הכונן האופטי מת? סוני ופנסוניק מתכננות לייצר דיסקים בנפח 300GB

שתי החברות הודיעו על שיתוף פעולה לפיתוח תקליטורים אופטיים בעלי קיבולת של 300GB ומעלה. לדבריהן, אמצעי האחסון המיושן עודנו המותאם ביותר לאפסון נתונים לפרקי זמן ממושכים.

BlurayDiscs

בלו-ריי לא מספיק להן. מכירת דיסקים בחנות באוסקה שביפן.
צילום: Juho V

שוק אמצעי האחסון עבר בשנים האחרונות תהפוכות רבות: מתחום שנשלט ע”י אמצעי אחסון מגנטיים או אופטיים, כגון קלטות, דיסקטים ודיסקים, הוא נוטה לאחרונה יותר ויותר לכיוון הזיכרון האלקטרוני המבוסס על טכנולוגיית הפלאש. כל מספר שנים ניטש בו מאבק חדש על סטנדרטים, מהירויות, קיבולת, תאימות ומחיר, אך הכיוון ברור: פחות אמצעים בעלי רכיבים נעים ואמצעי קריאה מסורבלים, ויותר שבבים זעירים היכולים להיקרא ע”י שבבים זעירים לא פחות.

מתקשות לוותר על הטכנולוגיה

אך נראה שלמרות המגמה הברורה, יש מי שסבור שלסטנדרטי אחסון מהעבר יש גם עתיד: סוני ופנסוניק, שתיים מיצרניות אמצעי האחסון הגדולות בעולם, הודיעו הבוקר על שיתוף פעולה במסגרתו הן חותרות לפתח סוג חדש של דיסקים שיאפשר אחסון של כמויות מידע גדולות במיוחד לפרקי זמן ממושכים תוך חיסכון בחלל אחסון ועמידות גבוהה. לפי הודעה שהוציאו השתיים, בכוונתן לפתח תוך כשנתיים תקן לתקליטורים שיאפשר אחסון של לפחות 300GB על כל תקליטור. זאת, בניגוד לדור התקליטורים האחרון, בלוריי, המסוגלים לאחסן רק 25GB לדיסק בעל שכבה בודדת, ועד 128GB על דיסקים מרובי-שכבות.

לטענת החברות, אחסון באמצעות דיסקים מציע יתרונות רבים על פני השימוש בזיכרון ההבזק הנפוץ היום: ראשית, מאחר והם שטוחים וחפים מחלקים אלקטרוניים, הם עמידים יותר בפני הסביבה ואינם נפגעים ממים ואבק. שנית, מאותה סיבה ממש הם מסוגלים לעמוד בשינויים סביבתיים כגון טמפרטורה ולחות. ושלישית, מאחר והמידע מאוחסן עליהם באמצעות שינוי פיזי מיניאטורי, הוא עמיד לזמן ארוך הרבה יותר מאמצעי אחסון אלקטרוניים, המחזיקים הרבה פחות זמן.

למי שגם הטענות הללו לא עזרו לשכנע אותו בנחיצותם של דיסקים, נוסיף כי הפיתוח כלל אינו מיועד עבורנו כצרכנים. הדיסקים בעלי הקיבולת המוגדלת מיועדים לשימושן של חברות הזקוקות לאחסון כמויות נתונים גדולות לאורך זמן – אותו קהל יעד עבורו יועד גם אמצעי האחסון המיושן ביותר שהצליח לשרוד את רוב המהפכות בתחום: הקלטות. חברות כאלו, כגון חברות מדיה הזקוקת ליכולת לאחסן את ארכיון ההקלטות באיכותן המקורית לאורך זמן, או חברות העוסקות באיסוף מידע כמו תיקים רפואיים וסוגים נוספים של מידע ארכיוני, עשויות למצוא שימוש רב לאמצעי האחסון הזה.

עם זאת, מכיוון שקשה מאוד להבין מה מביא שתי חברות ענק לפנות לעסק כה תמוה, נביא הסבר אפשרי נוסף: המפולת של שוק הטכנולוגיה היפני, שבשנים האחרונות ספג מהלומה אחר מהלומה מהשכנות קוריאה, טאיוואן וסין, הביא את הממשלה היפנית להתערב וללחוץ על חברות מקומיות לשתף פעולה בכל אופן שיכול להכניס למדינה כספים שאחרת יגיעו לכיסן של סמסונג, אפל, הון האי (פוקסקון) ואחרות. בין המיזמים שהוקמו בעקבות הלחץ הממשלתי ניתן למנות את LG Display, שטרם הראה תמורה להשקעות המיליארדים בו; Access Network Technology, חברה משותפת למפעילת הסלולר היפנית NTT DoCoMo, פוג’יטסו ו-NEC שיועה לייצר שבבים סלולריים למכשירי דור רביעי בשיתוף פעולה עם סמסונג ופורקה עוד לפני תחילת פעילותה; כמו גם מספר ניסיונות למנוע השתלטות של חברות זרות על מפעלים מקומיים כושלים כגון Sharp. לא מן הנמנע שגם שיתוף הפעולה הזה נחתם בעקבות החשש לתעשיית הטכנולוגיה היפנית.

לפרופיל ה-Flickr של הצלם

יאיר מור

גרפומן עם קבלות (שאני כתבתי); חובב מושבע של טכנולוגיות ועתידנות ולא מחמיץ אף הזדמנות להתנסות בהדמיות העתיד או הדגמות ההווה; סטודנט לתקשורת באוניברסיטה הפתוחה.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: