חולדאי לבלומברג: תל אביב תהיה הראשונה בעולם לאימוץ SkyTran

ראש עיריית תל אביב-יפו מאשר שתוכנית SkyTran הכוללת מסלול רכבת עילית בתל אביב נמצאת על הפרק, אלא שהקירבה למערכת הבחירות בעיר וקידום פרוייקט הרכבת הקלה מרחפים מעל הדברים הנאמרים.

מקור: SkyTran

מקור: SkyTran

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, צוטט בבלומברג כשאמר כי מערכת SkyTran, כלי תחבורה קטן ומהיר במיוחד הנע במהירות של 160 קילומטרים לשעה ואף יותר, יכול לעזור משמעותית לבעיית הפקקים והעומס הקיימים כיום בעיר. אך האם המשמעות היא שהעירייה מתכננת לאמץ את הפרוייקט גם במדינתנו הקטנה?

תחבורה ציבורית מהירה ויעילה

זה לא משנה אם אתם תושבי תל אביב או פשוט נוהגים להגיע אליה מידי פעם לפגישות עסקיות או בילויים – מדובר בעיר שאינה ידידותית לנהג הממוצע. זה לא סוד גדול אלא יותר בעיה שכולנו מודעים אליה ונראה כי לא נעשה מספיק על מנת להקל על חייהם של הנהגים והנוסעים בתחבורה הציבורית בעיר.

כעת, ייתכן שלאור העובדה שהבחירות לראשות העיר נמצאות מעבר לפינה וייתכן שלאור העובדה שבעיית העומס מחריפה בשנים האחרונות, נראה כי רון חולדאי החליט לעשות מעשה. בראיון למגזין בלומברג ציין חולדאי כי מערכת התחבורה מבית SkyTran עתידה להגיע לתל אביב ולפתור לפחות חלק מהבעיות הקיימות. מערכת התחבורה החדשה פותחה על ידי חברת SkyTran ביחד עם מהנדסים מנאסא במטרה להפחית את הצורך במכוניות ומוניות באמצעות חיבור אזורים שונים מעל פני הקרקע, כך שלא יפריעו לתחבורה הקיימת.

ג’רי סנדרס, מנכ”ל ויושב ראש החברה הוסיף כי SkyTran נמצאת בתהליך גיוס של כ-50 מיליון דולרים שיעזרו לבנות קו באורך של כ-6 קילומטרים, שיוכל לקשר בין קריית עתידים לתחנת הרכבת הקיימת באוניברסיטת תל אביב, עד לצפון העיר לאזור הקניות והמסעדות. לאחר שהאישורים המתאימים וכמובן הממון יגיעו, זמן הבנייה ייקח כ-18 חודשים, או לפחות כך מאמינה החברה.

מנקודה לנקודה באמצעות מגנטים

בפועל מדובר על תרמילי תחבורה שנראים מעט כמו קליע גדול במיוחד, שינועו מעל רחובות תל אביב. כל תרמיל יכול להכיל עד שני נוסעים והוא נתלה באמצעות כבלים מעל לרחובות העיר. הפרוייקט עושה שימוש במערכת מגלב (Maglev) – רכבת ריחוף מגנטי המונעת באמצעות כוח אלקטרומגנטי ללא שימוש בגלגלים או מנועים, ובכך למעשה מציע תחבורה שקטה כמעט לחלוטין.

התרמילים עוצרים בצד הדרך כל מנת להוריד ולהעלות נוסעים כך שאינם מעכבים תרמילים אחרים הנמצאים בדרכם, כך שגם בשעות העומס המערכת אמורה לתפקד כרגיל. בתיאוריה התרמילים הללו יכולים להגיע למהירות של 240 קילומטרים לשעה, אך בפועל ינועו הרבה יותר לאט – גם לאור העובדה שלא מדובר על מרחקים גדולים במיוחד בין נקודה לנקודה.

מערכת התחבורה החדשה תהיה בבעלות פרטית ובעוד שתגבה מחיר גבוה יותר מכרטיס אוטובוס בין האזורים הללו, עדיין תהיה זולה יותר מנסיעה במונית, במיוחד בשעות הלחץ והפקקים. במידה והקו הראשון יוכתר כהצלחה, יכולה תל אביב להוסיף עוד כמה קווים שיתחברו אליו ויקשרו בין אזורים נוספים ברחבי העיר. ערים נוספות הביעו עניין לגבי אימוץ המערכת, כאשר נתניה נמצאת גם היא בתהליכי אישור, לצד ערים נוספות ברחבי העולם.

לצערנו, בדיוק כמו שפרוייקט הרכבת הקלה התעכב לאור אילוצים ובעיות כאלה ואחרות, ולאור העובדה שעל החברה לגייס סכום כסף רב במיוחד על מנת להפוך את החזון למציאות, סביר להניח שיקח זמן רב עד שהחברות יוכלו להתחיל וליישם את בניית מערכת התחבורה החדשה. מי יודע, אולי זה יקרה רק לקראת מערכת הבחירות הבאה לראשות העיר אם בכלל.

וידאו: skyTran Masters of Innovation

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

6 תגובות על "חולדאי לבלומברג: תל אביב תהיה הראשונה בעולם לאימוץ SkyTran"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
1
Guest

איך זה יראה באמת:
http://www.youtube.com/watch?v=4ucrfsXZop0

דניאל
Guest
כמה שאלות מהותיות מעבר למערכת הבחירות : 1. לא ברור כיצד בדיוק ילך נושא איסוף והורדת נוסעים מבלי להפריע לשטף התנועה של הרכבת העילית – הרי מכיוון שמדובר באוסף של קבינות שתמיד יש אחרת אחריך ואחת לפניך, האם לא יווצר אפקט של גלגל ענק (כל פעם שמישהו צריך לרדת או לעלות, יהיה עיכוב גם ביתר התנועה). 2. מכיוון שמדובר במערכת מגנטית, משמע היא תצרוך כמות משמעותית של חשמל. כבר היום תחנות הכוח נמצאות בכושר ייצור נמוך (שיא החשמל נשבר לאחרונה ועמד על כ-89% מכושר הייצור של התחנות). כיצד הוספת של מערכת כזו (מתוך הנחה שמדובר במערכת שתתרחב בהמשך) תשפיע על… Read more »
אמיר
Guest

כמה תשובות לדניאל,
1. זה הוסבר בפרוטרוט במאמר “התרמילים עוצרים בצד הדרך כל מנת להוריד ולהעלות נוסעים כך שאינם מעכבים תרמילים אחרים” ממש כמו שרכבות כשמגיעות לתחנה לא עומדות אחת אחרי השניה, יש פיצול במסילה לפני התחנה
2. נכון שיש צריכת אנרגיה, אבל גם רכבים צורכים אנרגיה (ובנוסף יוצרים מפגעי רעש וזיהום)
3. מה לא ברור ב”מערכת התחבורה החדשה תהיה בבעלות פרטית”

לפחות סיימת בנימה מבודחת “מיקרוסקופית על הפרויקט עצמו ובהסתכלות מאקרוסקופית על ההשפעות ברמה המטרופוליטנית והארצית” – חחחחח

בוב
Guest

ומה ההבדל בין זה למה שיש כבר בעולם. שנים שיש בגרמניה רכבות עיליות

הנה דוגמא אחת לרכבת בדיסלדורף

אבל יש גרסאות ישנות יותר/שונות יותר.

למה להצטרף לפילוט על דבר ניסיוני שלא נותן שום יתרון על מוצרים קיימים שעובדים עשרות שנים? רק בשביל כותרת לקראת הבחירות?!

פוצי-מוצי
Guest

טייס מחורבן, מנהל״ גימנסיה מחורבן, ראש עיר מחורבן, בעל מחורבן, אבא מחורבן, בן אדם חרא.

דור
Guest

מה הקטע במסלול הזה? מצפון תל אביב לצפון תל אביב?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: