צריכים לפטר לפעמים… לקוחות [משולחנו של סטארטאפיסט]

השבוע קיבלה אאוטבריין הישראלית החלטה לא פשוטה: היא החליטה לוותר על חלק מלקוחותיה במטרה לשמור על איכות התוכן שמציגה לקוראים. אורי להב, ממייסדי החברה מסביר למה

פוסט זה נכתב על ידי אורי להב; יזם, איש טכנולוגיה, ים ומדבר. היום Co-founder ו-CTO של אאוטבריין.

<<< לפוסט הקודם: העשירו את העובדים שלכם

תמונה: flickr, cc-by, woodleywonderworks

בשבוע האחרון יצאה אאוטבריין לשותפיה, לקוחותיה ולתקשורת, בהודעה על הקשחת מדיניות איכות התוכן במאגר הקישורים הממומנים שלה. מאז הקמת החברה שמנו למולנו את המגדלור שמשמש לנו סימן דרך ומראה כיוון בכל החלטה שאנחנו לוקחים. המגדלור שלנו שם למטרה להציג לקוראים תכנים מעניינים ורלוונטים בין אם הם תכנים אורגניים ובין אם מתוך מאגר הקישורים הממומנים שלנו. זהו החזון שלנו, זוהי המטרה וזוהי ההבטחה שלנו לאתרי התוכן (השותפים שלנו) וחשוב מכל, לקוראים.

האמון חשוב יותר

לאאוטבריין תפוצה אינטרנטית מהרחבות בעולם ולא בכדי ישנם גם גורמים עם חזון שיווק תוכן שונה משלנו, שניסו לנצל את התפוצה הגדולה כדי להגיע לקהלים גדולים. מדובר בערוצים שונים למסחר ושירותים שכל תכליתם הם “מלכודות דבש” כדי למשוך כספים מקוראים תמימים. ברגע שגילינו מה באמת עומד מאחורי אתרי ה”תוכן” הללו הקשחנו את מדיניות איכות התוכן וכן… פיטרנו לקוחות.

ההחלטה “לפטר לקוחות” היא החלטה לא קלה, במיוחד כאשר מדובר בלקוחות גדולים. אך לאחר שהנושא נשקל בכובד ראש, היה לנו דיי ברור שהיושרה מול “המגדלור”, השותפים וכמובן, הקוראים חשובה יותר מעמידה בתחזיות רווח.

אחד העקרונות שמנחים אותנו בקבלת החלטות הוא חשיבה לטווח ארוך. ברור לנו שנספוג “מכה קלה בכנף” בטווח הקצר אבל מהלך כזה ייצב את האמון ביניניו לבין השותפים והקוראים לטווח הארוך ולכן – הוא המהלך הנכון.

חשוב לזכור – אאוטבריין מציגה אלטרנטיבה לפרסום הדורסני ובמקום קישורים לדפי נחיתה שתכליתם המרת הגולש ל”פעולה” (קניה, השארת פרטי התקשרות, וכו’) , מגישה קישורים לתוכן מעניין ומעשיר באתרי תוכן. גם גופי הפרסום הולכים ומבינים שזמנו של הקורא מוקדש לקריאה ולא ל”פעולות” שונות ומתחילים להציע אתרי תוכן שמעניינים את קהלי היעד שלהם (Content Marketing). התחום נמצא בתנופה ומאגר הקישורים של אאוטבריין גדול וגדל בכל יום בעוד תכנים מעניינים.

ועוד מילה אחת. כפי שבטח ציינתי כבר בפוסטים קודמים, כן, אנחנו חברה עסקית וההכנסות חשובות לנו מאוד. אבל מעבר להכנסות ישנה סיבה אחת עיקרית שלשמה הקמנו את החברה והיא ‘לשנות את חווית צריכת התוכן המקוון’. עשרות מיליארדים של המלצות תוכן שלנו נצפות בכל חודש ועשרות מליונים קוראים מקליקים עליהם בכל יום… אנחנו בדרך הנכונה. יש לנו חובה מוסרית כלפי המון אנשים שנובעת מהסיבה שלשמה הקמנו את החברה. אנחנו לא יכולים למעול באמונם ולקלקל להם את החוויה. ומכאן… ההחלטה פשוטה.

 

אורי להב

אורי להב; יזם, איש טכנולוגיה, ים ומדבר. היום Co-founder ו-CTO של אאוטבריין.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: