הכירו את הסטארטאפ הישראלי ששווה כבר מאות מיליוני דולרים ואין לו איש מכירות אחד

בניגוד לפתרונות הייעודיים שאנחנו מכירים כיום לתחומים השונים, פלטפורמת ה-AI שפיתח SparkBeyond יכולה לנתח ולחקור כל תחום שרק תרצו: ממטעי הדקלים באינדונזיה, דרך גורמי נטישה של מינויים בעיתון שבדי ועד לגורמים מפתיעים לסחר בנשים. אבל החברה שהגיעה ב”טעות” לרווחיות לא עוצרת והיא כבר שווה מאות מיליוני דולרים – ואין לה איש מכירות אחד

מקור: SparkBeyond

אמיר הרמתי נמצא כבר לא מעט שנים בתחום היזמות וההייטק. בין היתר הוא הספיק לכהן בתפקידים בכירים ב-Amobee, חברת Onavo שנמכרה לפייסבוק ו-Adallom, שנמכרה למיקרוסופט ב-2015. אבל דבר לא הכין אותו למה שקרה ב-18 בספטמבר 2015.

הרמתי היה בדרכו לביתו בגליל, כשקיבל שיחת טלפון מחמי פרס, השותף בקרן פיטנגו. פרס הפציר בו לעצור בנתניה לפגישה קצרה עם שגיא דווידוביץ’, יזם שהקים סטארטאפ חדש. “תכננו להפגש ל-45 דקות” משחזר הרמתי. “אבל הפגישה הקצרה הפכה לשיחה של שלוש שעות וחצי ובסיומה הרגשתי שהראש שלי פשוט מתפוצץ… ואני לא סובל בדרך כלל מכאבי ראש”. במהלך הפגישה הציג דווידוביץ’ את המיזם החדש בפני הרמתי. “חצי מהמוח שלי ניסה להבין מה הדבר הכל-כך מורכב שהם עושים כאן, והחצי השני התחיל לרוץ בטירוף ולחשוב מה אפשר לעשות עם זה”

הרמתי חזר הביתה וכל הלילה חשב על מה ששמע. “הרגשתי שאני מבולבל, כי מאוד האמנתי בסטארטאפ שהייתי שותף בהקמה שלו, ולראייה הם מצליחים מאוד בלעדיי. אבל הבנתי שיש פה הזדמנות נדירה שלא פגשתי עדיין בחיים”. הרמתי הרגיש שלא יסלח לעצמו אם לא יצטרף למיזם החדש, ושיחה שערך למחרת בבוקר עם דווידוביץ’ הבהירה לו שההרגשה היא הדדית.

שלושה ימים לפני כן אתה יוצא לדרך חדשה עם יזמים. איך מבשרים להם שאתה פתאום עוזב לסטארטאפ אחר?

“זו סיטואציה מאוד לא נעימה. אבל היו לי שותפים שהם חברים. אף אחד לא מרוצה, אבל לשמחתי הם הבינו אותי, ולמרות שלא המשכנו יחד, הם עדיין חברים וזה מאוד חשוב”.

“הגענו לרווחיות בטעות”

צוות הניהול של SparkBeyond. מימין לשמאל: ד”ר רון קרידי, שגיא דווידוביץ’ ואמיר הרמתי. צילום: SparkBeyond

חברת SparkBeyond (ספארק ביונד) הוקמה ב-2013 על ידי שגיא דווידוביץ’, שהספיק כבר למכור סטארטאפ אחד בעברו, וד”ר רון קרידי, שניהל את פעילות המחקר של מיקרוסופט בישראל וכיהן כסגן נשיא ב-Outbrain. ב-2015 הצטרף אליהם אמיר הרמתי, שמכהן מאז כ-Chief Commercial Officer של החברה. עד עכשיו בחרה החברה להישאר מתחת לרדאר התקשורתי, אולם עכשיו בראיון מיוחד לגיקטיים חושפים דווידוביץ’ והרמתי את הפרטים על הפיתוח המסקרן שלה ודרך הפעילות שלה.

SparkBeyond גייסה 35 מיליון דולר בשני סבבים ממספר גופים ביניהם קרנות ומשקיעים פרטיים, כשהסבב האחרון התבצע על פי הערכת שווי של מאות מיליוני דולרים. בשנתיים האחרונות נהנית החברה מגידול עקבי של 350 אחוזים בהכנסות, ובשנה שעברה אף הגיעה לראשונה לרווחיות. “זה היה ממש בטעות”, אומר הרמתי “אנחנו מאמינים שבשלב הזה אנחנו לא צריכים לשים את הדגש על הרווחיות, אלא על הבשורה. לגדול, להגיע לכמה שיותר מרכזים בעולם, לגייס אנשים ולהגיע לשותפויות אסטרטגיות”.

צמיחה של מאות אחוזים בשנה – בלי איש מכירות אחד

טעות או לא, החברה נמצאת בינתיים בתהליך צמיחה מואץ. מצבת כוח האדם שלה שעומדת כיום על 120 עובדים גדלה ב-5 עובדים חדשים מדי שבוע והחברה נמצאת בעיצומו של גיוס מסיבי של כח אדם למרכז הפיתוח בישראל ולמשרדי החברה ברחבי העולם. למרות זאת, ולמרות שהיא מחזיקה במשרדים בניו יורק, לונדון, סינגפור ומלבורן – אין לה ולו איש מכירות אחד.

מה זאת אומרת אין לכם אנשי מכירות?

“כל הלקוחות שלנו מגיעים לבד”.

בניגוד לרוב החברות, שמחזיקות מרכז פיתוח בישראל ומשרדי מכירות ושירות לקוחות מעבר לים, מעסיקה החברה במשרדים שמחוץ לישראל רק מדעני נתונים שאחראיים על הטמעת המערכת ועבודה מול הלקוחות.

פלטפורמת AI אחת לכל המשימות

אין ספק שאחד המונחים השחוקים והנדושים ביותר בשנים האחרונות הוא AI (בינה מלאכותית), ונדמה שכמעט כל סטארטאפ, שירות או גאדג’ט מתהדרים ביכולות AI. אבל בעוד שחברות מפתחות מערכות AI לשימוש ספציפי כמו סייבר, מכירות או תחזוקה של מתקנים, המערכת של SparkBeyond היא מערכת שמתאימה את עצמה לכל תחום שבו היא נדרשת, וכשאנחנו כותבים כל תחום אנחנו מתכוונים לזה. בין היתר נעזרים במערכת של החברה חברות וארגונים מ-23 תחומים שונים לגמרי החל מתשתיות וחקלאות,  דרך מכירות, קשרי לקוחות ופיננסים, וכלה בבריאות ומחקרים מדעיים. המערכת סורקת מיליוני פריטי מידע בשנייה ומוצאת הקשרים ומתאמים

למה לא להתמקד בתחום אחד ולהתמקצע בו?

הרמתי: “זו היתה התלבטות אמיתית. אבל בסוף הבנו שבורכנו במתנה עצומה: יש לנו פלטפורמה עם מתדולוגיה גנרית, שתוכל לעזור כל עוד שהלקוח מסביר לנו מה הוא מנסה לצפות או להסביר או לעשות אופטימיזציה”.

אבל לא מדובר רק על חברות בענפים שונים שעושות שימוש במערכת של החברה. הרמתי מספר על בנק אירופאי שהחל לעבוד עם החברה ככלי להערכת סיכונים של לקוחות. אבל לאחר שהבין את העוצמה של הפלטפורמה החל להשתמש בה גם ככלי למציאת לוקיישנים מתאימים לפתיחת סניפים, לצורכי ה-HR שלו, תכנון תחזוקת הכספומטים ועוד.

מחומר הדשן הטוב ביותר ועד המועמד שיביא הכי הרבה רייטינג בריאליטי

עדות לרב-גוניות של המערכת ניתן למצוא במגוון הרחב של התחומים והבעיות בהם היא מטפלת. כך למשל המליצה המערכת על שימוש בחומר דישון מסויים במטע הדקלים הגדול בעולם שנמצא באינדונזיה, מה שגרם לשיפור מיידי ביבול; העיתון השבדי Dagens Nyheter, שסבל מנטישה המונית של מנויים השתמש במערכת של SparkBeyond, ואף תיאר בהתלהבות את החוויה, איך הצליח להוריד בעזרתה ב-30 אחוזים את שיעור הנוטשים ולנבא בדיוק של 86 אחוזים מי עלול לנטוש; חברת ביטוח בריטית נעזרה בפלטפורמה של החברה כדי לנבא סיכויי הישרדות על פי מקום המגורים ועוד.

שיפור משמעותי ביבול במטע הדקלים הגדול בעולם שנמצא באינדונזיה. מקור: Pixabay

אנחנו בונים פה ”מכונת רעיונות”

דווידוביץ’: “כשחושבים על זה, 99 אחוז מעולם ה-AI היום מתמקד ב-Perception: ראייה ממוחשבת, זיהוי קולי… הכל נועד כדי לשכפל את היכולות של המין האנושי. לעשות Perception. זה מצוין, ואנחנו כאנושות ממש צריכים את זה, כי יש לנו הזדמנות לעשות אוטומציה לחלקים ניכרים מהתעשייה, אבל אנחנו כחברה בחרנו את האיזור הלא-מוכר של לבנות מכונה, שיכולה להמציא רעיונות יצירתיים”.

הרמתי: “כדי לתת את התשובה הנכונה אנחנו חייבים לשאול את השאלה הנכונה. המוח האנושי הוא הכלי הטוב ביותר אבל עדיין הוא מוגבל. הוא ילך להטייה הקוגנטיבית שלו. תמיד יילך למקומות המוכרים. כמו שאמר ניטשה: ‘We hear only those questions for which we are in a position to find answers’.

כדי לצאת מהמגבלות השונות של המוח האנושי, מתבססת פלטפורמת ה-AI של SparkBeyond על 4 סוגי אינטליגנציה: חישובית – המערכת מחברת פיסות קוד פתוח, פונקציות ואלגוריתמים שנמצאים בווב – בבחינת “הקוד הפתוח מתחיל להיות מודע אחד לשני”; הסוג השני הוא נתונים מהרשת – המערכת אוספת כמויות עצומות של נתונים על המתרחש על כדור הארץ – החל מההיסטוריה של מזג אוויר, מפות, GIS, אירועים חדשותיים שהתרחשו, מאגרי מידע כמו אוכלוסיית כדור הארץ, התפרצויות של מחלות ועוד; הסוג השלישי הוא מידע מהרשת – המערכת סורקת את הרשת ויוצרת גרף של סיבה ותוצאה לאירועים שונים ממאמרים וממחקרים שונים. ולבסוף, הסוג האחרון עליו שוקדת החברה בימים אלו הוא אינטליגנציה אנושית וחוכמת ההמונים. לאחר שהמערכת אוספת נתונים שונים (סוג 2 וסוג 3) היא מפעילה את האינטליגנציה החישובית שלה (סוג 1) – כדי לסרוק מאגרי קוד פתוח וסביבות AI שונות, כדי למצוא את הנוסחה המתאימה ביותר לטיב היחסים בין מיליוני המשתנים ופריטי המידע השונים שהיא איתרה.

“לזכות במונדיאל עם נבחרת ישראל”

כמו שניתן לשים לב, בניגוד לרוב המערכות כיום, שמתבססות על נתונים וקובצי אקסל שמספקים הלקוחות שלהן, המערכת של SparkBeyond מחפשת תובנות ונתונים במקום אחר לגמרי. על השלד שהיא בונה  – ללא שום נתונים מהלקוח – ניתן להלביש את הדאטה שמגיע מהלקוח ולדייק את הממצאים והתובנות. התוצאה מפתיעה לא פעם בעיקר משום שהמערכת אינה כבולה לדפוסי החשיבה של מדעני נתונים אנושיים והיא יכולה למצוא הקשרים וסיבות במקומות שהמוח האנושי לעולם לא יגיע.

דווידוביץ’: “נגיד שנאסוף עשרה חוקרים – כל אחד מתחום אחר – כמה רעיונות שונים ומבוססים הם יכולים להביא לשולחן ואז גם לבדוק אותם מול המציאות? עשרות? מאות? עכשיו תדמיין מכונה שיכולה לשאול מיליוני שאלות, להעלות היפותיזות ולאושש אותן בדקה”.

הרמתי: “בניגוד לכולם שאומרים כמה זה חשוב הדאטה – אנחנו אומרים הפוך. כמויות הדאטה שיש לחברות היום גורמות להן לרדוף אחרי הזנב של עצמן, כדי לייצר ממנו משהו. המכונה שלנו לא רוצה שתנקה את הדאטה כי אז אתה עלול לפגוע בו… בנינו ספריה של האלגוריתמים המובילים בעולם. המנוע שלנו יוצר קוד ולמעשה פונה ל-300 האלגוריתמים המובילים בעולם בלמידת מכונה ועושה להם מעין מכרז. הם מריצים את הקוד על הדאטה והאלגוריתם הכי מדוייק הוא זה ש’זוכה’. זה אומר שזכיתי עכשיו במונדיאל למרות שאני משחק עם נבחרת ישראל”.

זה שונה מהמצב כיום שבו אנליסטים מחברות ייעוץ חוקרים את החברה ואחרי כמה ימים מגישים דוח עם התובנות וההמלצות שלהם

דווידוביץ’: “העולם דינמי. כל הלקוחות, הסנסורים שאתה אוסף, הדאטה, העובדים, הציוד – הכל משתנה ומהר. עובדים על הכל ועד שהמצגת מוכנה – היא כבר לא רלוונטית. בזכות המערכת שלנו אפשר ליצור KPI (מדדי ביצוע מרכזיים) דינמיים, כשהמערכת מונחת AI ורצה 24/7.

הרמתי: “פה הסיפור רק מתחיל. אנחנו לא רק נותנים להם את התוכנה ואומרים להם ‘תצליחו’. אנחנו רוצים שיעשו אימפקט. רוצים לעזור להם לבנות יכולות כי הדברים החשובים ביותר הם אנליטיקס ו-AI וחייבים אותם. אנחנו עוזרים להם להפוך את זה לכלי ולעשות את זה לבד ועוברים איתם תהליך. אנחנו מקבילים את זה למורה לנהיגה שבהתחלה נוהג במקומך, אחר-כך עובר למושב ליד ונותן לך הוראות ולבסוף יורד מהרכב ונותן לך לנהוג לבד”.

הטיטאניק. עם ידיים קשורות מאחורי הגב, המערכת ידעה להגיד מי יינצל. מקור: cc-by- F.G.O. Stuart

כדי להדגים את יכולות המערכת, דווידוביץ’ והרמתי הראו לי כיצד היא מנתחת את סיכויי ההישרדות של נוסעי הטיטאניק. לתוך המערכת הוזנו כל הפרטים הידועים על הנוסעים בספינה – כולל מין, גיל, המחלקה שבה הפליגו והתעריף ששילמו. עכשיו, כולנו יודעים שנשים וילדים נהנו מהסיכוי הגבוה להינצל בזכות הקדימות שלהם לסירות ההצלה, ולכן, כדי להקשות על המערכת, השניים הורו למערכת להתעלם ממשתני הגיל והמין. מכיוון שגם נוסעי מחלקה ראשונה נהנו מקדימות, המערכת התבקשה גם לא להתייחס לתעריף או למחלקה של הכרטיס. בשלב הראשון ‘התחכמה’ המערכת וגילתה לבד על פי שמות הנוסעים האם מדובר בגבר או באישה – ולחשב בהתאם את הסיכוי שלהם להינצל. כל זה קרה תוך קצת יותר מדקה ואחרי שהמערכת העלתה כ-52 אלף רעיונות שונים לדירוג של סיכויי ההינצלות, כתבה את הקוד של כל אחד מהם, הריצה אותו ודירגה לפי החוזק. בשלב הבא, התבקשה המערכת להתעלם גם מהשמות. למעשה, הפרט היחידי שהיה למערכת היה מספר כרטיס. אולם היה מדובר במספר כרטיס רנדומלי – בעל מספר תווים שונה – ללא כל חוקיות נראית לעין. תוך שניות סרקה המערכת מיליארדי פונקציות שונות והצליחה לעלות בעזרת אחת מהן על סדר לוגי לכירטוס – כזה שבני אדם לא היו יכולים כנראה לגלות לבד. בטח לא בזמן קצר כל-כך. המערכת השלימה אז אוטומטית את הספרה או האות החסרות, הסיקה מכך על מיקום הנוסע והצליחה לנבא את סיכויי ההינצלות שלו.

איזה מועמד יביא את הרייטינג הגבוה יותר בריאליטי

אחד משיתופי הפעולה המעניינים של החברה הוא עם חברת ההפקה שאחראית על ‘אמריקן איידול’. המערכת של SparkBeyond יכלה לחזות איזה מתמודד יביא את הרייטינג הטוב ביותר ויכלה להמליץ להפקה על המאפיינים של המתמודד – כולל מין, גיל ומוצא. בנוסף, בפעם הראשונה הצליחה החברה לתרגם את נתוני הסושייאל של התוכנית לרייטינג ולדולרים – הקשר שלא נעשה קודם לכן.

להכרה נוספת זכתה החברה בכנס Inspire של מיקרוסופט שנערך בשבוע שעבר בלאס ווגאס. SparkBeyond עושה שימוש נרחב ב-Azure ובמיקרוסופט הזמינו נציגים של החברה להציג את הפיתוחים שלה בפני אלפי המבקרים בכנס על הבמה המרכזית.

נניח שהמערכת מצביעה על גורמים שונים לבעיה בארגון שלי. אפשר לעשות ולידציה לממצאים?

הרמתי: “בוודאי. המערכת שלנו חשפה בפני חברת תקשורת יותר מ-20 גורמים, שאחראיים על נטישה של 80 אחוז מהקהל. לקחנו את הדאטה של שנה שעברה עשינו עליו את המניפולציה וגילינו שיצרנו אימפקט של 100 מיליון דולר. אנחנו עושים ולידציה על התחזיות ואז מטא-למידה, כלומר, למידת-מכונה של למידת-מכונה. חשוב לזכור שהעולם הוא דינמי – אז המנוע שלנו ממשיך כל הזמן להזין את עצמו להשתנות בהתאם”.

“רוצים גם אימפקט חברתי”

אבל הרב-גוניות של המערכת לא מוגבלת ליעדים עסקיים בלבד. תחת המנטרה “Doing well while doing good” מבקשת החברה מלקוחותיה באיזורים הגיאוגרפיים השונים גם לבחור בעיות ייחודיות שמטרידות את הקהילות שלהם, כדי שבכל רגע נתון, הפלטפורמה של החברה תסייע גם לארגונים מקומיים, כדי ליצור ‘אימפקט חברתי’. בין היתר נעשה כבר שימוש במערכת לצורך קידום ילדים במערכת החינוך של הארלם; עזרה במחקר הסרטן בישראל; מלחמה בעבדות המודרנית באפריקה ובסחר בנשים במרכז אמריקה.

מה הלאה?

דווידוביץ’: “אנחנו ממש בתחילת הדרך ורק התחלנו לגרד את הפוטנציאל”.

 

 

 

אינפוגרפיקה: הדס שיזף

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

23 תגובות על "הכירו את הסטארטאפ הישראלי ששווה כבר מאות מיליוני דולרים ואין לו איש מכירות אחד"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
ארז
Guest

יפה אבל לא הבנתי איך הם משתמשים בקוד פתוח למשהו קנייני שלהם. בכל מקרה נשמע מבטיח

שלום
Guest

אין בעיה בשימוש בקוד פתוח לשימוש מסחרי – הכל תלוי ברישיון (נניח apache license או MIT license). פשוט צריך לסרוק בצורה חכמה ולהבין לכל חתיכת קוד מה הרישיון שלו

מהנדס תוכנה
Guest

נשמע כמו המוצר שקירה רדינסקי בנתה זמנו, נשמע מבטיח אבל בסופו של יום לא נראה שזה יהיה שמיש למישהו, בסוף תבוא חברה שתרצה את המנוע בשביל למקסם את המכירות ( ממש כמו שקרה עם ebay).

הפתרון שלהם הוא פשוט מנוע להרצת אלגורתמים ולא שום דבר מעבר… עצוב

דני
Guest

מצחיק שאתה אומר את זה – שגיא היזם הוא בעלה של קירה.

אחד שאין לו מושג
Guest
אחד שאין לו מושג

מה שבאמת מצחיק זה שבזמן שקירה מינפה חירטוטים אקדמאים למסע יחצנות עצמי שגיא בנה חברה של מיליארד שקל שלא רק עושה כסף אלא אשכרה עושה משהו לטובת האנושות להבדיל מכל הפלצנים שמדברים על לשבש את העולם למקום טוב יותר. מה שנקרא הפכים משלימים

הפוך גוטה
Guest

הפוך גוטה הפוך…
בעוד שכל המתחרים שלהם בדיוק הולכים על מנועים שפשוט מריצים אלגוריתמים סטנדרטיים, הם לקחו כיוון שונה לגמרי של לבנות מכונה שכותבת קוד לבד בשביל לייצר רעיונות מופשטים המקבילים לחשיבה האנושית במהותם (רק כמובן ב-scale אחר לגמרי מכמות הרעיונות שבן אדם יכול לייצר לבדו)

גוטנטק
Guest

להפוך גוטה זה בדיוק ההגדרה של מנוע…

אנונימי
Guest

איזו חברה חזקה, מרשימה ומבטיחה! כל מילה נוספת מיותרת

יצחק כהן
Guest

ב”ה

נשמע מרשים מאוד, זה מתחיל להשמע כמו AI אמיתי
כיום ה AI מבוסס בשורה האחרונה על משוואה פשוטה, ולכן היא מוגבלת ביחס למידע שהוזן

כאן נשמע צליל אחר שמאפשר ללמוד מתחום אחר על תחום אחר ע”פ מאפיינים דומים שאין בניהם קשר ישיר

עבודה יפה מאחל לכם הצלחה גדולה
רק שמרו על המרכז העיקרי שלכם בארץ

דימה
Guest

מדהים. כמו שאמרו כבר לפני רק אל תעבירו פעילות לאוקראינה/ארהב

Oer
Guest

נשמע חלומי כנראה שזה פיקציה .
למכור סיפורים תמיד אפשר . צריך לבדוק בפועל אם האלגוריתם שלכם ינצח אותי בשחמט ובדמקה וגם יכול לנבא את המספרים בלוטו?

ASD
Guest

איך ינבא את המספרים בלוטו? זה הכל ראנדומאלי

אז שינבא את המספרים בטוטו!
Guest
אז שינבא את המספרים בטוטו!

.

אלמוני
Guest

זה נשמע כמו טכנולוגיה של 2030.
צריך לראות כמה מתוך זה אמיתי.
נראה לי שניפחתם קצת.
יש סדרה של משפטים בכתבה שכל משפט כזה זה ים עבודה של שנים. לא הולם סדר גודל כזה של חברה.
אבל מבחינת חזון ופוטנציאל מדובר כאן על גוגל הבאה מבחינת האיפקט על האנושות.

ASD
Guest

סיקרנת. תוכל להרחיב קצת על המשפטים שדיברת עליהם?

לאפה
Guest

חארטה בפיתה. די עם הכתבות הרדודות האלה…
לו המוצר היה עובד הם היו שוברים את הבורסה ולא עובדים מול לקוחות

nuyh
Guest

את התגובה שלך האלגוריתם שלהם לא צפה. אבל הוא ימליץ על זה להנהלה. או שלא.

ירדן
Guest

אל תתעצבן חבר.. זה כתבה ליח”צ לפני מכירות או השקעה בחברה.. עשוים כתבה תלושה מהמציאות כדי לנפח את ערך החברה (והאגו).
בסוף יוצא שהמשקיעים הקטנים יוצאים עם כלום ושום דבר ובעלי החברה יוצאים עם בוחטות

רובי-און-ריילז
Guest
רובי-און-ריילז

מה אתה עשית היום חבר?
תפרגן קצת
סטארטאפ ישראלי
אם הם יתרסקו לך תגיד ידעתי את זה, אבל כל עוד שהם עושים עבודה יפה תפרגן .עובדה שהם לא עשו יחצ עד עכשיו והסתדרו יפה

אריאל​
Guest

בשתי מילים. חרטא בפיתה

עמי
Guest

וו

עמי
Guest
אכן הכתבה נשמעת בדיוק כמו ההגזמות בלי כיסוי של קירה רדנסקי בזמנו – שטענה שיש לה מנוע חיזוי אולטימטיבי. רק שהיא לא חזתה שהמשקיעים שלה (אחרי שלמדו ביוקר) לא היו מוכנים לשים עליה דולר נוסף אחרי ראונד A. לזכותה יאמר שהיא מכונת PR משומנת והצליחה למכור (במיוחד את הצוות שלה) לאיביי (אם כי במחיר נמוך בהרבה ממה שדווח). בכתבה כאן נעשה שימוש דומה בדמגוגיה של קירה – לדוגמה, לאמר שאין אנשי מכירות והלקוחות מגיעים לבד זה פתטי – לכל מי שראה את החברה רצה בין כנסים שונים עם צוות מכירות גם אם נתנו לו שם אחר. לסיכום, צריך להבין שב… Read more »
תמי
Guest

מקרב אנשי ה-data science יש שם לפחות רבע עם תואר ד״ר בתחום רלוונטי מכל האוניברסיטאות הכי טובות בארה״ב, כולל שניים שהיו מרצים בסטנפורד :) אחד מהם הוא אמיר רונן שזכה בפרס גדל במתמטיקה https://www.calcalist.co.il/internet/articles/0,7340,L-3572073,00.html

wpDiscuz

תגיות לכתבה: