Stands4: ממילים לשיר ועד לביטוי רלוונטי [סטארטאפ]

אם אתם זקוקים לחרוז, מחפשים את מילות השיר החדש ששמעתם ברדיו או אולי אפילו מעוניינים למצוא ציטוט שירשים את חבריכם? הכירו את Stands4, שתספק לכם את כל המידע לו אתם זקוקים.

רשת Stands4. מקור: יח"צ

רשת Stands4. מקור: יח”צ

רשת האינטרנט כוללת בתוכה הררי מידע בלתי נגמרים. אתרים על גבי אתרים שמציעים לנו תשובות לכל השאלות שאי פעם חשבנו עליהן, ואף גורמות לנו להעלות שאלות נוספות בתהליך בלתי נגמר. חלק נרחב מהשאלות והתהיות קשורות ישירות לשפה הממשיכה להתפתח לאור הטרנדים והמגמות החדשים, וחברת Stands4 הישראלית היא הקו המחבר בין כל השאלות שלכם לתשובות הקשורות לשפה, מילים נרדפות, הגדרות ואפילו ציטוטים ומילות שירים. בואו להכיר את החברה מקרוב.

מילים וביטויים כמאגרי מידע

Stands4 נוסדה ב-2001 על ידי יגאל בן אפרים כמנוע חיפוש נישתי לראשי תיבות וקיצורים, כאשר במהלך השנים התפתחה וגדלה החברה, וכיום מונה למעלה מ-11 אתרים בנושאים שונים. בין הנושאים בהם מציעים האתרים עזרה ניתן למצוא הגדרות מילוניות ביותר מ-40 שפות (Definitions.net), מילים נרדפות (Synonyms.net), ניבים וביטויים (Phrases.net), ציטוטי מפורסמים (Quotes.net), מילות שירים (Lyrics.net), המרות של מידות ומשקולות (Convert.net) ועוד.

המטרה מאחורי ליין האתרים שמציעה החברה היא לספק מידע מעודכן ורחב במגוון דיסציפלינות, המוצגות בממשק משתמש נוח לחיפוש ולשימוש. המידע שמציעה החברה מתמקד בעיקר באלמנטים שמנועי חיפוש ומילונים סטנדרטיים אינם מסוגלים לספק בצורה האידיאלית לצרכיהם של המשתמשים, כאשר אלה מבוססים על קהילה של עורכים מתנדבים.

קהל היעד של החברה הוא בעיקרו סטודנטים, אנשי אקדמיה ורפואה, ספרנים, אנשי חוק ומשפט ולמעשה כל משתמש המחפש מידע רלוונטי אותו ניתן למצוא ברשת האתרים של החברה. בעוד שהאתרים מיועדים למשתמשים המחפשים תכנים בשפה האנגלית, גם המשתמש הישראלי יוכל להפיק מהם ערך באמצעות תרגומים מילוניים בעברית, קטגוריה של ראשי תיבות בעברית המכילה למעלה מ-3,000 ערכים, וכמובן, שירותים המאפשרים תרגומי טקסט מאנגלית לעברית.

נכון להיום ברשת האתרים של החברה מבקרים למעלה מ-6 מיליון משתמשים מידי חודש, מכל רחבי העולם, כאשר קישורים לאתריה השונים של החברה מופיעים במגוון רחב של אוניברסיטאות ומוסדות חינוך. בנוסף, קהילת העורכים מונה למעלה מ-2,500 עורכים מתנדבים, הדואגים ומוודאים שהמידע המוצג אכן מעודכן ומאומת. באמצעותם, יותר מ-100 ראשי תיבות חדשים מתווספים בכל יום, במטרה להמשיך ולהוות מקור המידע העדכני והמפורט ביותר ברשת.

מילון בראייה מודרנית

בראיון לגיקטיים הסביר יגאל כי Stands4 היה למעשה שמו של האתר הראשון, מנוע חיפוש לראשי תיבות וקיצורים. בשלב די מוקדם הבינה החברה את המשמעות הרבה שיש לשמות מתחם מגדירי קטגוריה, גם כמותג אינטרנטי ובעיקר הבינה את היכולת למצב את החברה במקום טוב יותר במנועי חיפוש. כתוצאה מכך, רכשה החברה את הדומיין הראשון שלה: Abbreviations.com.

לאחר שהמהלך הוכיח את עצמו, המשיכה החברה להוסיף מגוון שירותים נוספים, כולם תחת שמות מתחם עצמאיים. יגאל מסביר כי הפיצול עזר למיתוג כל אתר בנפרד, ואף עזר להעצים ולהפיק את התועלת המקסימלית מאופטימיזציה במנועי החיפוש השונים, למילים החשובות לחברה. עוד הוסיף יגאל כי במהלך השנים השקיעה החברה קרוב לחצי מיליון דולר רק על שמות המתחם, אך כאמור מהלך זה התברר כמשתלם, כאשר החברה נהנת מתנועה גבוהה של משתמשים מידי יום.

למרות ההפרדה בכל הנוגע לשמות הדומיין, כל האתרים בנויים על אותה פלטפורמה, “מדברים” את אותה שפת ממשק וכמובן, משלימים אחד את השני בכל הנוגע לתכנים. כך לדוגמה, לחיצה על מילה בשיר המופיע באתר Lyrics.net תוביל להגדרה המילונית שלה ב-Definitions.net – וכך הלאה לתרגומים ומילים נפרדות. באמצעות שיתוף הפעולה הפנימי יכולה החברה להגדיל את החשיפה, וכמובן להאריך את השהות של הגולשים באתרים השונים בקבוצה.

המתחרים העיקריים של החברה הם מילונים קלאסיים, כגון Dictionary.com, Merriam-Webster לצד אתרי שאלות-תשובות כגון Answers.com ומנועי חיפוש כמובן. יגאל מסביר כי היתרון המרכזי והעיקרי של Stands4 הוא בכיסוי והתמקדות בנישות מידע ספציפיות, בעיקר לקטגוריות מידע ממוקדות יותר מאשר מילונים קלאסיים או מאגרי מידע כוללניים (כגון Wikipedia), כגון הקטגוריה המובילה של החברה – ראשי תיבות, חרוזים ב-Rhymes.net, סמלים ב-Symbols.net וכדומה. מדובר בנישות שאינן גדולות מספיק, כך שהענקיות והמתחרות אינן דואגות לטפח אותן – ובדיוק בנקודה זאת נכנס, Stands4.

נכון להיום החברה ממוקמת בנתניה ומונה בסך הכל 3 עובדים בישראל, ושני עובדים בארצות הברית. רוב העבודה מתבצעת הודות לעורכים המתנדבים של החברה, אך אין זה אומר שהיא נחה על זרי הדפנה. כמובן שהחברה ממשיכה להתרחב ולהתפתח, ולאחרונה השיקה אתר חדש המספק מידע על אלפי סימנים וסמלים תחת המותג: Symbols.net.

החברה פועלת ממימון אישי, מעולם לא גייסה כסף ממשקיעים חיצוניים, והיא רווחית כבר מ-2004. עיקר ההכנסות שלה הן מפרסום, חסויות ורשיונות לשימוש בתוכן. בשל הפרופיל הגבוה של המשתמשים, מצליחה החברה להשיג חוזי פרסום עם סוכנויות בינלאומיות ידועות. כיום, למעלה מ-5,000 ארגונים ומפתחים משתמשים בתוכן של החברה, דרך ה-API שמציעה.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

5 תגובות על "Stands4: ממילים לשיר ועד לביטוי רלוונטי [סטארטאפ]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
test
Guest

test

Naor
Guest

אחלה כתבה תודה.
ובאשר לחברה, כל הכבוד, אין הרבה שעושים את זה ותמיד אתה מחפש דברים כאלה ובקושי מוצא

שמרית אור
Guest

חבורה קטנה מאוד של “מקדמי אתרים” – SEO שעושה קופה על פרייארים
מייצרת זבל של תנועה לגוגל
ועוד מקבלת חשיפה בחינם באתר (או לא בחינם, זה לא ברור)

רינת
Guest

שימרית, בטח עשית הרבה בחיים שלך…

יוסי
Guest

שמרית,
את המידע שמופיע במאגרים האלה כמעט ולא ניתן למצוא בשום מקום אחר, בטח ובטח לא בצורה כל כך נוחה ומסודרת כמו כאן.
כל אחד יכול להטיל רפש בלי שום ביסוס וללא סיבה נראית לעין.
כנראה שיש לך אינטרס משלך לעשות את זה.
אם יש לך הערה כלשהי תכלס לגבי התוכן, את מוזמנת להציג אותה.
שימוש בפרסומות כדי לממן פעילות של אתר הוא דבר מקובל לגמרי בתעשייה, ולא נראה שיש כאן איזו חריגה מוגזמת מרמת הסביר (ואפילו פחות מכך).

wpDiscuz

תגיות לכתבה: