הסטארטאפ הישראלי ששווה כבר 1.9 מיליארד דולר חושף את הסודות שלו

האם העיצוב של המשרד שלכם באמת תומך בחברה? איך מגייסים הרבה עובדים במהירות בלי לוותר על האיכות? איך להפחית סיכון בגיוס כספים ממשקיעים? לכל הסטארטאפים יש הרבה שאלות והרבה מכשולים בדרך, ולחברת Monday.com אין שום בעיה לחלוק איתכם את כל מה שהיא למדה

Geekypod Logo

עיצוב: גיקטיים

פודקאסטים, או הֶסְכֵּתים בעברית, הן תוכנית אודיו שאפשר להאזין להן בכל זמן ובכל מקום. בשנים האחרונות סצינת הפודקאסטים בישראל פורחת, וכיום ישנן מאות תוכניות זמינות ברשת בעברית בשלל נושאים מרתקים. מדי כמה שבועות נעזור לכם למצוא משהו חדש להאזין לו, ונבחר עבורכם פודקאסט אחד שאהבנו במיוחד, ולכם רק נותר להקשיב לפרק בפקק, בתור לרופא, בעבודה או סתם בבית. האזנה נעימה!

הפודקאסט: “Startup For Startup”

נושא: סטארטאפים ויזמות

תדירות פרקים חדשים: פעם בשבוע

אורך פרק ממוצע: כ-45 דקות

מנחה:ליאור קרנכל, Head of “Startup for Startup” at monday.com, ובהשתתפות: ערן זינמן (סמנכ״ל טכנולוגיה ומייסד שותף במאנדיי) ורועי מן (מנכ״ל ומייסד שותף במאנדיי).


אפשר להגיד בביטחון שכל יזם מאחורי סטארטאפ חדש שנולד חושב שהוא הדבר הגדול הבא. הוא יהפוך לחד-קרן המדובר, אולי יירכש על ידי תאגיד עצום או יהפוך בעצמו לאימפריה גלובלית. אבל בפועל סיכויי ההצלחה של סטארטאפ מוערכים ב-10%. יזמים וגורמים אחרים בסטארטאפים עושים לא מעט טעויות בדרך להצלחה, ואם לא תדעו ללמוד מהן, רוב הסיכויים שגם אתם תצטרפו לסטטיסטיקה.

אז אולי במקום לעשות את הטעויות ורק אז ללמוד מהן, תלמדו מההצלחות והכישלונות של אחד הסטארטאפים הבולטים ביותר של השנה?

חברת Monday.com, שכיום מוערכת ב-1.9 מיליון דולר וטוענת שהיא עומדת להיות המיקרוסופט או הסיילספורס הבאה, השיקה פודקאסט בשם Startup For Startup. מדי שבוע ליאור קרנכל מ-Monday מארחת עובדים מתוך החברה, ואפילו יזמים או משקיעים אחרים, כדי לעסוק באתגר אחר בחברות סטארטאפ – פיתוח, ניהול מוצר, שיווק, מכירות, גיוס כספים או כל נושא אחר. בין שהאורח הצליח לפתור את האתגר או לא, הוא משתף את המאזינים בידע שצבר בפורמט של שיחה פתוחה.

היי-טק, סטארטאפים וטכנולוגיה - רוצים להקדים את כולם? היי-טק, סטארטאפים וטכנולוגיה - רוצים להקדים את כולם? להורדת אפליקציית גיקטיים לאייפון ולאנדרואיד לחצו כאן

בין הנושאים הרבים שנמצאים בכמעט 60 הפרקים שכבר עלו לאוויר תוכלו לגלות איך מגייסים עובדים בכמות ובמהירות תוך שמירה על האיכות, איך מפחיתים סיכון בגיוס כספים ממשקיעים, כל מה שצריך לדעת על אופציות, איך למקסם הוצאות שיווק באמצעות דאטה, מה עושים אחרי שסוגרים חברה, איך עיצוב המשרד תומך ברוח ובתרבות של החברה ועוד.

אל קרנכל מצטרפים בין היתר מייסדי מאנדיי, רועי מן, מנכ”ל מאנדיי, וערן זימן שמכהן כ-CTO, אשר זכה בפרס CTO השנה בטקס ה-Geekawards 2020. השניים מביאים את נקודת המבט של היזם לשיחות וחולקים גם את התובנות שלהם, ועם חברה ששווה כבר 1.9 מיליארד דולר, יכול להיות ששווה להקשיב להם. קרנכל מדווחת כי עד כה נרשמו כמעט 119 אלף האזנות לפודקאסט של החברה, כך שגם יש לא מעט אנשים שכבר הבינו שכדאי לעשות זאת.

מאיפה הגיע הרעיון ליצור פודקאסט?

קרנכל: “אני מגיעה מעולם הקרנות הון סיכון וזיהיתי שיש פער בארץ בין העובדה שכולם מכירים את כולם ועל פניו יכולים לקבל עזרה בקלות, לבין הקושי להודות שקשה ולבקש תמיכה. כשאנחנו אומרים שהכל פשוט מעולה, גם כשזה לא המצב, מתפספסת ההזדמנות ללמוד מניסיונם של אחרים שחוו סיטואציות דומות”.

“כשהגעתי למאנדיי, רועי, ערן ואני זיהינו שאנחנו חולקים תשוקה אמיתית לעזור ליזמים וליזמות בצמתים של אתגר וקושי. התחלנו בפגישות אחד על אחד עם יזמים, ותוך כדי התהליך רצינו לעשות את זה בסקייל, להצליח לשתף עם יותר אנשים את השיעורים שלמדנו בדרך הקשה ואת הדילמות שלנו”.

“כשיצאנו לדרך, לא תיארנו לעצמנו שיהיו לנו כל כך הרבה נושאים ואתגרים לשתף בהם. בפועל, החברה ממשיכה לצמוח בקצב מסחרר ועם הצמיחה מזדמנים קשיים ואפשרויות למידה רבות, כך שהיד עוד נטויה. השילוב של ריבוי האתגרים עם הפידבק שזורם לעברנו על הערך שהפודקאסט נותן מחזיר אותנו בכל שבוע מחדש לחדר ההקלטות”.

פרגנו לעוד פודקאסטים שאתם אוהבים לשמוע

חיות כיס – כי הוא פשוט מעולה.

Invisibilia – פודקאסט מבית היוצר של npr, שבו אליס שפיגל והאנה רוזין מביאות סיפורים מרתקים על הכוחות ה״בלתי נראים״ בחיים שלנו – התנהגויות, אמונות, רעיונות וכו׳.

פרק מומלץ: האם קידום = ניהול?

קרנכל: “התארח אצלנו טל הרמתי, Tech Lead היום במאנדיי והמפתח הראשון בחברה בזמנו. באופן טבעי, בתור המפתח הראשון בחברה היה הגיוני שטל יתקדם לתפקיד ניהולי, אבל זה לא בהכרח מה שהתאים לו. טל מתייחס לנושא שלדעתי נוגע להמון אנשים – מה קורה כשעובד חזק מאוד מקצועית ויש לו המון מה לתרום, אבל פשוט לא מתאים לו לנהל? האם קידום בהכרח משמעותו מעבר לתפקיד ניהולי?

“שתי תובנות מרכזיות שעלו בפרק והופכות אותו לאחד האהובים והחשובים בעיני: האחת – רבות הדרכים בהן ניתן לבטא מנהיגות. יש המון דרכים להתפתח ולצמוח מבחינה מקצועית, שלא חייבות להיות בדיוק במסלול הקונבנציונלי שרובנו חושבים עליו. השנייה – כמה חשוב להיות קשובים ולשאול את עצמנו אם אנחנו עושים את מה שאנחנו אוהבים, ואם אנחנו באמת טובים במה שאנחנו עושים. הקורלציה בין השניים היא, באופן טבעי, גבוהה במיוחד”.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

4 תגובות על "הסטארטאפ הישראלי ששווה כבר 1.9 מיליארד דולר חושף את הסודות שלו"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
סטנסילב
Guest

לא מבין את השווי שלהם. הזוי. סהכ תוכנה לניהול משימות שלא נותנת שום פיתוח טכנולוגי.

Truth
Guest

הם בקריסה לכן כל הכתבות הממומנות לאחרונה באתר.

שינשי
Guest

“חברת Monday.com, שכיום מוערכת ב-1.9 מיליון דולר”
מליון דולר?

Dapulse
Guest

חברה כל כך טובה שכל כך הרבה אנשים טובים משם מתראיינים בכל כך הרבה מקומות.
שיתחילו לבדוק מי מתקדם ואיך, או את החוויה של מתראיינים שמגיעים לעשות מבחנים באמצע open space.
הרבה אוויר והמון כלום, ושמישהו יסביר להם שהם לא גוגל.
ובהצלחה למשקיעים כמובן.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: