מרשים: סטארטאפים ישראליים גייסו החודש קרוב ל-5 מיליארד דולר

מי שאחראית על מרבית הסכום היא WeWork שגייסה לבדה 4.4 מיליארד דולר. וגם – אם זה לא מספיק מרשים, היו החודש 8 אקזיטים ישראליים

מקור: גיקטיים

לא הספקתם לעקוב אחרי כל מה שקרה החודש? בסיכום חודשי מיוחד, גיקטיים אסף עבורכם את כל ההשקעות, הרכישות והגיוסים של חודש אוגוסט.

אומת הסטארטאפים צומחת ומצטיינת ברעיונות טכנולוגיים רבים, אך לא תמיד כולם מצליחים לקחת את הרעיון ולהפוך אותו למציאות בלי השקעה. בטור החודשי הזה נציג סיכום של חברות הסטארטאפ הישראליות שגייסו החודש השקעות מקרנות, אנג’לים ואפילו מהמדינה.

<<<הגיוסים של חודש יולי

יש לכם סטארטאפ ואתם רוצים לספר לנו עליו? אתם מוזמנים לשלוח מייל אל info AT geektime.co.il

מקור: גיקטיים

CommonSense Robotics גייסה 6 מיליון דולר

הסטארטאפ הישראלי CommonSense Robotics שרוצה לאפשר לקמעונאים מכל הגדלים להציע אספקת מוצרים ללקוחות בתוך שעה, נחשף באופן רשמי והודיע על סגירת סבב גיוס סיד. המימון האחרון, בהיקף של 6 מיליון דולר מגיע מקרן Aleph ו-Innovation Endeavors. בעזרתו תוכל החברה להרחיב את הצוות שלה, לקדם פיתוח מוצרים חדשים “ולהכין את השטח” לקראת הפריסה הראשונה והשימוש בטכנולוגיה.

CommonSense Robotics רוצה להפגיש בין הנוחות של רכישה מקוונת ביחד עם המיידיות של קניות בחנות פיזית, תוך כדי העצמה של קמעונאים כדי שאלו יוכלו לזרז תהליכים ולהציע אספקה מהירה ללקוחות, לפי דרישה, ובתקציב ידידותי לעסקים בכל גודל. נכון לעכשיו החברה מתמקדת בעיקר במוצרי מזון, שכן שם “נמצא הכאב הגדול”. אמנם כל רשתות הקמעונאות הגדולות כבר מציעות שירותי משלוח למזון, אבל כולנו מכירים את התסבוכת בתיאום מועד ההגעה.

 

 הסטארטאפ Inception גייס 15 מיליון דולר

הסטארטאפ הישראלי Inception (אינספשן) מציע פלטפורמה לשידור תכנים מקוריים ויעודיים בעיקר לדור המילניאלז ב-VR ו-360 מעלות. החברה שמה לעצמה מטרה להיות ׳הנטפליקס של עולם ה-VR׳ ולהיות המקור העיקרי לתכנים מבוססי מציאות מדומה בתחום המוסיקה, אומנות ותרבות. כדי להרחיב את קטלוג התוכן שלה, לשפר את הפלטפורמה ולהאיץ את צמיחתה, הודיעה החודש החברה על סגירת סבב גיוס ראשון בהיקף של 15 מיליון דולר, בהובלת קבוצת המדיה RTL.

בספריית התכנים של Inception ניתן לצפות דרך האתר בגרסת הדסקטופ או באפליקציה. נכון לעכשיו קיימים במאגר עשרות תכנים הנעים ממצעד הגאווה בתל אביב שנערך לאחרונה, למסע בתאילנד ועד להצצה לאחוזת פלייבוי ב-360 מעלות (סביר להניח שבשלב זה איבדנו אתכם).

Qmarkets גייסה 5.2 מיליון דולר

חברת Qmarkets מציעה פלטפורמה המסייעת לארגונים להיעזר בדעה הקולקטיבית של קבוצת בעלי עניין, על מנת להגיע להחלטות עסקיות טובות יותר. אותה מערכת (תוכנה) עושה שימוש בחוכמת ההמונים כדי לאפשר לחברות וארגוני ענק “להתחבר” לקהלים גדולים יותר (עובדים, שותפים עסקיים או לקוחות), ולהזמין אותם למעין סיעור מוחות המוני אשר נערך כולו באופן מקוון. לאחרונה השלימה החברה סבב גיוס בהיקף של 5.2 מיליון דולר מ-Capital LETA, מועדון המאה פלוס והמשרד לכלכלה ולפיתוח של מדינת
קונטיקט. החברה תשתמש בהון כדי להרחיב את היצע המוצרים שלה ולהגדיל את נוכחותה בארה”ב.

מערכת ניהול הרעיונות של Qmarkets מאפשרת לחברות להעשיר את “מאגרי החדשנות” שלהן באלפי רעיונות שיכולים לעסוק במגוון נושאים שהארגון מגדיר כאסטרטגיים לעתידו, החל מ”הדבר הגדול הבא” (מוצר או טכנולוגיה) ועד לנושאים כגון שיפור ומיטוב תהליכים ארגוניים פנימיים וחיצוניים. הפלטפורמה מאפשרת להתגבר על חסמים של ארגוני ענק כמו ביזור גיאוגרפי שמהווה חסם לסיעור מוחות מסורתי, סרבול תהליכי או בירוקרטיה. בנוסף לתוכנת ניהול הרעיונות שלה, החברה מציעה גם מגוון רחב של פתרונות אינטליגנציה שיתופית, לרבות תוכנות ל-CrowdVoting (הצבעת המונים), שיפור תהליכים מתוך מאמץ משותף, חקר שווקים, שווקי חיזוי ועריכת סדנאות בשידור חי.

SpaceIQ גייסה 7 מיליון דולר

למרות שההוצאות על ניהול המשרדים הן ההוצאות השניות בגודלן עבור סטארטאפים וחברות רבות, הרי שרובם עושים שימוש בכלים ישנים ולא מתאימים לסביבת העבודה הדינאמית שלהם. SpaceIQ (ספייס אייקיו) הישראלית, שפיתחה מערכת לניהול מתקנים ארגוניים ופעלה עד עתה מתחת לרדאר, הודיעה  על השלמת סבב גיוס בגובה 7 מיליון דולר.

הטכנולוגיה של SpaceIQ מאפשרת למנהלי משאבי האנוש ולמנהלים בארגון לראות בכל רגע נתון את מצבת העובדים, מיקומם ומצבם, לשנות בקלות סידורי הושבה בתוך חללים סגורים ובין קומות. המערכת מציגה בכל רגע את מצב התפוסה בכל חדר, בכל קומה ובכל מחלקה. לחיצה על כל עובד מאפשרת למנהל לצפות במידע חיוני שמגיע ממערכות אחרות של החברה ומצב ה’העברה’ מאפשר למנהלים לתכנן מעבר של עובדים, צוותים ומחלקות מאיזור לאיזור.

Peer5 גייסה 2.5 מיליון דולר

נדמה שאין דבר יותר מעצבן מלצפות בשידור חי של משחק או הופעה ולהיתקל בהודעת ‘Buffering’ (אגירה) ושידור שנתקע. חברת הסטארטאפ הישראלית Peer5, שפיתחה טכנולוגיית CDN מבוססת P2P, כדי לאפשר למיליוני צופים לראות משחקי ספורט בו זמנית, הודיעה על השלמת סבב גיוס בגובה 2.5 מיליון דולר.

בניגוד לשירותי CDN קיימים שמזרימים את כל הוידאו משרת בודד באיזור הגאוגרפי של הצופה, CDN שמבוסס על P2P כמו למשל זו של Peer5, נעזר במחשבים של הצופים כדי להפיץ את הוידאו – כל זמן שהם בעצמם צופים בוידאו.כדי לצפות במשחק, המשתמשים לא צריכים להוריד תוסף, תוכנה או אפליקציה וכל התהליך נעשה בצד האתר, תוך התבססות על טכנולוגיית WebRTC שמוטמעת בדפדפן. ברגע שמסתיים המשחק והצופה עוזב את האתר, הוא מפסיק לשמש כ-Peer.

prooV גייסה 14 מיליון דולר

הסטארטאפ הישראלי prooV, המציע פלטפורמת ״Pilot as a service״ המחברת בין סטארטאפים וספקי תוכנה לחברות וארגונים גדולים, הודיע על השלמת סבב גיוס B. סבב הגיוס, בהיקף של 14 מיליון דולר (כפול מהסבב הקודם), הושלם בהובלת Helios Capital ו-Mangrove Capital Partners והשתתפו בו גם המשקיעות הקיימות – OurCrowd ו- Cerca Partners. סך גיוסיה של החברה עד כה מסתכמים ב-21.1 מיליון דולר.

הפלטפורמה של prooV מאחדת ומשפרת את כל הליך ה-Proof Of Concept (הוכחת היתכנות) על ידי כך שהיא מאפשרת לארגונים גלובאליים לחבור ולבחון פתרונות של ספקי תוכנה וסטארטאפים מכל מקום בעולם, דרך סביבת בדיקה מאובטחת מרחוק. תכליתה של הפלטפורמה היא להפחית באופן משמעותי את צריכת הזמן והמשאבים בתהליך, כך שארגונים יוכלו להשלים תהליכי הוכחת היתכנות של בדיקת הטכנולוגיה שלהם בתוך ימים, במקום חודשים.

במילים פשוטות: Proov הוא סוג של זירת סחר שנועדה להיטיב הן עם ספקי תוכנות והן עם ארגונים גדולים; ארגונים יכולים לחפש בין הפתרונות המוצעים בפלטפורמה, לפנות אל אחת ממאות החברות שרשומות לשירות ולהתנסות בפתרונות השונים בסביבת ענן.

 

חברת VRHealth גייסה 2 מיליון דולר 

חברת הסטארטאפ הישראלית, שמפתחת טיפול פיזיותרפיה מבוסס VR, גייסה את הסכום בעזרת פלטפורמת השקעות ההמונים ExitValley.

VRHealth (לשעבר VRPhysio) היא החברה הראשונה בעולם שמפתחת תוכנות VR מאושרות לשימוש רפואי. החברה עושה שימוש בטכנולוגיות ה VR ומשלבת אלגוריתמיקה חכמה לניתור ושיפור תהליכי טיפול והחלמה. החברה תשיק  את ליין המוצרים הראשון שלה VRPhysio לשיקום אורטופדי בעוד מספר שבועות בארה”ב והחלה בפיתוח מוצרים לשיקום קוגניטיבי והתנהגותי. החברה עובדת בשיתוף פעולה עם שניים מבתי החולים המובילים בבוסטון – מרכז השיקום ספולדינג ורשת בתי החולים של בית ישראל, ותחל מחקרים קליניים בהיקף נרחב בתחילת ספטמבר. בנוסף החברה במגעים מתקדמים לשיתוף פעולה עם AARP – מועדון הצרכנות של הגיל השלישי הגדול ביותר בארה”ב שמונה 37 מיליון חברים.

Oryx גייסה 50 מיליון 

חברת Oryx Vision (אוריקס ויז’ן)הודיעה על השלמת סבב גיוס ענק בגובה 50 מיליון דולר, שמצטרף לסבב גיוס בגובה 17 מיליון דולר שהשלימה החברה לפני 10 חודשים בלבד.

הטכנולוגיה של Oryx מתבססת על ננו-אנטנות שקולטות גלי אור – בדיוק כמו גלי רדיו – ומאפשרות לרכב לנווט ולהימנע ממכשולים. על פי החברה, הטכנולוגיה שלה עדיפה על טכנולוגיות אחרות שנמצאות כיום בשימוש – כמו רדאר ה-LIDAR הרגיל, בו עושה למשל שימוש גוגל ברכב האוטונומי שלה. כידוע, רדארים מסוג LIDAR, שמתבססים על פולסים קצרים של גלי לייזר, תוך כדי סיבוב ב-360 מעלות, ממפים אמנם את הסביבה, אולם הם מורכבים לייצור, יקרים מאוד – אלפי דולרים ליחידה, וגם עלולים להוות סיכון לעיניים של העוברים והשבים.

Signals Analytics גייסה 25 מיליון דולר

סיגנל אנליטיקס (Signals Analytics) הישראלית מפתחת פלטפורמה לאיסוף, ניתוח והפקת תובנות באיכות “אנושית” בעזרת ביג דאטה ממקורות רבים ומגוונים. החודש נודע כי החברה השלימה סבב גיוס נוסף (Series C) בהיקף של 25 מיליון דולר, מה שמעמיד את סך גיוסיה עד כה על למעלה מ-50 מיליון דולר. את הסבב הנוכחי הובילה Pitango Growth והשתתפו בו המשקיעות הקיימות קרן סקויה וקרן Qumra. המימון יתמוך בצמיחתה המהירה והתרחבותה העולמית של החברה, כמו גם לקידום פלטפורמת ה-IaaS שלה – Insights as a Service.

Signals Playbook הפלטפורמה של Signals Analytics אוספת, מנתחת ומפיקה תובנות ממגוון מקורות פתוחים וסגורים כמו מאגרי פטנטים, מחקרים מדעיים, מדיה חברתית, ניסויים קליניים, אתרי מסחר מקוון, דו”חות של חברות מחקר ועוד. לאחר איסוף המידע, מבצעת המערכת איחוד נתונים, עיבוד וניתוח תוכן לפי מודלים מורכבים לקבלת החלטות עסקיות. על התובנות המתקבלות עובדים מומחי תוכן בצד הלקוח או מומחים של החברה כדי להוציא המלצות למקבלי ההחלטות. התובנות אותן מפיקה המערכת מסייעות למנהלי מוצר ושיווק לקבל החלטות שונות. המודל העסקי שלה מסתמך על רישיון SAAS לשימוש בפלטפורמה, עם מחיר קבוע לכל אפליקציה שנרכשת לצד תשלום על כל עדכון מידע – שאת התדירות שלו קובע הלקוח.

Healthy.io גייסה 12 מיליון דולר

הסטארטאפ הישראלי Healthy.io הופך את מצלמת הסמארטפון שלכם למכשיר רפואי לכל דבר; באמצעותו, כל אחד יוכל לבצע בדיקת שתן בנוחות בבית, מבלי לצאת למרפאה, קרובה ככל שתהיה. כדי להמשיך ולפתח את המוצר גייסה החברה 12 מיליון דולר במסגרת סבב גיוס ראשון (Series A) בהובלת קרן ההון סיכון Quantum Pacific Ventures.

Healthy.io מציעה אלטרנטיבה ידידותית יותר אשר מאפשרת לכל אחד לבצע בדיקת שתן קלינית ומדויקת מהבית, ולקבל את התוצאות בתוך דקות ספורות. כדי לעשות זאת יש להזמין את ערכת Dip.io הכוללת כוס, סטיק וסרגל כיול, לבצע בדיקת שתן בפרטיות ונוחות מוחלטת מהבית, לטבול את פס המדידה בשתן, להניח אותו על סרגל הכיול, לצלם – ולשלוח לרופא. אותו מקל מודד בשתן 10 פרמטרים הנוגעים לזיהומים, מחלות כרוניות או סיבוכים הקשורים להריון. המוצר הראשון מאושר לשיווק וזמין באירופה ובריטניה וממתין לאישורים קליניים בארה”ב.

 

 

 

 

 ClanPlay גייסה מיליון דולר

חצי מיליארד שחקנים במשחקי אונליין רבי-משתתפים ומבוססי שבטים (Clans) מתקשים לשמור על קשר עם חבריהם למשחק מחוץ ‘לשעות העבודה’. הם אמנם מצ’וטטים באופן תדיר בתוך המשחקים עצמם, אבל כשהם מסיימים לשחק הם נאלצים לשלוח הודעות אחד לשני דרך אפליקציות חיצוניות. הסטארטאפ הישראלי ClanPlay מפתח מעין ווטסאפ לגיימרים, אפליקצית אנדרואיד המתחברת לצ’אט בתוך המשחקים ומאפשרת לשחקנים להישאר בקשר בכל שעות היום, גם כשהמשחק סגור. בצורה זו החברה מסייעת ליצרניות המשחקים להגדיל את הכנסותיהן, ולמשתמשים להיות בקשר בכל שעות היום. לאחרונה הודיעה החברה על גיוס כולל בהיקף של מיליון דולר מהמשקיעים F2 Capital,  MJ Fahmi – Babil Games ו-Anton Gauffin, מנכ”ל Huuuge Games. כמו כן, ClanPlay קיבלה תמיכה בהיקף של מיליון וחצי ש”ח מהרשות לחדשנות טכנולוגית.

הסטארטאפ SaferVPN גייס מיליון דולר

כיום, כשחלקים גדולים מהעבודה בארגון נעשים מהסמארטפונים או הלפטופים של העובדים או במשרדים שונים של הארגון בעולם, עולה הצורך לגישה מאובטחת למשאבים השונים של הארגון. חברת הסטארטאפ הישראלית SaferVPN גייסה מיליון דולר ומודיעה על השקת מערכת לגישה מרחוק שמבוססת על עקרונות ה-Software Defined Perimeter.

עד היום התמקדה SaferVPN (סייפר ויפיאן) בפיתוח של שירות ה-VPN המאובטח שלה, שאפשר למשתמשים לעקוף את מגבלות הצנזורה ביותר מ-65 מדינות ולעקוף מגבלות גיאוגרפיות של שירותי רשת שוניםעתה משיקה החברה את SaferVPN for Business, שירות חדש שמבוסס על עקרונות ה-Software Defined Perimeter. בקצרה, מדובר על ארכיטקטורה שמאפשרת גישת רשת בצורה דינמית ומפוצלת לפי הרשאות המשתמש. כך למשל היא תפריד בין ההרשאות של מחלקות שונות, כך שאנשי המכירות ייהנו מגישה למערכת ניהול הלקוחות של החברה ואנשי הפיתוח לשרתים ולמסדי נתונים

Puls גייסה 25 מיליון דולר

הסטארטאפ הישראלי Puls (לשעבר Cellsavers) מספק שירות תיקוני סמארטפון וטאבלטים לפי דרישה (on-demand) בכל זמן ומקום בו נמצא הלקוח. בשנה האחרונה הציגה החברה צמיחה משמעותית ובין היתר הגדילה את כמות הטכנאים המוסמכים שהיא מפעילה מ-500 ליותר מ-1,000 ומספר השווקים בהם היא פועלת בארה”ב עלה ל-40 מ-18. כדי לתמוך בצמיחתה המואצת החברה השלימה סבב גיוס בהיקף של 25 מיליון דולר בהובלת Red Dot Capital Partners, קרן הצמיחה של Tamasek בישראל. משתתפים נוספים בסבב הגיוס הם סמסונג נקסט, Maverick Ventures, Kreos Capital והמשקיעים הקיימים סקויה קפיטל וכרמל ונצ’רס.

החברה תשתמש בהון כדי להרחיב את סל השירותים שלה ולהציע תמיכה למכשירים נוספים כגון מסכים שטוחים, מערכות אבטחה ומוצריבית חכם. בנוסף, השירות של Puls יורחב מעבר לתיקון ויכלול גם הדגמת פעולה של מכשירים דיגיטליים בבית הלקוח, התקנה, אינטגרציה, תמיכה ושדרוג.

RescueDose גייסה 2.5 מיליון דולר

חברת RescueDose הישראלית מפתחת רובוטים למילוי, שקילה וניפוק של מזרקים ושקיות עירוי. בעשותה כך, היא מסייעת לשמור על בטיחות הצוות הרפואי והחולים עצמם – באמצעות מינון מדוד ומדויק וללא צורך במגע אדם. כדי להמשיך ולפתח את מוצר הדגל שלה הודיעה החברה על גיוס של 2.5 מיליון דולר. המימון האחרון הגיע מחברת ERA – Israel Brazil ושותפים ברזילאיים נוספים. הכסף ישמש להעמקת הפיתוח הקיים והתרחבות לשווקים נוספים וביניהם רפואת ילדים, כימותרפיה, רפואת חירום וכן התרחבות גיאוגרפית – באירופה ובאסיה.

המערכת של RescueDose מסייעת לצוות הרפואי להעניק למטופלים שלהם את המינון האופטימלי, תוך כדי שמירה על בטיחותם; באמצעותה, הרוקח רק צריך לבצע את פעולת טעינת המזרק הנקי והריק למערכת ומשם הכל נעשה על ידי הרובוט, בפיקוח בקרת תמונה ועיבוד תמונה כדי לוודא שהמינון מדויק בכל רגע נתון. בסופו של התהליך, שאורכו מספר שניות, המזרק מוכן בתוך מיכל הטונגסטן והמערכת תוציא מדבקה עם פרטי המטופל. כל שנותר לרוקח לעשות הוא לקחת את המיכל, לסגור אותו, להדביק עליו פרטים ולשגר אותו.

MedAware גייס 8 מיליון דולר

כ-3.7 מיליארד מרשמים מופקים מדי שנה בארצות הברית לבדה, כשעל פי ההערכות כ-8 מיליון מתוכם יכילו שגיאות שעלולות לסכן את חייהם של המטופלים. חברת הסטארטאפ הישראלית MedAware (מדאוור) נעזרת בביג-דאטה, כדי להתריע בפני הרופא או הרוקח האם התרופה והמינון שרשמו לחולה עלולים לפגוע בו. החודש השלימה החברה גיוס בגובה 8 מיליון דולר.

הסטארטאפ הישראלי משתמש בטכנולוגיה של ניתוח בזמן אמת של ביג דאטה ואלגוריתמים של בינה מלאכותית כדי לנתח רשומות רפואיות דיגיטליות (Electronic Medical Records). המערכת לומדת בצורה אוטומטית כיצד רופאים מטפלים במטופלים שלהם. מרשמים ששונים משמעותית מטווח הטיפול הנהוג מסומנים כ”בעייתיים”. כ-2% מהמרשמים “הבעייתיים” הללו הם קטלניים וגורמים למוות של מטופלים. במחקר שפורסם השנה ב-Journal of American Medical Informatics Association בחנו החוקרים מדגמית כ-750 אלף איש והמרשמים שהם קיבלו. החוקרים גילו ש-75 אחוזים מתוך 300 ההתראות שהציפה המערכת של Medaware, כללו מרשמים בעלי פוטנציאל קטלני. בנוסף, נוסתה המערכת בהצלחה בבית החולים ‘שיבא’ בתל השומר.

Spaceek גייסה 1.4 מיליון דולר

הסטארטאפ הישראלי Spaceek (ספייסיק) רוצה להקל על החיים של כולנו באמצעות מערכת חניה חכמה לערים וחניונים פרטיים. הפתרון מתבסס על מידע שמתקבל מרשת חיישנים ואלגוריתם ניתוח מתקדם שהחברה פיתחה. החיישנים מאתרים רכבים חונים באמצעות 3 טכנולוגיות חישה, מה שמאפשר לדבריה דיוק גבוה בניטור והפניה של רכבים למקומות חניה פנויים.

לאחרונה הודיעה החברה על השלמת סבב גיוס סיד בהיקף של 1.4 מיליון דולר מקרן ההשקעות הפרטית Clear Future של אלון אבוב, חניוני סנטרל פארק ומשקיע פרטי מברזיל. המימון ישמש את החברה להרחבת פעילותה בארץ ובארה״ב.

Amenity Analytics גייסה 7.6 מיליון דולר

אמניטי אנליטיקס (Amenity Analytics) הישראלית פיתחה פלטפורמת בינה מלאכותית לכריית טקסט (Text-Mining), המשלבת בין אינטליגנציה אנושית לבינה מלאכותית במטרה לספק תובנות מתוך מקורות מידע בלתי מובנים (מידע מופשט, לא מקוטלג). החודש הודיעה החברה על השלמת סבב גיוס A בהיקף של 7.6 מיליון דולר, בהובלת קרן ההון סיכון SOMV שהוקמה על ידי פנחס בוכריס (ראש יחידת 8200 לשעבר), יחד עם יובל בהרב וניר אדלר. המימון ישמש אותה להאצת פיתוח המוצר ולהרחבת פעילות המכירות והשיווק.

המערכת משתמשת בבינה מלאכותית המתקנת את עצמה כדי לחלץ תובנות מכל סוג של טקסט. העיבוד המדויק של השפה הטבעית ע”י הפלטפורמה מצריך תכנות ותמיכה מינימליים – מה שחוסך עלויות ניכרות לעומת גישות אחרות לבינה מלאכותית. דוגמאות לשימושים בפלטפורמה הם זיהוי וחילוץ נתונים ממסמכים שהוגשו לרגולטורים, תמלילים של שיחות ועידה, חדשות, מדיה חברתית, דוחות מחקר ועוד.

רדיס לאבס גייסה 44 מיליון דולר

רדיס לאבס הודיעה החודש על גיוס 44 מיליון דולרים בהובלת גולדמן זאקס, המהווה את הסיבוב הרביעי בחברה. לגיוס הצטרפו הקרנות כרמל ונצ׳רס, ביין קפיטל (Bain Capital Ventures) וקרן ההשקעות של דל (Dell Technologies Capital).

Redis Labs מציעה שירות ׳Database-as-a-serivce׳ אשר תומך באפליקציות ומאפשר להן לרוץ באופן תקין. מפתחים ולקוחות רבים כמו Docker, Hotel Tonight ואחרים מסתמכים על פתרונותיה של החברה, המאפשרים ביצוע ניתוח מידע בזמן אמת, העברות מהירות של נתונים בנפח גדול ועוד.

החברה מספקת שירותי בסיס נתונים, ומאפשרת ללקוחות להשתמש במוצר לפי היקף השימוש לו נדרש. בסיס הנתונים נועד בעיקרו למערכות שזקוקות לקבל מידע בזמן אמת וזמני תגובה מיידים. המוצרים המרכזיים של החברה הם שירותי ענן ותוכנה נוספת בשם RLEC.

 

 

WeWork גייסה 4.4 מיליארד דולר

וויוורק (WeWork), מעצמת חללי העבודה המשותפים שהתחילה את הטרנד, הודיעה על סגירת סבב גיוס משמעותי בהיקף של 4.4 מיליארד דולר מקבוצת SoftBank והקרן שלה – SoftBank Vision Fund. המימון מתחלק ל-3 מיליארד דולר שיושקעו בחברה עצמה, והיתרה בסך 1.4 מיליארד דולר מיועדת להתרחבות החברה באסיה, באמצעות השקעה ב-WeWork China, WeWork Japan ו-WeWork Pacific. מהחברה נמסר לגיקטיים כי לפני מספר חודשים SoftBank השקיעה בחברה כ-300 מיליון דולר נוספים, מה שהיווה את “הסיפתח” למגה סיבוב האחרון. בעזרת ההשקעה האחרונה תוכל WeWork להאיץ את מאמציה להגדלת כמות החברים בקהילה שלה ברחבי העולם, המונה כיום כ-150,000 איש, כמו גם להרחיב את נוכחותה הפיזית ברחבי העולם.

ScaleMP גייסה 10 מיליון דולר

חברת ScaleMP נחשבת לספקית ותיקה של פתרונות וירטואליזציה המאפשרים להרחיב את יכולות העיבוד של מחשבים באמצעות תוכנה. החודש הודיעה החברה על השלמת סבב גיוס בהיקף של 10 מיליון דולר בהובלת לאומי פרטנרס, בנק ההשקעות של קבוצת לאומי, שיחזיק כעת בנתח של 5% מהחברה.

התוכנה של ScaleMP מאפשרת להרחיב את יכולת העיבוד, הזיכרון והתקשורת של מערכי מחשבים ע”י שימוש במספר מערכות במקביל ותוך ניהול יעיל של משאבי המערכות, וללא צורך בשינוי מערכות ההפעלה, היישומים או החומרה. מערכות החברה מאפשרות למעבד להשתמש בהתקני אחסון חיצוניים וזולים יותר (כגון SSD), בנוסף למבנה המקובל של שימוש בזיכרון הפנימי DRAM; התוכנה שלה המאגדת DRAM ו-SSD מספקת כ-90% מהביצועים בעד כרבע מהמחיר הנדרש עבור רכיבי הזיכרון במבנה המסורתי.

מקור: גיקטיים

NANOREP נרכשה תמורת 45 מיליון דולר

יותר ויותר חברות עוברות להציע שירות לקוחות דרך הרשתות החברתיות, כמו גם באמצעות צ’אטים למיניהם המוטמעים באתר. חברת NANOREP הישראלית מציעה שירות לקוחות אונליין מבוסס AI המאפשר ללקוחות הקצה לקבל באופן אוטומטי מענה פרסונלי לשאלותיהם, בעוד שהחברות שעושות שימוש בטכנולוגיה יכולות לשדרג את איכות השירות שלהן ולחסוך בעלויות. החודש הודיעה החברה על רכישתה על ידי LogMeIn האמריקאית תמורת 45 מיליון דולר במזומן. עם השלמת הרכישה יישאר מרכז הפיתוח שלה בהרצליה ביחד עם 50 העובדים בו, שאף צפוי להתרחב.

NANOREP מציעה מערכת שירות לקוחות דיגיטלית ואוטומטית – AKA צא’טבוט, התומכת בכל יישומי ההודעות הפופולארים בהם סלאק, סקייפ ופייסבוק מסנג’ר. הרעיון הוא להציע ללקוחות שירות אישי בכל שעות היממה, ולעזור להם לקבל מענה ופתרון כמה שיותר מהר. הטכנולוגיה מאחורי הצ’טבוט מאפשרת לזהות הקשר משתמש, כולל מיקום גיאוגרפי וחיפושי מוצרים שבוצעו על ידו, כמו גם להבין את תחום הפעילות של החברה וסוג השירות המוצע בה, זאת על מנת להעניק לו חוויה כמה שיותר “אנושית” ורלוונטית עבורו. אותן תשובות תלויות הקשר גורמות לכך שאותה השאלה יכולה להוביל לתשובות שונות עבור אנשים שונים, וזה בעצם כל הרעיון. לטענת NANOREP, חברות שמשתמשות בשירותיה יכולות לצמצם ב-75% את מספר השאלות המופנות אל אנשי השירות, לצמצם ב-45% מכלל נפח הפעילות במרכז השירות ולחסוך כ-10% בזמן שמושקע בכל פניה למערך השירות. חברות ישראליות שעושות שימוש במוצר הן אלעל, יס, הוט, בנק לאומי, ו-Fedex, Ikea ו-Vodafone בעולם.

 R2Net נרכשה תמורת 328 מיליון דולר

חברת R2Net הישראלית המפעילה אתר לשיווק יהלומים ותכשיטים ברשת תרכש על ידי Signet Jewelers תמורת 328 מיליון דולר. העסקה צפויה להחתם בחציון השני של 2018. פרט למייסדים מי שיכולה לחגוג היא גם קרן IGP, המשקיעה היחידה בחברה. R2Net מפעילה את אתר JamesAllen.com שנחשב לזירת סחר אינטרנטית ליהלומים ותכשיטים שהייחוד שלו נעוץ בתצוגה אמיתית יותר בתלת מימד ובמכרזים שמייצרים מחירים תחרותיים במיוחד לצרכנים.

לפני כשנתיים רכשה R2Net, מפעילת האתר, את שותפתה הישראלית Segoma שפיתחה את טכנולוגיית תלת המימד תמורת 18 מיליון דולר. Segoma היתה אחראית לפיתוח טכנולוגיה לצילום והצגה של אבני חן, אבנים מלוטשות ותכשיטים בתלת מימד. הצילומים עצמם מתבצעים בעזרת מכונת צילום שנרכשת בסניפי החברה, הממוקמים בניו יורק, מומבאי ותל אביב, המהווים את שלושת מוקדי מסחר היהלומים הגולמיים הגדולים בעולם. מכונות הצילום הייעודיות שפותחו בחברה מבוססות על טכנולוגיית פטנט חדשנית, המשלבת מכניקה עדינה, פתרונות תאורה ייחודיים ויכולות אופטיקה גבוהות המאפשרים ללקוח לקבל את כל המידע הויזואלי לו הוא זקוק כמו גוון, צלילות, רמת הליטוש והחיתוך וכו. החברה גם איפשרה לכל מי שמצלם את היהלומים או אבני החן חיבור מיידי ובזמן אמת לפלטפורמת המסחר האלקטרוני שלה שמקושרת ל-20 אלף משתמשים באתר.

Applause נרכשה על ידי Vista Equity Partners

ויסטה אקוויטי פרטנרז (Vista Equity Partners) הודיעה על רכישתה של אפלאוז הישראלית – החברות לא פירסמו את סכום העסקה אולם ב-Applause הושקעו עד היום כ-115 מיליון דולר. ויסטה היא קרן אמריקאית שמחזיקה משרדים באוסטין, סן פרנסיסקו, שיקגו ואוקלנד שהשקיעה לאחרונה בלא מעט סטארטאפים מתחום התוכנה והדאטה.

Applause מאפשרת לחברות לספק חוויה דיגיטלית טובה יותר – החל מ-web, דרך מובייל, מוצרים לבישים, IoT ועוד על ידי שילוב שירותי בדיקה, אוטומציית בדיקות וקהילה גלובלית, החברה מסייעת למותגים גדולים ומוכרים בעולם להגיע ליעדים שלהם ולבנות חוויה דיגיטלית איכותית סביב כל מערכת הפעלה, מכשיר, מפעיל, מיקום או כל קריטריון אחר אשר חשוב עבור אותן חברות. במילים פשוטות: החברה פיתחה פתרון שמאפשר לבחון את הדירוג של כמעט כל אפליקציה ברחבי העולם, כמה אנשים דרגו אותה, ואת הציון שלה על פי קריטריונים שקבעה.

חברת AppCard רכשה את ProLogic האמריקאית

הסטארטאפ הישראלי AppCard המאפשר לקמעונאים מכל התחומים לפנות ישירות אל הקונים שלהם באופן אישי, הודיע על רכישת ProLogic האמריקאית. מאחורי החברה הישראלית עומדים יאיר גולדפינגר, האנג’ל הסדרתי ואחד ממייסדי ICQ ועמיחי אורן, לשעבר מנהל התפעול הישראלי של הסטארטאפ הישראלי Jajah. החברה הנרכשת נחשבת לספקית הגדולה ביותר של פתרונות שיווק למועדוני לקוחות של סופרים עצמאיים, כך ששתי החברות פועלות בשוק די דומה והכלאה של פתרונותיהן תהפוך את החברה הישראלית לשחקנית בולטת בתחום. פרטי העסקה לא נחשפו.

WeWork רכשה את Unomy הישראלית

ענקית מתחמי העבודה השיתופיים WeWork (וויוורק) של היזם הישראלי אדם נוימן הודיעה כי רכשה את הסטארטאפ Unomy (יונומי). הסטארטאפ הישראלי פיתח פלטפורמת מודיעין עסקי שמאפשרת למשתמשים לאסוף מידע על גופים אחרים, לקוחות ומתחרים בקלות.

הפתרון שפיתחה Unomy מבוסס על סריקה בזמן אמת ממאגרי מידע המצויים באינטרנט אודות חברות והעובדים בהן. המידע מגיע מאתרי חדשות, גוגל, מאגרי מידע, רשתות חברתיות, שיתופי פעולה עם ספקי מידע רלוונטים אחרים ועוד, כשבעצם כל האינפורמציה נאגרת בדאטה בייס אחד. המידע מנותח אז באמצעות טכנולוגיית Machine learning ו-NLP, עיבוד שפה טבעית, כדי לבנות פרופילים מקיפים ומעודכנים של אותן חברות. בסופו של דבר, הפרופילים מונגשים למשתמשי הקצה על גבי ממשק ידידותי למשתמש, או באמצעות תוסף לדפדפן.

נראה שהסיבה המרכזית לרכישה היא הרצון של WeWork להפוך את הטכנולוגיה של Unomy לכלי אינטגרלי של מחלקת המכירות שלה. בשנים האחרונות מנסה WeWork להרחיב את קהל הלקוחות שלה ולצאת מנישת הסטארטאפים הקטנים, ולהעמיק את האחיזה שלה בשוק הארגוני.

הולה מוכרה את החברת הבת שלה ב-200 מיליון דולר

חברת ה-VPN הישראלית Hola הודיעה על מכירת Luminati (לומינאטי) חברת הבת שלה, לקרן האחזקות הפרטיות EMK Capital תמורת 200 מיליון דולר. Luminati מספקת שירותי IP פרוקסי לארגונים.

הולה מוכרת לעשרות מיליוני משתמשים בעולם ובארץ כחברה שמספקת שירותי פרוקסי חינמיים בטכנולוגיית P2P. במילים אחרות, המשתמש מקצה חלק מרוחב הפס שלו והגישה לרשת, תמורת הזכות להשתמש בפרוקסי החינמי – וכך ליהנות למשל מגישה לשירותים שחסומים על בסיס גיאוגרפי.

על בסיס שירות זה פיתחה Hola שני שירותים אותם היא הציעה לארגונים: Luminati ו-CDN מבוסס P2P. שירות Luminati, שנמכר עתה לקרן EMK Capital, אפשר ללקוחות עסקיים משלמים לקצור נתונים מקוונים תחרותיים אשר בנסיבות אחרות היו נחסמים על-ידי המתחרים. כך למשל אם משווק מסויים רוצה לבדוק מיקום המוצר שלו או של המתחרים בתוצאות החיפוש בגוגל במדינות מסויימות או אפילו בערים מסויימות, הוא יוכל לעשות זאת בעזרת השירות של החברה.

 Gett רכשה את Streetsmart הישראלית

חברת הנסיעות הישראלית Gett (גט) הודיעה כי רכשה את הסטארטאפ הישראלי Streetsmart, שמפתח מערכת לניהול ציי מוניות. סכום העסקה לא פורסם, אך ככל הנראה מדובר במיליוני דולרים בודדים.

Streetsmart (סטריטסמארט) פיתחה מערכת שעושה אופטימיזציה עבור מסלולי נסיעה של נהגי מוניות. אפליקציית הנהגים עושה שימוש באלגוריתמי ניתוח Big-Data ובינה מלאכותית (AI) על מנת לתכנן מסלולים אופטימליים מותאמים אישית לנהגים בהתאם לנתוני זמן אמת, במטרה לקצר את הזמן עד לאיסוף הנוסע הבא ובכך מקווה Gett לסייע לנהגים למקסם את רווחיהם ולהפחית את זמן ההמתנה של הנוסעים, תוך הגדלת היעילות הכוללת של הצי. הטכנולוגיה מאפשרת אופטימיזציה של ציים גדולים עם אלפי רכבים תוך התחשבות במיקומם של כלל הרכבים בצי, כלומר ניצול נכון יותר של היצע הרכבים ופיזור נכון יותר של הצי בהתאם לביקוש הנסיעות.

Aristocrat האוסטרלית רכשה את פלאריום בחצי מיליארד דולר 

חברת Aristocrat (אריסטוקרט) האוסטרלית הודיעה  כי רכשה את חברת Plarium (פלאריום) הישראלית תמורת חצי מיליארד דולר במזומן. החברה הישראלית נחשבת לאחת מהחברות המובילות בעולם בפיתוח משחקים למובייל, לרשתות החברתיות ולדפדפני האינטרנט, עם למעלה מ-250 מיליון משתמשים, 1,200 עובדים ופעילות בכל העולם.

פלאריום, שנוסדה ב-2009, נהנית מהכנסות שמוערכות בעשרות מיליוני דולרים בשנה שמגיעות מיותר מ-250 מיליון משתמשים רשומים. המודל הכלכלי של החברה כולל משחקי סושייאל חינמיים, עם מכירה של פריטים שונים (In-App Purchase). עם זאת, ובניגוד למרבית חברות הסטארטאפ, כולל אלו המתמחות בגיימינג, פלאריום הביאה את מרבית ההון העצמי שלה ‘מהבית’, כלומר מהמייסדים, אבי וגבי שלאל, ולא מהקרנות השונות – מה שהופך את העסקה להרבה יותר מרשימה כמובן עבור המייסדים.

נילסן רכשה את vBrand הישראלית

מדידת קמפיינים שיווקיים היא ‘הגביע הקדוש’ של כל חברות המחקר והמדיה. כדי לחזק את מעמדה בתחום, הודיעה חברת נילסן על רכישת חברת vBrands. הסטארטאפ הישראלי פיתח פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית (AI) המשמשת למדידת שוויים והשפעתם של קמפיינים מבוססי חסויות בספורט, באמצעות סריקת כל ערוצי התוכן ביניהם ערוצי טלוויזיה, שידורי אינטרנט והרשתות החברתיות לצד ניתוח תוצאות מבוסס big data.

vBrand (ויברנד) רוצה להביא את מהפכת ה-AI וביג דאטה לעולם השיווק בספורט. היא עוזרת למפרסמים ולבעלי זכויות פרסום להבין את השווי של שטחי הפרסום שלהם, ואת ה-impact שהם מייצרים. כיום, כשצריכת תוכן ספורט מגיעה לשיאי צפייה של כל הזמנים וזכויות השידור מתחלקות בין מאות ערוצי טלויזיה ופלטפורמות דיגיטליות, מדידת החשיפה שנוצרת כתוצאה מחסויות של אירוע נעשית אתגר גדול עבור המפרסמים ובעלי שטחי הפרסום.

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

3 תגובות על "מרשים: סטארטאפים ישראליים גייסו החודש קרוב ל-5 מיליארד דולר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אסף
Guest

wework לא ישראלית
זה שיש לה מייסד ישראלי לא אומר שהחברה רשומה בארץ

Dםמ
Guest

דמגוגיה במיטבה,
ממתי חברה אמריקאית מנוהלת ע”י מייסדים ובעלים אמריקאים היא חברה ישראלית?
רק בגלל שאחד מהם ירד מהארץ לפני כמה עשורים?

משתמש אובונטו
Guest

שמעתי ש-WeWork התגיירה, עלתה לישראל ועכשיו מתגוררת במאחז בדרום הר חברון.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: