חברות ההייטק רצו להיות הדבר הכי חם ביקום, אבל הפכו לדודה הבומרית של כולנו

הקמפיין הויראלי של AM:PM שעלה השבוע חשף את האמת המרה: חברות ההייטק עושות לא-טק עם קמפיינים על שלטי חוצות שמכוונים למכנה המשותף הנמוך ביותר, ובדרך הן שוכחות מי קהל היעד שלהן. סמול טק – מדור חדש על הקטנות שחייבים לדבר עליהן

יציאה טובה, אמ:פמ, אבל אצלכם הבעיה אחרת לגמרי. צילום: בן סבר


מצוקת כוח האדם בהייטק היא לא דבר חדש, אבל בחודשים האחרונים כבר אי אפשר להתעלם ממנה. חברות הייטק ויוניקורנים יוצאים בקמפייני גיוס ומיתוג מעסיק מהיקרים בשוק הפרסום, ומתחרים ביניהם למי יש יותר גדול – התסריטים הכי מצחיקולים, השמות הכי חמים והצ’קים הכי שמנים.

העובדה שחברות הייטק שופכות כסף איפה שרק אפשר היא לא דבר חדש, וגם אין מה לבקר אותה. זה השוק ואלו כללי המשחק. אלא שבניסיון למתג את עצמן כדבר הכי אדג’י בשוק ולמשוך אליהן טאלנטים, הן שכחו מי קהל היעד שלהן (אלא אם המטרה היא להרשים את האמהות של כולנו, ואז כל הכבוד, שיחקתם אותה).

שימו לב למדיה שבהם הן משתמשות: שלטי חוצות (איך זה עדיין דבר?), כתבות פיל גוד בסוף מהדורת החדשות, קמפיינים מוזיקליים ביוטיוב ופרסומות בפריים טיים הטלוויזיוני. ברצינות, מי עוד צופה בטלוויזיה ליניארית? בואו ניקח למשל מתכנתת, שמנהלת כמה תהליכים במקביל מול חברות שונות, ומגיעה לרזולוציות של מה הסטאק הטכנולוגי של כל חברה, כמה ימים בדיוק ניתן לעבוד מהבית וכמה בדיוק יהיו שוות האופציות בעוד 3 שנים. האם באמת היא תבחר בחברה כי במקרה היא בדיוק נפלה על הפרסומות ב”חתונמי”? בקיצור, לא הדאטה הכי אנליסט במחלקה.

במקום לרכוב על אתוס המוחות המבריקים שכל כך אוהבים פה בישראל, חברות ההייטק עושות לא-טק ומכוונות למכנה המשותף הנמוך ביותר. זאת בניגוד מוחלט לשאיפה המוצהרת שלהן לבחור עובדים בפינצטה רק אחרי שהושגה ודאות מוחלטת שהם “מתאימים לדנ”א של החברה” (הסליל המולקולרי אגב זהה בכולן). אפילו שב”כ עושה את זה יותר טוב עם החידות שהוא מפרסם כדי לדוג מועמדים איכותיים לתפקידים טכנולוגיים.

אגב, רוב הסיכויים שזו לא אשמת חברות ההייטק והסטארטאפים. אחרי הכל, הם מגיעים עם הצ’ק למשרדי הפרסום והקריאייטיב ומחכים למוצא פיהם של המקצוענים. אבל אז מגיעה הנפילה. חברות שבנו את עצמן בזכות פילוחים ו-Attribution חדים וברורים, שחסכו כל סנט עם פרסום מדויק במדיום הנכון, שנתנו למודלי AI למדוד ולתכנן להן את הפרסום – פתאום הן שופכות כל כך הרבה כסף כי מה? ותחסכו ממני את “המדיום הוא המסר”, אנחנו לא בשנות ה-80.

גם התוכן עצמו מביך רוב הזמן (למעט כמה שעשו את זה לא רע). זה נראה כאילו מתחת לאף שלנו התרחש מעבר המוני של קופירייטרים מתנובה ויעקבי (כל מוצר בול!) שהבינו איפה נמצא הכסף הגדול, והמיטו חורבן על תור הזהב של עולם הפרסום. הכל נוצץ וכולן מתהדרות באותם קווים עיצוביים וייחודיים שכבר הפכו לבדיחה (היי אמ:פמ, יציאה טובה אבל בהזדמנות נדבר על הפערים החברתיים שזועקים מהמודעה שלכם).

מצוקת עובדים ממשית מצד אחד, וניסיון להכניס לתעשייה העשירה הזאת גם את מי שהם לא בוגרי 8200 לבנבנים ומוצלחים שנולדו וגדלו בין גדרה לחדרה מצד שני – הם אולי הצידוק היחיד לתנופה השיווקית המיושנת הזאת, אבל נראה שמשרדי הפרסום עוד לא מצאו את הפיצוח הנכון. במקום לנצל את הכר הפורה הזה לקמפיינים חכמים, כאלה שיצדיקו את הגלוריפיקציה המוטרפת סביב ההייטק וישתמשו בחוכמה בתוכן הייחודי של השוק הזה, הם בוחרים להיות הדודה הבומרית של כולנו. זאת שאומרת, “שמעתי את הנגה ארז הזאת שלכם, איזו בחורה גזעית!” ומורידה את החשק לחיות.

נופר וחש

הגב

34 תגובות על "חברות ההייטק רצו להיות הדבר הכי חם ביקום, אבל הפכו לדודה הבומרית של כולנו"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
חומי
Guest

משעשע. ד”א בוגרי 8200 הם מזמןןןןן לא בין גדרה לחדרה. …אבל הקאטצ’ פרייז המיושן עדיין זורם.
אצלנו באירגון כבר מזמן הגיעו למצב של לגייס כל מי שיש לו/לה דופק. ….כי השוק חרבאנא.
ד”א הד האנטר רציני לא צריך שילטי חוצות, נטוורקינג חזק עדיין עובד. בהצלחה לשני הצדדים.

מאיר
Guest

מחפש ולא מצליח למצוא
יש דופק+ בוגר מדמח. אין נסיון….

א.ל.
Guest

אז אתה עושה משהו לא נכון. פנה לאיש מקצוע שיכין אותך לראיונות/קו”ח…

שמחה גילוי נאות
Guest
שמחה גילוי נאות

כנס ללינקדין כולא ברק בהצלחה!

שמילי
Guest

לגייס כל מי שאם דופק? ואו, אתם נראלי מחפשים בבתי קברות כי כמו הביקוש יש גם דרישה ואנשים בלי ניסיון פשוט נשלחים מתחת לאוטובוס (סביר להניח שבצדק בסה”כ, פשוט זו צביעות להגיד שאין אנשים)
ואם כל הכבוד לגיוון ב8200, כל הסיפור הזה נהפך למקום מושחט של חבר מביא חבר על מנת להבטיח את העתיד שלו. מכיר הרבה גאונים שפשוט מודיעין העדיף לגייס את החבר של האח של הקצין מאשר אותם.

וואחש
Guest

אם היית טורחת לברר מה עומד מאחורי הקמפיינים האלה היית מגלה שהם לא באמת מכוונות לגיוס עובדים – הם מיועדים ליצור תודעה של חברה חיה ונושמת למשקיעים בומרים בבורסה או בקרנות

אאא
Guest

עצם העובדה שאתה משתמש בביטוי בומרים מאבד את כל הזכות שלך לביקורת.

יוני
Guest

היא לא דיברה עם אמפמ – היא דיברה על פרסום “מסורתי” של חברות הייטק שמכוון למועמדים ששטיפת המוח ה”מסורתית” לא עובדת עליהם

0x41414141
Guest

בוגרי 8200 לבנבנים?
ניכר שלא ביקרת ב8200 לאחרונה

חורחה
Guest

מה קראתי עכשיו ?
זה נראה כמו כתבה לא אפויה של מישהו שהתאמץ לצאת “מאגניב”

דן
Guest

מצטער, אבל הכותבת מצטיירת כמישהי חסרת הבנה בסיסית בשיווק ובפרסום. אבד הכלח על שילוט חוצות??? נו באמת, זה כמו שתגידי שללכת ברגל זה של בומרים כי כולם נוסעים בקורקינט של בירד. כנ”ל האמירות הפשטניות על עלייה בקמפיין בטלויזיה (עם מסרים רכים ולא מסרי גיוס ישירים) שמוכיחים את בורות הכותבת ומראים שלפעמים האתגר השיווקי/ מיתוג-מעסיקי הוא שונה, ונדרשת עבודה מסוג אחר כדי להשפיע על התודעה הציבורית הרחבה.
מציע לכותבת המהוללת לדבר קצת עם החברות שפעילות בשוק, כן כן, חברות ההייטק וגם חברות הפרסום, ללמוד מהניסיון של מומחיות ומומחים בתחום ורק אז להתבטא בחריפות.
וד”א הקמפיין של AMPM מצחיק וקולע בול

שמחה גילוי נאות
Guest
שמחה גילוי נאות

יתכן ואתה מיצג את המשווקים ומפרסמים בכלים המיושנים שאבד עליהם התירס?

סתם שם
Guest

לכל קמפיין פרסום יש מטרות ויש יעדין שלא תמיד ברורים, בקמפיינים כאלה בדרך כלל אחת המטרות העיקריות היא לתת במה לשם החברה ושידברו עליה, וזה שהיא עלתה לכותרות גם פה וגם באתרים נוספים רק מעיד על הצלחה יתרה שבהשקעה של כמה שלטים החברה הגיע לכלכך הרבה חשיפה.

אלון דקל
Guest

נמאס מנגה ארז באירועי חברה, שעמום טוטאלי שרק את הדודה שרואה את הסטורי של ההיא מהHR זה מרגש.

פופוליזול
Guest

רגע ומי שב8200 ולא לבן ו/או לא גדל בין גדרה לחדרה הוא נחות? או שאולי בעולם שלך אין מקום לכאלה ביחידות טכנולוגיות?
עדיף שבתור מישהי עם במה תנצלי אותה לקדם שיוויון ולא לקדם תדמית שיוצרת שנאה ושיסוע מיותר כלפי מי שעבד קשה והגיע לאן שהגיע.
ומעבר לזה, מה ירגיש ילד שלא עונה על ההגדרה שהצבת בכזו החלטיות אחרי קריאה של הדברים שלך? שאפילו בדמיון שלו היחידות האלה הם מחוץ להישג יד?

דור
Guest

אני חושב שעניין הלבנבנים ב8200 דווקא נכתב כמשהו ציני וביקורתי.

יוחאי
Guest

צודקת. הפרסומת של אמדוקס של פשוט 3 דקות קליפ של נגה ארז בפריים-טיים ובסוף הלוגו של אמדוקס היה אחד ההזויים. מי הם בעצם המפתחים שרואים את הפרסומת הזאת ואז אומרים לעצמם – וואו באמת אני צריך להגיש קו״ח לאמדוקס, איזה מגניבים הם עם הקליפ

עודדי
Guest

נוגה ארז מאוסה וגרועה מדיי וואן

עודדי
Guest

נגה ארז פח

איציק
Guest

“לבנבנים ומוצלחים”. זה עבר הגהה?

ווטסטון וקירק
Guest

בתור מישהו שעבד בכמה חברות, הדנ”א לא זהה הרבה פעמים.
מהזוית של פיתוח: טכנולוגיות, איך ניגשים למשאבים של החברה, אם יש סקיוריטי רציני, כמה מתעדים ועוד…

נועם
Guest

הייתי בQ&A של חברה שעשתה פרסום כזה, הפרסום הוא למי שלא מבין, כלומר האמא והדודה בשולחן שישי. הם יודעים שאף ‘טאלנט’ לא משתכנע מהפרסומת האלה, אבל זה ממש נחמד שאמא שלך כן מכירה את החברה ומשוויצה לחברות ובסופו של דבר כן יש לזה ערך.
כתבה של מישהו שבאמת לא מבין (בוגרי 8200 לבנבנים, סירייסלי??)

זאבה
Guest

טור דעה (?) מתאמץ מדי. בכלל, נדמה שהדור החדש שנהנה להכפיש את הבומרים סובל מפיצול אישיות קליל: ביד אחת מטביעים מושגים מזלזלים כמו בומר, יורדים על חברות ההייטק, דודות, טלויזיה ליניארית וכל מה שאפשר – וביד שניה סוגדים לפוליטיקלי קורקט קיצוני ולדמויות שמבטיחות להם שאפפעם לא יעליבו אותם.
הצעה שלי: תתבגרו קצת, מתוקים. הבומרים מפסיקים לחבב את רוח הנעורים שלכם כי היא מתחילה להסריח.

יט עאט
Guest

רמה גבוהה מאוד של ניתוח עם כתיבה מצויינת. שאפו. נדירה העיתונות האיכותית, כיף לקרוא.

אריק
Guest

חחחחחחחחחחחחח

אריאל
Guest

חברות הייטק בטוחות שמעכוזן זורחת הזמש. יופי של קמפיין ampm.

שחף
Guest

הייתי שמח לפירוט הרקע המקצועי של הכותבת כדי להבין מאיזה נקודת מוצא היא מגיעה. לפי מה שאני קורא, לא מוצא שיש פה הבנה בסיסית בעולם הגיוסים, ההייטק ובטח שלא בפרסום. ואם לא כל אלה, אז גם עבודת התחקיר שלפני כתיבת כתבה שכזו, כנראה לא קיימת.

הדודה נופר
Guest

אם יש יותר בומר מהכותרת ‘בומר’ זה השימוש ב’דודה’.
יש המון מקום לביקורת על הקמפיין אבל הכתבה אפילו לא באיזור

איציק
Guest

לא אוהב את נגה ארז. לא לטעמי.

אפ גד
Guest

איך העורכים של האתר הסכימו להעלות כזב מאמר של מישהי שלא מבינה בכלום?! איך את יודעת שהdna של כל חברות ההייטק הוא אותו הדבר? (נכון, אינטל=אלביט=אמדוקס=סטארט-אפ) או שכולנו גדלנו בין חדרה לגדרה? (אני מהפריפריה הצפונית) או בוגרי 1200? אין לך מושג מה מטרות הפרסומת, ובכלל מה המשמעות של הודעה על גיוסים (גיוסים=צמיחה=עליה בשווי החברה).
בקיצור, בחורה שלא מבינה בכלום כותבת על הכל. לכי תלמדי קצת, תצברי נסיון חיים, אולי תואר מדעי, ואז תחזרי אלינו עם תובנות.

אני
Guest

הפסקתי לקרוא בלבנבנים. כנראה שאין לכם את זה ביותר גזעני וחשוך. בהלם לקרוא דבר כזה ב-2021

יהונתן
Guest

אתה בכלל לא בעיניינים. ממש בומר. הלבנבנים הם הרשע בהתגלמותו היום ומצווה להוקיע אותם, לפטר אותם (במיוחד אם הם גם מבוגרים) והכי חשוב להזכיר להם כל הזמן שהם לבנים פריווילגים ושיסתמו ת׳פה

סטארטאפיסט
Guest

קמפיין פרסום כזה הוא לא בשביל שכנוע מועמדים. הוא נועד למיתג חברה, ולמיתוג יש השפעה בבחירת מקום עבודה.
כמו שספורטאי מפורסם שנועל נייקי לא יגרום לי לרוץ לחנות ולרכוש נעל שלא בהכרח מתאימה לי אבל כשכן אלך לקנות נעליים, המותג ואופן והתדמית יהוו שיקול.

מעבר לזה, הטור מלא בקלישאות שחוקות על בומרים, 8200, ועוד. די עם זה.

0x_creep
Guest

“גם את מי שהם לא בוגרי 8200 לבנבנים…” WTF?!

wpDiscuz

תגיות לכתבה: