בלומברג: ספוטיפיי תצ’פר בקרוב את המשתמשים החינמיים שלה

בניסיון להגדיל את בסיס המשתמשים שלה, ספוטיפיי עשויה להכריז על שינוי משמעותי למנוי החינמי שישפר לכם את חווית השימוש

Spotify

תמונה: Thomas Trutschel, Gettyimages Israel

מאז הנפקתה בבורסה, ספוטיפיי מתכננת כיצד להגדיל את בסיס לקוחותיה כדי לרצות את המשקיעים החדשים בחברה, וייתכן והיא עומדת בפני הדרך החדשה שלה למשוך משתמשים חדשים לשירות. על פי הדיווח האחרון של בלומברג, החברה עומדת להכריז על שיפורים למנוי החינמי של ספוטיפיי, בתקווה שהדבר יעמיק את היתרון היחסי ההולך ומצטמצם שיש לה על שירותי מוזיקה מתחרים כמו אפל מיוזיק.

בקרוב תוכלו לבחור שירים ספציפיים בפלייליסטים

על פי המקור של בלומברג, החברה מפתחת גירסה חדשה של המנוי החינמי שלה שתהפוך אותו לקל הרבה יותר לשימוש. עד כה, משתמשים במנוי החינמי נאלצו להאזין לפלייליסטים במצב Shuffle, ובכך לא יכלו לבחור שירים ספציפיים לשמיעה. התוכנית החדשה עשויה לשנות זאת ולאפשר למשתמשים לבחור שירים ספציפיים להאזנה, בצורה שמזכירה את המינוי בתשלום של ספוטיפיי שמאפשר האזנה ללא הגבלה לכל ספריית המוזיקה של ספוטיפיי, וללא פרסומות.

המקור טוען כי החברה עומדת להכריז על השינויים הללו בשבועות הקרובים, ולאור העובדה שב-24 באפריל החברה עומדת לקיים אירוע הכרזה (בו היא צפויה להכריז גם על נגן מוזיקה חכם לרכב), סביר להניח שהיא תעשה זאת באירוע עצמו.

שינויים למינוי החינמי של ספוטיפיי הם בגדר הליכה על חבל דק. כיוון שמצד אחד, המינוי החינמי נחשב בעיניי החברה כתחנת מעבר בדרך למינוי הפרימיום המשלם, כך שהיא וודאי רוצה למשוך כמה שיותר משתמשים חדשים לנסות את האפליקציה. מצד שני, ככל שהמנוי החינמי יהיה נוח יותר, דהיינו, בלי הגבלות דילוגים ועם האפשרות לבחור שירים ספציפיים לניגון, המשתמשים עלולים להעדיף להאזין למעט פרסומות, כדי להמנע מתשלום הפרימיום, ובכך לעכב את המעבר שלהם למנוי המשלם.

המנויים בתשלום מהווים 90% מהכנסות החברה

בסוף שנת 2017 דיווחה ספוטיפיי כי היא מחזיקה ב-157 מיליון משתמשים, מתוכם 71 מיליון משתמשים בתשלום. במסגרת הנפקתה בבורסה, ספוטיפיי חזתה כי עד סוף שנת 2018 תגדיל את בסיס המשתמשים שלה ל-203 מיליון משתמשים, ואת כמות המשתמשים המשלמים ל-94 מיליון משתמשים. המנויים המשלמים היוו כ-90% מהכנסות החברה בשנת 2017, כך שאין ספק שהם רווחיים לחברה הרבה יותר מאשר ההכנסות מפרסומות בשירות החינמי.

כל המידע הזה מגיע בעוד אפל מיוזיק, השירות המתחרה העיקרי של ספוטיפיי, דולק בעקבות ספוטיפיי עם הישג משמעותי של 40 מיליון משתמשים משלמים, מה שעל פי התחזיות עלול לאפשר לאפל לעקוף את ספוטיפיי כבר במהלך הקיץ הקרוב.

 

 

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

1 תגובה on "בלומברג: ספוטיפיי תצ’פר בקרוב את המשתמשים החינמיים שלה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
HSY
Guest

תציעו מנוי משפחתי בישראל כמו בשאר העולם והרי לכם עוד כמה מאות אלפי משתמשים

wpDiscuz

תגיות לכתבה: