חצי כוח: בדקנו את המשחק החדש של ”מלחמת הכוכבים”

המשחק המקורי לגמרי, Star Wars Jedi: Fallen Order, מצליח איפה שקודמיו נכשלו, אבל בכל הנוגע לבאגים הוא מרגיש קצת ׳׳חצי כוח׳׳. הבנתם מה עשינו כאן?

תמונה: EA

לא קל לתרגם מותג אהוב למשחק מחשב מוצלח. תסריט טוב או דמויות אהובות פשוט לא תמיד מספיקות כדי לרצות את המעריצים, ובטח שלא את מי שלא מכיר את המותג. EA לקחה על עצמה את המשימה הלא פשוטה של פיתוח משחקים לאחד המותגים הגדולים בהיסטוריה, מלחמת הכוכבים (Star Wars), ועד עכשיו זה לא הלך חלק. אחרי פרשת הניסיון הקודם של החברה עם Battlefront 2, שהפך לאחד המשחקים השנואים ביותר בהיסטוריה עם שיא גינס שלילי (אבל משחק לא רע בכלל!), ב-EA החליטו שלא לוותר, ולהציג כותר חדש במותג מלחמת הכוכבים, ונראה שהפעם הם בכיוון הנכון עם Star Wars Jedi: Fallen Order

מרגיש כמו חלק מהסרטים המקוריים


Fallen Order לא עוקב אחרי גיבורים מוכרים מהיקום של מלחמת הכוכבים, ובמקום זה מעדיף לספר סיפור חדש שמתרחש בתקופה שבין פרק 3 (נקמת הסית’) לפרק 4 (תקווה חדשה), 5 שנים לאחר “פקודה 66” (הרבה מספרים, הא?) שבמסגרתה האימפריה חיסלה כמעט את כל אבירי הג’דיי. אתם משחקים את קאל (קמרון מונאהן, ששיחק את ג’רום ב-Gotham ואיאן ב-Shameless), מי שהיה פעם פאדוואן (אביר ג’די בהתלמדות), ובסיפור עם ווייב קצת שואתי, נאלץ להסתיר את זהותו האמיתית כדי להימנע ממוות וודאי. תקרית מצערת עם האימפריה חושפת את זהותו ומובילה אותו למסע עם שני חברי צוות חללית ״המנטיס״, שבמהלכו הוא ינסה להקים מחדש את מסדר אבירי הג’דיי.

ההתחלה של המשחק מרגישה ממש כמו “אנצ’רטד פוגש את מלחמת הכוכבים”, שזה פחות או יותר כל מה שחלמתי עליו: דברים נהרסים מסביבכם, פלטפורמות קורסות, חלליות מגיעות ומתקיפות אתכם, והאקשן מהיר ועצבני. אבל מהר מאוד, לאחר השלבים הראשונים והכניסה למשחק האמיתי, הוא הופך להיות קצת פחות אנצ’רטד וקצת יותר Tomb Raider החדש. דברים די נרגעים, ויש הרבה פחות רגעים סינמטיים סוחפים.

צילום מסך

אחרי האקספוזיציה אתם תמצאו את עצמכם חוקרים מקדשים וקברים עתיקים שהם מהנופים היפים והיצירתיים ביותר שראיתי ביקום של מלחמת הכוכבים, גם בהשוואה לסרטים הקלאסיים. זה קצת פחות תואם את רוח הסרטים שהתרגלנו להכיר, אבל עובד הרבה יותר טוב במשחק מחשב מודרני. ולמרות החיתוך המשמעותי במדד האדרנלין לעומת ההתחלה של המשחק, גם ההמשך היחסית מתון הוא מהנה. החקר של הכוכבים האחרים יתקיל אתכם בכמה חידות חביבות יותר ופחות, וקרבות סוחפים יותר ופחות.

צילום מסך

הפעם לא מדובר במשחק מלחמה סטנדרטי, אלא במשחק הרפתקאות לכל דבר ועניין. קאל הוא אמנם ג’דיי בפוטנציה (עם חרב אור שמתקבלת כבר בשעה הראשונה של המשחק, אם חששתם), אבל לאורך המשחק אתם תצטרכו ללמוד מחדש את היכולות שלו עם “הכוח” (מצטער מראש על התרגומים הקצת לא מגניבים לעברית): תוכלו ללמוד לדחוף, למשוך ולהאט אויבים וחפצים, לרוץ על קירות ועוד כל מיני יכולות די מגניבות שיעזרו לכם בקרבות וגם לפתרון חידות. אל קאל מצטרף, איך לא, דרואיד בשם BD-1, שגם הוא מקבל שדרוגים ויכולות במהלך המשחק כמו השתלטות על דרואידים אחרים, הפעלה של מתגים והיכולת החזקה ביותר שלו, חמידות יתר.

צילום מסך

הגרפיקה של Fallen Order מוצלחת למדי, ומלבד סצינות מעבר די ריאליסטיות ויפות, היא מצליחה ליצור עולם אמין שכיף לחקור. לא אחת מצאתי את עצמי עוצר לכמה שניות אל מול נוף מרהיב ואומר ״וואו״, ולזה למשל לא ציפיתי במשחק של מלחמת הכוכבים.

סופסוף: לייטסייבר כייפית

צילום מסך

האלמנט הטוב ביותר במשחקיות של Fallen Order הוא ללא ספק בלייטסייבר שלכם (די נו, אני לא הולך לכתוב ״חרב אור״). אולי האלמנט החשוב ביותר שמתפספס כמעט בכל משחק של סטאר וורס זוכה כאן לעדנה. אתם לא יכולים פשוט להסתער לתוך קרב ולצפות לנצח את האויבים ברגע כאילו אתם כבר מאסטר ג׳דיי. אתם תצטרכו לחסום מתקפות בדיוק ברגע הנכון כדי לייצר הזדמנויות למתקפות, ולשכלל את יכולות התזמון שלכם כדי לשרוד קרבות קשים במיוחד (לפחות ברמה הנורמלית שבה אני שיחקתי). ואולי חשוב מכל, אתם פשוט תרגישו מגניבים בפעמים הראשונות שתשתמשו בה ובעיקר כשתהדפו יריות של אויבים בחזרה אליהם תוך כדי ריצה. וואו כמה שזה כיף.

צילום מסך

ברחבי השלבים תוכלו גם למצוא ״זכרונות״ מן העבר של המקום הזה, שמאפשרים לכם להיכנס קצת יותר טוב לאווירה וההיסטוריה של השלבים, וגם כל מיני אמצעי קוסטימיזציה שונים. אם תרצו, תוכלו להחליף את הבגדים של קאל או הצבעים של BD-1, וחשוב מכך, להחליף פחות או יותר כל אלמנט בלייטסייבר שלכם (כולל הצבע שלה!), כך שלמעריצי המותג יש כאן כמה סיבות טובות לחקור את השלבים לעומקם ולבזבז עוד שעות רבות בפתירת חידות ומציאת סודות.

אבל אז מתחילות הבעיות

נראה שכל האלמנטים של האקשן, העלילה, הדיבוב, עיצוב השלבים והכתיבה משתלבים מספיק טוב כדי להלהיב גם את אשתי, שבלשון המעטה לא חובבת גדולה של המותג. אבל אחרי כמה שעות של משחק, אני חושב שקל להגיע למצב שבו חובבי מלחמת הכוכבים ימשיכו הלאה בכל הכוח, ומי שפחות מחובר למותג יעדיף לוותר, ויש לכך כמה סיבות טובות.

רוצים לראות איפה החברים שלכם עובדים? רוצים לראות איפה החברים שלכם עובדים? ללוח מיתוג המעסיק גיקטיים אינסיידר לחצו כאן >

לעומת הרקעים והתאורות הנהדרות של Fallen Order, דווקא עיצוב השלבים בשילוב עם המשחקיות קצת נופל בעיניי. המשחק מבוסס על לא מעט טיפוס על משטחים וקפיצות בין מקומות, ואם התרגלתם למשחקיות מושלמת כמו באנצ’רטד שבה ברור לכם בדיוק אילו קפיצות אתם יכולים לעשות ואילו יובילו למותכם, כאן זה הרבה פחות ברור. בשלבים הראשוניים של המשחק נראה כאילו משטחים מעט אדומים יאפשרו לכם להתפס עליהם, ובהמשך אתם מגלים שממש לא כך הדבר, והרבה משטחים שנראים “תפיסים” בתחילת המשחק הם בכלל לא כאלה. נכון שכשניית׳ן או לארה קרופט שולחים את היד שלהם קדימה למקום כלשהו במהלך טיפוס זה אומר שאפשר לקפוץ לשם בבטחה? אז אם תעקבו אחרי המתודה הזאת ב-Fallen Order אתם תמצאו את עצמכם נפסלים שוב ושוב.

צילום מסך

המשחק גם עושה עבודה לא טובה בהדרכה שלכם בתחילת המשחק, ואתם תמצאו את עצמכם מגיעים לחידות שאתם יכולים רק לפתור את חלקן, רק כדי להבין בדיעבד שעוד לא קיבלתם את היכולות המתאימות שיצריכו מכם לחזור לשם בהמשך. כל אלה הן בעיות די קטנות במשחקיות יחסית מהודקת. ולכל מי שחשש שגם Fallen Order יסבול מבעיות המיקרו-טרנזקציות של באטלפרונט 2, אפשר להירגע, אין כאן שום אלמנט שתוכלו לקנות בכסף. נראה שב-EA ממש לא רוצים לחזור על הטעות הזאת.

כל האקשן והמשחקיות סובלים מאחד הגורמים שממש חשבתי שהם מאחורינו בעידן המשחקים המודרניים: אחת לכמה דקות תיתקלו במעין שטח שבו תוכלו לעשות מדיטציה (אני לא ממציא את זה). השטח הזה שומר בעצם את המיקום שלכם, ובין היתר מאפשר לכם גם לפתח את היכולות של קאל ולקבל מהלכים חדשים, או לנוח. כאשר המנוחה הזאת תמלא לכם את מד החיים, היכולת של BD לרפא אתכם ואת מד ה”כוח” שלכם. אבל בתמורה לתענוג הזה, מסיבה סופר לא ברורה, כל האויבים שחיסלתם יחזרו לחיים. זה לא באג, זה ממש פיצ’ר במשחק, שאין לו אפילו היגיון פנימי (כל החיילי סער פשוט הגיעו והסתובבו סביבי בזמן שנימנמתי?).

אבל הבעיה הגדולה באמת של שיטת המדיטציה הזאת, היא שזוהי גם הדרך שלכם לשמור את המשחק, והיא דרך נוראית לשמירת המשחק, בלי בכלל להתעכב על העובדה שהיא דורשת מכם לא רק לעבור על המשטח אלא גם ללחוץ על כפתור ולצפות באנימציה איטית עד שתוכלו “לצאת” מהתפריט שנפתח. המרחק בין שטח שמירה אחד לשני הוא לעיתים משמעותי מאוד, ולעיתים תצטרכו לעבור גלים אחרי גלים של אויבים ומסלולי מכשולים לא קטנים (ולעיתים גם “בוסים”), רק כדי להיפסל ולחזור לתחילת המסלול הזה. דקות ארוכות יכולות להתבזבז בתהליך המסורבל הזה.

השיטה הזאת כל כך לא הגיונית, אפילו בתוך המשחקיות של Fallen Order. כשאתם מחוסלים על ידי אויב, אתם נזרקים לנקודת השמירה האחרונה ובדרך צריכים לעבור מסך טעינה מייגע וארוך. כשאתם נופלים ממכשול למותכם – דבר שיכול לקרות לא מעט פעמים במשחק – אתם מיד משוגרים למקום האחרון שממנו נפלתם, בלי מסכי טעינה ובלי עיכובים. בדיוק כמו שזה צריך להיות. שיטת השמירה של הקרבות הופכת לכל כך מתסכלת שלעיתים העדפתי להימנע מקרבות (בדרגת הקושי הרגילה) כדי לא להסתכן בעוד דקות ארוכות של טעינות מתישות ומעצבנות. זה כמעט מעצבן כדי לפגוע במשחק שבסך הכל הוא מוצלח.

מה קורה פה? | צילום מסך

לבעיה הזאת אפשר לצרף שלל די מעצבן של באגים ויזואליים וטכניים. אחרי מסכי טעינה אינסופיים אויבים פשוט יופיעו משום מקום באמצע הדרך (לפעמים גם בתנוחות מוזרות); ישנן לא מעט בעיות Clipping שבמהלכן הידיים של קאל למשל נבלעות בתוך קירות; טקסטורות מתרעננות בקצב איטי יותר מדי גם על קונסולת הפלייסטיישן 4 פרו שלי; ואין דוגמה יותר פשוטה לכך מאשר הפונצ’ואים שתאספו במהלך השיטוטים שלכם. רק נסו לבדוק את המראה של אחד מהם עליו, ותוכלו לראות איך המנוע של המשחק מתאמץ להלביש את הטקסטורות על גבי קאל. באופן כללי, Fallen Order מרגיש כמו משחק שהיה יכול ליהנות מעוד כמה חודשים של פיתוח ותיקוני באגים לפני שהוא שוחרר לחנויות.

כיף גדול למעריצים, אבל לא הרבה יותר מזה

צילום מסך

Star Wars Jedi: Fallen Order הוא אמנם משחק טוב, אבל הבאגים והבעיות שלו מונעות ממנו לעלות לליגה של הגדולים. הוא לא מצליח לעשות למשחקי מלחמת הכוכבים את מה ש-Arkham Asylum עשה לעולם משחקי גיבור העל, אבל הוא בהחלט אבן דרך מוצלחת בדרך למשחקים מעולים ביקום הזה, וחוויה שכל מעריץ מלחמת הכוכבים ישמח לחוות. אם אתם לא מעריצים של המותג, רוב הסיכויים שהבאגים וההחלטות הפחות נכונות של המשחק פשוט יכבידו על חווית המשחק ויהפכו אותה להרבה פחות כיפית ממה שהיא צריכה להיות.

עותק לסקירה סופק באדיבות עדלי יונייטד

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

1 תגובה על "חצי כוח: בדקנו את המשחק החדש של ”מלחמת הכוכבים”"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
היי
Guest

בעיקרון, בקשר למה שרשמת על הדרך שבה המשחק נשמר:

זה, ביחד עם כל המשחקיות שקשורה לקרבות, נשען על העקרונות של משחקים של חברת
From software.

לא כולם יסכימו שיש עם זה בעייתיות ולהפך, הרבה גיימרים לא היו משנים כלום בתהליך הזה ונהנים מהאתגר

wpDiscuz

תגיות לכתבה: