טלוויזיה, אינטרנט וסלולר – שירות חדש יגלה לכם כמה אתם פרייארים

בכל חבורה או משפחה יש את זה שתמיד יודע איזה ספק אינטרנט הכי זול ואיפה תקבלו יותר ערוצים בפחות כסף. Sparkee הוא סטארטאפ שמשתמש בחוכמת ההמונים, כדי שכולנו נדע האם יצאנו פראיירים והוא מאיים לעשות להוט ולחברות הסלולר, מה ש-Feex עשה לקרנות הפנסיה

מד הפראייריות של Sparkee. מקור: Sparkee

מד הפראייריות של Sparkee. מקור: Sparkee

מה הדבר שהכי שנוא על הישראלים? נכון, להיות פראייר. מה הדבר שהכי אהוב עליהם? להוכיח לחברים שלהם שהם יצאו פראיירים והיו יכולים לשלם הרבה פחות. Sparkee הוא סטארטאפ ישראלי חדש שמאיים לשים קץ לשתי התופעות ומגייס לשם כך את חוכמת ההמונים. אם הסטארטאפ הצעיר אכן יצליח במשימה שלו הוא יוכל לחולל מהפכה של ממש בהתנהלות שלנו מול החברות השונות והספקים השונים ולחסוך סכומים לא קטנים מדי חודש.

40% מהמשתמשים גילו שהם משלמים יותר מדי

הרעיון ל-Sparkee החל להתגלגל בראשו של אסף אליהו כאשר גילה חשבון אינטרנט על סך של 250 ש”ח שמונח על השידה של סבתו. אליהו, שכעס על ניצולם של אנשים מבוגרים שלא תמיד מבינים מה המחיר הראוי, החל לדבר על כך עם חברים וגילה שהבעיה קיימת גם אצל אנשים צעירים יותר, כאשר המחיר “משתנה” למשל עם תום מבצע, או עם עדכון מחירון חד-צדדי של ספק השירות. אליהו חבר לניצן פרידמן, בוגר מדעי המחשב בעל ניסיון של 9 שנים בתיכנות, ששימש כראש צוות פיתוח בסירס ישראל. שני המייסדים עזבו את מקומות העבודה שלהם והחלו לפתח את Sparkee, “כלב השמירה” שישמור לנו בצורה אוטומטית על החשבונות. אתם יכולים לחשוב על זה כ-Feex של החשבונות החודשיים, וניכר שגם המפתחים קיבלו השראה לא מעטה מהשירות המצליח, שמשתמש בחוכמת ההמונים, כדי לחסוך דמי ניהול במוצרים הפנסיוניים.

הפתרון של החברה פשוט: אתם מעלים את החשבונית האחרונה של הספק אותו אתם רוצים לבדוק. המערכת מנתחת את הנתונים, משווה מול חשבוניות שהעלו משתמשים אחרים לשירות ומול חשבוניות קודמות שלכם (אם קיימות) ותוך דקות היא מספקת לכם תשובה האם אתם פראיירים או לא. אולם למרות שהפתרון נשמע פשוט, מדובר בהליך מסובך למדי שמורכב מניתוח של אינסוף התוכניות והמבצעים הקיימים בכל רגע נתון אצל ספקי השירות השונים כמו חברות הסלולר, הטלוויזיה והאינטרנט.

בנוסף, ההשוואה חייבת להיות מדוייקת מבחינת התנאים. כלומר, לוודא שמדובר על אותו מספר דקות או קצב גלישה או מספר ערוצים וכו. המערכת גם צריכה לזהות חיובים וזיכויים חד-פעמיים בחשבון, ולהתעלם מהם. כמובן שבהתאם לעקרון המנחה את חוכמת ההמונים, ככל שיהיו יותר משתמשים, כך יהיה הפתרון של המערכת מדוייק יותר. בימים אלו מסכמים ב-Sparkee את שלב הבטא של השירות, שכלל כ-300 משתמשים, כשעל פי הנתונים שבידי החברה, כ-40% מהמשתמשים גילו שהם יכולים לחסוך כסף ורובם גם פנו לספקיות השירות שלהם והשיגו הנחה. כרגע, תומך השירות בספקים רבים כמו 012, 018, נטוויז’ן, Orange, פלאפון, Yes, HOT, בזק, בזק בינלאומי, אולם מטבע הדברים, עם התפתחות השירות, יתווספו אליו ספקים נוספים.

את החשבוניות תוכלו להזין למערכת על ידי העלאה ידנית או על ידי משלוח החשבונית לכתובת מייל של החברה. בנוסף, מציע לכם השירות כתובת מייל מותאמת אישית (לדוגמה: darthvader@sparkee.co) שאותה אתם מעבירים לספקי השירות השונים שלכם. מעכשיו, כל חשבונית חודשית שמוציאים ספקי השירות יגיעו ישירות אל השירות, שיעביר לכם אותן בצירוף ניתוח של הנתונים. הניתוח של המערכת נעשה אגב לא רק מול משתמשים אחרים, אלא גם מול חשבוניות קודמות שהעלתם למערכת. כך תוכלו לגלות אם “בטעות” הקפיצה החודש ספקית הסלולר שלכם את מחיר החבילה הבסיסית, או לחילופין אם הילדים או השותפים הזמינו יותר מדי סרטי VOD החודש.

מתחייבים שהשירות הבסיסי יינתן תמיד בחינם

מעקב נוח אחרי ההוצאות של לכל ספק. מקור: Sparkee

מעקב נוח אחרי ההוצאות של לכל ספק. מקור: Sparkee

השירות ניתן לאנשים פרטיים בחינם ומייסדי החברה מתחייבים שלעולם לא יגבו כסף מהמשתמשים עבור השירות הבסיסי. ההכנסות של החברה צפויות להגיע משני אפיקים: הראשון, שירותי פרימיום כמו למשל דשבורד שמאפשר לכם לנהל את החשבונות של כל המשפחה, והשני, שירות מקביל שפונה לעסקים ולארגונים.

בשיחה עם גיקטיים מספר ניצן פרידמן, מייסד-שותף ומנכ”ל החברה, כי הם עובדים במרץ על פיתוחים נוספים ביניהם פיתוח מנגנון ה-OCR שיאפשר גם סריקת חשבוניות, הוספה של משתמש וסיסמא של אתרי הספקים השונים לצורך משיכה אוטומטית של חשבונות קודמים וכן, הוספה של מערכת שתעזור ללקוחות להתמקח עם הספקים על ידי עזרה בניסוח המייל או ניהול השיחה (בדומה למה שאנחנו מכירים מ-feex).

פוטנציאל לשינוי של ממש

ניסינו את השירות והעלנו חשבוניות. לאחר ניתוח הנתונים של חשבונית הסלולר, קיבלנו הסבר בשפה ידידותית, הכולל גרף, שמסביר שהתנאים שלנו הם “מצוינים” ושלא נמצאו הצעות אלטרנטיביות טובות יותר אצל ספקים אחרים. גילינו שגם בחברת החשמל מצבנו טוב, אם כי ברור ששם אין לנו אלטרטנטיבה של ממש, והשירות נועד במקרה זה, כדי לאפשר לנו מעקב טוב יותר אחר החשבון. מעבר לכך, נתקלנו בכמה “מחלות ילדות”, ביניהן: זמן עיבוד ארוך למדי לחשבונית (מכיוון שהתוכנית שהופיעה בחשבונית שהעלינו לא היתה קיימת במאגר המערכת); חיווי חסר, כאשר היתה בעיה עם קובץ שהעלנו; וגם ה-UI דורש עוד עבודה לא מעטה. ובכל זאת, נדמה שהפוטנציאל לשינוי של ממש בהרגלי הצריכה שלנו קיים.

ככל שהמפתחים יהפכו את האתר לנגיש ואינטואיטיבי יותר, וככל שיגדל מספר החשבוניות, יגדל הדיוק של המערכת ובעקבות זאת, גם כוח המיקוח שלנו כצרכנים ואין שום סיבה שעוד שנה מעכשיו נוכל להתחיל את שיחות המיקוח שלנו עם הספקים השונים בניתוח של Sparkee. (כניסה לשירות)

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

21 תגובות על "טלוויזיה, אינטרנט וסלולר – שירות חדש יגלה לכם כמה אתם פרייארים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
מיכאל
Guest

לפחות שיאבטחו את האתר בSSL לפני ששולחים אליהם אלפי חשבוניות עם פרטי אשראי ומספר לקוח..

ניצן
Guest

הדפים שלא היו מאובטחים – תוקנו.
תודה על הפידבק!

אלי
Guest

זה בטוח?

דג ברשת
Guest
רעיון יפה,שיתמקדו בלקוחות ממשיכים.ויש את אתר “כמה זה”, להשוואות של מחיר ללקוח חדש יש אתר ותיק וטוב שנקרא כמה זה. מה שטוב שם אלו תגובות של אנשים שנותנים פרטים על המחיר – ואת זה כדאי לתת גם באתר החדש עליו כתבו. עצות: לתת אפשרות לפרטים כנ”ל לתת למי שרשום באתר תזכורת על מועד סיום הדיל שלו, כי אז הספקים מעלים מחיר בצורה משמעותית והלקוח רואה רק אחרי חשבון או שניים, גם אם האתר משווה חשבונית נוכחית לקודמות. להתמקד בלקוחות ממשיכים – פה התקיעה הגדולה שחברות התקשורת עושת לצרכנים: המחיר עולה, אין מספיק מידע להשוואה מול לקוחות אחרים.לא לשכוח שאחרי התקופה… Read more »
ניצן
Guest

תודה על הפידבק!
הכוונה היא לגמרי להתריע על תכניות שהסתיימו ומחירים שקפצו.
השירות עוד בחיתולים אבל כבר עכשיו רואים לקוחות שגילו על הקבלה הראשונה שהם יכולים לחסוך :)

אמיר
Guest

ניצן – כל הכבוד, שירות מעולה לציבור. אפילו שלחתי מכתב לקרן השתלמות, מקווה שיורידו עמלה.
עלו והצליחו!

נ.ב. לי האתר שלכם נראה מועיל וידידותי יותר מ kamaze, למרות שגם הוא סבבה.

אמיר
Guest

נראה לי שהתבלבלתי עם Sparkee :)

תקלה
Guest

העלתי חשבונית ע״ס 39 ש״ח (סה״כ) והשירות זיהה אותה כ-88 ש״ח בערך והודיע לי שאני משלם יקר…

ניצן
Guest

אני מניח שמדובר ב- 012. תודה על העידכון. אנחנו מטפלים בזה כרגע

אור
Guest

לא ניתן להירשם לאתר. מתקבל מייל לאישור ההרשמה. לאחר לחיצה על הלינק במייל מגיעים לעמוד הכנסת סיסמה, לאחר הכנסת הסיסמה מתקבלת הודעת שגיאה שמשהו השתבש. וכן, הקלדתי נכון את הסיסמה.

ניצן
Guest

תודה אור. אנחנו בדיוק עובדים על התקלה הזאת.
ההרשמה עם Gmail ו FB עוד פעילה בינתיים.
מקווים לפתור את זה בדקות הקרובות.

נתי צוקר
Guest

רוצים להתחרות משום מה בפיקס
בעבר היו כמה חברות כאלו ונפלו חזק
עד היום יש משפטים על החשבוניות והחיסכון כביכול שהשיגו
רצוי להתרחק מזה כמו מאש

אבטחה
Guest

מי מבטיח לנו שהמידע והחשבוניות בטוחות אצלם ולא ישתמשו עם המידע שלנו לרעה?

אמיר
Guest

לניצן – ספארקי (עכשיו בדקתי את האתר הנכון)
אין לי חשבונות ב PDF.
יש תוכניות להכנסת נתונים ידנית? או קבלת סריקות?

ניצן
Guest

בשלב זה לא.
בעתיד – כן. נעדכן כל הכל בדף פייסבוק:
https://www.facebook.com/sparkee.co

מעוז
Guest

חודשי חכם נותן פיתרון לבעיה של מציאת תוכנית מתאימה בשוק התקשורת. כל התהליך לוקח פחות מדקה. לא צריך להעלות חשבונית או לתת מידע רגיש אחר. תבדקו באפסטור:

https://itunes.apple.com/il/app/hwdsy-hkm/id902469220?mt=8

ניצן
Guest

הפתרון שאנחנו מנסים לתת איננו למצטרפים חדשים אלא לניהול שוטף ומעקב מתמיד של לקוחות ממשיכים.
גם למצטרפים חדשים שעוברים חבילה – אם יש אלטרנטיבה זולה יותר לשימוש הנוכחי היא תוצג.

גיא
Guest

בחייאת גיקטיים, תעשו לעם ישראל טובה, תעשו להם intro ל feex. בקלות אפשר לשתף פעולה והיות והם לא מתחרים אפשר להיעזר אחד בשני.. במיוחד במה לעשות בתחילת הדרך.

רעיון מצויין ואני מקווה שיעבוד

בהצלחה!

קובי
Guest

אין תחרות באינטרנט הביתי זה מאד יקר אחרי שנגמר המבצע

רז
Guest

השינוי במחירי התשתית יגיע רק כאשר אינטרנט על סיב אופטי ייכנס לתאוצה.

עמוס
Guest

נכון להיום (פחות משנתיים לאחר פרסום הכתבה) האתר לא קיים. מה קרה?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: