סטארטאפ 101: הסטארטאפיסט האולטימטיבי

ההצגה של ג’ובס, החדשנות של לארי וסרגיי, החוצפה של צוקרברג והרבה מזל. איך אתם הייתם מרכיבים את הסטארטאפיסט האולטימטיבי שלכם?

סדרת הפוסטים “סטארטאפ 101” מאגדת סיפורים ותובנות שונות שלנו כמו גם של יזמים, משקיעים ומובילי דעה בקהילת הסטארטאפים והיזמים בישראל. כל מה שיפורסם במסגרת סדרת הפוסטים “סטארטאפ 101” נכתב בצורה סובייקטיבית, מנקודת מבט אישית של הכותב ומהניסיון שהוא ו\או אנחנו צברנו. אתם יכולים להסכים עם הדברים ואתם בהחלט יכולים שלא (ואפילו נשמח לשמוע אתכם בתגובות).

הפוסט הבא נכתב על-ידי תומר תגרין, מייסד Yotpo – סטארטאפ אינטרנטי חדש אשר מפתח כלים לבלוגרים ובעלי אתרי מסחר המאפשר להם לשפר את חווית הקריאה והקנייה.

לא מזמן נכחתי באחד מאותם מפגשי TechAviv, סצנת הסטארטאפ הישראלית במיטבה: יזמים, משקיעים וכל מי שבינהם נכחו. ראיתי הרבה מייסדים בגילאים שונים, עם רעיונות שונים, נסיון, גישורים טכנולוגיים וחברתיים שונים.

כאשר שלושת החברות עלו בזו אחר זו להציג את הדרך שלהם לשפר את העולם (הרי אף אחד מאיתנו לא עושה את זה מתוך מניע אחר),התחלתי לתהות מיהו הסטארטפיסט המושלם? מה גורם לי לתפוס כל אחד מהם בדרך אחרת ומהי דמות המייסד המושלם בעיניי?

גדולים וחכמים ממני כתבו על דמות היזם המושלם ולכן האינסטינקט הבסיסי שלי היה פשוט לחשוב על אלו שאני מעריץ. אלו שהייתי רוצה לקחת תכונה אחת מכל אחד מהם ולבנות את פאזל הסטארטאפיסט האוליטימטיבי.

עיצוב והצגה – סטיב ג’ובס

זה רק הגיוני להתחיל עם הקרם דה לה קרם, המיכאלאנג’לו של ימינו כפי שאמר וורן באפט. מסטיב ג’ובס הייתי בוודאי לוקח את גישתו הבלתי מתפשרת לעיצוב מוצר סקסי ומושלם עד הפרט האחרון. כדי לתפוס את גישתו הפאנטית לעיצוב, אני ממליץ לקרוא את הפוסט הזה של Vic Gundotra שמתאר איך סטיב ג’ובס התקשר אליו ביום ראשון בצהריים כדי להביע את דאגתו לגבי הצבע הצהוב בלוגו של גוגל באפליקצית האייפון של גוגל. לטענתו, הצהוב היה דהוי מדי והוא הציע שהמעצבים של אפל יתקנו את הבעיה.

לגבי יכולות ההצגה והדיבור של סטיב ג’ובס אני לא חושב שיש צורך להרחיב ואם כן, אתם מוזמנים לקרוא את הפוסט הזה.

חדשנות – לארי פייג’ וסרגיי ברין

אחד הנושאים החמים ביותר היום הוא המלחמה של גוגל בפייסבוק והאם גוגל תנצח או תפסיד. בינינו, גוגל לא באמת יכולה להפסיד, אבל מה שאני הייתי לוקח מהתופעה שנקראת לארי וסרגיי הוא הרצון שלהם להיכנס לכמעט לכל תחום מעניין וההרחבה הבלתי פוסקת של החברה לתחומים שונים.

גוגל היא המתחרה העיקרית של פייסבוק, אפל, מייקרוסופט וכמעט כל חברה בתחום הלווין, טלוויזיה, מפות ומגוון רחב של תחומים נוספים. זה מדהים בעיניי איך מנוע חיפוש הגיע כמעט לכל תחום ועוד בצורה הטובה ביותר. חדשנות כזאת ראוייה להערצה בכל חברה ובטח שבכל סטארטאפ.

חוצפה – מארק צוקרברג

להיות תלמיד בקולג’ ולבנות את המהפכה הבאה בלי שום חשבון לעצות ושותפויות בדרך זה פשוט מטורף. אפילו אחרי ההצלחה המטאורית של פייסבוק, להכריז תיגר על גוגל זה פשוט נשמע חסר כל הגיון. הילד המשונה וכנראה מאד מוכשר הזה באמת לא מפחד מכלום.

אחרי שקראתי את הספר The Facebook Effect הבנתי איזה תחרות הייתה לפייסבוק באותם ימים (Friendster ו-Myspace זהו רק הקצה העליון של הקרחון). תחרות היא דבר קשה שכל סטארטאפ מתמודד איתו, אבל למארק הייתה את החוצפה לחשוב ולעשות משהו הרבה יותר טוב מכל אחד אחר.

התמדה – דניס קראולי

אם אי פעם אני אפגוש את דניס, ללא ספק השאלה שהייתי שואל הייתה: “איך ההרגשה שהחברה הכי מצליחה בשנים האחרונות מודיעה שהיא משיקה את Facebook Places והופכת להיות המתחרה הראשית שלך?”. למרות שרבים מאיתנו ניסו לשכנע משקיעים שונים שמהלך כזה הוא דווקא חיובי ומאשרר את הרעיון שלנו, זה ללא ספק יכול להיות אחד הסיוטים הגדולים ביותר עבור חברת סטארטאפ.

אני די משוכנע שהייתה מסיבה רצינית במשרדים של פורסקוור כשפייסבוק הודיעה שבוע שעבר שהיא סוגרת את השירות המתחרה. עבורי, היה זה יום של ניצחון לסטארטאפ הקטן וליזם המאמין. ההתמדה של דניס בהחלט מעוררת הערצה גדולה.

מזל – בערך כולם

כל סטארטפיסט יגיד שהמזל הוא אחד הגורמים החשובים אם לא החשוב שבהם בהקמה של חברה מצליחה. כפי שפול גרהאם (אחד המייסדים של תוכנית הסטארטאפים הפופולארית YCombinator) אמר לא פעם אחת שהוא נשאל כיצד הוא בוחר את המועמדים של תוכנית הסטארטאפים המצליחה Y-combinator : “יש אנשים שפשוט הכל הולך להם”. ללא אלי המזל לא היה לנו היום את גוגל, פייסבוק, מיקרוסופט ואפל.

ברור שיש עוד הרבה תכונות שאפשר לקחת מכוכבי הרוק של עולמנו, אלו היו הבחירות שלי. אם יש מישהו שאתם הייתם לוקחים ממנו חלק בפאזל הסטארטאפיסט האולטימטיבי, אשמח לשמוע את הסיפורים שלכם בתגובות. 


ערוץ הסטארטאפים בניוזגיק מפורסם בחסות תוכנית Bizspark


Microsoft Bizspark היא תוכנית גלובלית שפותחה במטרה לסייע להצלחת סטארטאפים בשלבים המוקדמים על-ידי אספקת מספר משאבי מפתח, בזמן שהכי צריך אותם:

תוכנה – במסגרת התוכנית, תקבלו גישה מלאה למגוון הרחב של כלי הפיתוח, הפלטפורמות השונות ורשיונות לכל מוצרי מיקרוסופט לשימוש מיידי למשך 3 שנים, לצורך פיתוח וחדירה לשוק של פתרונות וטכנולוגיות חדשות. כל אלו, יחד עם כל ההטבות האחרות בתוכנית, מגיעות ללא תשלום.

תמיכה – התחברו לשותפים נוספים בתוכנית מרחבי העולם – חממות, משקיעים, יועצים, משרדי ממשלה וספקי הוסטינג – כולם מעורבים ומושקעים באופן שווה בתחומי החדשנות והיזמות בתחום התוכנה והאינטרנט ומציעים מגוון רחב של פתרונות שיוכלו לסייע לכם בפתרון בעיות טכנולוגיות ועסקיות.

חשיפה – מעבר לשיתוף הפעולה עם ניוזגיק, תוכנית Bizspark חושפת את הסטארטפים החברים בה לקהל רחב של משקיעים, לקוחות ושותפים פוטנציאליים. כחברים בתוכנית Bizspark של מיקרוסופט, תזכו לגישה לאקו-סיסטם עשיר של עמיתים למקצוע, שותפים ומגבים משאבי תמיכה מכל העולם, אשר יסייעו לכם לגדול ולהצליח. Microsoft Bizspark זו הדרך המהירה ביותר להזניק את הסטארטאפ שלכם קדימה.

תומר תגרין

יזם בנשמתו, מכור אינטרנט וחנון במסווה. מסיים כעת את תואר בהנדסת חשמל ומדעי המחשב מאוניברסיטת ת"א והוא אחד משני המקימים של חברת Yotpo וכותב טור שבועי בבלוג thenextweb.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה:

נותרו עוד
00
ימים
:
00
שעות
:
00
דקות
:
00
שניות
לכנס המפתחים הגדול בישראל