מסע המלחמה נגד סוני: שירות נוסף נפרץ
שנייה אחרי ששיקמה את רשת ה-PSN, מצהירה סוני על שירות נוסף שנפרץ. עד כה נגנבו פרטיהם של קרוב ל-100 מיליון בני אדם במסע התקפות שהשבית שלושה משירותיה המקוונים של החברה
הרבה אש משכה לעצמה ענקית האלקטרוניקה היפאנית עם שורת התביעות נגד פורצי מכשיר הפלייסטיישן שלה בתחילת השנה הנוכחית. חודשים בודדים אחרי שהחליטה לנהל מלחמה משפטית נגד גורמים פרטיים שפרצו אל מכשיר הפלייסטיישן והנקמה מהצד השני רחוקה מלהסתיים.
אחרי שאנונימוס כבר הצהירו שהניחו את נשקם יחד עם הסכם הפשרה שנחתם בין סוני לבין הנתבעים ובינהם ג'ורג' הוץ, יש מי שממשיך במתקפה על התשתיות המקוונות של החברה ומצליח לשבש חלק נכבד משירותיה הגדולים.
המטרה הנוכחית: Sony Online Entertainment
כשהיא עסוקה בללקק את פצעיה האחרונים ולהקים את רשת הפלייסטיישן (PSN) מחדש, שירות הבידור המקוון של סוני יורד מהאוויר לאחר שגם הוא נפרץ, הפעם פרטיהם של למעלה מ-24 מיליון לקוחות נגנבו, מעל ל-20,000 נתוני אשראי ניטלו אף הם.
בהודעה ששיחררה אמש סוני מצהירה החברה: "פתחנו בחקירה נגד הפרעות הנובעות מפעולות בלתי חוקיות בשירות הבידור המקוון שלנו המעידים על גניבה אפשרית של נתונים הנוגעים ללקוחותינו. הנתונים המדוברים הם: שם מלא, כתובת למשלוח דואר, כתובת דואר אלקטרוני, תאריך לידה, מספר טלפון, שם משתמש וסיסמא".
בהמשך מציינת סוני גם שורה ארוכה של מספרי כרטיסי אשראי ישנים שהוזנו למערכת ופרטיהם נגנבו. לטענתה של סוני, הלקוחות הרלוונטים קיבלו התרעה מראש על גניבת הנתונים האישיים הנוגעים להם.
נתונים מוצפנים
נחמה חלקית ניתן לאתר בעובדה כי פרטי אמצעי התשלום הוצפנו על ידי סוני ועל כן יתכן ולא יוכלו לשמש את הפורצים, אם כי לאחר שהמידע כבר הועבר אליהם, לא בטוח שניתן להסתמך על יכולות ההצפנה לאורך זמן.
בפרק הזמן שבין ה-16 ל-19 באפריל נפרצו עד כה שלושה שירותים שונים של סוני, פרטיהם של קרוב ל-100 מיליון בני אדם נגנבו באחת מההתקפות הגדולות שידעה הרשת. בשלב זה מנהלת סוני חקירה משותפת יחד עם הבולשת הפדראלית על מנת לעלות על זהותם של הפורצים שהסבו לה נזק הנעמד על קרוב ל-50 מיליון דולרים בשלב זה בלבד.
במסיבת עיתונאים שערכה החברה לפני ימים אחדים התייחסה סוני לפריצת רשת ה-PSN והבהירה כי ההשלכות על האמינות של שירותיה נפגעו במידה ורבה והיא תאלץ להשקיע לא מעט על מנת להחזיר את אמון לקוחותיה. רשת הפלייסטיישן צפויה לחזור בימים הקרובים לפעילות מלאה יחד עם מודל פיצוי שבנתה החברה ללקוחותיה.
הגב
2 תגובות על "מסע המלחמה נגד סוני: שירות נוסף נפרץ"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
זה המחיר על הזילזול בלקוחות.
לא שאני מצדיק פעולות בלתי חוקיות אבל סוני צריכה להבין את העולם בו היא חייה.
אני מאמינה שסוני הסתדרה.. כל החברות הגדולות קורסות, וכל החברות הגדולות מצליחות להתאושש ולחזור לשיגרה..