התחרות מתחממת: Sonos תשיק רמקול חכם משלה עם טוויסט מעניין

רישום ב-FCC חושף כי החברה עומדת על סף השקה של רמקול חכם עם טוויסט שעלול לשנות את כללי המשחק בשוק

מקור: יח”צ

התחרות בשוק הרמקולים החכמים לא פוסקת. אחרי שאפל הכריזה על ה-HomePod המצופה שלה, גוגל שעתידה להשיק גירסה זולה יותר של ה-Google Home שלה, אמזון שהתחילה השבוע למכור את הרמקולים שלה במחירים מופחתים ברשת Whole Foods (אותה רכשה השנה), מגיעה כרגע תחרות חדשה מכיוון מעניין: חברת Sonos.

חשיפת רישום ברשות התקשורת הפדרלית של ארצות הברית הציגה את הבשורה: סונוס, יצרנית מערכות הסאונד החכמות, מתכננת רמקול חכם חדש תחת שם הקוד “S13”. על פי הרישום הרמקול מכיל מיקרופון  שיכול להאזין לפקודות קוליות מטווח רחוק יחסית. אך הבשורה האמיתית ברמקול העתידי של סונוס, היא העובדה שבתוך הרישום החברה טרחה לציין כי הרמקול יתמוך במספר עוזרות קוליות שונות ובמספר שירותי סטרימינג למוזיקה שונים.

רמקול חוצה פלטפורמות

זו אולי הפתעה ללקוחות הפוטנציאליים שעוד לא מכירים את סונוס, אך חובבי מערכות השמע הביתיות שמכירים את המותג, יודעים כי סונוס הוא אחד הרמקולים היחידים שתומכים ללא כל בעיה כמעט בכל שירותי הסטרימינג: Spotify, Apple Music, Amazon Prime Music, Google Play Music, Pandora ועוד עשרות שירותים נוספים. לכן ייתכן מאוד וסונוס תהיה החוליה המגשרת בין ים העוזרות הקוליות ששוק הרמקולים והסמארטפונים נשטף בו. מעניין יהיה לראות אילו שירותי עוזרות קוליות יצליחו לעשות את דרכם אל הרמקול החדש: אמזון מאפשרת להשתמש באלכסה במכשירים נוספים מלבד המכשירים שלה, אך רוב החברות האחרות טרם “שיחררו” את העוזרות שלהן לשימוש במכשירים אחרים.

סונוס הייתה מהחברות הראשונות שהשיקו מערכות רמקולים חכמות שמאפשרות הזרמת מוזיקה ברחבי הבית. לקוח אשר מחזיק מספר רמקולים של החברה במקומות שונים בבית, יכל לבחור באילו מן הרמקולים הוא מעוניין להשמיע מוזיקה באותו הרגע. כך שברמקול במטבח למשל יכולה להתנגן מוזיקה קלאסית מרגיעה, בעוד שבסלון נשמע פודקאסט מעניין, ובחדר של הילד המתבגר תשמע מוזיקת מטאל. בהמשך, הוסיפה החברה את האפשרות להזרים את המוזיקה משירותי סטרימינג שונים.

ההיגיון הכלכלי אומר שסונוס תשיק את הרמקול בחודשים הקרובים, כדי למכור אותו בתקופת החגים (חג המולד) אשר הולכת ומתקרבת. באופן כללי, נראה שהשקות של מוצרים חדשים מגיעות לנקודת רתיחה בשבועות האחרונים והקרובים, עם השקות מצופות של מכשירים חדשים ומסקרנים כמו האייפון החדש, פיקסל 2, נוט 8, V-30 ועוד עשרות מוצרים שייחשפו רגע לפני החגים, כדי להפוך להיות הלהיט הבא שלקוחות ימצאו מתחת לעץ האשוח שלהם.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

1 תגובה על "התחרות מתחממת: Sonos תשיק רמקול חכם משלה עם טוויסט מעניין"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אחד
Guest

כל הרעיון של אמזון היה שהיא מוכרת את השירות כלומר הציפייה לרווח משמעותי הוא לא מה רמקול עצמו אלא מהשימוש באלקסה שמטבע הדברים מזרים הזמנות לאמזון.
מעריך שגם גוגל בכיוון הזה, כי הרווח של גוגל הוא מהמידע שנאסף על המשתמש ופחות מהמוצר עצמו.
לגבי סירי של אפל וקורטונה של מיקרוסופט נחיה ונראה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: