מתחילים לכתוב ל-Windows Phone [מדריך]

פיתוח אפליקציות ל-Windows Phone 8 עשוי להתגלות כאטרקטיבי במיוחד דווקא בגלל התחרות ב-iOS ובאנדרואיד. הנה מדריך שיעזור לכם בדרך אל האפליקציה הראשונה שלכם

תמונה: יח"צ

תמונה: יח”צ

WP8-Icon מדריך זה הוא חלק מתחרות Windows Phone 8 App Challenge. פתחו אפליקציה ל-Windows Phone, הגישו אותה לתחרות ואולי תזכו בפרסים שווים וסקירה של האפליקציה שלכם בניוזגיק. רוצים לשמוע עוד?


השעה היא 09:37 בבוקר. כבכל בוקר, המשאית נוסעת באיטיות במעלה הרחוב בו אתם גרים. בתוך המשאית שקים מלאים בכסף המיועדים לחלוקה. גם הפעם המשאית לא עצרה ליד הבית בו אתם גרים.

מתכנתים יקרים, עד מתי תאפשרו לזה לקרות? זה עכשיו או לעולם לא!

זהו זמן מצויין לשנס מותניים ולפתח אפליקציות ל-Windows Phone 8, הגרסא החדשה של מערכת ההפעלה לסמארטפונים מבית מיקרוסופט. כמות האפליקציות ב-Windows Phone Marketplace היא עדיין לא עצומה, מה שיאפשר לאפליקציות שלכם להתבלט ומנגד, חנות האפליקציות צומחת במהירות הגדולה ביותר לעומת מתחרותיה בתקופה מקבילה. וכמובן לא נשכח את העיסקה האסטרטגית עם נוקיה שבעקבותיה כל הסמארטפונים של נוקיה יעבדו עם Windows Phone. זה הזמן לנצל את יכולותינו ולהמר על סוס שנראה מבטיח.

הכרות ראשונית

8 Windows Phone היא מערכת הפעלה אשר עברה כבר גיור מושלם ותומכת בעברית ובישור מימין לשמאל באופן מלא. בנוסף נראה ששאר היצרנים לא נותרו מאחור ומציגים גרסאות משלהם לטלפונים עם מערכת הפעלה Windows Phone וניתן כבר לרכוש בארצנו את שלל המכשירים החדשים המגיעים מבית Nokia, HTC ו-Samsung.

החידושים שמביאה איתם מערכת ההפעלה Windows Phone 8 אינם נמצאים רק בתוכנה. המערכת עובדת על מכשירים המשתמשים בחומרה העדכנית ביותר שיש בשוק וכוללים:

  • מעבדים מרובי ליבות
  • שלוש רזולוציות מסך אפשריות:
  1. WVGA – 480×800 pixels
  2. WXGA – 768×1280 pixels
  3. 720p – 720×1280 pixels
  • 512MB – 1GB של זיכרון פנימי
  • חריצי הרחבה מסוג SD
  • מצלמות באיכות מצויינת
  • NFC

ממשק המשתמש החדש של WP8 עבר שדרוג מהגרסאות הקודמות וכעת מנצל באופן מושלם את כל שטח מסך הבית של הטלפון. מסך הבית כולל את האריחים המוכרים לנו מהגרסאות קודמות, ה-Live Tiles, אך כעת ניתן לקבוע את גודלם לשלושה גדלים מוגדרים מראש, מה שמאפשר למשתמש לעצב את מסך הבית שלו כך שיציג בדיוק את כל המידע אשר חשוב לו לראות. שימו לב להבדלים בין מסכי הבית בטלפונים השונים. כל מסך בית מתאר בצורה מושלמת את בעל הטלפון ולא ניתן לטעות ולהתבלבל למי שייך איזה מכשיר.

pic1

כולכם מוזמנים להציץ ב-channel של Windows Phone ב-YouTube על מנת לראות את ההתנהגות ומראה ממשק המשתמש של WP8.

מספיק שיחות מוטיבציה, בואו נעבור לכתוב קצת קוד. המטרה שלנו היום היא להראות לכם, מפתחים, עד כמה זה פשוט לכתוב אפליקציה חדשה ל-WP8. יודעים NET.? מצויין! המושג זאמל (XAML) לא נשמע לכם כמו מילה גסה בגרמנית? יהיה לכם אפילו קל יותר.

היכרות עם הטכנולוגיה

הפיתוח ל-WP מתבצע בסביבה המוכרת של Visual Studio, בליווי אמולטור שמדמה את הפעולה של המכשיר. בשל העובדה ש-Windows Phone 8 חולקת את ה-Kernel שלה עם Windows 8 ישנן מספר אפשרויות לפיתוח אפליקציות, ניתן לבחור באחת מהטכנולוגיות הבאות: ++Silverlight, XNA, Direct 3D C

ב-Silverlight נבחר כאשר נרצה לכתוב אפליקציה – לדוגמא, האפליקציה היפהפיה של IMDB.

pic2

ב-XNA ו-Direct 3D נבחר כאשר נרצה לכתוב משחק – לדוגמא, Angry Birds (תוותרו לנו על צילום מסך נכון?)

אז היום אנחנו ניצור את אפליקציית ה-Silverlight הראשונה שלנו ל-WP8. בעבודה עם Silverlight, הכתיבה של הקוד מתפצלת להגדרת ממשק המשתמש (UI) ע”י XAML והגדרת הלוגיקה ע”י שפת .NET – C# או VB. במידה וכתבתם בעבר אפליקציות ב-.NET, או אפילו ב-Java, הכתיבה של הקוד אמורה להיות עבורכם די אינטואיטיבית. XAML, לעומת זאת, הוא חיה מעט יותר מורכבת.

XAML זה קיצור של eXtensible Application Markup Language. זוהי שפה מבוססת תגיות שבנויה (ועכשיו טוויסט מפתיע בעוד שלוש, שניים, אחד…) על הסטנדרט של XML (תודו שהופתעתם). בדומה לשפות Markup אחרות – XML, HTML – כל אלמנט שנרצה להשתמש בו בתוך קובץ XAML יצטרך להתארח בתוך תגיות. כפי שרשמנו מעלה, XAML ישמש אותנו בעיקר בשביל להגדיר את ממשק המשתמש של האפליקציה שלנו. מפתחי אנדרואיד שקוראים את הפוסט (יש כאלה? תגיבו כדי שנדע… ויש לנו עוד סוכריה עבורכם עוד מעט) ירגישו בבית שכן גם באנדרואיד מגדירים את ה-UI בעזרת XML.

עוד על XAML בהמשך…

מה צריך להתקין?

לפני שמתחילים, נצטרך להכין את סביבת העבודה שלנו.

חברים יקרים, לא צריך חומרה מיוחדת (ראה פיתוח לאייפון), לא צריך לעבוד קשה על מנת לקנפג את סביבת העבודה (ראה פיתוח לאנדרויד), ומגיב מספר 27, גם לא צריך אפילו שיהיה רשיון ל-Visual Studio. כל מה שצריך זה מחשב שמריץ Windows 8 x64, והתקנה של ה-Windows Phone SDK 8.0. אמרנו כבר שה-SDK מגיע בחינם?

הסיבה שהפיתוח מתבצע על Windows 8 x64 היא בשל האמולטור החדש והמהיר אשר רץ מעל Hyper V. כן כן, כשאני אומר מהיר אני מתכוון לכך. מרגע הרצת האמולטור לא עוברות יותר מכמה שניות עד שנראה את האפליקציה שלנו רצה. אז כל מפתחי האנדרואיד שלא עושים ריסטרט לעולם כדי שהאמולטור לא יסגר, זה בשבילכם.

חבילת הכלים שתתותקן לנו על המחשב תכלול את הכלים העיקריים הבאים:

  • Microsoft Visual Studio 2012 Express for Windows Phone
  • Microsoft Expression Blend 4 for Windows Phone
  • XNA Game Studio 4.0

במידה וכבר מותקן על המחשב Visual Studio 2012, ההתקנה של ה-Windows Phone SDK תוסיף ל-Visual Studio את יכולות הפיתוח ל-Windows Phone.

pic3

לאחר ההתקנה, נפתח את ה-Visual Studio Express ונרשום את המוצר (חינם, זוכרים) – מי שעובד עם גרסה אחרת של Visual Studio יכול לדלג על הרישום ופשוט לפתוח את ה-Visual Studio. לרישום המוצר נלחץ על Help ו-Register Product.

pic4

נלחץ על Obtain a Registration Key Online, ייפתח אתר בדפדפן בו נצטרך להזין את הפרטים שלנו, ולבסוף נקבל קוד ארוך.

את הקוד נצטרך להעתיק לתיבה הפתוחה ב-Visual Studio ונלחץ על Register Now.

זה הכל. היה קשה?

יוצרים אפליקציה ראשונה

כעת ניגש למלאכה. ניצור פרוייקט חדש ע”י לחיצה על File ו-New Project.

pic5

נבחר ב-Templates שבצד שמאל ב-Visual C# ונבחר בפרוייקט מסוג Windows Phone App. ניתן לו שם מתאים, HelloWindowsPhone לדוגמא, ונלחץ על OK.

Screen Shot 2013-02-19 at 3.28.04 PM

בחלונית שנפתחה נבחר בגרסה 8.

Screen Shot 2013-02-19 at 3.29.00 PM

Visual Studio יצור עבורנו פרוייקט חדש המכיל את כל מה שאנו צריכים על מנת להריץ אפליקציה בסיסית ב-WP8.

pic6

 

היכרות עם מבנה הפרוייקט

בחלונית ה-Solution Explorer שנמצאת בצד ימין של ה-Visual Studio נמצא את הפרוייקט שיצרנו ואת כל הקבצים שהוא כולל. שימו לב שאת קבצי ה-XAML ניתן להרחיב על יד לחיצה על המשולש הקטן שלצידם. זה בעצם אומר שהגדרת ה-class שנמצא בתוך קבצים אלה מתחלקת לשניים – מה שמוגדר כ-Markup (ה-XAML) ומה שמוגדר בקוד (code behind). הקבצים שנוצרו עבורנו כוללים בין השאר את:

  •  App.xaml – בתוך קובץ זה נמצא class שנקרא App (מי שהצליח לנחש לבד זוכה בהרבה כבוד) שיורש מה-class התשתיתי Application. class זה אחראי על אתחול המנוע של האפליקציה שלנו.
  • MainPage.xaml – זהו בעצם המסך הראשי של האפליקציה שלנו.
  • LocalizationSettings.cs – זהו class אשר עוטף את AppResources (כבר נראה היכן הוא נמצא( על מנת לאפשר לנו לפתח את האפליקציה שלנו במספר שפות בקלות.
  • בתוך ספריית ה Assets נמצא את
  1. ApplicationIcon.png – זהו בעצם ה Icon של האפליקציה שלנו.
  2. ספריה נוספת בשם Tiles אשר מכילה מספר קבצי png אשר ישמשו כרקע של ה Tiles באפליקציה.

מתחת לתיקיית ה-Properties נפגוש את WMAppManifest.xml, שהוא קובץ שאחראי על הגדרת ה-meta data של האפליקצייה שלנו:

  • שם, כותרת, גרסה, תיאור שמיועדים להצגה בעת פרסום האפליקציה שלנו ב-Windows Phone Marketplace
  • רשימת היכולות של הטלפון שהאפליקציה צריכה – למשל שימוש בשירותי מיקום
  • עוד מאפיינים שקשורים להרצת האפליקציה

אז בואו נכתוב כבר

גם לכם כבר מדגדגות האצבעות? יופי! בואו נגרום לאפליקציה שלנו להראות את ה-Hello World, אבל הפעם The Windows Phone Way…

נפתח את MainPage.xaml. שימו לב שנפתחת חלונית שמכילה בצידה האחד קוד XAML ובצד השני Designer. מכיוון ש-XAML חדש עבור רובכם, אבל גם בגלל שאנחנו מאוד אוהבים XAML, ובעיקר בגלל שיש ל-XAML שם ממש מגניב, את שינוי ממשק המשתמש נבצע ישירות ב-XAML עצמו.

אתרו את השורה שמגדירה את הכותרת של האפליקציה והחליפו את הטקסט ל-HELLO WINDOWS PHONE:

לפני:

Screen Shot 2013-02-19 at 3.35.44 PM

אחרי:

Screen Shot 2013-02-19 at 3.36.24 PM

שורה אחת מטה, אתרו את השורה שמגדירה את הכותרת של העמוד והחליפו את הטקסט ל-wp7 fun.

לפני:

Screen Shot 2013-02-19 at 3.38.21 PM

אחרי:

Screen Shot 2013-02-19 at 3.38.29 PM

לבסוף, נאתר אלמנט מסוג Grid שאמור להכיל את ה-Content ונאכלס אותו בקטע טקסט שמסביר למה בעצם אנחנו מבצעים את המדריך הזה:

לפני:

Screen Shot 2013-02-19 at 3.39.58 PM

אחרי:

Screen Shot 2013-02-19 at 3.40.06 PM

כעת העמוד שלנו אמור להיראות ככה:

pic7

כעת כל שנותר לנו הוא להריץ את האפליקציה שלנו בעזרת לחיצה על מקש F5. האמולטור של Windows Phone 8 ייפתח ולאחר טעינה ראשונית יטען את האפליקציה שלו ויציג אותה.

שימו לב שניתן לבחור את סוג האמולטור שבו נריץ את האפליקציה.

pic7

ישנם שלושה סוגי אמולטורים אשר מתאימים כל אחד לרזולציות הנתמכות במכשיר כך שנוכל לבדוק כיצד נראית האפליקציה על כל מכשיר שהוא. בנוסף ישנה גרסא מוחלשת של האמולטור עם 512GB זיכרון.

ברי המזל מבינכם שכבר מחזיקים מכשיר מסוג Windows Phone 8 יוכלו להריץ את האפליקציה ישירות על הטלפון. במידה ונאלצתם, כנראה משיקולים תקציביים כי אחרת אין לזה הסבר אחר, לוותר על רכישת מכשיר מסוג 8 Windows Phone, תוכלו להגיב לכתבה זו ואיש קשר מטעם מיקרוסופט ייצור איתכם קשר על מנת להשאיל לכם מכשיר (בכפוף להעלאת אפליקציה ל – Marketplace).

על מנת להריץ את האפליקציה על הטלפון, תצטרכו להוריד ולהתקין את Zune, תוכנה שמעבר לשם המאוד פוליטיקלי קורקט שלה, אחראית להוספת התוכן למכשיר הנייד שלנו. לאחר ההתקנה, חברו את המכשיר למחשב בעזרת כבל ה-USB ושחררו את נעילת המסך של המכשיר.

לסיום, בתוך ה-Visual Studio בחרו הפצה ל-Device מתוך הרשימה:

pic8

שימו לב: על מנת להריץ את האפליקציה על המכשיר, הוא חייב להיות פתוח לפיתוח, מה שמוביל אותנו לנושא הבא.

יש אפליקציה, מה עכשיו?

בשביל לפתוח את המכשיר שלנו לפיתוח נצטרך לפתוח חשבון מפתח ב-Windows Phone Dev Center, פורטל הפיתוח ל-Windows Phone. אה כן, ויש גם עוד סיבה די שולית לפתיחת החשבון – ללא חשבון ב-Dev Center לא נוכל לפרסם את האפליקציה שלנו ב-marketplace…

אז כנראה שהגיע הזמן שנפתח חשבון ב-Dev Center. לפני שנתחיל חשוב שתדעו שעלות פתיחת החשבון היא 350 ש”ח. סטודנטים יכולים לפתוח חשבון בחינם במידה והם רשומים בתוכנית DreamSpark. תוכנית זו, למי שלא מכיר, מאפשרת לסטודנטים להוריד מוצרים של מיקרוסופט בחינם. באופן חוקי. מומלץ להרשם אליה בכל מקרה…

טוב, אז ניגשים ל-Dev Center ולוחצים על Register Now.

pic9

עכשיו לוחצים על Join.

pic10

ועכשיו על Join Now.

pic11

יש להכנס עם ה-Windows Live ID שלכם, או ליצור Live ID חדש.

pic22

בחרו בישראל ובסוג החשבון המתאים.

pic0

מלאו את הפרטים האישיים על עצמכם. שימו לב לבחור Publisher name מוצלח – זהו השם שילווה אתכם ב-marketplace ותחתיו יופיעו האפליקציות שלכם. בשלב הבא בחרו תמונה לפרופיל שלכם.

pic1

נותר רק לשלם, לאשר וסיימנו.

pic2

מעלים את האפליקציה ל-marketplace

יש אפליקציה, יש חשבון ב-Dev Center. אפשר להעלות את האפליקציה שלנו. רק רגע, שמעתם על תהליך האישור של האפליקציות, נכון? לא? אז בכמה מילים, כל אפליקציה שעולה ל-marketplace של מייקרוסופט, ממש בדומה ל-AppStore של אפל, ובניגוד למרקט של אנדרויד, צריכה לעבור תהליך אישור של מייקרוסופט. במהלך תהליך זה בודקים אנשי מייקרוסופט שהאפליקציה עומדת בהנחיות לאפליקציות ל-Windows Phone. הקדישו גם זמן לקריאת המדריך לעריכת ה-Application Manifest File.

מכיוון שתהליך האישור עלול לקחת מספר ימים, מומלץ להמנע מלהגיש אפליקציה שלא הכנו אותה בצורה מלאה לתהליך האישור. אז מעבר לקריאה של ההנחיות בלינק שסיפקנו מעלה, ניתן להשתמש ב-Store Test Kit, כלי שמגיע ביחד עם ה-SDK (נגיש על ידי לחיצה על right click על הפרוייקט) ומאפשר להריץ את אותן הבדיקות שמבוצעות בתהליך האישור.

pic1

בנוסף, מומלץ לקרוא את רשימת העצות לאישור מהיר של האפליקציה שלכם. עוד משהו שתצטרכו להכין הוא כמובן אייקון חמוד לאפליקציה, ומספר צילומי מסך. אם נתייחס קודם לצילומי המסך, גם כאן ה-SDK בא לעזרנו. בכפתורים הצמודים לאמולטור תוכלו למצוא חץ.

בלחיצה עליו ייפתח מסך עם כלי עזר. הטאב השלישי (Screenshot) מאפשר לבצע צילום מסך של האמולטור על ידי לחיצה על כפתור Capture, ולאחר מכן לשמור ע”י לחיצה על Save.

pic2

בנוגע לאייקונים, לאחר שתעצבו אייקון מהממם, תצטרכו להתאים אותו למספר גדלים שונים כפי שמתואר בדף ההנחיות. את עריכת האייקון ניתן לבצע בעזרת Photoshop, Microsoft Expression Design (לא כלול ב-SDK, אבל סטודנטים הרשומים ב-Dreamspark יכולים להוריד בחינם) או כלי חינמי כמו Gimp.

אז האפליקציה מוכנה, אנחנו כבר מוכנים, אתם מוכנים? קדימה, בואו נעלה אותה כבר… איזה קובץ מעלים בכלל? אז ככה, במהלך תהליך הקומפילציה נוצר קובץ עם סיומת XAP בתיקיית ה-output של הפרוייקט שלנו. קובץ זה מכיל את כל ה-assemblies והתמונות של האפליקציה שלנו. אוקיי, בעמוד הראשי של ה-Windows Phone Dev Center לחצו על Submit App.

pic4

 

ראשית בחרו App Info.

תנו שם לאפליקציה, בחרו קטגוריה ומחיר בסיסי והאם יש גרסאת נסיון. לסיום נבחר האם להעלות את האפליקציה באופן אוטומטי למרקט מיד כשהיא עוברת את תהליך האישור, או להעלות אותה באופן ידני.

pic5

לחצו על Save ועיברו לשלב השני : Upload and describe your XAP

בשלב זה מצאו את קובץ ה-XAP ושנו את מספר הגרסה לפי הצורך. מלאו תיאור קצר ותיאור מלא של האפליקציה. מלאו את מילות המפתח (keywords) המסווגות את האפליקציה שלכם בצורה המוצלחת ביותר והוסיפו את האייקונים של האפליקציה שהכינותם מראש, כמו גם את צילומי המסך.

pic6

בשלב הבא (Market selection and custom pricing) נקבע את התמחור ומרקט של איזה מדינות האפליקציה שלנו תופיע.

pic10

זהו, האפליקציה בפנים. צריך להתחיל לעבוד על גרסא 1.1!

סיכום

מערכת ההפעלה של מייקרוסופט, ה-Windows Phone 8 היא בהחלט הזדמנות עבור מפתחים. כשהאייפון רק הגיע לארץ, מספר מועט של מפתחים ישראלים פיתחו לפלטפורמה שלו, כי עדיין לא האמינו בהצלחתו. כשהאנדרויד רק הגיע לארץ, מעט מפתחים פיתחו לפלטפורמה שלו, כי כולם היו עסוקים בפיתוח לאייפון. מיותר לציין שכמו בבורסה, להיכנס מאוחר כשהשוק מוצף זה להיכנס באיחור.

מי שלא רוצה לפספס שוב את הרכבת, זהו הזמן!

מספר לינקים שימושיים:

  • תמיד כדאי להתחיל מפורטל המפתחים ב-Dev Center.
  • מיקרוסופט ייצרו אתר שיכול לשמש מפתחי אייפון ואנדרואיד השוקלים מעבר, או פחות להתרחב לפיתוח ב-Windows Phone. אתר זה ממפה את ה-API שנמצא בשימוש בכל אחת מהפלטפורמות ל-API המקביל ב-Windows Phone.
  • בלוג הפיתוח ל-Windows Phone הוא בהחלט תוספת טובה לקורא ה-RSS שלכם.
  • פורום הפיתוח ל-Windows Phone (בעברית) הוא מקום טוב לבוא ולשאול שאלות.
  • האתר WPCentral הוא אחד האתרים המקיפים ביותר בעולם ה-Windows Phone, הכולל סקירות של אפליקציות וחדשות. מומלץ לקרוא בו בשביל לדעת מה חדש.

רוצים שנסקור גם את האפליקציה שלכם וגם לזכות בפרסים שווים? מיקרוסופט ו – Newsgeek מכריזים על תחרות פיתוח אפליקציות ל – Windows Phone. במהלך התחרות אתה מוזמן לפתח ולהעלות אפליקציה/ות לMarketplace (חנות האפליקציות של Windows Phone) ולהגיש אותם לתחרות. בכל שבוע, מידי יום שני, יוכרז ב – Newsgeek המנצח השבועי שיזכה בסקירה של האפליקציה ובמתנה שבועית מתחלפת. בנוסף בסוף התחרות יבחרו 2 אפליקציות מתוך כל אלו שהוגשו לתחרות, אשר יזכו בפרסים הגדולים כולל טאבלט Microsoft Surface RT 32GB, מכשיר סמארטפון מבוסס Windows Phone, חבילת קידום ושיווק האפליקציה שלכם ב-Marketplace ואפילו דוכן להצגת האפליקציה שלכם בכנס ThinkNext הבא של מיקרוסופט.

לא יודעים איך להתחיל? כנסו למרכז המפתחים באתר מיקרוסופט והורידו את ה-SDK לפיתוח ב-Windows Phone 8.  לאחר מכן הורידו עכשיו את המדריך המלא (Tutorial) לצעדים ראשונים בפיתוח ל-Windows Phone 8 והתחילו לפתח!

אז למה אתם מחכים? הגישו עכשיו את האפליקציה שלכם!

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

20 תגובות על "מתחילים לכתוב ל-Windows Phone [מדריך]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
חיים יפרח
Guest

לא צריך חומרה מיוחדת וגם לא צריך לקנפג את סביבת העבודה אבל צריך שיהיה מי שיוריד וישלם על האפליקציה. ואת זה אין הרבה… בנתיים.

הדר
Guest

אי אפשר להתעלם מהעובדה שהפלטפורמה באחוזי עלייה חיוביים, יש קידום משמעותי ב- MarketPlace ואחוזי חשיפה גבוהים מאוד לאפליקציות ודרך אגב, תחזיות מנבאות לה אחוזים גבוהים ב- Market share (הפלטפורמה השנייה בגודלה) במהלך השנים הקרובות:)

אוריאל
Guest

אשמח לקבל פרטים לגבי השאלת מכשיר.
תודה
urieli@gmail.com

צביה גיטלין
Guest

שבוע נפלא לכולם,

כל מי שהשאיר את כתובת האימייל שלו, אנחנו נפנה אליהם להשאלת מכשיר לבדיקת האפליקציות.
כל השאר יכולים לפנות אלי בכתובת Tzgitlin@microsoft.com
צביה.

Shahar Zrihen
Guest

לא צריך חומרה מיוחדת או לקנפג סביבת עבודה = חייבים מחשב PC שמריץ WINDOWS 8 ולהוריד את VS ולהתקין אותו.
מה ההבדל בין פיתוח לאייפון שלא דורש חומרה מיוחדת אלא מערכת הפעלה של אפל?
או לפיתוח לאנדרואיד שכל מה שנדרש זה להוריד את ה SDK?

Adi Av
Guest

Anyway – Silverlight?!

Shahar Zrihen
Guest

הכתבה הזו היא אחלה למי שמתעניין.
רק לא אהבתי את ה SALES PITCH שהוא מלוכלך.
אני התחלתי לפתח גם לפלטפורמה הזו ובאותה מידה שצריך מק בשביל לפתח לאייפון, אני לא יכול לפתח לWP על המק שלי וצריך PC עם W7/8.

שתיהן מערכות PROPRIETY שעולות כסף ואם כבר – על המק שלי אני יכול להריץ WINDOWS באופן חוקי בלי בעיה. על הPC אני לא.

אמיר
Guest

מה הפריע להם לאפשר הרצה של האמולטור על win 7 ? (חוץ מהרצון למכור עוד כמה עותקים של 8? )
זה באמת בדיוק כמו אייפון. יש לי מחשב חדש וטוב שמריץ חלונות 7. לא בא לי להחליף מחשב, ואין שום סיבה שאעשה זאת. ואכן, אני לא הולך לעשות את זה. מיקרוסופט, תפתחו אתם אפליקציות לדבר הזה שלכם.

ועוד דבר: חסוך לנו את הומור הממ-כפים הזה, באמא’שך.

אמיר
Guest

ודבר אחרון: אם אתם יכולים בבקשה להשאיל לי נקסוס 4 ?
לגבי הווינדוז פון… תודה, אני אסתדר.

לועהארי
Guest

לאור העובדה שמערכת ההפעלה הניידת של אובונטו תוכל לרוץ על מכשירי אנדרואיד והעובדה שיש אנשים נאמנים לאובונוטו ו/או שונאי מייקרוסופט ושהמיין סטרים כבר שקוע בתוך מכשירי אייפון ואנדרואיד, אני אנחש שהאובונטו תתפוש נתח שוק גדול יותר מווין פון.

יובל
Guest

אני מפתח אפליקציות לאנדרואיד (העלתי כבר מעל 20 אפליקציות למרקט של אנדרואיד).
שקלתי להכנס לפיתוח אפליקציות גם ל-WINDOWS 8, אשמח לקבל מכשיר בהשאלה כדי לבדוק את האפשרות. אם זה באמת יהיה נוח וכדאי, ארכוש מכשיר בעצמי.

המייל שלי – yuvalluzon@gmail.com

אלעד בן שחר
Guest

כן צריך חומרה מיוחדת!
צריך מעבד מהשנים האחרונות שתומך בטכנולוגית VT-x כדי להריץ את האמולטור.
זאת דרישה של Hyper-V.
מכיוון שיש לי מחשב בן 7 אוטוטו עם AMD Opteron שעדיין נותן בראש אני לא יכול אפילו לנסות להתחיל לפתח…
(צריך להתקדם… אני יודע…)

שחר זריהן
Guest

היי צביה.

ניסיתי לשלוח לך מייל אבל התיבה לא תקינה :-/

אשמח גם לקבל מכשיר לפיתוח –
shahar@idevelop.co.il

תודה!

Hadar
Guest

הי,
בנוגע להשאלה תוכל לפנות גם למייל שלי
V-hadha@microsoft.com
יום מקסים,
הדר

צביה גיטלין
Guest
שמואל
Guest

היי,
לגבי חומרה באמת כדאי לשים לב שכדי להריץ את האמולטור של Windows phone 8 במחשב דרוש מעבד עם שיהיה i3 ומעלה ולא מספיק מעבד Dual Core :(

לצערי המחשב שלי עדיין לא עומד בתנאים והייתי רוצה לבדוק את האפליקציה שלי גם מחוץ לאמולטור ועל wp8 …

תודה על המאמר ועל האפשרות לקבל מכשיר לבדיקות.
אני אשלח מייל לכתובות שצורפו פה למעלה.

מאור אור
Guest

שלום,

הייתי מעוניין לקבל מכשיר לבדיקת יישומים.

תודה.

המייל: maor.or669@gmail.com

פיתוח אפליקציות
Guest

עדיין לא בטוח שהנושא שווה את ההשקעה, אכן יש הייפ קטן שמתפתח לאחרונה, אבל האם ה-Windows phone באמת יצליח לקחת נתח שוק משמעותי שיצדיק את ההשקעה בפיתוח? אני חושב שכדאי להמתין קצת ולראות מה קורה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: