים, מוכרים את הנכסים שלהם מהר יותר, ובמחירים גבוהים יותר.

Smartgreen גייסה 3 מיליון דולר

חברת Smartgreen (סמארטגרין) הישראלית מפתחת טכנולוגיה לניהול ולייעול אנרגטי ותפעולי של בניינים, שעשויה לחסוך עד 25% מהוצאות האנרגיה של ארגונים ומבנים שונים, ללא השקעה בציוד חדש. החודש הודיעה על גיוס של 3 מיליון דולר מקבוצת טדי שגיא, השקעה שמתווספת ל-2 מיליון דולר שגייסה בשלב הסיד ומענק שקיבלה מטעם משרד המדען הראשי (רשות החדשנות).

בבניין שבו מותקנת המערכת של Smartgreen, ניתן לפקח על ביצועי האנרגיה והתחזוקה של ציודי הבניין השונים ומנטרת אותם מרחוק לכל אורך שעות היממה. באמצעותה, ניתן לבצע אנליזות בזמן אמת על צריכת החשמל בבניין, למנוע בזבוזי אנרגיה ולנטר התנהגויות צריכה חריגות עבור חברות, מפעלים ובניינים. כך, יכולה חברה לקבל מבעוד מועד, תמונה מלאה ומקיפה של הכשלים והתקלות במערכות הבניין השונות, ליהנות מזמני תיקון מהירים ויעילים יותר, ובסופו של דבר ליהנות מרמת שביעות הרצון של הדיירים והעובדים בבניין.

PageSeal גייסה מיליון דולר

הסטארטאפ הישראלי PageSeal (פייג’סיל), אשר פיתח פתרון סייבר להגנה על אתרים ועל המשתמשים מפני הזרקות קוד זדוני בצד הלקוח, הודיע על גיוס של מיליון דולר מהיזם והמשקיע אלון ארבוב. ההזרקות, בהן מטפל PageSeal, נוצרות כתוצאה מהתקנה של טולבארים זדוניים, מה שחושף את המשתמשים לגניבה של מידע רגיש, לתוכן פוגעני או לפרסומות המפנות אותם לאתרים אחרים. כתוצאה מכך שני הצדדים נפגעים – המשתמשים – ובעלי האתרים שמאבדים טראפיק ולקוחות פוטנציאלים למתחרים שלהם.

באמצעות הפתרון של החברה, בעלי אתרים יכולים לוודא שהתכנים שמוצגים בפני המשתמשים שלהם זהים למה שהם הכתיבו, ולא עברו התאמה אישית או זדונית. אפשר לדמות את הפתרון לסוג של Adblock שחוסם אלמנטים לא רצויים, המופיעים כתוצאה ממכשיר נגוע של המשתמש.

Upstream גייסה 9 מיליון דולר

תחום האוטו-טק הישראלי רותח עם מבול של גיוסי הון ואקזיטים בתחום – לא במפתיע בהתחשב בכך שכבר עכשיו נעות על כבישי העולם כ-60 מיליון מכוניות מחוברות, ועל פי גרטנר, עד 2020 ינועו על הכבישים בעולם לא פחות מ-250 מיליון כלי רכב מחוברים. החודש נודע כי Upstream Security, סטארטאפ שמתמחה בהגנה על ציי רכב חכם ואוטונומי, על השלמת סבב גיוס A בגובה 9 מיליון דולר – כחצי שנה בלבד לאחר השלמת סבב הסיד.

Upstream Security מאפשר ליצרני רכב, מפתחי אפליקציות, ספקי שירות וציי רכבים מודל הגנה חדש המתבסס על יצירת מגן מבוסס ענן שחוסם מתקפות סייבר עוד לפני שהן מגיעות לרשתות של הרכבים המותקפים. כל הנתונים שנאספים מוצגים בלוח בקרה אחד וחכם המאפשר לנטר את כל הרכבים בצי בזמן אמת.

Bizzabo גייסה 15 מיליון דולר

הסטארטאפ הישראלי Bizzabo (ביזאבו) מפתח פלטפורמה לניהול ושיווק של כנסים ואירועים עסקיים, אשר מציעה לארגונים פתרון מקיף לייעול ומיקסום האירועים שלהם. הפלטפורמה כוללת את כל מה שמארגני אירועים צריכים: כלי ליצירה של אתרים לאירוע, ניהול מערכת רישום משתתפים, בניית קהילות נטוורקינג וניתוח אנליסטי המאפשר למארגני ולנותני החסויות לקבל תובנות עסקיות רלוונטיות.

החברה הודיעה על השלמת סבב גיוס בהיקף של 15 מיליון דולר בהובלת קרן ההון סיכון Pilot Growth Equity וקרן ההשקעות האירופית Maor. כמו כן השתתפו בסבב המשקיעים הקיימים בחברה – OurCrowd, Kaedan Capital, Lion Bird ו-AfterDox. המימון האחרון, שמעמיד את סך גיוסיה של החברה עד כה על 30 מיליון דולר, יסייע לה להאיץ את תהליכי הפיתוח של מוצרים חדשים ותמיכה בקהל הלקוחות.

Bugatone גייסה 3 מיליון דולר

בשנים האחרונות נהנה תחום האוזניות מצמיחה עצומה. חוץ מהכניסה של אפל ואוזניות ה-AirPods המצליחות שלה, מציעות כיום אוזניות רבות טכנולוגיה מתקדמת כמו ביטול רעשים, שליטה במחוות, קישוריות אלחוטית וחיישנים מובנים. הסטארטאפ הישראלי Bugatone (בוגאטון) פיתח טכנולוגיה שיכולה להפוך כל אוזניות לאוזניות עם חיישן ולאפשר פיצ’רים מתקדמים גם באוזניות פשוטות יחסית. החודש הודיע הסטארטאפ על השקעה של 3 מיליון דולר בהובלת חברת Oppo, יצרנית הסמארטפונים הרביעית בגודלה בעולם.

Bugatone מפתחת תוכנה שהופכת כל אוזניה פשוטה לחיישן חכם, ומאפשרת להוסיף לטלפונים במהירות ובפשטות תכונות מבוססות-חישה ללא כל תוספת חומרה. בין הפיצ’רים שמציעה החברה ליצרני הטלפונים ניתן למנות מדי חום ודופק, מערכת ביומטרית לאימות וזיהוי משתמשים, שליטה במערכת השמע באמצעות מחוות, ומנגנון לזיהוי אוטומטי של מיקום האזניות כדי לנגן מוזיקה או לעצור אותה.

Ecoppia גייסה 13 מיליון דולר

חברת Ecoppia (אקופיה) הישראלית מפתחת רובוטים ייעודיים לניקוי אוטומטי של פאנלים סולארים במתקנים גדולים, ללא שימוש במים. מידי חודש מערך הרובטים של החברה אחראי על ניקיון של למעלה מ-5 מיליון פאנלים באתרים שונים, ובארבע שנות פעילותה נוקו על ידה מעל ל-200 מיליון פאנלים ברחבי העולם. החודש הודיעה החברה על השלמת סבב גיוס בהיקף של 13 מיליון דולר מקבוצת המשקיעים הקיימים שלה: Swarth, GlenRock ו-Gandyr ביחד עם קבוצת הראל ביטוח ופיננסים. המימון יאפשר לחברה להתרחב לשווקים גיאוגרפיים נוספים ולפתח מוצרים חדשים.

Ecoppia מספקת מענה לבעיית האבק על פאנלים סולאריים, מה שמהווה את אחד האתגרים המשמעותיים באתרי אנרגיה סולארית. כיום, מה שקורה הוא שהניקוי של אותם פאנלים מתבצע לרוב באופן ידני, כך שמדובר בעבודה סיזיפית ומאוד לא יעילה שצריכה להתבצע באופן תדיר. בנוסף, זה  משפיע על רמת תפוקת האנרגיה באופן דרמטי ופוגע בה משמעותית (עשוי להפחית את תפוקת האנרגיה עד 40%), מה שכמובן קצת מתנגש עם התכלית של אותם פאנלים סולאריים, שכל תכליתם היא לייעל תהליכים ולהוזיל עלויות.

Vayyar Imaging גייסה 45 מיליון דולר

הסטארטאפ הישראלי Vayyar Imaging מפתח חיישני הדמיה תלת ממדיים המאפשרים לבצע מעקב אחר הסביבה בזמן אמת וללא שימוש במצלמה. בעזרת החיישנים של החברה, המתבססים על גלי רדיו, ניתן לקבל הצצה מבפנים אל תוך אוביקטיים או חומרים, ולבצע מעקב אחר המתרחש בתוך מבנים סגורים.

על מנת להמשיך ולפתח את הטכנולוגיה הודיעה Vayyar Imaging על השלמת סבב גיוס בהיקף מרשים של 45 מיליון דולר. את סבב הגיוס הנוכחי (Series C) הובילו Walden Riverwood ו-ITI, ולקחו בו חלק גם Claltech (כלל-טק). כמו כן השתתפו בסבב המשקיעים הקיימים –  Battery Ventures, Bessemer Ventures, Israel Cleantech Ventures ו-Amiti. החברה תשתמש במימון על מנת להתרחב לשווקים חדשים, להגדיל את מצבת העובדים הגלובאלית שלה ולפיתוח מוצרים חדשים.

Noveto גייסה 2.5 מיליון דולר

העתיד הוא אלחוטי, אין ספק לגבי זה. יותר ויותר חברות שמות דגש על טכנולוגיה אלחוטית לטעינה ובעיקר להאזנה אלחוטית. כבר התרגלנו לראות אוזניות אלחוטיות מכל הסוגים, אבל לשמוע סאונד באוזן בלי אוזניה? זה אולי נשמע כמו מדע בדיוני, אך מתברר שחברה בשם Noveto כבר עובדת על הפתרון, ומכריזה כי היא השלימה סבב גיוס בסך 2.5 מיליון דולר מהמשקיעים סלבה בראכט ודניאל יאמר. סך ההשקעות הכולל בחברה עד כה עומד על כ-7 מיליון דולר.

הטכנולוגיה של Noveto נקראת SOWLO, והוא מאפשר הקרנת גלי קול באופן מדויק לאוזנו של המשתמש, שרק הוא אמור לשמוע אותם. כך למשל, לדברי החברה, ארבעה אנשים יכולים לשבת ברכב אחד וכל אחד מהם יאזין לצלילים שהוא מעוניין בהם מבלי שהאחרים יאלצו לשמוע אותם, כל זאת מבלי להשתמש באוזניות או כל רכיב אחר שצריך לשבת על אוזנו של המשתמש. באמצעות חיישנים מיוחדים, המערכת של Sowlo מסוגלת לאתר את האוזניים של המשתמש הרצוי ולעקוב אחריהן. הצלילים הייעודיים עוברים עיבוד במערכות ולאחר מכן אנרגיה אקוסטית משודרת בצורה מרוכזת לכיוון אוזנו של המשתמש.

Lemonade גייסה 120 מיליון דולר

הסטארטאפ הישראלי Lemonade (למונייד), אחד השמות החמים בעולם הפינטק בכלל ובתחום ה-InsureTech בפרט, הופך חם עוד יותר עם גיוס הון נוסף בגובה 120 מיליון דולר, שמצטרף ל-60 מיליון הדולרים שגייס עד עתה. Lemonade מציע ביטוח P2P, ללא סוכנים או נציגי שירות ומתבסס על אפליקציה, צ’ט-בוטים ואפס טפסים.

Lemonade פועלת ללא תיווך של סוכני ביטוח. אולם בניגוד לחברות הביטוח הישיר השונות, החברה לוקחת את הרעיון צעד אחד קדימה, וגם מספר נציגי המכירות והשירות הוא זעום, מכיוון שכל הפעילות והקשר של הלקוחות נעשה בעזרת האפליקציה ושימוש רחב ב-AI ובצ’ט-בוטים. כך למשל ניתן לבחור באפליקציה או באתר ביטוח דירה, לערוך את ההתאמות האישיות של הנכס שלנו ולשלם תוך 90 שניות – ממש באותה הקלות שאנחנו מזמינים מוצר באמזון. על פי החברה, תהליך הגשת תביעה – כולל הבירור והתשלום ללקוח – יכול לקחת כ-3 דקות בלבד.

Anodot גייסה 23 מיליון דולר

הסטארטאפ הישראלי Anodot (אנודות) מפתח מערכת מבוססת בינה מלאכותית לניתוח אנליטי וקבלת תובנות לארגונים וחברות הפועלים בסביבת ביג דאטה. החודש הודיעה החברה על השלמת סבב גיוס B בהיקף של 23 מיליון דולר. את הסבב הובילה רדליין קפיטל מנג’מנט והשתתפו בו גם המשקיעים הקיימים – קרן Aleph ו-Disruptive Technologies Venture Capital.

Anodot מאפשרת זיהוי אוטומטי של אירועים עסקיים חריגים ושליחת התרעה למקבלי ההחלטות בטווח של דקות בודדות, במקום מספר ימים או שבועות. מערכת ה-machine learning שפיתחה החברה מאפשרת העברת מידע אנליטי בזמן אמת במטרה לנטר, לדווח ולהמחיש ויזואלית אירועים חריגים, תוך כדי התרחשותם. חברות שעושות שימוש במוצרי Anodot ממזערות סיכונים בכל הקשור לאובדן הכנסות, נזק תדמיתי ואף תסכול של משתמשי הקצה – באמצעות תובנות שמטרתן לשפר את החוויה. הפלט שמוציאה המערכת מאפשר למשתמשיה לבצע שינויים מהותיים, כמו למשל תמחור מחדש בהתאם למתחרים על מנת שלא לפגוע בהכנסות.

וולוטו גייסה 3 מיליון דולר

בזכות מהפכת האינטרנט נוצרו הזדמנויות עסקיות חדשות עבור לא מעט ארגונים שיכולים כעת למכור את מרכולתם דרך הרשת, אך המהפכה הזאת מקשה על אנשי המכירות בביצוע עבודתם ובעיקר על ידי “קריאת” הלקוחות והבנתם. Valooto הישראלית, המפתחת פלטפורמת ענן לייעול ושיפור תהליכי מכירה בחברות, הודיעה על השלמת סבב גיוס A בסך 3 מיליון דולר בהובלת Cornerstone Venture ובהשתתפות Shaked Ventures. הכספים שנאספו בסבב גיוס זה ישמשו, לדברי החברה, להרחבת פעילות השיווק והמכירה של החברה.

הפלטפורמה שפיתחה Valooto הינה Collaborative Sales Engagement במודל SaaS, פלטפורמת ענן שיתופית המיועדת לארגוני המכירות. בעזרתה, יכולות החברות לבצע אינטרקציה בזמן אמת בין לקוחותיה השונים, שותפיה העסקיים וכמובן, צוותי המכירות עצמם. מטרתה של וולוטו היא להפוך את תהליך בניית ההצעות ללקוחות השונים, ממשא המתן הראשוני ועד לסגירת החוזה, לתהליך פשוט, דינאמי ואינטרקטיבי הכולל בתוכו את כל הגופים הרלוונטים אליו: הלקוח, איש המכירות והשותפים העסקיים.

Splitty גייסה 2.4 מיליון דולר

אין ספק שמאז הסכם “השמיים הפתוחים” מחירי הטיסות לחו”ל הוזלו באופן משמעותי בשל התחרות שנוצרה בין חברות התעופה. יחד עם זאת, מרכיב משמעותי נוסף שמשפיע על עלות הנסיעה לחו”ל הוא המקום שבו אנו בוחרים ללון – בין אם מדובר בבית מלון או בדירה דרך airbnb. הסטארטאפ הישראלי Splitty (ספליטי) בחר למקם על הכוונת שלו את בתי המלון, ומפתח מערכת שמאפשרת להזמין את אותם חדרי המלון – בתעריפים נמוכים באופן משמעותי מאלו שהתרגלנו אליהם.

לאחרונה הודיע הסטארטאפ על סגירת סבב סיד בהיקף של 2.4 מיליון דולר. את הגיוס הובילו Techstars Accelerator, Techstars Ventures, AOL ו-BIP Capital.

הפלטפורמה של Splitty מאפשרת לבחור מלון בכל יעד ותאריך, והיא מפצלת את ההזמנה לשתי הזמנות או יותר, בתאריכים רצופים ובאותו בית מלון. כלומר, במקום לבצע את ההזמנה כולה דרך אתר אחד – המערכת משלבת באותה ההזמנה תעריפים מאתרים וסוכנויות נסיעות שונות. כתוצאה מכך המשתמשים מקבלים את החדר בתאריכים שהם רצו, רק בעסקה משתלמת יותר. בחלק מהמקרים ניתן למצוא בעזרתה גם חדרים זמינים במלונות שנראים מלאים לחלוטין.

Shoodoo מגייסת חצי מיליון דולר

Shoodoo Analytics, המפתחת פלטפורמת Analytics-as-a-Service חכמה לניתוח מידע מתקדם ו-predictive analytics עבור חברות וארגונים, הודיעה על גיוס של 550 אלף דולר מ-VLX Ventures. הפתרון מאפשר לארגונים לשלב בקלות ובמהירות מודלים מתקדמים של למידת מכונה (Machine Learning) על מנת להתמודד עם המגוון הרחב של האתגרים העסקיים היומיומיים האופייניים לכל ארגון כגון איתור מלאי מת/חסר עתידי, לקוחות שסביר כי יקנו מוצר מסוים, לקוחות שסביר שיינטשו, או אילו לקוחות עתידים להגיב לקמפיין פרסומי.

הסטארטאפ מאפשר לשלב מודלים מתקדמים של חיזוי וסיווג נתונים בתהליכים עסקיים ותפעוליים (שיווק, מכירות, שירות, תפעול, ייצור, משאבי אנוש, וכו’) בכל הרמות, וזאת בעלות, זמן ומאמץ נמוכים באופן משמעותי מהפתרונות הזמינים כיום וללא צורך בידע סטטיסטי מתקדם. בכך מאפשר הפתרון של החברה גישה ל-predictive analytics ברמה גבוהה – סט כלים אשר עד היום היה נחלתם הבלעדית של ארגונים גדולים – גם לארגונים שעדיין לא נהנו מהיכולות הללו.


EXO Technologies נרכשת על ידי תאגיד Lear האמריקאי

הסטארטאפ הישראלי EXO Technologies מפתח פתרונות GPS מבוססי תוכנה בדגש על דיוק רב יותר מהקיים בפתרונות הקיימים, דבר ההופך אותם לאידיאלים עבור רכבים מחוברים ואוטונומיים. החודש הודיעה החברה על רכישתה על ידי תאגיד Lear האמריקאי, כאשר היקף ופרטי העסקה לא פורסמו. לטענת החברה הישראלית-אמריקאית, התוכנה שהיא פיתחה, PICO, מאפשרת להפחית את שגיאות ה-GPS לכדי סנטימטרים ספורים ובכך לשדרג שירותים מבוססי מיקום באופן משמעותי.

רכבים מחוברים ואוטונומים דורשים גישה למיקום מדויק בזמן אמת. טכנולוגית הליבה שפיתחה EXO מנסה לספק מענה לצורך העולה וגובר במיקום מדויק בקרב רכבים, והפתרון שפיתחה עובד עם מקלטי GPS קיימים ברחבי העולם, שכן הוא מתבסס על רשת האינטרנט. כמו כן, בעזרת תוכנת ה-GPS המדויקת יותר שלה, ניתן להפחית את העלויות הכוללות של מערך התחבורה החכם, שכן ניתן יהיה להשתמש בחיישנים זולים יותר ובמערכות ניווט אינרציאליות (חישוב רציף של מיקום, כיוון ומהירות ללא כל צורך במידע חיצוני. מערכות אלו משמשות בספינות, כלי טיס ובחלליות).

דריפלר נרכשת על ידי סולוטו

משתמשים רבים רוכשים מכשירים חדשים ומרגישים קצת אבודים עימם. הם זקוקים לטיפים ומדריכים בכדי להנות מכל הפיצ’רים של המכשיר החדש, ורוצים ללמוד עליו יותר. אפליקציית Drippler, ששואפת להיות האפליקציה הראשונה שמשתמש בסמארטפון חדש מתקין, הודיעה על אקזיט: החברה נרכשה על ידי אשוריון-סולוטו האמריקאית, על פי ההערכות, תמורת מיליוני דולרים בודדים. ב-Drippler הושקעו עד היום כ-6.3 מיליון דולר.

אפליקציית Drippler, שזמינה באפסטור ובגוגל פליי, סורקת את המכשיר של המשתמש ולאחר מכן מציגה בפניו המלצות על כתבות מאתרי טכנולוגיה, אפליקציות, טיפים ומדריכים שמותאמים בדיוק למכשיר שלו, וקבלת מענה לתקלות טכניות. האפליקציה אף נבחרה בשנת 2014 על ידי גוגל לרשימת האפליקציות המומלצות ביותר של השנה.

 

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: