סוני פלייסטיישן 5 בבדיקה: הכל השתנה, ואנחנו מתים על זה

עם עיצוב יוצא דופן, מפרט מתקדם, ממשק משתמש חדש לחלוטין ושלט אחד שהפתיע אותנו – PlayStation 5 היא ”הדור הבא” של הקונסולות על כל המשתמע מכך. בדקנו והתלהבנו


מבחינתי, במלחמת הקונסולות של הדור הקודם, שהחלה ב-2013, הייתה מנצחת אחת ברורה: הפלייסטיישן 4. על כל החומרה, הביצועים והמשחקים האקסקלוסיביים שלה. לכן ציפיתי שסוני תלך על גישת ה”אם זה לא שבור, אל תתקן את זה” עם הפלייסטיישן 5, אבל כמה שטעיתי.

למעשה, אחרי בדיקה מקיפה של PlayStation 5 החדש הבנתי שאחד הדברים היחידים שנשארו זהים בין הפלייסטיישן 4 ל-5, זה הצליל שהקונסולה משמיעה כשהיא נדלקת. כל השאר חדש, ואני אוהב את זה.

כל דבר צועק פה “עתידני”

צילום: גיקטיים

רק תסתכלו על העיצוב של הפלייסטיישן 5. זה לא דומה לשום דבר אחר בשוק (אוקי, אולי חוץ מאיזה ראוטר עתידני). אם מישהו יכנס אליכם הביתה, אין סיכוי שהוא יפספס את הפלייסטיישן 5 שלכם, וסוני ממש לא רוצה שתחביאו אותה. קחו בחשבון שהעיצוב החדש והצעקני הזה מוביל לכך שהקונסולה היא מאוד, אבל מאוד גבוהה. אין כמעט שום סיכוי שתוכלו להניח אותה במצב מאונך שלא על חלק עליון של מזנון. אם ממש תרצו, תוכלו גם להעביר אותה למצב אופקי כדי לדחוף אותה לנישה כלשהי, אם כי הקונסולה נראית מעט מוזר ככה לטעמי.

לא חשבתי שאני אי פעם אצטרך לדבר על מעמד פלסטיקי, אבל במקרה של הפלייסטיישן 5 אי אפשר להתעלם ממנו. סוני הצליחה איכשהו להפוך גם את הפריט הכי איזוטרי במארז למעניין או ליתר דיוק – חכם. במקום שתצטרכו לשמור את הבורג שמשמש לחיבור המעמד לקונסולה באיזו מגירה או קופסה שתלך לאיבוד, הוא מתחבא בתוך מנגנון נסתר חכם בתוך המעמד עצמו. המעמד הזה כל כך פשוט, אבל אפילו השינוי הקטן הזה מעיד על זה שסוני רוצה שהפלייסטיישן 5 לא יזכיר לכם אפילו קונוסולה אחרת.

בקידמת המכשיר יחכו לכם 2 יציאות USB, האחת היא USB-A סטנדרטית ותיקה, והשניה היא בדיוק כמו שהאל תכנן, USB-C. ככה, רבותיי, נראה מכשיר שמוכן לכל הכבלים שיש לכם בבית, ולכל המכשירים שמתחברים אליו.

צילום: גיקטיים

ממשק חדש לחלוטין עם אפשרויות מעניינות

מייד כשהדלקתי את הפלייסטיישן 5 הבנתי שסוני לא מסתפקת בריענון העיצוב של הקונסולה ומפרט החומרה, אלא גם במערכת ההפעלה שלה. הפלייסטיישן 5 לא מזכירה את ממשק המשתמש המיושן של הפלייסטיישן 4. כך למשל המשחקים ושאר אפליקציות המדיה שלכם מפוצלים לקטגוריות נפרדות. הרבה יותר הגיוני ויעיל.

בלחיצה על כפתור הפלייסטיישן בשלט ייפתח לכם ה-Control Center בו תקבלו מעין מיני תפריט של הפלייסטיישן, שכולל אפשרות לחזור למסך הבית, לעבור בין משחקים ואפליקציות, לראות התראות, לראות את רשימה החברים שלכם, להשמיע מוזיקה, לראות מה המצב של ההורדות שלכם, לבדוק את הסטטוס של השלט ועוד. זה אומר שבניגוד לפלייסטיישן 4, אתם לא תצטרכו לעבור דרך מסך הבית שלכם בכל פעם שתרצו לבדוק משהו קטן – וזה שינוי מבורך מאוד.

מעל התפריט, תוכלו למצוא “כרטיסים”, כשכל אחד מהם מייצג אלמנט כלשהו מתוך המשחק שאתם משחקים בו, או משחקים אחרים. תוכלו לראות לדוגמה את הסקרישוט או הסרטון האחרון שצילמתם ולקרוא חדשות על המשחקים האהובים עליכם. מה שמעניין יותר הוא הכרטיסים שנקראים “Activities”, ואלו כבר מקושרים לאלמנטים מאוד ספציפיים במשחק שלכם. כך למשל, תוכלו לראות את ההתקדמות שלכם באתגרים ספציפיים, ואפילו לראות כמה אתם קרובים להשלמת השלב, לסוני יש אפילו מנגנון מותאם אישית שאמור לחזות כמה זמן יקח לכם בערך לסיים את השלב או האתגר (או כפי שאנחנו קוראים לזה, “מאמי, אני מסיים עוד 5 דקות. נשבע. אפילו הפלייסטיישן אמר”).

יתרה מכך, במשחקים תומכים ניתן אפילו לקפוץ בין אתגרים, משימות ואפילו מצבי משחק שונים דרך הכרטיסים הללו, במקום לעבור דרך תפריטים מייגעים. ב’ספיידרמן: מיילס מוראלס’ למשל, יכולתי לעבור בין אתגרים שונים בלחיצת כפתור, במקום לחפש אותם על המפה.

מנויי שירות הפרימיום של סוני, פלייסטיישן פלוס, ייהנו מעוד סוכריה קטנה. מכירים את הסיטואציה שאתם תקועים בשלב מסוים כבר שעה ואתם עוד רגע משתגעים? אתם יכולים לחפש בגוגל מדריכים שיעזרו לכם לעבור את המשימה או החידה הקשה הזאת, אבל זה די מעצבן ולא אחת נתקלתי בספוילרים במדריכים הללו בטעות. אז במשחקים תומכים תוכלו גם לזמן כרטיסים עם טיפים למשימות, רמזים ופתרונות לחידות ואפילו סרטונים שיעזרו לכם לעבור את הרגע הספציפי שבו אתם תקועים. זה רעיון די חכם ומיוחד שהופך את השירות של סוני לקצת יותר ייחודי ועם ערך אפילו יותר טוב.

משחקים: רק אל תצפו ליותר מדי

בתוך המכשיר מחכה לכם המנוע המשודרג: מעבד Zen 2 עם 8 ליבות של AMD עם מהירות שעון של עד 3.5GHz; מעבד גרפי RDNA 2, גם הוא של AMD עם כח עיבוד של 10.3 טרהפלופס; 16 גיגה זיכרון RAM; ו… עוד מרכיב חשוב, שנתייחס אליו בהמשך.

כל הרכיבים הללו ביחד אמורים לתת לפלייסטיישן 5 את יכולות “הדור הבא” שאנחנו כל הזמן שומעים עליהן: משחקים ב-4K ועד 120 פריימים לשניה; תמיכה בקצב ריענון דינמי; ו-RayTracing לאפקטי השתקפויות ותאורה בזמן אמת. בניגוד למיקרוסופט שלא הצליחה לשחרר ל-Xbox Series X משחקים שיאפשרו לנו לבדוק את חלק מהיכולות הללו, בפלייסטיישן השכילו לגייס גיבור למשימה. ולא סתם גיבור, אלא את ספיידרמן.

אני לא מתכוון להתייחס כאן למשחקיות של Spider-Man: Miles Morales. בשביל זה תצטרכו לחכות כמה ימים לביקורת המשחק המלאה שנעלה לגיקטיים. אבל כן אתייחס ליכולות הטכניות שהוא מדגים וכיצד הוא מנצל את הקונסולה החדשה. כיוון שמדובר במשחק אקסקלוסיבי לפלייסטיישן (שיוצא גם לפלייסטיישן 4), המשחק הוא דרך מצוינת לבחון את החידושים הגרפיים הללו. ספיידרמן החדש מאפשר לכם לבחור בין שתי אפשרויות: מצב ביצועים ברזולוציית 4K ו-60 פריימים לשניה, או ללכת עד הסוף עם מצב משופר ברזולוציית 4K, תמיכה ב-RayTracing אבל ב-30 פריימים לשניה. זו גישה שדי מזכירה את הגישה של משחקים במחשב, שבהם אתם מתאימים את הגדרות המשחק כדי שיעבדו בצורה הטובה ביותר עם החומרה שלכם – רק פשוט ובסיסי יותר – בלי נבירה בין עשרות הגדרות שונות.

אפקטי ה-RayTracing נראים נהדר בספיידרמן. אפקטי התאורה שמשתקפים להם מכבישי ניו יורק המכוסים בגשם ובשלג נראים מרשימים תוך כדי התנדנדות ברחבי העיר, והתרשמתי במיוחד מההשתקפויות של מיילס והאויבים שלו בחלונות בגורדי השחקים העצומים. המשחק הזה נראה נהדר, מרשים ויפהפה, אבל חשוב להבין שגם עם כל האפקטים האלו, נכון לעכשיו אין כאן מהפכה של ממש בכל הנוגע לגרפיקה. כצפוי, גם המשחק הזה מראה שאפילו מפתחות שצמודות לסוני, כמו  Insomniac, הסטודיו שאחראי על המשחק, יצטרכו עוד זמן כדי לסחוט את המיטב מהמפרט הזה.

עצרו את הסוסים שלכם

אבל גם כאשר יצאו משחקים שירוצו ב-120 פריימים לשניה, ויתמכו בכל הטכנולוגיות שיש לסוני להציע, עדיין סביר להניח שהטלוויזיה הנוכחית שלכם לא בהכרח תומכת בפיצ’רים שמאפשרים זאת כמו HDMI 2.1, VRR ו-120 הרץ (ויש לנו מדריך שיעזור לכם למצוא טלוויזיה שכן תתמוך בכל אלו). אז אם האיכות הגרפית היא הסיבה העיקרית לשדרוג שלכם, יכול להיות שזהו שדרוג מוקדם מדי ועדיף לחכות במעט עד שיגיעו משחקים שבאמת יראו שונים באופן מהותי, או עד שמשחקים יפסיקו לצאת לפלייסטיישן 4.

ומה לגבי הרעש?

צילום: גיקטיים

הפלייסטיישן 4 שלי אמנם הזדקן בכבוד, אבל כששיחקתי בשנים האחרנות במשחקים כבדים, הוא היה נשמע יותר כמו F35 ממריא מאשר מכונת משחקים. הפלייסטיישן 5 לעומת זאת, מעוצב כדי לאפשר זרימת אוויר טובה ככל הניתן ופיזור חום יעיל יותר, ולפחות על פי החוויה שלי עם משחק כבד יחסית כמו ‘ספיידרמן’ האחרון, הייתי צריך להצמיד את האוזניים שלי לגב של הפלייסטיישן כדי לשמוע את המאוורר. הפעם סוני הינדסה את הקונסולה כך שתוכלו אפילו להוציא ממנה אבק בקלילות, כך שאני מאוד מקווה שהפעם הקונסולה תישאר יותר שקטה גם בעוד שנים קדימה.

מצמצתם? יכול להיות שפספסתם את מסך הטעינה

מה שבאמת הרשים אותי במפרט של הפלייסטיישן 5, זה כונן ה-SSD שנמצא בה. מדובר בכונן SSD בנפח של 825 גיגה עם מהירות קריאה משוגעת של עד 5.5GB/s. בפועל, אגב, מחכים לכם רק כ-670 גיגה לאיחסון בפועל של משחקים, שמירות ומדיה. אז כדאי לקחת את זה בחשבון בעיקר אם אתם עומדים להסתמך על משחקים דיגיטליים בלבד.

אז כמובן שבדקתי את ‘ספיידרמן’ החדש על הכונן החדש, כדי לאמת את ההבטחות השיווקיות של סוני שלא תצטרכו לבלות דקות ארוכות יותר אל מול מסכי טעינה. בין ממשק הפלייסטיישן למסך הראשי של ספיידרמן חיכיתי כ-7 שניות בלבד, ובמעבר בין המסך הראשי ללב הגיימפליי עצמו, בואו נגיד שלקח לי יותר זמן למצוא את אפליקציית השעון בטלפון שלי, להפעיל את הסטופר, ואז לעצור אותו – מאשר הזמן שלקח למשחק להיטען.

כן. 2 שניות. 2 שניות בלבד – זה כל מה שהפריד בין המסך הראשי של המשחק, למשחק עצמו. וזה לא משחק דו מימדי פשוט, אלא משחק עם מפה ענקית, אנימציות מושקעות ואפקטים מרהיבים. גם כשעשיתי Fast Travel בתוך המשחק, לא ראיתי שום מסך טעינה, אלא חצי שניה של מסך שחור – ומיד כבר הייתי במקום שאליו רציתי להגיע.

בסוני טוענים שמלבד הנתונים הטכניים המוצלחים של הכונן, הם ביצעו אינטגרציה מיוחדת בינו לבין שאר המערכת, כך שהיא יודעת למשוך ממנו מידע בצורה חכמה יותר. אם ספיידרמן החדש הוא אומדן אמין ליכולות של הפלייסטיישן 5, אז סוני הצליחה פה, ותסלחו לי על משחק המילים, לשנות את כללי המשחק. ישנם משחקים כמו Jedi Fallen Order שכל מוות בהם גזר עליי עשרות שניות של המתנה אל מול מסך טעינה מייאש, ואם מפתחי משחקים יוכלו לנצל את היכולות הללו, כדי לחסוך מאיתנו זמני טעינה ארוכים והפסקות בתוך המשחקים? זו כבר מהפכה מבחינתי.

עם זאת, בתור מישהו שבדק את ה-Xbox Series X ממש עכשיו, לא יכולתי שלא להתאכזב מכך שבפלייסטיישן לא פיתחו פיצ’ר מקביל ל-Quick Resume, שמאפשר לקפוץ בין משחקים תוך שניות כמו אפליקציות בטלפון. במקום זאת, אתם יכולים רק לזגזג בין משחק אחד ואפליקציית מדיה אחת בשלב הזה. באסה – אבל נתנחם בזמני הטעינה המהירים מאוד.

השלט שיכול לשנות הכל

צילום: גיקטיים

למרות העיצוב יוצא הדופן, והמפרט החזק, איכשהו אחד הדברים המרגשים ביותר בפלייסטיישן 5 הוא דווקא השלט החדש, ה-DualSense. חוץ מהעיצוב הדי יפהפה שלו, שחורג מעיצוב הצבע הבודד שאפיין את כל שלטי הבסיס של סוני עד היום, הוא פשוט מכיל בתוכו טכנולוגיות כל כך מיוחדות ומוצלחות שהוא אפילו קיבל משחק משלו בשם Astro’s Playroom שמגיע בחינם עם הקונסולה ומדגים את כל היכולות שלו.

בתוך ה-DualSense מתחבא לכם מנגנון הפטי (Haptic) שמחליף בעצם את מנגנון הרטט שאתם מכירים מכמעט כל קונסולה אחרת. המנגנון החדש לא מרגיש כמו שום דבר שהרגשתי עד היום בעולם הגיימינג. המנגנון הזה מייצר מנעד של פידבקים מאוד שונים ומיוחדים שאמורים להתאים למה שקורה במשחק עצמו. כששיחקתי ב-Astro והיצורים הקטנים “נכנסו לתוך השלט” שבמשחק, ממש יכולתי להרגיש אותם בתוכו כשניערתי אותו. כשהחלקתי על הקרח, ממש יכולתי להרגיש סוג של חיכוך, וכשהרבצתי לאויבים במשחק יכולתי להרגיש סוג של פידבק.

זה מסוג הדברים שבאמת קשה לתאר או להראות, אבל הדבר הכי קרוב שמצאתי לתחושה הזאת היא התחושה המגניבה של מנגנון הרטט של האייפונים החדשים כשאתם גוללים מספרים בשעון המעורר שלכם לדוגמה ומרגישים תחושה שמזכירה גלגל שיניים אמיתי. עכשיו תדמיינו את זה – על סטרואידים.

אבל זה לא הכל. כשחשבתי שהמנגנון ההפטי הוא הדבר הכי מרשים שיש לשלט להציע, קיבלתי הפתעה בדמות מה שסוני מכנה “Adaptive Triggers”. מאחורי כפתורי ההדק (L2 ו-R2) מתחבא מנגנון חכם ומגניב שבעצם מסוגל ליצור מנעד של התנגדויות, במקום שהוא יהיה סתם לחיץ כרגיל. גם את זה קשה להסביר או להבין בלי לחוות את התחושה בעצמכם, אבל אני יכול להגיד לכם שלפחות במשחק כמו אסטרו, הייתי צריך ללחוץ על הטריגרים חזק מהרגיל כדי להקפיץ דמויות. תדמיינו שבמקום מצב של “לחיצה” או “לא לחיצה” יש לכם מנעד שלם שמאפשר לכם למשל למתוח קשת לאט לאט.

במשחקים אחרים, כמו למשל משחקי מירוצים, המנגנון הזה אמור למשל לתת לכם תחושה של לחיצה על דוושת הבלם במכונית, או סחיטה של הדק של רובה. אמנם לא יצא לי להתנסות בעוד מגוון של משחקים שונים שמנצלים את המנגנון הזה, אבל הבסיס הטכני שלו חזק, והפוטנציאל שלו ענק.

באופן כללי, Astro’s Playroom, שמגיע חינם עם כל קונסולה, מנצל את כל מה שיש ל-DualSense להציע, ובענק. אם בדרך כלל אתם מחפשים את המשחק עם הגרפיקה הכי מוצלחת כדי להדגים לחברים ובני משפחה את היכולות של הקונסולה החדשה שלכם, אסטרו גונב את ההצגה והופך להיות המשחק הזה שיעלה חיוך וירשים כל אחד שיתנסה בו.

עכשיו הכדור בידיים של המפתחים

צילום: גיקטיים

עם זאת, אסטרו פותח מראש בתור הדמו המושלם לטכנולוגיות הללו, ועכשיו הכדור נמצא כרגיל בידיים של המפתחים. אם אלו לא יאמצו את הטריגרים ואת המנגנון ההפטי וינסו להשתמש בכל היכולות הללו, ה-DualSense ישאר פשוט שלט משחק טוב מאוד, אבל הרבה פחות מרגש לאורך זמן. ב-Miles Morales, למשל, המנגנונים היו הרבה יותר רגועים ופחות צעקניים בהשוואה לאסטרו, ומכאן גם קצת פחות מרגשים, אבל די מגניבים.

הפעם אני מרגיש ששני המנגנונים הללו הם הרבה יותר מוצלחים ומעניינים יותר מאשר ה-TouchPad או הרמקול הפנימי שהפציעו בשלט של הפלייסטיישן 4 ולא תפסו את תשומת ליבם של המפתחים, כך שאני גם אופטימי לגבי המשך התמיכה בהם. יותר משאני אופטימי, אני מצפה לכך בקוצר רוח במשחקים כמו Horizon החדש שבו אולי נוכל להרגיש את החץ וקשת של איילוי באמצעות הטריגרים, או את הגרזן של קרייטוס חוזר לידיים שלי בעוצמה עם המנגנון ההפטי. איך אומרים? יש לי תחושה טובה.

הפעם סוני גם הטמיעה מיקרופון ישירות לשלט עצמו. זהו שינוי מבורך לחלוטין, כיוון שלא אחת נקראתי על ידי חבר למשחק מולטיפלייר, רק כדי להתחיל לחפש איפה מתחבאות האוזניות שלי, ולגלות שהמיקרופון שלהן לא עובד כמו שצריך. אמנם לא יכולתי לבדוק את המיקרופון במשחק מולטיפלייר אל מול חברים (כיוון שהקונסולה עוד לא שוחררה רשמית בזמן תקופת הבדיקה), אבל כן בדקתי את יכולת ההקלטה שלו בסרטונים בקונסולה עצמה.

אמנם לא מדובר באיכות סאונד מטורפת של מיקרופון או סט אוזניות טוב, אבל הסאונד היה ברור ויחסית חד גם כשהחזקתי את השלט רחוק מאוד מהפה שלי. ניתן עדיין לשמוע במעט את הלחיצות על כפתורי השלט, אבל לא בצורה שבהכרח תגרום לחברים שלכם לצרוח עליכם שתחברו כבר את האוזניות שלכם. בקיצור, תחליף טוב לרגעים שאין לכם כוח ללכת להביא אוזניות.

למרות המילים החמות לשלט, יש גם אזהרה קלה: כדאי לקחת בחשבון שהשלטים הקודמים שלכם מהפלייסטיישן 4 יעבדו עם הפלייסטיישן 5, אבל רק על משחקי PS4. אמנם השלט החדש מרשים ובאמת מיוחד, אבל אני באמת לא רואה שום סיבה שמפתחים לא יוכלו להתאים את המשחקים שלהם כך שהם יעבדו גם על השלטים הישנים שלכם, גם אם זה אומר לנטרל פיצ’רים מיוחדים כמו ההתנגדות של כפתורי ההדק או המנגנון ההפטי.

יש לכם משחקים ישנים? יש לנו חדשות טובות

צילום: גיקטיים

אחרי שסוני ניצחה בענק את מלחמת הקונסולות הקודמת, סביר כבר להניח שרבים מחזיקים בפלייסטיישן 4 וצברו לעצמם לא מעט משחקים במהלך השנים. כאן סוני לא יכלה להרשות לעצמה לחזור על טעויות העבר, ולכן היא סופסוף הטמיעה תמיכה לאחור במשחקי פלייסטיישן 4. נכון, זו לא תמיכה לאחור מרשימה כמו זו של מיקרוסופט עם ה-Xbox Series X שתומכת במשחקים עוד מהאקסבוקס הראשון ובכמעט כל אביזר ישן, אבל זה עדיין שינוי גישה טוב מאוד שיתן לכם גישה להרבה משחקים מצוינים כבר עכשיו.

למעט כמה משחקים בודדים, בסוני מבטיחים שרוב גדול של משחקי PS4 יעבוד ב-PS5 וחלקם אף יוכלו ליהנות משיפורים בקצב הפריימים וזמני הטעינה. אז הורדתי את Hitman 2 ואת Red Dead Redemption 2 מהספריה שלי, והם עבדו היטב. מהבדיקה שעשיתי, גם זמני הטעינה שופרו, אם כי באופן קצת פחות משמעותי בהשוואה לספיידרמן. הטעינה של המפה ב-RDR 2 בפלייסטיישן 4 עמדו על דקה ו-20 שניות, בעוד שבפלייסטיישן 5 הטעינה הסתיימה כבר ב-45 שניות. גם היטמן 2 הציג תוצאות דומות עם קיצוץ של כמעט מחצית מזמן הטעינה בהשוואה לקונסולה הקודמת.

אתם יכולים להעביר את השמירות הישנות שלכם מה-PS4 ל-PS5 באמצעות הרשת האלחוטית, אבל מנויים ב-PlayStation Plus כמובן יכולים גם להוריד את השמירות מהענן מבלי להפעיל את ה-PS4. התהליך הוא קצת ידני מדי לטעמי, וכולל חיטוט בתתי תפריטים של הגדרות הקונסולה, וכאן הייתי שמח לראות סינכרון יותר פשוט של כל השמירות באופן אוטומטי.

לבסוף, סוני שלפה קלף אחרון מהשרוול הנוסטלגי בדמות PlayStation Plus Collection, שסוג-של-אמור להיות המענה שלה ל-Game Pass של מיקרוסופט. זוהי ספריה שכוללת 20 משחקי PS4, ולא מדובר כאן בכותרים עלומים, אלא בכמה מהמשחקים הגדולים ביותר בהיסטוריה של פלייסטיישן: God of War, Ratchet and Clank, Uncharted 4: A Thief’s End, The Last of Us Remastered ואפילו משחקי צד-שלישי כמו Batman: Arkham Knight, Mortal Kombat X ועוד כמה משחקים מעניינים. זוהי לא ספריה ענפה כמו זו של הגיימפאס, ולא ברור האם היא תתעדכן ותקבל משחקים חדשים בהמשך חייה, אבל זוהי תוספת נאה, ללא תוספת תשלום. מי אנחנו שנתלונן?

סדרות המשחקים שניצחו את הדור הקודם יחזרו, אבל יכול להיות שהזירה תשתנה

בפלייסטיישן 4 סוני מיצבה את עצמה כמלכת המשחקים האקסקלוסיביים ויצרה לעצמה לא מעט משחקים מיוחדים שאי אפשר לשחק בשום מקום אחר (או בלי לחכות 4 שנים עד שהם יצאו למחשב). כמעט תמיד המשחקים הללו דחפו את יכולות הקונסולה עד הקצה שוב ושוב, וזה היה הסוד שלה. ה-Xbox One X היה חזק יותר מה-PS4 Pro מבחינה טכנית, אבל פלייסטיישן הוכיחה שבסופו של דבר המשתמשים נשארים נאמנים למשחקים, ולא למפרטים.

סביר להניח שמשחקי המולטיפלטפורם – אלו שאתם יכולים לשחק בכל הקונסולות – ירוצו בצורה די דומה גם באקסבוקס וגם בפלייסטיישן החדשות, אבל בעוד מיקרוסופט מתקשה להציג ליין משחקים אקסקלוסיבי מעניין, סוני כבר פרסה את מפת הדרכים שלה עם משחקים חדשים בסדרת God Of War, Horizon ו-Ratchet And Clank, והצליחה לפתוח את הדור החדש בצורה מעולה עם ‘ספיידרמן: מיילס מוראלס’.

סוני הבינה במהלך כל הדור הקודם שהכוח שלה נמצא במשחקים האקסקלוסיביים, והיא צפויה לגשת באותה אסטרטגיה גם לדור החדש. אבל הפעם יש לה מתחרה ששינתה אסטרטגיה: מיקרוסופט בחרה בגישה אחרת לגמרי, ומראש מנסה להציע מעין דיל יותר טוב וגמיש עם ה-Game Pass שלה. זהו באמת דיל שיקרוץ לכל מי שלא בהכרח מחפש את המשחקים הטובים והמדוברים ביותר, אלא פשוט רוצה מכונת גיימינג עם כמה שיותר אפשרויות.

כשהדור הבא באמת אומר הדור הבא

צילום: גיקטיים

הפלייסטיישן 5 נמכרת בישראל תמורת 2,449 שקלים (כלומר, בהנחה שתצליחו למצוא אותה בחנויות עם המלאי המוגבל מאוד שלה). אם אני מסתכל על כמות שעות ההנאה שהפלייסטיישן 4 שלי סיפקה לי, זהו כנראה מחיר לא גבוה כל כך לשלם. מי שרוצה לחסוך עוד מעט, יכול לשקול לרכוש את הגירסה הדיגיטלית של הפלייסטיישן 5 שמגיעה עם מפרט זהה, רק ללא כונן אופטי לדיסקים, והיא עולה 1,999 שקלים. אם אתם מוכנים להתחייב לעותקים דיגיטליים של משחקים בלבד וחושבים שתסדרו עם נפח האיחסון הדי מוגבל, זו עיסקה טובה מאוד.

עולם הסמארטפונים אולי הרגיל אותנו לעובדה שדגמים חדשים לא מביאים איתם מהפכה, אלא רק שינויים ושיפורים נקודתיים, אבל בכל הנוגע לקונסולות הדור הבא, נראה שסוני ממש לא מסתפקת בזה. מהעיצוב של הפלייסטיישן 5, לשלט ה-DualSense הבאמת ייחודי, הממשק החדש והפיצ’רים המיוחדים – הפלייסטיישן 5 מרגישה כמו שינוי אמיתי.

המתחרה מבית מיקרוסופט הלכה על גישה שניסתה ליצור את קונסולת המשחקים הסולידית ביותר שניתן להציע. אם מיקרוסופט בחירה לשפץ את הבית כדי שהכל ירגיש יותר טוב, סוני יותר מרגישה כאילו היא הביאה טרקטור D-9 כדי לפרק את הבית ולבנות אותו מחדש כפי שהיא רואה אותו.

האם העיסקה הטובה יותר על הנייר מבית מיקרוסופט תנצח את נבחרת האקסקלוסיביים של סוני והחומרה הקצת יותר מיוחדת שלה? ככל הנראה זה יהיה תלוי העדפות האישיות של כל צרכן, ואת זה נדע רק בעתיד. בינתיים, איזה כיף שהדור הבא כבר כאן.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

16 תגובות על "סוני פלייסטיישן 5 בבדיקה: הכל השתנה, ואנחנו מתים על זה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
כפיר
Guest

שמעתי שהפיפא יצאה בגרסה מטורפת ל5 יש מצב לכתה עליו?

כפיר
Guest

לכתבה גם עליו
תודה ואתם אלופים

כפיר
Guest

היי אחי, גם לי קוראים כפיר! …

smite players
Guest

Pls ban Elias

רפי
Guest

המערכת תומכת ברזולוציה 1440p?
כי הטלויזיה שלי תומכת ברזולוציה זו על 120hz..
ועל 4k רק 60hz.

ולא מעט טלויזיות בשנתיים האחרונות תומכות בזה. השאלה אם סוני תומכת או תתמוך הרוזולציית 2k

ליאור
Guest
הקונסולה ענקית באופן שיהיה קשה ממש למצוא לה מקום סביר בסלון. זאת קונסולה עצומה בגודלה והייתה חייבת לקבל התייחסות מהמציג המתלהב. נפח האחסון המוצא קטן בכ-20% לעומת האקסבוקס סדרה x והחומרה חלשה יותר, בעיקר ההבדל בין 10 טרהפלופ בסוני לעומת 12 של מקבילתה מייקרוסופט. הגיים פאס של מייקרוסופט לא רואה ממטר את החנות העלובה של סוני וזה משאיר אותנו עם יתרון אחד ויחיד לסוני שזה האקסלוסיב, וגם זה מתחיל להתכרסם כאשר מייקרוסופט קנתה את זנימקס מדיה וברור לכולם שהמשחקים העתידיים לצאת מהחברה יהיו אקסלוסיב לאקסבוקס ולפי.סי. אה כן, וגם המחיר של האקסבוקס זול יותר מאשר ה-ps5. לכן החלטתי ללא היסוס… Read more »
אוי ויי
Guest

מחזק לגמרי.

נראה שהכתב הלא אובייקטיבי בעליל שכח גם להתייחס לעובדות על הדרך, באופן עקבי למדי, יש לציין. גם טען שסוני ״ניצחה בענק״ את מלחמת הקונסולות הקודמת. שמישהו יחבר אותו לעובדות – ה-OneX, עד להופעת הדור החדש, היא הקונסולה החזקה בעולם בפער.

מעבר לגודל (הבדל פשוט הזוי), לגיים פאס וליתרון החומרתי, מציין גם את התאימות לאחור שהיא פשוט משאירה אבק לסוני. אתה יכול לשחק כמעט בכל משחק שיצא מה-360 ואילך.

בנוגע לאקסלוסיבס, מוסיף ואומר שמייקרוסופט רכשה גם את בת׳סדה.

אוי ויי
Guest

וכמובן, כמעט שכחתי –
ה-Series X מגיעה עם יותר שטח אחסון זמין (850 לעומת 670 ג״ב),
עם אפשרות הרחבת אחסון SSD שלסוני נכון לעכשיו אין,
ועם פיצ׳ר מדהים של הרצת שני משחקים במקביל, כך שאפשר, לדוגמא, לשחק AC Valhalla/RDR/מה שרוצים ובאמצע משימה, ללא שמירות, להחליף משחק (נניח פיפא), לשחק בו ולהחליף שוב – מבלי לסגור את המשחקים.

יניב אלבז
Member

כרגע לא שווה לקנות אין כמעט אף משחק שינצל את הקונסולה ,אם רוצים יותר שטח אחסון צריך להוסיף עוד 700 800 שקל כי זה ssd אין שום ספריה לאקס בוקס עש יתרון עם הגיים פאסס שנותן 200 משחקים ב38 לחודש ויש את הבעיות עם ההשקה של כל קונסולה עד שאין ספריית משחקים מספיקה לא שווה כרגע גם ככה אין לאנשים כסף בגלל הקורנה המכשיר עולה 2400 עוד שלט עוד 350 מנוי לשחק לייב עוד 250 וזה עוד בלי לקנות משחקים

איציק
Guest

אני לא חושב שהקונסולות השונות מדברות לאותו קהל.
ה offering של אקסבוקס זה ה game pass וה offering
של הפלייסטיישן זה ה exclusives.
לכן מי שרוצה להתמחות במשחקים בודדים ולהוציא מהם את המקסימום יילך על הפלייסטיישן ומי שרוצה הרבה משחקים ל casual playing יילך על האקסבוקס.
זה גם מקרין על אופי והיצע המשחקים.
אני באופן אישי מעדיף היצע וקלילות על שקיעה במשחקים בודדים אבל זה עניין של העדפה.

עודד
Guest

הנראות של המוצר על הפנים. אין שום צורך בהתחכמות הפסאדו חייזרית הזו, במיוחד שהמוצר ענק והצורות המקומות האלו רק מוסיפות לו נפח.
צורה ממש מעפנה, מסוגננת מדי בשביל מוצר שניראות הוא לא הפיצ’ר העיקרי שלו, וצורניות ספציפית מדי למוצר שפונה לקהל רחב. וגם ובתוך הספציפיות הזו, זה פשוט מיושן ולא מעניין רק מרגיש מיותר.
דווקא שאר העיצוב התעשייתי שם נראה מעניין ומתקדם, כל מה שהוא לא ניראות, הפירוק של מוצר הקירור הפאסיבי וכד’

ערן
Guest

הטענות שהנפח קטן מדי לגיטימיות, אבל צריך להבין ש SSD זה דבר יקר מאוד. במכשיר עם מחיר כזה זה יותר מהוגן שמקבלים 850gb (או טרה בייט באקסבוקס). תחשבו כמה עולה מחשב עם מפרט כזה…
משחקי ps4 אפשר להריץ מדיסק אחסון חיצוני, כך שמהבחינה הזאת אין שום בעיה. הבעיה היא שמשחקי ps5 אי אפשר, אבל ממילא אין הרבה כרגע, ואני מניח שבקרוב סוני יאפשרו הרחבה עם ssd חיצוני. לדעתי הם היו צריכים בכל זאת לאפשר להפעיל משחקי ps5 מכונן חיצוני רגיל ושהמשתמש יחליט אם הוא מוכן להקריב ביצועים תמורת נפח

אוי ויי
Guest

זהו, שבסוני אין אפילו 850.
על פי אתרי טכנולוגיה אמינים המספרים הם מתחת ל-700.

נאור
Guest

היי, קודם כל אחלה סיקור.
רציתי לדעת עוד משהו, בעקבות השלט מדיה החדש אשמח לדעת אם יהיה אפשרי להשתמש בסוני כנגן סרטים בעזרת דיסק קשיח חיצוני?

זה יכול להיות מעניין ושימושי…

נמרוד
Guest

חופשי f35 נשמע פליי 4

אוי ויי
Guest
אחת הביקורות הלא מקצועיות, עמוסת קלישאות שחוזרות על עצמן פעם אחר פעם אחר פעם שנראה שהגיעו מפורום מעריצים. ״אחרי שסוני ׳ניצחה בענק׳ את מלחמת הקונסולות הקודמת״ – באמת אמרתם את זה? ה-Xbox One X היתה הקונסולה החזקה ביותר בשוק בפער גדול עד הופעת קונסולות הדור החדש, עם 6 טרה פלופ למול 4 של ה-Pro עם 4K אמיתי לעומת ה-1440p upscaled ל-4K במקרה הכי טוב. הדוגמא הכי טובה זה assassin’s creed odyssey. רץ ב-4K לעומת כל הקונסולות המתחרות. גם ה-One S היתה מרעננת רשמית בשוק וזהה חומרתית ל-PS4 – אם לא טובה ממנה. בהנחה שזו לא ביקורת ממומנת, למרות חשד סביר… Read more »
wpDiscuz

תגיות לכתבה: