אפל השיקה אמש תוכנית מינויים חדשה, וספוטיפיי שוב עולה להתקפה

לאפל יש הצעה די מפתה ללקוחות שלה, אבל ספוטיפיי טוענת שהיא פוגעת בתחרות

תמונה: Unsplash

אתמול קיימה אפל את אירוע ההשקה השנתי שלה, ולמרות שהאייפונים יצטרכו לחכות ככל הנראה לחודש אוקטובר, היו לה לא מעט בשורות. אחת מהן הייתה חבילה חדשה לכל המינויים שלה בשם Apple One. אבל ספוטיפיי לא חיכתה אפילו שעה, ותוך זמן קצר הוציאה הודעה נזעמת למדי.

על מה כל המהומה?

אמש (ג’) השיקה אפל את Apple One, באנדל שמאגד את כל שירותי הפרימיום שלה במינוי אחד מוזל: Fitness+ החדש, Apple Arcade, Apple News+, iCloud, Apple TV+ וכמובן Apple Music תמורת 30 דולר לחודש. במקביל אפל הציגה גם באנדלים יותר צנועים במחירים נמוכים אף יותר, אך המשותף לכולם הוא שהם כוללים את Apple Music, שירות המוזיקה של אפל. כלומר, אלו שמשתמשים בשירותי הפרימיום של אפל, או אפילו בכמה מהם, יוכלו כעת לשלם סכום חודשי קבוע ונמוך, ואף לחלוק את המינוי עם בני המשפחה שלהם.

ספוטיפיי: אפל פוגעת ביריבות ובצרכנים

פחות משעה לאחר סיום אירוע ההשקה, ספוטיפיי שלחה הודעה בזו הלשון: “שוב פעם, אפל משתמשת בעמדת הכח שלה ובשיטות לא הוגנות, כדי לפגוע ביריבות ובצרכנים – על ידי מתן העדפה לשירותים שלה. אנחנו קוראים לרשויות התחרות לפעול בדחיפות כדי להגביל את ההתנהגות האנטי-תחרותית של אפל. אם תמשיך אפל בשלה, היא תגרום לנזק בלתי הפיך לקהילת המפתחים ותאיים על החופש של כולנו להאזין, ללמוד, ליצור ולהתחבר”.

ספוטיפיי אמנם לא ציינה במפורשות את שירות Apple One, אבל אין יותר מדי ספק לגבי מה הצית את האש. ספוטיפיי נמצאת ביריבות מתוקשרת היטב אל מול אפל – הרבה לפני ש-Epic Games הפכה את זה לאופנתי – והגישה כבר תלונות בפני הנציבות האירופית בטענה שאפל מעניקה לעצמה יתרון לא הוגן באופן קבוע.

ההצעה החדשה של אפל בהחלט יכולה לפגוע בספוטיפיי: לקוחות קיימים של אפל מיוזיק יעדיפו להישאר באפליקציה שמוטמעת טוב יותר במערכות ההפעלה של אפל, ובוודאי שיעדיפו להישאר אם יציעו להם הצעה משתלמת יותר. לא נתפלא אם אפל תדחוף את Apple One בכל הכוח במערכת ההפעלה שלה.

כל העדכונים מחכים לכם בערוץ הטלגרם של גיקטיים כל העדכונים מחכים לכם בערוץ הטלגרם של גיקטיים להצטרפות לערוץ הטלגרם שלנו לחץ כאן

אפל טוענת: האלטרנטיבות עדיין קיימות

אפל, מצידה, טוענת שאין שום פסול בצעדים שלה: “לקוחות יוכלו לגלות וליהנות מאלטרנטיבות לכל אחד משירותי אפל. הצגנו את Apple One כיוון שהוא מעניק ערך נהדר ללקוחות ודרך נוחה לגשת לכל שירותי המינוי של אפל. אנחנו נמליץ על התוכנית שיכולה לחסוך לכם כמה שיותר כסף בהתחשב במינויים שכבר יש לכם. זה מושלם למי שאוהב את כל אחד מהשירותים שלנו, ורוצה לקבל יותר בשביל פחות….”. וכאן, נראה שאפל מודה שהיא אכן הולכת לדחוף את Apple One בצורה ברורה ללקוחותיה, ובכך ככל הנראה להשאיר אותם באקוסיסטם שלה.

ככל הנראה, שהנציבות לא תפעל כנגד Apple One, כפי שהיא לא פועלת נגד באנדלים של חברות אחרות כמו דיסני או אפילו ספוטיפיי עצמה, שלא אחת הציעה את שירותיה עם ענקיות כמו הולו ומכשירי סמסנוג.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

13 תגובות על "אפל השיקה אמש תוכנית מינויים חדשה, וספוטיפיי שוב עולה להתקפה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
nope
Guest

חלילה יתבעו את אפל על מונופוליזם כמו את מיקרוסופט

ביטון
Guest

הצרכנים מקבלים הצעה טובה וזו פגיעה בתחרות? שמישהו יפתח את עיניי ויסביר לי הכיצד?

רועי
Guest

הבעיה היא שמצד אחד – אפל היא שחקן תחרותי בשוק השירותים מבוססי מינוי (מוזיקה וכו׳) אבל מצד שני היא בפועל מונופול (בטח לבעלי אייפונים) בשוק האפליקציות שגובה 30% מכל רווח שעושה אפליקציה שהורדה מהחנות שלה – וזה נותן לה יתרון על פני שירותי מינוי אחרים – היא יכולה להציף (להוריד) את המחיר ב30% לעומת המתחרות ועדיין להיות יותר רווחית מהם…
אז לכאורה יש פה הצעה טובה וזולה – אבל בטווח הארוך הצרכנים עלולים לשלם את המחיר כי אם המתחרים שלא מצליחם להתמודד עם התמחור של המונופול כיום יפרשו מהשוק – המונופול יוכל לקבוע איזה מחיר שהוא רוצה…

Kobi
Guest

הטענה של ספוטיפיי (ולא יודע כמה היא מחזיקה משפטית) זה שאלו תנאי תחרות לא הוגנים, כי להבדיל מהמתחרים, אפל לא צריכה לשלם 30% עמלה, ולכן יכולה לתמחר את זה במחיר טוב יותר.

רון
Guest

הצרכנים מקבלים עכשיו הצעה טובה > ספוטיפיי תמות > אפל יעלו את המחירים ולא תהיה אלטרנטיבה ראויה.

בובי פישר
Guest

כל מי שהשתמש בapple music הסרוחה יודע שספוטיפיי לא תמות כ״כ מהר…

בצל כחול
Guest

למה שספוטיפיי תמות?
הצרכנים מקבלים הצעת יותר טובה > המתחרות יאלצו לשפר את השירות שלהן או להוזיל את המחיר ואז הלקוחות לא יעזבו אותה.

לא תמיד המוצר הזול הוא זה שמנצח וגורם לכל המתחרות היקרות להעלם מהשוק. יש ערך גם לאיכות המוצר שאתה מקבל.

אלכס
Guest

זה לא העניין. לאפל יש עמדת יתרון בכך שהיא מספקת את הפלטפורמה עם אפליקציות שכבר מגיעות מותקנות עם המכשיר.
אם זה לא מספיק, ספוטיפיי (וכל חברה אחרת) גם משלמת עשרות אחוזים לאפל על כל רכישה שמבצעים דרך המכשירים שלה. אז חברות כמו ספוטיפיי גם חולקת ברווחים עם אפל, וגם זוכה לתחרות מצד אפל. זה נשמע לך הגיוני?
זה מונופול דורסני. אולי הצרכן ישלם פחות, אבל הוא ישאר ללא אלטרנטיבות שאולי טובות בהרבה מהשירות שאפל מציעה.

שמוליק
Guest

קשה לי להאמין שספוטיפי אמרו “שוב פעם” בעברית ולא תקין..

Avishai Ben David
Guest

לוזרים שלא מפסיקים להתלונן!!!!איזה פחי אשפה הם ואפיק גימס!!!

roei
Guest

שיורידו מחירים או משהו במקום להתלונן…

שייקה
Guest

אם ספוטיפיי חכמים הם מוכרים את החברה לגוגל וככה מטמיעים את השירות שלהם בכל מכשיר אנדרואיד קיים, ואז שוברים את השוק לחלוטין.

אייל סגול
Guest

חחחחחחחחחחחחח
Apple One?
נגמרה היצירתיות באפל?

במשרדי אפל:
“מה נעשה היום?”
“לגוגל יש משהו שקוראים לו Google One, בואו נעשה גם כזה”
“אבל מה זה?”
“מה זה משנה, ניתן לזה אותו שם ונשים על זה לוגו של תפוח, בטוח אנשים יקנו!”
“צודק! יאללה תריץ”

wpDiscuz

תגיות לכתבה: