מפתח ישראלי: כך הגעתי ל-12 מיליון הורדות והכנסות של עשרות אלפי דולרים בחודש בלי להוציא שקל על שיווק

הוא רק בן 26, אבל רועי מוליה טוען שזוהי הסיבה שהאפליקציות שהוא מפתח לרשתות חברתיות מצליחות להתברג לראש תוצאות החיפוש באפסטור של אפל

תמונה: SocialKit

אנחנו שומעים ושמחים לדווח לכם על לא מעט סיפורי הצלחה של שוק ההייטק והפיתוח הישראלי, אבל בדרך כלל מדובר בהצלחות של חברות יחסית גדולות, עם משקיעים בעלי כיסים עמוקים, תקציבי שיווק מרשימים ועשרות ומאות עובדים. אבל רועי מוליה, מפתח צעיר, טוען שסט האפליקציות שפיתח בשנים האחרונות זכה לצמיחה מרשימה במהלך תקופת הקורונה, ומספר כי החברה שלו, שמעסיקה 2 אנשים בלבד, צפויה להרוויח מיליונים עד סוף השנה. ניסינו להבין איתו איך זה קרה, ומה הוא עשה שונה מהמתחרים המאוד דומים לו.

כשהאפליקציות שבנית לצורך אימון מתחילות להכניס כסף

“לא היה לי ידע בתכנות. למדתי בתיכון אבל לא מעבר”, נזכר מוליה, שמספר כי הוא נפצע במסגרת שירותו הצבאי כלוחם, ועבר לבסיס פתוח. מוליה טוען כי ההכרזה של אפל על Swift בשנת 2014 שינתה אצלו הכל כאשר הוא התחיל לתכנת בזמנו הפנוי, ובנה את מה שהוא מכנה “קורות החיים” שלו, שהן בעצם כל מיני אפליקציות קטנות ושימושיות. בהמשך הוא הפך לראש צוות בסטארטאפ, אך תוך כמה חודשים, הוא מציין כי הבחין בכך שהאפליקציות הללו התחילו להכניס לו סכומי כסף קטנים אבל נאים. “חשבתי לבחון את האופציה להפוך לעצמאי”.

לאחר כמה חודשי עבודה כעצמאי, מוליה מספר כי הוא הבחין שיש לו נישה שבה הוא חזק יותר מבאחרות, עיבוד וידאו ותמונה. מוליה, בן 26, הוא מילניאל על גבול ה-Gen-Z, וכאן כנראה טמון הכוח שלו. “אני גם קהל היעד ובו זמנית גם מפתח הפיתרון, אני חושב שזה שילוב קטלני שלא קיים יותר מדי בשוק הסטארטאפים”. מאז הקים את SocialKit שמפתחת אפליקציות משלימות לעולם הסושיאל שמסרב להפסיק לצמוח.

כל העדכונים מחכים לכם בערוץ הטלגרם של גיקטיים כל העדכונים מחכים לכם בערוץ הטלגרם של גיקטיים להצטרפות לערוץ הטלגרם שלנו לחץ כאן

בין האפליקציות המצליחות ביותר ניתן למצוא את Layer שמאפשרת למשתמשים להלביש את התוכן שלהם על טמפלייטים מוכנים מראש כמו קולאז’ים ו-Boomerang Maker, שמאפשרת למשתמשים ליצור סרטונים עם אפקט הבומרנג על סרטונים שצולמו כבר ונשמרו בגלריה, במקום רק בלייב. “אנשים לא מסתפקים במה שאינסטגרם וטיקטוק מציעות להם. הם רוצים את האקסטרה… אנחנו לא מתחרים באינסטגרם ובטיקטוק אלא מציעים למשתמשים שלהן דברים שהן לא מציעות”, הוא מספר.

מחפשים את הצורך, ומחפשים את מה שאחרים מחפשים

תמונה: SocialKit

הרעיון לבומרנג מייקר הגיע לאחר שמוליה רצה להשתמש בסרטון יפה שצילם ולהפוך אותו לבומרנג, אך הוא גילה שבאינסטגרם ניתן ליצור קטעי בומרנג רק מצילומים חיים ולא מהגלריה. כאשר חיפש באינטרנט מדריכים לייצור בומרנג ב-After Effects, הוא הבין שהוא יכול לייצר את האפליקציה בעצמו. “תוך שבועיים היישום היה מוכן. הוצאתי עליו חצי משכורת שלי מבחינת זמן, וחוץ מזה לא הושקע בו כסף”.

מוליה טוען כי למרות שהכלים היו מוצלחים, הוא לא מצא לעצמו זהות בעבודה: “לא היה אופי מספיק למה שאני עושה… תוך כדי העבודה הבנתי מה אני רוצה לפתור. התפקסנו על הנישה של GEN-Z ויוצרי תוכן… פתאום ראיתי שכשאני מפוקס, הנתונים מראים עליות מטורפות. ניקיתי את כל השולחן והשארתי רק את מה שחשוב”, הוא מספר, וטוען כי כי לאחר חצי שנה של פוקוס על משימות כמו העלאת ההכנסות וביצוע אופטימיזציות לאלמנטים שונים, החברה התחילה לגלגל סכומים מאוד גבוהים לדבריו, עם מיליוני הורדות.

מוליה בינתיים הספיק לצרף לצוות את אדיר קול, VP Products בחברה. השניים מספרים כי התורה של החברה אומרת שלא מפתחים שום דבר לפני שיודעים בוודאות שמשתמשים מחפשים אותו: “הבסיס של העבודה שלנו היא להכנס לכלי החיפוש ולראות מי המתחרים, כמה הם מרוויחים. ברגע שמחליטים שמוצר כלשהו הוא מוצר מבוקש ויש לך את היכולת הטכנולוגית לפתח אותו, זה הבסיס”.

SocialKit ממש לא המציאה את הגלגל בכל הנוגע לאפליקציות משלימות לרשתות חברתיות, ואפילו שחקנית ישראלית ענקית כמו Lightricks מיד קופצת לראש ברגע שחושבים על מוצרים מקבילים. עם זאת, מוליה טוען להבדל משמעותי בין שתי החברות, בעיקר באופן בו הן רוכשות לקוחות חדשים: “כל המודל של לייטריקס בנוי על קניית טראפיק בעשרות מליוני דולרים בשנה, אפל מקדמת אותם ב-App Store בזכות כל הטראפיק הקנוי, ובכך נהנים מחשיפה אורגנית. אנחנו לעומת זאת פועלים על טראפיק אורגני לחלוטין, הצלחנו להתברג למקום 2 אחרי אינסטגרם במספר מילות חיפוש מרכזיות”.

החשיבות של מילה אחת

נראה שאסטרטגיית החיפוש האורגני של מוליה היא חלק נכבד מההצלחה למשל של Boomerang Maker. כאשר אני מועד בלשוני ושואל אותו על Boomerang Creator, מוליה מיד טוען שפה קבור הכלב. “היוצרים הצעירים משתמשים במילה Maker, ולא Creator. אם הייתו קורא לו ככה, הייתי רואה ירידה של 70% בהורדות…גם אדיר וגם אני חיים את העולם הזה. זה נורא טבעי לי לכתוב Maker ולא Creator. אני לא ממציא את עצמי אלא חושב בתור המשתמש וזה מה שמוביל לתוצאה טובה”. אפליקציית יוצר הבומרנגים של מוליה הצליחה להגיע למקום השני במילת החיפוש היוקרתית Boomerang Maker, כאשר היא שניה רק לאפליקציית הבומרנג המוגבגלת של אינסטגרם עצמה.

תמונה: SocialKit

מלבד מילות חיפוש מדויקות ומטא-דאטה באיכות גבוהה, מוליה מסביר שהחברה שמה דגש גם על אייקונים שימשכו את העיניים של המשתמשים, ותמונות מסך שלא צריך ללחוץ עליהן כדי לקרוא אותן, אלא שהפרטים בהן מספיק גדולים ובולטים כדי לקרוא אותם ישירות מחלון החיפוש הכללי. לאחר עליית האפליקציה לאוויר, מוליה טוען כי אפל בוחנת הרבה נתונים מעבר למספר ההורדות כאשר היא משנה את המיקומים של האפליקציות המקבילות: “אם 100 אנשים הורידו את האפליקציה שלי ואת כל המתחרים שלי, היא מסתכלת לראות האם מוחקים את האפליקציה, כמה הם משתמשים בה, וכל זה ועוד מוסיף לך בדירוג”.

מה אם אינסטגרם תוציא פתאום אפליקציה כמו שלכם?

מוליה: “אלה החיים של יזם. אם זה יקרה יש לנו המון מוצרים. כשזה יקרה, אין מה לעשות. גם בתור יזם וגם בעל החברה. כשאני נשען על גוף צד שלישי, בין אם על הטראפיק האורגני, אפסטור ועוד, אני מבין שגמישות זה הדבר החשוב ביותר בשבילי. אני מברך על גמישות ולא מפחד. אם מחר יצא פיצ’ר חדש שירמוס את אחד המוצרים שלי, אני אשב באותו יום ואני אמצא פיצ’ר חדש ואתניע אותו ברוגע. אני נהנה מהפירורים. זה שווה מיליונים”.

רועי מוליה

התוכנית העסקית של מוליה בנויה על מודל של הצעת האפליקציות להורדה בחינם (Freemium), ובמקרה של בומרנג לדוגמה, ניתן להשתמש בה מספר פעמים בחינם ולאחר מכן האפשרות נחסמת עד שהמשתמש בוחר באפשרות התשלום החודשי. “מבחינת המשתמש זה שווה את הכסף, כי האיכות של האפליקציה ברמה גבוהה”.

מוליה מדווח כי החברה כמעט שילשה את הרווחים שלה בפרק זמן של חודשיים ול-12 מיליון הורדות בזכות מודל הפרסום האורגני, אבל גם בזכות הקורונה: ולטענתו הדבר נובע מכך שאנשים נשארו בבית ורוצים בכל זאת באינטרקציה כלשהי, וכיום הדרך העיקרית לשתף את עצמך היא ברשתות חברתיות.

כיום החברה מדווחת על כמיליון וחצי Sessions מצטברים בכל האפליקציות, כ-170 אלף התקנות חדשות בחודש, כ-286 אלף משתמשים פעילים מדי חודש ומתוכם כ-33 אלף משתמשים משלמים, כאשר רק 21% מהם ביטלו כעבור חודש את התשלום בעבור שירות הפרימיום. מוליה לא שולל את האפשרות להתחיל לשלם על חשיפה לא אורגנית, וגם שוקל את האפשרות להכניס משקיעים לחברה. “כשאתה bootstrap והמשאבים מוגבלים, תמיד אפשר למצוא דרכים יצירתיות לגדול”, הוא מסכם.

כעת נשאלת השאלה האם תפיסת העולם של מוליה והצוות הקטן של SocialKit תמשיך להיות רלוונטיות לזמן רב כאשר חברות כמו אפל, גוגל ודומיהן נוטות לבצע שינויים מרחיקי לכת במנגנוני הקידום שלהן, והאם הצוות הישראלי יספיק לחשוב על רעיונות חדשים לפני שהענקיות יקדימו אותם.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

19 תגובות על "מפתח ישראלי: כך הגעתי ל-12 מיליון הורדות והכנסות של עשרות אלפי דולרים בחודש בלי להוציא שקל על שיווק"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
צחי
Guest

כל הכבוד! עלה והצלח!

ביטון
Guest

תותח! היום כבר לא צריך להיות מפתח וגם קיימת חברה ישראלית המאפשרת לכולם לייצר אפליקציות מהאתר שלהם – BitonApp.co.il

גוליבר
Guest

ביטון ? חחחחחחח

הפלאפליה של דוד
Guest
הפלאפליה של דוד

כפרה עזוב אותךך מהשתויות האלה בוא חזרה לפאלפל תעשה לי אפיקציה כפרה

חחחחחחחחחחח
Guest

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

ערן
Guest

מה עם אנדרואיד?

אשטנקר
Guest

מדובר בפועל בניין וירטואלי עם חוש יזמות מפותח

סאם וואן
Guest

מי פגע בך?

כרובי
Guest

בדיוק כמו רופאים מנתחים שהם אינסטלטורים עם ידע ביולוגי מפותח, וטייסים שהם נהגי אוטובוס עם חוש מפותח לתעופה. גם ראשי ממשלה הם אחמ”שים במקדונלדס עם יכולת פוליטית מפותחת.

דיסטרו
Guest

מכיר את אשטנקר אישית.

אשטנקר עובד במכולת של אבא שלו ועוקב כבר לא מעט זמן אחרי תעשיית ההייטק בארץ. החלום הגדול שלו תמיד היה לצאת מהמכולת של אבא וללכת לעשות את הכסף הגדול בהייטק.

אשטנקר הוא ג’וניור שלמד ב-3 בוטקאמפים לפני פרוץ הקורונה. הוא חיפש עבודה לא מעט זמן לאחר כל בוטקאמפ ועבר בין דלת חברה אחת לאחרת במשך יותר משנה, אך לא הצליח לעבור ראיון אחד כמו שצריך.

אל תתנו לו downvotes. כשאתה מספיק נואש ומיואש, אתה יכול לכתוב הרבה דברים הזויים, במיוחד כשאתה מובטל ולבד בבית בזמן שהקורונה משתוללת בחוץ.

אוהב אותך אשטנקר.

ד’.

בייגל
Guest

פועלי בניין וירטואלים כלב בן כלב.

אורח
Guest

כל הכבוד על היוזמה והדרייב! תוהה למה לפרסם כתבה כזו – להרשים אקסית או להרשים משקיעים?

משלז אהרון
Guest

שיהיה בהצלחה – כל הכבוד!

בומר
Guest

זה לא נקרא freemium, זה נקרא trial

חיימון
Guest

לא מכיר את האיש או את החברה אבל לפי הדברים שכתובים נראה שהיא מבין מה הוא עושה והאסטרטגיה שלו נכונה.

אחד מפשוטי העם
Guest
אחד מפשוטי העם

נשמע לא אמין. אני מכיר כמה מהנדסים שעובדים בפיתוח כלים בסגנון אפטראפקט והכלים האלו ממש לא קלים ליצירה. הבחור לא עבר שום הכשרה מיוחדת (לפי טענתו) ומייצר כלים כאלו.

אישית, אני משתדל להתרחק מאפילקציות בסגנון הזה.. לרבו הם דורשות הרבה הרשאות לא הגיוניות

GUEST
Guest

ומה זה הכתבה הזו אם לא פרסומת?

אני
Guest

אין ולא תהיה כמו האפליקציה YOGA MOMENTS

יניב
Guest

מוכשר מאוד

wpDiscuz

תגיות לכתבה: