סנאפצ׳ט מציגה רבעון מצויין, מכריזה מלחמה על אינסטגרם וגורמת למנייה לזנק

שנה לאחר שהונפקה החברה מציגה לראשונה Snap רבעון מצויין ומספרים מפתיעים. האם לאינסטגרם יש ממה לחשוש?

snapchat

קרדיט צלם\תמונה: Bloomberg, Getty Images Israel

מי שתהה עד כמה סנאפ (Snap), החברה המחזיקה באפליקציית סנאפצ׳ט, ערוכה לקרב מול יריבתה המרה אינסטגרם, זכה אתמול לתשובה ניצחת. דוחות הרבעון האחרון שחשפה סנאפ הכו את התחזיות והציגו מספרים מרשימים, מניית החברה זינקה בקרוב ל-30 אחוזים ואמון המשקיעים, שעד לפני מספר חודשים לא רבים התרחקו ממנה כמו מאש, שב לאפליקציה.

187 מיליון משתמשים

מ-178 משתמשים פעילים ברבעון השלישי של 2017 זינקה סנאפצ׳ט ל-187 ברבעון האחרון, הכנסותיה במהלך הרבעון האחרון עומדים על 285.7 מיליון דולר, הרבה מעבר לתחזיות האנליסטים שעמדו על 253.2 מיליון דולרים. ״הוצאנו לפועל את התוכנית שלנו ל-2017 שכללה שיפור של הביצועים, אוטומציה ושדרוג האפליקציה שלנו שתתאים יותר עבור קהילת המשתמשים של סנאפצ׳ט״ ציין מייסד ומנכ״ל החברה איוון שפיגל (Evan Spiegel), שבגיל 27 מחזיק בחברה ששוויה עומד נכון להיום על קרוב ל-30 מיליארד דולר.

עד לפני מספר חודשים עתידה של סנאפ היה לוט בערפל. מעט לאחר הנפקת החברה לפני כשנה ויחד עם הצגת הדוח הראשון שלאחר ההנפקה איבדה סנאפ למעלה מ-2 מיליארד דולרים מערכה ושווי המניה שלה צנח ביותר מ-20%. אלא שנורת האזהרה הזו גרמה לחברה לצאת במספר מהלכים שגרמו לשינוי כיוון חד ובראשם ההבנה שאם היא רוצה להגדיל את מספר המשתמשים, היא חייבת לצאת מאזור הנוחות שלה ומקהל המשתמשים המוגבל שבו התמקדה ויושב ברובו בחוף המערבי והמבוסס של ארה״ב.

גילתה את אנדרואיד ואת המדינות המתפתחות

בחודשים האחרונים הובילה סנאפ שינוי אגרסיבי באפליקציית סנאפצ׳ט שכלל ממשק וחווית משתמש שונים לחלוטין לצד מספר פיצ׳רים חדשים, מענה שנועד בראש ובראשונה להחזיר את הבידול שלה מאינסטגרם שהעתיקה ממנה באופן בוטה את כל הפיצ׳רים המזוהים ביותר איתה. העדכון זמין כעת באזורים מסויימים בארה״ב, קנדה ואוסטרליה וצפוי להתגלגל לכל העולם במהלך השבועות הבאים והוא נועד בין היתר למשוך גם קהל מבוגר יותר לאפליקציה בעזרת ממשק מעט שונה ופשוט יותר.

מהלך נוסף שהובילה נגע לקהל משתמשי אנדרואיד באפליקציה. אחרי שנים שהעניקה עדיפות ברורה למשתמשי iOS, החליטה סנאפ לשנות כיוון ולהשקיע בביצועים ובנראות של אפליקציית אנדרואיד שלה. המטרה היתה להכין את הקרקע לשלב השלישי – התרחבות למדינות מתפתחות. מרבית משתמשיה של סנאפצ׳ט נכון להיום מגיעים מצפון אמריקה ואירופה, כשהנוכחות שלה במדינות מתפתחות שולית. גם אם מאוחר מידי, סנאפ הבינה שקהל משתמשים עצום ממתין לה במדינות מתפתחות, בעיקר באסיה, אלא ששם מרבית המשתמשים מעדיפים שלא לשתף תמונות ווידאו בזמן אמת מאחר שתעבורת הרשת יקרה באופן יחסי ולא זמינה לכל אחד. על מנת לפתור זאת יזמה סנאפ שיתופי פעולה עם ענקיות תקשורת מקומיות במטרה להעניק שימוש חינם או מוזל לתעבורת רשת לשימוש באפליקציית סנאפצ׳ט, מהלך שצפוי לייצר לה לא מעט משתמשים גם בחודשים הבאים.

על פי מספר דיווחים סירבה סנאפצ׳ט להצעה לרכישתה בידי פייסבוק ב-2013 תמורת 3 מיליארד דולרים. בשנה שעברה עלו מספר דיווחים שהתייחסו למגעים ולהצעת רכישה שקיבלה מגוגל תמורת 30 מיליארד דולרים – גם לה היא סירבה. בארבע השנים האחרונות הכפילה החברה את שוויה פי 10, יצאה להנפקה וגרמה לפייסבוק להעתיק את כל הפיצ׳רים המרכזיים שלה לאפליקציית אינסטגרם שנכון להיום מחזיקה מספר משתמשים כפול מזה של סנאפצ׳ט.

רועי לטקה

גיק טכנולוגי עם נגיעות של תפוח, עדיף שיגיע נגוס. חי נושם וצורך טכנולוגיה באופן אובססיבי אך מדוד. קרימינולוג בהשכלתו, לוחם בפשע ובממסד באופן סימולטני. חובב כתיבה וקריאה, ונהנה לבחון באופן מדוקדק כל דבר שניתן לפרק לגורמים, ממוצרי טכנולוגיה ועד נפש האדם. עורך אתר גיקטיים.

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: