סוני מפתיעה: חושפת רכב חשמלי חדש. בערך
והוא כולל בתוכו עשרות חיישנים שמנטרים את המתרחש בתוכו ומחוצה לו. יחד עם זאת, לפחות כרגע נראה שמדובר רק ברכב קונספט
מידי שנה יצרניות הטכנולוגיה מנצלות את תערוכת CES כדי להציג קונספטים למוצרים מגניבים במיוחד, שכנראה יקח קצת זמן עד שהם יהיו זמינים לרכישה על ידי הקהל הרחב. האחרונה לעשות זאת היא סוני, שבאירוע ההכרזה שלה הפתיעה את הקהל והציגה קונספט לרכב חשמלי שכולל בתוכו אינספור טכנולוגיות שהופכים אותו לבטיחותי, חכם, אבל בעיקר – נחשק במיוחד.
מסכי ענק ורמקולים אישיים לכל נוסע
רכב הקונספט של החברה נקרא VISION-S, והוא כולל בתוכו לא פחות מ-33 חיישני חישה וראייה שמנטרים באופן מתמיד את המתרחש מחוץ לרכב ובתוכו; החיישנים החיצוניים עוקבים באופן מתמיד אחר המתרחש כדי להתריע מפני הולכי רגל ורכבים – הרבה לפני שהעין האנושית מבחינה בהם. במקביל הם מאפשרים לנהוג במצב של בקרת שיוט (cruise control), לחנות באופן אוטונומי ולעבור נתיבים באופן אוטומטי.
בשלב זה, הרכב עדיין לא מציע אוטונומיות מוחלטת, אבל בעזרת עדכוני תוכנה ושדרוגים התכנון של החברה הוא להשיג נהיגה אוטונומית מוחלטת (רמה 4 ומעלה). אם חנייה אוטונומית כבר לא מרגשת אתכם, בסוני מבטיחים שירותי חניה אוטומטיים (Valet) – ברמה של איתור חניה פנויה, אידאלי לאלו מאיתנו שלא בורכו בכשרון או מזל בתחום.
תא הנוסעים עצמו כולל גם הוא חיישנים שמטרתם לעקוב אחר הבעות הפנים ותנועות גופם של הנהג והנוסעים, כדי לאמוד את רמות הריכוז והעייפות שלהם, ולהתריע בעת הצורך. בנוסף, הטמפרטורה ברכב תשתנה בהתאם למדדים הללו.
סוני לא מסתפקת בפן הבטיחותי, וכיאה לחברה שאוחזת באולפני סרטים, פעילות ייצור טלוויזיות וקונסולות, הנוסעים לא יסבלו גם בפן הבידורי; אם חשבתם שמסך ה-8 אינץ׳ שיש לכם ברכב הוא גדול, ה-VISION-S כולל תצוגת פנורמית בדאשבורד שלו שמתפרשת מהנהג ועד לנוסע שיושב לצידו. בנוסף, במקום מראות, מצוייד הרכב ב-2 מצלמות ו-2 מסכים בפנים הרכב – פיצ’ר שהולך ותופס לו לאט לאט מקום של קבע ברכבים כיום. כמו כן, בחברה לא שכחו גם את הנוסעים, והרכב שמיועד לאכלס עד 4 נוסעים בלבד – כולל גם 2 מסכים שישמשו את היושבים מאחור. בנוסף, אם נמאס לכם להקשיב לנועה קירל או מרגי, תשמחו לדעת שסוני ציידו את כל אחד מהמושבים ברמקול עצמאי שיאפשר לכל נוסע להקשיב למוזיקה המועדפת עליו.
בסוני מתגאים אמנם במפרט הטכני של הרכב, שכולל האצה מ-0 ל-100 בתוך פחות מ-5 שניות ומהירות מקסימלית של 240 קמ״ש, אבל בפועל – לא היינו עוצרים את הנשימה כדי לנהוג בו. ככל הנראה, לא מדובר ברכב שאנו צפויים לראות בשוק קרוב, אלא יותר אולם תצוגה נייד ומפואר שמאכלס את הטכנולוגיה המתקדמת של החברה, טכנולוגיה שבהחלט ניתן לראות כיצד היא תוטמע ברכבים אחרים בשנים הקרובות.
הגב
4 תגובות על "סוני מפתיעה: חושפת רכב חשמלי חדש. בערך"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
עוד מוצר קונספט שלא מחדש כלום.
ושמעולם לא יוצר או ייוצר בפועל
אם המכונית הזו תהיה באגית כמו המוצרים שלהם היא תהיה הדרך המהירה לגן עדן.
(כן יש להם חומרה מעולה אבל באגית. היה לי סוני Xperia Compact ודיסקמן שלהם, איכות מדהימה אבל תקלות מתסכלות)
וקורא ספרים שלהם שדווקא די נחמד אבל עם ממשק מזעזע. ובלי שינויי קושחה לא יכול להיטען בזמן שימוש…