סטארטאפ ישראלי נעזר ב-AI כדי למנוע אפלייה בגיוס עובדים לחברות
הסטארטאפ הישראלי Joonko פיתח מערכת מבוססת בינה מלאכותית למניעת אפליה בהעסקת עובדים חדשים. מנכ"לית החברה מסבירה איך הם הצליחו להתמודד עם ההטיה המובנית של ה-AI
חברת הסטארטאפ הישראלית Joonko, המפתחת מערכת המאפשרת לארגונים לגייס עובדים עם דגש על גיוון (Diversity), הודיעה היום (ג') על גיוס של 10 מיליון דולר בסבב A. את סבב הובילה קרן ההשקעות Vertex Ventures Israel והשתתפו בו גם Kapor Capital ו-Techstars.
להשתמש ב-AI כדי למנוע אפליה בהעסקת עובדים חדשים
המערכת של Joonko (ג'ונקו) מאפשרת לארגונים לגוון את מצבת כח האדם שלהם "ולפתוח להם את הראש" בפני מועמדים רלוונטים במיוחד; כאלה שאולי הם בכלל לא התייחסו אליהם ברצינות בשל דעות מוקדמות למיניהם (מגדר, גזע, דת), אבל בפועל – הם אולי מתאימים יותר מאשר עוד מועמד "קלאסי". הכלי האוטומטי שהם פיתחו מסייע למגייסים בכל חברה – לחפש ולגייס עובדים חדשים באופן אובייקטיבי, מתוך מאגר רחב של מועמדים פוטנציאליים ומגוונים.
בשיחה עם גיקטיים מסבירה מנכ"לית החברה והמייסדת שלה, עילית רז, כי כדי לאמן את המודל של ג'ונקו הם פנו בתחילה לחברות שותפות שהעבירו מידע לאימון המודל – בתמורה לשימוש במוצר. "המודלים של ג'ונקו עושים שימוש בטכנולוגיות מבוססות בינה מלאכותית על מנת לזהות דמוגרפיה של מועמד, ולשם כך השתמשנו בפרופילים שניתן להוריד באינטרנט לטובת אימון מודלים, ולא נעשה בהם שימוש נוסף. לצד זה, עושה החברה התאמה בין קו"ח ותיאורי משרה, במקביל לדימיון בין תאורי משרה. לצורך כך, השתמשנו בתאורי משרה הקיימים באתרים של חברות שמגייסות כח אדם, לצד קו"ח אנונימיים שקיבלנו מחברות ששיתפו עימנו פעולה", הוסיפה רז.
עם כל הכבוד ל-AI, ישנה הרבה ביקורת על כך שאלגוריתמים מסוג זה מגיעים בעצמם עם הטיה מובנית – איך הצלחתם לעקוף את זה?
רז: "אנו עובדים כנגד 4 מדדים שונים, אשר הוכחו בעבר כמונעים אפליות במודלים: צוות מגוון (diverse) שעובד כדי לאמן, לחשוב על חוקיות, להבין ולנתח תוצאות; פידבק אשר נאסף ממשתמשי בטא, לצד דאטה שהחברה בודקת אל מול מידע שהמועמד חושף על עצמו באופן חופשי (למשל, מועמדת מצהירה על עצמה שהיא אישה שחורה, ואנחנו משווים את זה למה שהמודלים שלנו זיהו לגבי אותה מועמדת); שימוש במידע מובנה ומוסדר שנגיש ציבורית שבאופן קבוע מתעדכן; ושימוש במידע לא מוטה: במקרה של תיאור משרה כנגד קו"ח / משרה אחרת, אנו לא מתייחסים לדאטה מוטה (כמו למשל, חוות דעת של החברה על התאמת המועמד), אלא רק על נתונים יבשים אותם אנחנו מקבלים מקו"ח".
את Joonko הקימה ב-2016 עילית רז. לחברה משרדים בתל אביב ובבירמינגהאם, אלבמה. ג'ונקו עובדת רק עם חברות אמריקאיות, בהן אדידס, פייפאל, אמריקן אקספרס ועוד. עם זאת, כעת ג'ונקו עובדת עם קרן ורטקס, שהובילה את סבב הגיוס, להטמעת המערכת שפיתחה בכל חברות הפורטפוליו של הקרן – כולל חברות ישראליות.
ג'ונקו מתהדרת בגידול של 40% בכל אחד מהרבעונים של 2020. בחברה אומרים כי זה התאפשר, בין השאר, בשל המודעות הגוברת לסוגיות של צדק חברתי: "ככל שדעת הקהל דוחפת חברות להתחייב לגיוון, הלקוחות והמנהלים מפעילים לחץ רב על משאבי האנוש להגביר את הייצוג של מיעוטים במקום העבודה, כאשר חברות מציעות תמריצים למנהלי הגיוס שמגיעים ליעדי הגיוון החברתי שהחברה העמידה".
הגב
14 תגובות על "סטארטאפ ישראלי נעזר ב-AI כדי למנוע אפלייה בגיוס עובדים לחברות"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
נשים יולדות מבחינתי לפחות זו בעיה ולכן לא מגייס אלא רק נשים מעל 45
כנ"ל. אנחנו משתדלים להעסיק רק חרדיות לאחר 7 לידות ומעלה כך הסיכוי שהיא תצא לחופשת לידה נוספת קטן
ShadoW היה פה
Shadow מ LOL?? מתגעגע לימים שהיינו מבריזים למטרין בשביל לשחק
גם Tronixx נוכח
בהחלט בעיה שאמא שלך ילדה אחד כמוך
SELECT * FROM CANDIDATES WHERE SKIN_COLOR=BLACK
וואוו, איזה bs
איזה אלופים! יוזמה מבורכת
אבל לחברה שלכם – אין כניסה לשחורים! הרף שאתם מציבים ללקוחות שלכם גדול עליכם, אולי תחשבו מחדש.
איך מועמדת מצהירה שהיא "אישה שחורה"? זה צריך להיות כתוב בקורות חיים?
אם אין השכלה או אבא
הכותרת מאוד מטעה, זה לא שהם רוצים למנוע אפליה, הם רוצים ליצור אפליה מתקנת..
אם הם לא היו רוצים ליצור אפליה, הם לא היו צריכים שמועמד יגיד שהוא שחור, הם היו מסתכלים על נתונים יבשים.
וזה עוד טירלול פרוגרסיבי שהחברות האמריקאיות מיישרות איתו קו, הפתרון הוא להשקיע בחינוך ובתשתיות באזורים סוציו אקונומים נמוכים..
ע״פ התמונה, או שהם לא משתמשים במוצר של עצמם, או שהוא לא מוצלח…