מיקרוסופט רכשה את Call Of Duty? אין בעיה, סוני קנתה את המפתחת של Halo בעסקת ענק

מלחמת הרכישות בין סוני למיקרוסופט ממשיכה, וסביר להניח שזו ממש לא הרכישה האחרונה שנשמע עליה

מלחמת המשחקים עולה מדרגה, ושבועיים לאחר שמיקרוסופט הרעידה את עולם הגיימינג עם רכישת Activision תמורת 68.7 מיליארד דולר, מגיעה התגובה של סוני: רכישת סטודיו Bungie תמורת 3.6 מיליארד דולר.

הסטודיו שהיה אמור להציל את ה-Mac, ובסוף הרים את מיקרוסופט

Bungie היא המפתחת שעומדת מאחורי הלהיט Destiny וכמובן Destiny 2, שמאז שחרורו עוד ב-2017 זכה וזוכה עדיין למספר מרשים של הרחבות תוכן בתשלום נוסף, ועל פי הערכות, מכניס מאות מיליוני דולרים בשנה. יש לא מעט אירוניות וסגירות מעגל ברכישה החדשה של סוני, והבולטות בהן הן ש-Destiny הופץ בתחילה ל-PC על ידי Activision Blizzard, אותה חברה שנרכשה על ידי מיקרוסופט – עד שב-2019 המשחק הפך לבלעדי בחנות המשחקים של Steam. בנג׳י אגב החלה את דרכה כסטודיו לפיתוח משחקים למק, והיילו היה אמור להיות המשחק שיכניס את אפל לעולם הגיימינג סופסוף, עד שהסטודיו נחטף על ידי מיקרוסופט לפיתוח ל-PC ול-Xbox. עד היום אפל טרם הצליחה לחדור לעולם הזה.

אבל מה שאולי יותר אירוני מאחורי עסקת Sony-Bungie הוא העובדה שהנרכשת היא המפתחת המקורית של סדרת משחקי Halo, שהיא ללא ספק המותג החזק והמזוהה ביותר עם מאמצי הגיימינג של מיקרוסופט. עם זאת, כדאי לשים לב שהיילו לא באמת שייך לבנג׳י, אלא שהאולפן נרכש בשלב מסוים על ידי מיקרוסופט, ולאחר מכן חזר להפוך לאולפן עצמאי, כשהוא מאבד בדרך את הזכויות על המשחק למיקרוסופט – כך שאם חשבתם שכעת סוני תהפוך את Halo לאקסקלוסיבי, צר לנו. כיום Halo מפותח על ידי סטודיו בבעלות מיקרוסופט בשם 343Industries ומופץ על ידי Xbox Game Studios.

דסטיני הוא המשחק שבנג׳י פיתחה כדי להחזיר את עצמה למשחק, מהלך שהוכתר כהצלחה שאת פרותיה העסיסיים ביותר בנג׳י קוטפת היום עם רכישת הענק. על פי הערכות, Destiny 3 נמצא ממש מעבר לפינה, וסוני בעצם רוכשת כאן משחק שגיימרים לא רוכשים רק פעם אחת וזהו, אלא כזה ממשיך להניב הכנסות לאורך כל חייו באמצעות מיקרו-רכישות, Season Passes ועוד הרחבות – בדומה למודל של פורטנייט. אם היינו צריכים להמר, היינו אומרים שסביר להניח שמשתמשי פלייסטיישן ושירות המינוי העתידי שלה שמפותח בימים אלו, לא יצטרכו לשלם על המשחק והרחבותיו, ודסטיני 3 יהפוך לאחד המנועים העיקריים שלו שיבליטו אותו אל מול Game Pass של מיקרוסופט.

גם השם של בנג׳י עלה במסגרת חשיפות לא נעימות

Bungie הכריזה בחודש ספטמבר האחרון על מינוי של תפקיד חדש של ״Diversity and Inclusion director״, במהלך חכם ליצירת סביבת עבודה בריאה יותר. אך תחקיר של IGN מחודש דצמבר חשף עשרות עובדי עבר בסטודיו שדיווחו על אווירה רעילה (עם זריקת כיסאות דרך החלון במהלך הפיתוח של Destiny המקורי), סקסיסטית, לא שיוויונית ובעייתית – אך כמעט כל המשתתפים בתחקיר, שאינם עובדים יותר בחברה, טענו כי החברה השתפרה בצורה משמעותית במהלך השנים, הרבה לפני הפיצוץ של פרשיות חמורות שבעתיים כמו אלו של Activision ו-Riot Games.

בניגוד למיקרוסופט ו-Activision שלקחו את הזמן בכל הקשור לתוכניות עתידיות, בנג׳י הבהירה מיד: ״אנחנו רוצים שהעולמות שאנחנו בונים יגיעו לכל מקום שבו אנשים משחקים במשחקים. אנחנו נמשיך לבנות קהילה אחת ומאוחדת של (שחקני) בנג׳י״. בנוסף, ב-FAQ שפירסמה, הבהירה החברה כי דסטיני 2 ימשיך לפעול בכל הפלטפורמות עם תמיכה ב-Cross Play בין הקונסולות, גם בהרחבות השונות שישוחררו עד 2024. ג׳ים ריאן, מנכ״ל מחלקת הבידור של סוני הבהיר גם הוא מיד עם ההכרזה כי ״אני רוצה להבהיר לקהילה שבנג׳י תישאר סטודיו מולטי-פלטפורם עצמאי״ – כך שלפחות בינתיים, לא נראה שבנג׳י תשמש את סוני לבניית משחקים אקסקלוסיביים, אלא כמנוע צמיחה בתחום ה-Games As a Service שמניב הכנסות מדי חודש ולא רק בעת הרכישה הראשונית. – תחום שאליו היא לא באמת הצליחה לחדור.

חודש אחד – 3 רכישות בעשרות מיליארדי דולרים

השנה רק החלה, אך 2022 ככל הנראה תסומן כשנת ההכנות המאסיבית למלחמת הגיימינג: חודש ינואר החל עם עסקת הענק במסגרתה רכשה Take-Two את Zynga תמורת 12.7 מיליארד דולר, התקדם כמובן אל עבר העסקה המפלצתית של מיקרוסופט, ונחתם כעת עם רכישת בנג׳י על ידי סוני. כל חברות הענק הללו מנסות להצטייד בכמה שיותר תוכן לפני שהמתחרות שלהן יקדימו אותן. האולפנים שסוני רכשה במהלך השנים כמו Naughty Dog, Guerilla Games ו-Insomniac Games סיפקו לה להיטי ענק אקסקלוסיביים לקונסולות (שכעת משוחררים לראשונה ל-PC) והפכו את קונסולות הפלייסטיישן שלה ללהיט ענק, בזמן שמיקרוסופט מחזיקה במספר מועט יחסית של משחקים אקסקלוסיביים שמפותחים על ידי האולפנים שלה – וכעת היא בוחרת באסטרטגיה של ״אם אתה לא מצליח לנצח אותם, תקנה אותם״, ונצטרך לחכות לעתיד כדי לראות האם מדובר בהחלטה כלכלית ואסטרטגית נכונה.

עוד סיפורים כאלו מחכים לכם עכשיו עוד סיפורים כאלו מחכים לכם עכשיו בערוץ העדכונים הרשמי של גיקטיים

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

5 תגובות על "מיקרוסופט רכשה את Call Of Duty? אין בעיה, סוני קנתה את המפתחת של Halo בעסקת ענק"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
חגחרח
Guest

Halo פותח קודם כל לווינדוס ולא היה נועד להיות משחק לMac כמו שסטיב גובס טוען.

דקה 9:30

מתן
Guest

מה אתם משווים בכלל את activision blizzard ל bungi מפתחים שונים לגמרי עם הצלחות שונות לגמרי והעדקה של מיקרוסופט הייתה 70 מליארד כולל אולפני inifity ward

מתן
Guest

חרא משחקים יש להם רכישה סתמית למרות שאין על סוני אבל רכישה סתמית אתם משווים את זה למפתחי קול אוף דיוטי

נתן
Guest

מיקרוסופט הרבה יותר גדולה ועשירה מסוני עוד כמה שנים נשמע או שסוני נפלה או שמיקרוסופט קנה אותה אין מה לעשות הם לא יכולים למיקרוספט יש לקוחות קבועים טרנדים קונים משחקים כל הזמן ויש להם שיטות להרוויח כסף כל יום זה אומר שהם עלו הטריק

ישראל
Guest

אני לא חושב שאקטביז׳ן בלעדית למייקרוסופט תגרום לי לקנות אקסבוקס… אז נוותר על קול אוף דיוטי ואסייג קריד… גם ככה חוזר על עצמו מצד שני אנצ׳רטד רצ׳ט וקלאנק גד אוף וואר וכו׳ הם משחקים שבאמת מחדשים בכל כותר היצירתיות וההשקעה שם ניכרת… בכל מקרה גם אם מייקרוסופט תעשה עמידת ידיים היא לא תוכל לקנות חברה בינלאומית ברמה כזאת כמו סוני….
גילוי נאות, אני שחקן כלאים שמשתמש גם באקס בוקס וגם בפלייסטיישן כדי לקבל את הטוב משתי העולמות, למרות שאני יותר מתחבר לסוני

wpDiscuz

תגיות לכתבה: