סטארטפיסט מסביב לעולם: שישה מיליון בולים בברלין

בפוסט השביעי בסדרת סטארטאפיסט מסביב לעולם כותב אמיר על הביקור בבברלין ובפראג ועל יריד אספנים הכולל 12,000 מבקרים ונחשב לגדול ביותר במרכז ומזרח אירופה.

צילום: אמיר ולד, הנס מראה לפרוגנקטור את הבולים אותם הוא עומד לקטלג בקרוב

ערוץ הסטארטאפים בניוזגיק מפורסם בחסות תוכנית Microsoft Bizspark, המשתפת פעולה עם ניוזגיק במסגרת תוכנית Geekspark. רוצים לחשוף גם את הסטארטאפ שלכם בניוזגיק ולהיכנס לתוכנית Bizspark של מיקרוסופט? הכנסו לכאן לפרטים נוספים.

אחת המטרות החשובות במסע חובק העולם שלי היא להכיר יותר לעומק את עולמם של האספנים ואין דרך טובה יותר לעשות זאת מאשר לפגוש אותם פנים אל בולים. או מטבעות. או טלכרטים. לכל אספן סיפור משלו לגבי איך ההתעניינות הפכה לתחביב ואט אט לקוואזי אובססיה. אפצח בסיפור אישי, לא שלי אבל של מישהו מקולנקט, ואמשיך לתעלול שיווקי צפרדעי במיוחד.

שישה מיליון בולים

בברלין פגשתי את הנסוורנר האק, אספן בולים מקצועי מזה שנה וחצי. זהו יחסית זמן קצר להפוך בו לאספן רציני אך כיוון שהנס, בעל ניסיון עסקי נכבד וכיום יועץ לחברות, עובד רק כשבוע בחודש, נותר לו הרבה זמן פנוי לחוויות בולאיות כפי שאולי יעידו ששת מיליון הבולים שברשותו, אם רק ישאלו אותם. לבולים חדר משלהם בביתו בברלין, שם נפגשנו, אף כי הם פולשים תכופות לשאר חדרי הבית. חלקם מסודרים בקטלוגים מיוחדים, שהנס ואשתו מכינים, עם מידע נרחב על הרקע של כל בול. בולים אחרים נמצאים באלבומים סטנדרטיים יותר ועוד רבים וטובים בקופסאות מן קופסאות שונות.

סיפור תחילת האספנות של הנס היה משעשע. כשעברו דירה, מצאה אשתו בין החפצים הישנים שלה את אלבומי הבולים שאספה כילדה. הוא ביקש שתפטר מהם והיא הלכה לסוחר כדי למכור את הבולים. הצעת המחיר שקיבלה נראתה לה כבדיחה והיא לא הסכימה למכור אוסף מושקע ומלא זכרונות במחיר כה מגוחך. “למה את מתעסקת עם מחירים של פיסות נייר?” שאל אותה הנס ולא הבין. אך מה שהחל אצל אשתו כבדיקת מחירים באינטרנט של כמה בולים מהאוסף, הפך עד מהרה להתעניינות בבולים עצמם ומשם הדרך חזרה לאספנות הייתה קצרה. הנס הפך עד מהרה מכופר לחסיד נלהב המנסה להדביק אנשים נוספים בשגעון האיסוף. מצידו זוהי זכות לגלות מה יש בעצם באספנות שהופך אותה לכה מעניינת ומרחיבת אופקים.

הנס מכהן כיום כיושב ראש עמותת אספני בולים בברלין ומנסה לקדם פרוייקטים לעידוד הבולאות בעיר ובכל המדינה. בפרוייקט אחד לדוגמא הצליח להשיג עשרות אלפי בולים שיינתנו כמתנות לילדים שיענו נכונה על שאלות טריוויה על הנושאים המופיעים עלגבי הבולים. “איסוף בולים מהווה צוהר להסטוריה וגם מאפשר לאנשים להפתח לאנשים אחרים מרחבי העולם”, הוא אומר, “צריך לגדל את דור האספנים הבא”.

לפוסט הקודם: סטארטפיסט מסביב לעולם: סטארטפיסט באומן [חלק ב’]

תמונה: אמיר ולד, דולר צפרדעי חדש ומפואר

יריד אספנים עם 12,000 מבקרים

בפוסט הנוכחי אעשה דילוג אלגנטי עלפני חוויות ברלינאיות אחרות כגון סיור אלטרנטיבי להכרת סצנת אומנות הרחוב המרתקת בעיר, חקירת הבירות השונות ופגישות נוספות עם אספנים ואמשיך בקצרה דרך טרמפים מוצלחים יותר ופחות לדרזדן, שם גם רקדנו במועדון לילה שהוקם בתוך מפעל סובייטי נטוש, עד לפראג.

בפראג התקיים יריד אספנים גדול מאוד, הגדול ביותר במרכז מזרח אירופה, עם כ-12,000 מבקרים. בתיאום מוקדם עם מארגני היריד סוכם כי לקולנקט יהיה שולחן בכניסה לארוע ופרסומת לקולנקט תופיע בעלון שחילקו לכל המבקרים. זאת בתמורה לאזכור הארוע בקולנקט, כך שעוד אספנים יהיו מודעים לקיומו.

הגעתי עם חברתי לפראג יומיים לפני הכנס ופגשנו את ד”ר ואדים סולימנקו, אחד המתנדבים החשובים ביותר שלנו. קולנקט בנוי על עזרתם של מתנדבים מכל העולם ודר סולימנקו עושה עבודה נהדרת בשיפור האתר: הוספת קטגוריות חדשות, הוספת מידע וקטגוריות קיימות ועוד עבודות מיני עבודות שאני מפיל עליו לעיתים. אפילו אמא שלי הגיעה מישראל והביאה את כל החומר הפרסומי ליריד. התכנון היה לעשות שמח, להציג את קולנקט לאספנים שמסיבה תמוהה כזו או אחרת עדיין לא חברים נלהבים של האתר וכן לפגוש חברים בקולנקט אותם הכרתי עד כה רק באופן וירטואלי.

ההפתעה הפרסומית שהכנתי ליריד, בעזרתו של מתנדב פורטוגזי, מוצגת פה – פליירים דמויי שטרות של פרוגנקטור, הצפרדע של קולנקט. למי מכם שעוד לא מכיר את האספן הכי ירוק ופרוותי, אני ממליץ בחום על הוידאו נהדר הזה שכבר עזר לנו לזכות כבר בכמה תחרויות. השטרותשהבאנו עוררו התלהבות רבה בקרב אספנים. כשראינו את ההתנפלות על השטרות, שחולקו בחינם, החלטנו להגביל את החלוקה לשטר אחד לאדם. כמה אספנים היו להוטים כל כך להשיג את השטרות, שחזרו לדוכן שלנו שוב ושוב, כל פעם מתרשמים, מחדש כביכול, מיופיו של הפלייר ולוקחים לעצמם עוד עותק. אז כן, זה יצר את האפקט ההתלהבותי הנדרש.

לסיכום הכנס ארשום כי לא הייתה לו איזושהיא השלכה סטטיסטית על מספר המבקרים בקולנקט. להרבה חברות, כולל חברות רבות עימן שוחחתי, אין יכולת אמיתית למדוד אם כנסים מועילים. אנחנו מכנים את זה מיתוגומקווים שכיוון שמישהו לקח פריט פרסומי שלנו או שמע עלינו בכנס הוא באמת יזכור ויוקיר את המוצר שלנו. אולי זה עובד ואולי לא. באופן אישי, שמחתי לפגוש סוף סוף את גארי הוף, אחראי קטגוריית כרטיסי המתנה בקולנקט, את יורגן ארנסן, אספן טלכרטים נורווגי נלהב ורבים וטובים אחרים. כמה נפלא לעיתים כאשר הוירטואלי הופך למציאותי. את הכתיבה על לילות פראג המלאים בפושרים של סמים וזונות אשאיר לפעם אחרת.

צילום: אמיר ולד, מימין: החברה, היזם, האמא, הנורווגי והדוקטור


Microsoft Bizspark היא תוכנית גלובלית שפותחה במטרה לסייע להצלחת סטארטאפים בשלבים המוקדמים על-ידי אספקת מספר משאבי מפתח, בזמן שהכי צריך אותם:

תוכנה – במסגרת התוכנית, תקבלו גישה מלאה למגוון הרחב של כלי הפיתוח, הפלטפורמות השונות ורשיונות לכל מוצרי מיקרוסופט לשימוש מיידי למשך 3 שנים, לצורך פיתוח וחדירה לשוק של פתרונות וטכנולוגיות חדשות. כל אלו, יחד עם כל ההטבות האחרות בתוכנית, מגיעות ללא תשלום.

תמיכה – התחברו לשותפים נוספים בתוכנית מרחבי העולם – חממות, משקיעים, יועצים, משרדי ממשלה וספקי הוסטינג – כולם מעורבים ומושקעים באופן שווה בתחומי החדשנות והיזמות בתחום התוכנה והאינטרנט ומציעים מגוון רחב של פתרונות שיוכלו לסייע לכם בפתרון בעיות טכנולוגיות ועסקיות.

חשיפה – מעבר לשיתוף הפעולה עם ניוזגיק, תוכנית Bizspark חושפת את הסטארטפים החברים בה לקהל רחב של משקיעים, לקוחות ושותפים פוטנציאליים. כחברים בתוכנית Bizspark של מיקרוסופט, תזכו לגישה לאקו-סיסטם עשיר של עמיתים למקצוע, שותפים ומגבים משאבי תמיכה מכל העולם, אשר יסייעו לכם לגדול ולהצליח. Microsoft Bizspark זו הדרך המהירה ביותר להזניק את הסטארטאפ שלכם קדימה.

Avatar

אמיר ולד

אמיר ולד הוא היזם שמאחורי הסטארטאפ הישראלי Colnect, רשת חברתית לאספנים. היום הוא מטייל מסביב לעולם ומנהל את החברה מהפינות הכי נדחות בגלובוס.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: