משתמשים בחוסמי פרסומות? חשבון הספוטיפיי שלכם בסכנת סגירה
החברה הודיעה כי תתחיל לפעול נגד משתמשים שלא משלמים, ומנסים להתחכם עם המערכות של החברה

תמונה: Thomas Trutschel, Gettyimages Israel
למרות שמינוי שלה לא מצריך משאבים כלכליים אדירים וזמין בקלות כמעט לכל דורש, והיא אפילו מאפשרת האזנה לקטלוג השירים שלה בחינם, לחלק מהמשתמשים של ספוטיפיי זה פשוט לא מספיק. חלקם משתמשים בגירסאות פרוצות של שירות הסטרימינג הפופולארי, וחלקם מעדיפים להשתמש בחוסמי פרסומות (Ad Blockers) כדי להמנע מהאזנה לפרסומות, שמושמעות אחת לכמה דקות במינוי החינמי שלה. אם גם אתם חלק מהמשתמשים הללו, בקרוב אתם עשויים לגלות הפתעה לא נעימה.
אין ארוחות חינם בספוטיפיי
ספוטיפיי מציעה מספר מסלולים למנוייה: מסלול פרימיום בתשלום חודשי קבוע של 10 דולרים לחודש (בארצות הברית) או 20 שקלים לחודש (בישראל) המאפשר האזנה ללא הגבלה לכל ספריית המוזיקה וללא כל הפרעות, פרסומות או מגבלות שהן. בנוסף, ספוטיפיי מאפשרת בחירה גם של מסלול חינמי אשר מאפשר להם להאזין לכל ספריית המוזיקה במצב Shuffle, כלומר ללא יכולת בחירה של שירים ספציפיים, מספר מוגבל של דילוגים על שירים לשעה ומדי מספר שירים יאזינו לפרסומות. בשנה שעברה ספוטיפיי ביצעה מספר שינויים בתמהיל שלה כדי למשוך משתמשים חדשים, גם למינוי החינמי שלה, והוסיפה מספר לא מבוטל של פלייליסטים מותאמים אישית עם יכולת דילוג על שירים ללא הגבלה במסגרת ההשמעה שלהם.
באימייל ששלחה ללקוחותיה, הודיעה ספוטיפיי כי היא מעדכנת את תנאי השימוש בשירות שלה והבהירה כי ״כל הסוגים של חוסמי פרסומות, בוטים, או פעילויות סטרימינג שקרית, אינם מותרים״, כמו כן הוסיפה כי ״עקיפה או חסימה של פרסומות בשירות ספוטיפיי, או יצירה והפצה של כלים שמטרתם חסימת פרסומות״ עשויה כעת להסתיים ב״מחיקה מיידית או השעיה של חשבון הספוטיפיי שלך״.
זוהי לא בעיה חדשה עבור ספוטיפיי, שרגע לפני ההנפקה שלה בבורסה בשנה שעברה, הודיעה כי זיהתה ״כשני מיליון משתמשים אשר הצליחו לחסום פרסומות מבלי לשלם”. המספרים הללו מייצגים 1.3% מכלל 157 מיליון המשתמשים הפעילים של ספוטיפיי עליהם דיווחה החברה בסוף שנת 2017. זהו מספר לא מבוטל של משתמשים שמצד אחד לא משלמים לספוטיפיי, ומצד שני מונעים ממנה הכנסות בעבור השימוש בספריית המוזיקה שלה. בזמנו, היה מדובר בעיקר בגירסאות ״פרוצות״ של ספוטיפיי שמאפשרות האזנה למינוי חינמי ללא הגבלת דילוגים וללא האזנה לפרסומות, כך שבעצם המשתמשים לא שילמו דבר ונהנו כמעט מכל ההטבות של השירות בגירסאת הפרימיום שלו.
נראה כי ספוטיפיי, שהיא כעת חברה ציבורית ונסחרת, רק תגביר את מאמציה כנגד המשתמשים אשר מנסים לשחק עם האפליקציה והמינוי שלה, וזאת בלב המאבק שלה אל מול שירות הסטרימינג המתחרה, אפל מיוזיק, שהצליח לערער את מעמדה של ספוטיפיי בתור שליטת עולם שירותי המוזיקה. על כן, אם אתם עושים שימוש בחוסם פרסומות כלשהו באפליקציית ספוטיפיי, ראו הוזהרתם. ספוטיפיי הודיעה כי התנאים החדשים והקשוחים יותר כלפי אלו, נכנסים לתוקף החל מה-1 במרץ, 2019.
הגב
4 תגובות על "משתמשים בחוסמי פרסומות? חשבון הספוטיפיי שלכם בסכנת סגירה"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
תמיד אני מגן ועומד לצדכם מול תגובות מעצבנות שטוענות לאי רלוונטיות או הגזמה. זו הפעם הראשונה שהכותרת באמת מעצבנת וסתם לא מתאימה.
דיזר טובים בהרבה עם חסרון אחד בולט. מוזיקה ישראלית.
בבקשה לעדכן את הכותרת שמדובר בחוסם פרסומות של ספוטיפיי ולא חוסם פרסומות כללי