גיוס אש: Start A Fire מגייסת 2.5 מיליון דולר, כדי שתוכלו להרוויח על הלינקים שאתם משתפים

כל לינק שאתם משתפים בעזרת המערכת מוביל לאתר ששיתפתם אבל כולל גם תיבת המלצות תוכן אישיות

מקור: start A FIRE

מקור: start A FIRE

חברת הסטארטאפ הישראלית start A FIRE הודיעה היום (ג’) על גיוס של 2.5 מיליון דולר. החברה מפתחת פלטפורמה שמאפשרת להפיץ לינקים בליווי המלצות תוכן אישיות.

המלצות תוכן אישיות של משתפי התוכן

המערכת שפיתחה Start A Fire (סטארט-א-פייר) מאפשרת לכל אחד להזין לינק לתוכן שיצר או תוכן שהוא רוצה לשתף. לאחר הזנת הלינק, מקבל המשתמש לינק מקוצר שנראה כמו הלינק הבא http://stfi.re/dlkwgr, אותו הוא יוכל לשתף עם חבריו, עוקביו או כל מי שרק ירצה. מי שיפתח את הלינק יגיע לאתר שכולל תוספת בפינה הימנית בדמות תיבת המלצות תוכן של מי שיצר את הלינק המיוחד. המלצות התוכן כוללות לינקים נוספים של מי שיצר את הלינק, שכאמור לא חייב להיות בכלל כותב התוכן או הפאבלישר. החברה נהנית כבר משיתופי פעולה עם עשרות חברות בינלאומיות.

Start A Fire הושק ב-2015, אם כי החברה עצמה שעומדת מאחוריו, Tomodo, קיימת כבר מ-2013 והוקמה על ידי אורן ברזילי, שמשמש כמנכ”ל החברה ועודד גולן, שמשמש כמנהל הטכנולוגיות הראשי. כיום עובדים במשרדי החברה שבתל אביב 7 עובדים. סבב הגיוס הנוכחי של החברה, בגובה 2.5 מיליון דולר הובל על ידי קרן Canaan
Venture Partners בשיתוף משקיעים חדשים וקיימים ביניהם: Lool Ventures ואלכסנדר טוטיק, שותף-מייסד במוזילה ואחד מהמפתחים הראשונים של דפדפן ה-Netscape. יחד עם הגיוסים הקודמים של החברה, עומד סך הגיוסים שלה על 3.6 מיליון דולר.

בהתייחסו לגיוס, מסר אורן ברזילי, שותף-מייסד ומנכ”ל Start A Fire: “מותגים, בלוגרים ומשפיענים עובדים קשה כדי לבנות את הקהילות שלהם על ידי גילוי ושיתוף של תוכן מעולה, אבל הם עדיין לא מקבלים את התמורה המלאה על המאמצים הללו. Start A Fire מאפשרת להם להוסיף את המלצות התוכן שלהם לכל לינק שהם משתפים, להגביר את החשיפה שלהם ולהגיע לקהלים חדשים”. ברזילי הוסיף: “סבב הגיוס הנוכחי יאפשר לנו לפתח פתרון ייחוס חלק ומקיף יותר שיענה על הצרכים העיקריים של משתפי תוכן בכל התחומים”.

ברזילי מסר לגיקטיים כי המשימה של החברה היא לאפשר לכל מי שמשתף תוכן, ולא רק ברשתות חברתיות, לקבל את מלוא הערך מן התוכן המשותף. בתשובה לשאלה איפה הוא רואה את החברה בעוד 5 שנים, השיב ברזילי שכל מי שמשתף תוכן, בין אם מדובר בחברה, מותג, אתר תוכן או אדם פרטי ישתמש ב-Start A Fire.

האם המוצר שלכם לא פוגע למעשה באתרי תוכן עם העמסה של עוד אלמנטים ויזואליים?

ברזילי: “לחלוטין לא. ה-badge של Start A Fire בנוי כך שלא יפריע לתוכן (non intrusive) וברור שאינו חלק אינטגרלי מהאתר. הוא תמיד נמצא באותו מקום ועם אותו עיצוב. בנוסף הטראפיק שמגיע תודות ל-Start A Fire הוא טראפיק חדש שברוב המקרים לא היה מגיע כלל לאותה כתבה. שים לב ש-Start A Fire עובד רק עבור כתבה ספציפית, כלומר אם המשתמש ימשיך לגלוש באתר לכתבות אחרות ה-badge ייעלם”.

אתם רואים את עצמכם מתחרים בענקיות המלצות תוכן ישראליות כמו Taboola או Outbrain?

ברזילי: “Outbrain ו-Taboola הן חברות מדהימות, שאנחנו לומדים מהן המון ואיננו מתחרים. המשימה שלנו היא לאפשר לאלה המשתפים תוכן לקבל את מלוא הערך מן השיתוף. המלצות התוכן הם רק מימוש אחד מבין אפשרויות נוספות אשר נכריז עליהן בעתיד הקרוב. הצעת הערך שלנו שונה לחלוטין ולכן איננו מתחרים”.

איך למעשה אתם עושים כסף?

ברזילי: “למשתמשים מקצועיים שצריכים פיצ’רים מיוחדים כמו analytics, multiple accounts וכו, אנחנו מציעים חבילת פרימיום בתשלום חודשי. כרגע החבילה ב-beta סגורה עם קהל לקוחות מוגבל ובקרוב נכריז עליה פומבית”.

 

יניב אביטל

גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: