בכירים לשעבר באינטל וגוגל ומפכ”ל המשטרה בדימוס רוצים למנוע תאונות דרכים בעזרת דאטה

חברת i4drive פיתחה מערכת מבוססת בינה מלאכותית המנתחת מאות נתונים ובונה פרופיל אינדיבידואלי לכל נהג, ועל הדרך צוברת נכס דאטה קריטי לשוק הרכב האוטונומי. כעת היא יוצאת לגיוס השקעת המונים

“הרכב הפך מסתם חתיכת ברזל לפלטפורמת מחשוב בת שדרוג” (מתוך סרטון התדמית של i4drive)

ישנה מסקנה אחת גורפת בכל הנוגע לתאונות דרכים, והיא שהגורם העיקרי להן הוא הגורם האנושי. בשוק קיימות היום מערכות שונות לניטור ושיפור התנהגות הנהגים, אך רובן מבוססות סטטיסטיקה ואינן מסוגלות להבין את התנאים וההקשר הספציפי של כל אירוע בטיחות – מה שלא מאפשר ניתוח התנהגות והערכת סיכונים.

ניתוח של יותר מ-30 פרמטרים שונים

חברת i4drive פיתחה פתרון לפער במידע האינדיבידואלי של התנהגות הנהג בכביש: מערכת מבוססת בינה מלאכותית שלומדת את הנהג ואת הסביבה ומשקללת מאות נתונים שמגיעים מחיישנים רבים ברכב ומחוצה לו – מה שלבסוף מביא לבניית פרופיל נהג מבוסס מפורט ומדויק.

התוכנה מספקת תובנות קריטיות למגוון יישומים בתחום התחבורה החכמה, בהם טלמטיקה, נהיגה אוטונומית וערים חכמות. אחד החידושים שהיא מביאה לתחום הוא בניטור ובניתוח: המערכות הקיימות מנתחות רק שניים-שלושה פרמטרים, בעוד המערכת של החברה מנחת 30 פרמטרים שונים.

השימוש בטכניקות למידה עמוקה דורש חומרה חזקה ולכן הוא מאוד יקר, אך הטכנולוגיה של i4drive משתמשת בחומרה זמינה וסטנדרטית, מה שחוסך עלויות ויכול להגיע להרבה לקוחות בזמן יחסית קצר. התוכנה משתלבת באופן מלא במגוון רחב של מערכות חומרה, סנסורים, פלטפורמות ומערכות הפעלה. הסנסורים של התוכנה כוללים מצלמות, Radar ,LiDAR, מחשב הרכב, מערכת ניטור לחץ האוויר בצמיגים (TPMS), רמזורים חכמים ומערכות מידע חיצוניות.

המוצר מסייע למנהלי ציי רכב, חברות הביטוח ויצרניות הרכב להפחית תאונות דרכים, לנטר התנהגות נהגים ולפקח על תנאי הדרך. אחד היתרונות המשמעותיים של המערכת הוא שהיא גם צוברת נכס דאטה קריטי לשוק הרכב האוטונומי.

החזון: עולם ללא תאונות

חברת i4drive הוקמה בידי שלושה יזמים מתוך החזון לשנות את תרבות הנהיגה, לתרום למאבק בתאונות דרכים בעולם ולהציל חיים. המייסדים הם ראובן אולמנסקי, בוגר יחידה 8200, שמילא בעבר תפקידים בכירים באינטל, כור תעשיות והתעשייה האווירית; דודי כהן, מפכ”ל משטרת ישראל בדימוס; עדי גורן, שמילא תפקידים מגוונים בתחומי ההייטק השונים, בהם מייסד ומנכ”ל קבוצת אינבסטרו וחברת קומסנס; ואליהם הצטרף אהרון די קסטרו, סמנכ”ל בכיר לשעבר בגוגל ישראל ודירקטור מכהן בחברת Waze.

המערכת שפיתחה החברה משולבת כבר ביותר מ-30 אלף כלי רכב בעולם ומראה פוטנציאל עצום בקנה מידה עולמי. החברה חתמה על שיתופי פעולה עם חברות גדולות בעולם הרכב וקיבלה הכרה מגופים בינלאומיים כאחת מחברות הסטארטאפ המובילות בתחום ה-Deep Learning לרכבים אוטונומיים.

הפוטנציאל ברור: שוק הרכבים האוטנומיים הפך לאחד התחומים החמים ביותר בעולם בשנים האחרונות, וחברות רבות מגלות בו עניין – גם אלו שלא פועלות בו באופן ישיר. הנתונים מראים כי גודל השוק צפוי להגיע ל-556 מיליארד דולר עד 2026, עם שיעור צמיחה של כ-39.4%.

לאחר שקיבלה שישה פרסים בינלאומיים ומענק מהרשות לחדשנות, i4drive נמצאת לקראת סיום פיתוח גרסה 2.0 של המוצר עם טכנולוגיה מוגנת פטנט והכרה מגופים בינלאומיים כשחקנית טכנולוגית חשובה בשוק האוטוטק הישראלי.

מתחרותיה של החברה פיתחו פתרונות מבוססי “חיישנים יבשים”, שבונים פרופיל נהג על סמך סטטיסטיקה: מספר האירועים לאורך זמן והשוואתם לנהגים אחרים. הם בעצם מנחשים מהי הסיבה לכל אירוע המתרחש במהלך הנסיעה, לדוגמה, בלימת חירום – האם האירוע התרחש עקב אי שמירת מרחק, הולך רגל שהתפרץ לכביש או סיבה אחרת? בדרך הזו קשה מאוד למנהלי ציי רכב וחברות הביטוח לנתח התנהגות נהג, אירועי בטיחות, הערכת סיכונים וכו’.

היתרונות של i4drive על הפתרונות הקיימים הם טכנולוגיה מתקדמת ומוגנת פטנט של איסוף מידע מסנסורים בארבע שכבות שונות; טכנולוגיית Deep Learning מבוססת בינה מלאכותית; ופלטפורמה מבוססת עשרות פרמטרים לצורך בניית פרופיל הנהג.

במקביל להאצת תהליכי הפיתוח והשלמת שדרוג המוצר, החברה מתכוונת להרחיב את פעילותה העסקית בצפון אמריקה ומערב אירופה, ולהיכנס לשווקים נוספים כמו דרום אמריקה, APAC ואוסטרליה. בנוסף, תרחיב החברה את פעילותה בתחומי הרכב האוטונומי והערים החכמות על ידי שיתופי פעולה עם יצרני הרכב ויצרני משנה.

לאחרונה הצטרף כמשקיע בחברה גיא גיאור, סטארטאפיסט ומוביל דעה בתחום הרכב. “שוק הרכבים החכמים והאוטונומיים בוער”, הוא אומר. “כולם מבינים שהרכב הפך מסתם חתיכת ברזל לפלטפורמת מחשוב בת שדרוג – זה קורה עכשיו וזה ימשיך לקרות עד הרכב האוטונומי”.

לפרטים והשקעה ב-i4drive >>

הכתבה בחסות פיפלביז

פיפלביז היא פלטפורמת השקעות ההמונים הראשונה, המובילה והמתקדמת ביותר בישראל שגייסה בהצלחה כבר עשרות מיליוני שקלים לסטארט-אפים ישראלים. פיפלביז מספקת את הפלטפורמה הנוחה והחכמה ביותר הן למשקיעים והן לחברות מגייסות. הפלטפורמה מהווה מנוף לחברות ומספקת להן אפיק מימון אטרקטיבי ולמשקיעים הזדמנות להנות מפירות ההצלחה החל ממאות שקלים בלבד. לפרטים נוספים, לחצו כאן.

מערכת גיקטיים

גיקטיים, אתר חדשות הטכנולוגיה הגדול בישראל, פועל משנת 2009, ומהווה הבית של קהילת ההייטק, הסטארטאפים והטכנולוגיה בישראל

הגב

4 תגובות על "בכירים לשעבר באינטל וגוגל ומפכ”ל המשטרה בדימוס רוצים למנוע תאונות דרכים בעזרת דאטה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
יאיר
Guest

גמרתם אותנו עם התוכן הממומן ועם פלטפורמת קשקוש ההמונים הזאת

חומי
Guest

מחלבת כסף ופטפטת קשה. הטכנולוגיה לא בשלה.המכונית עדיין מטומטמת וחסומה מלקבל החלטות בשל רגולציות אין סופיות. התשתיות רקובות. והנהג הישראלי חמור גרם עם סעיף התאבדות מובנה. …. אז לגייס כסף ולבנות חלומות באספמיה זה חמוד, אבל הישום לא בארץ ולא בקרוב

מאור
Guest

רק לענקיות הטכנולוגיה יש כיס מספיק עמוק לממן את המחקר בתחום ולהישאר בחיים לספר על זה.

שירנה
Guest

כל ניתוח ממצלמות בכבישים עירוניים ובין עירוניים (6 איילון כביש 1 וכו) מראה מייד איך נוהגים העבריינים ואלו המועדים לתאונות.
כל אחד רואה את זה שבכביש חותכות אותו מכוניות מימין ומשמאל ומזגזגות ובהם כדאי להתמקד הרבה טרם התאונה. שימוש בכמות הרשאות היסטורית גבוהה מובילה לנהג מסוכן. וכו וכו.
אבל אף שוטר ואף שופט לא מורידים מהכביש נהג מסוכן אלא רק לאחר שזה ביצע עבירה חמורה ולזמן קצר בלבד !

wpDiscuz

תגיות לכתבה: