דרום קוריאה מפתחת רכבת כמעט על-קולית

בניסיון לייעל את התחבורה הציבורית בדרום קוריאה, המדינה מפתחת רכבת מהירה במיוחד שיכולה לנוע במהירות מקסימלית של עד 1,000 קילומטרים לשעה

היעילות של התחבורה הציבורית היא בעיה שהולכת וגדלה ככל שאוכלוסיית המדינה גדולה יותר. אתם יכולים לשאול לגבי זה את דרום קוריאה, שאוכלוסייתה מונה מעל ל-50 מיליון איש. כדי לנסות לפתור את הבעיה, קוריאה מתכננת לבנות סוג חדש של רכבת שתקצר משמעותית את זמן הנסיעה בין הערים במדינה.

חברת KRRI (ראשי תיבות של Korea Railroad Research Institute) הציגה לאחרונה תכניות לפיתוח רכבת שנעה במהירות “כמעט על-קולית”. הרכבת המדוברת יכולה לנוע, באופן תיאורטי, במהירות מקסימלית של עד 1,000 קילומטרים לשעה. למביני עניין: נסיעה בין עיר הבירה סיאול לבין העיר בוסאן, שבתחבורה הציבורית של היום לוקחת כ-5 שעות, תתקצר לחצי שעה בלבד.

לפי התבוננות בשרטוטי הקונספט שפורסמו, עושה רושם שהמפתחים שאבו השראה רבה מקונספט ההייפר לופ שהציג היזם אילון מאסק. בשני המקרים מדור בתא נוסעים שנע במהירות גבוהה במיוחד בתוך צינור.

הרכבת עתידה להיות מהירה יותר אפילו מרכבות מגנטיות (Maglev), שכיום נחשבות בתור הרכבות המהירות ביותר בעולם אך מגיעות למהירות מקסימלית של “רק” 500 קילומטרים לשעה. אמנם הרכבות המגנטיות לא סובלות מחיכוך עם המסילה כמו אצל רכבות סטנדרטיות, אבל מה שמגביל את מהירותן הוא הצורך להתמודד עם ההתנגדות של האוויר מולן בזמן הנסיעה.

“מדינות רבות כמו ארצות הברית, קנדה וסין מתחרות מי תשיג את ההובלה בתחום הטכנולוגי העתידני הזה”, אמר דובר חברת KRRI, “ואנחנו ננסה להקדים את היריבות שלנו ברחבי העולם”.

אז החל ממתי תושבי סיאול ובוסאן יוכלו לנסוע בין הערים בזמן שלוקח לנו להגיע מראשון לציון לתל אביב? נכון לרגע כתיבת שורות אלה זו עדיין שאלה קשה. ה-KRRI מסרו תשובה עמומה של “בעתיד הלא רחוק”, כאשר שלוש השנים הקרובות יוקדשו לשיתוף פעולה עם גופים אחרים במדינה כמו אוניברסיטת האניאנג (Hanyang) כדי לוודא שכל הטכנולוגיות הנחוצות להרכבת הפרוייקט הזה אכן מוכנות.

עדי פרל

בוגר בית הספר לעיתונאות "כותרת", נכנס עמוק לעולם המחשבים והטכנולוגיה עוד כשאנשים ידעו מה זה דיסקטים.

הגב

3 Comments on "דרום קוריאה מפתחת רכבת כמעט על-קולית"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
יוני
Guest

תיקון: נסיעה מסיאול לבוסאן בקו ה KTX אורכת כיום 3 שעות ולא 5 כפי שצוין בכתבה. המחיר למי שמתעניין נע בין 165 ל215 ש”ח.

משהאושה
Guest

ורק אצלנו מזדחלים ב110 קמ”ש..

אחד
Guest

גם אם היה אפשר לטוס על 220 קמ”ש, זה אומר שנהג ממוצע יכול לעשות עוד נסיעה אחת נוספת ביום עבודה.
למרות שאורך יום העבודה היה נשאר זהה (בשעות) לאותו נהג ממוצע, רקבת ישראל היית שובתת ומבקשת תוספת של 1000 ש”ח לשכר לכלל העובדים גם אם הם לא נהגים.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: